GEFORCE + RADEON İncelemesi
1 1

Bu konuda 14 mesaj var

Dx12 ile birlikte geleceği söylenen farklı platformların birarada çalışması özelliğini, ilk dx12 oyunu olan Ashes of the Singularity'de Anandtech incelemiş. İlk oyun olduğunu düşünürsek sonuç gayet güzel. Ama akıcılık henüz çok iyi durumda değil. Yine de gelecek vadediyor.

 

78164.png 78166.png

 

Frametimes.png GPUUsage.png

http://www.anandtech.com/show/9740/directx-12-geforce-plus-radeon-mgpu-preview

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dx12 ile birlikte farklı kartlar birarada kullanılabiliyor. Kasada 270 varsa, yanına bir tane de 950 takıp çift kart olarak kullanabilirsiniz, hem de iki kartın da teknolojilerinden faydalanabilirsiniz. Ama oyun dx12 ile geliştirilmiş olmalı. Şimdilik ne gibi sorunlar çıkar, hangi olumsuzluklar yaşanır, henüz bilemeyiz ama ilk oyunda güzel sonuç vermiş. Özeti şu:

 

MixedGPU2.jpg

 

GPUUsage.png

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu olay uzun vadede sadece igpu + dgpu düzeneklerine yarar.

Bu olay yazılımcı uğraşmazsa çalışmıyor

Bu olay son derece luzumsuz.

 

Multigpu api ve programcıdan bağımsız transparan olmalı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu özellik ile ilgili olarak her monitöre, VR düzenekte her iki göze de ayrı ayrı ekran kartları atama gibi fikirler Mantle ile ortaya çıktı.

 

Crossfire olması imkanı olmayan kartların beraber çalışabileceği gibi konular hep Mantle'dan.

 

Şaşırmamak lazım, taa ne zaman bahsedildi bunlardan hatta daha BF4 Mantle yaması yoktu ortalıkta.

 

Ama bunlar işte Mantle ile hiç ilerlemedi. Mantle da DX 12'ye baya baya bir temel oldu.

 

Neticede Mantle ilginç bir konu gerçekten de.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Varsan baksan şu an Ashes of the Singularity' dışında desteklenmeyecek ya da kullanılmayacak bir teknolojiden bahsedilmiş. Bakış açısı olarak çok güzel bir düşünce ama yapay zekanın dınısını düzeltmekten aciz olan yazılımcı ona ne denli bir destek sunar tartışılır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O şekil bir test yok muhtemelen o desteğin de oyuna kodlanması lazım.

 

Epic unreal 4 engine için intel igpu ile post processing hazırlığı yapıyor bu arada.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Okudum gerçekten ilginç bir konu, yapılınca oluyor demek ki ama pratikte olmayacak bir iş bu. Olmayacak duaya amin denmez.

SLI, CF da yaşanan sıkıntılar çözülsün yeter ben bir iki denemede hiç memnun olmamıştım genel olarak (4850CF, gtx580SLI) sonra da illallah dedim bıraktım.

DX12 CF,SLI performansını merak ediyorum iki ayrı kartı çalıştıran sistemden, birbirinin aynısı olan iki kartı güzel çalıştırmasını beklemekteyim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4850 Crossfire ile yanlış sürücü yüzünden arada crossfire köprüsü varken devamlı mavi ekran çıkma olayı vardı ben de bu nedenle 9800GX2'ye geçmiştim hatta da GTX 580 SLI ile ne mesele oldu ?

 

O dönem GTX 590 Quad SLI vardı bende ve o kadar kötü değildi durum diye hatırlıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hatta şu anda SLI ve Crossfire düzenekte bir adet ekran kartının RAM miktarı ne ise o kadarı kullanılabiliyor ancak DX12 ile bu RAM miktarının toplamının kullanılabilmesi de söz konusu, yarın öbürgün bu destekle gelen oyun da görebiliriz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

SLI ve CF yıllardır hiç kurmayı düşünmediğim ve aklımdan geçerken mantıksız bulduğum bir kurulum olarak baktım, Mantle ile DX12'nin altyapısına bir şekilde katkısı olmuştur ama son kullanıcıya etkisinin olması için bir nevi sanallaştırma becerisi olan bir API  olması gerekiyor, işin çoğunun API'de otomatik yürüyor olması lazım yoksa son kullanıcıya faydası olmaz, bir ara ek kart ile fizik olayını yaptırma durumu moda olur gibi olmuştu ama görüldü ki bu bile ciddi manada optimizasyon gerektiriyor vazgeçildi bu davayı konuşanların sesi kesildi, DX12 ile ne derece sanallaştırma yapacaklar bilmiyorum ama optimizasyon dendimi orada duracaksın, ticaret yapan adamın işi ürün elde etmek optimize etmeye çalışmak değil, piyasa kuralına uymayan çıkar ama işte oyun yapımlarının teknolojik gelişme ile beraber büyümesiyle bu işler için ciddi kaynak ayrılması gerekliliği işin can alıcı noktası.

 

İlk gördüğüm şey çift kartın belleğinin toplam olarak görülmesi ve bir şekilde yazılım üzerinden bu işin halledilmesi, fakat durumun daha iyi açıklanıp örneklerle gösterilmesi gerekiyor ki önce büyük yapımcılar el atsın sonrada tabana yayılabilsin. gün ola harman olsa daha çook su götürür bu konu... ;)

 

 

FuryX'in ilk kart olarak kullanıldığı sistemin daha yüksek puan almış olması AMD optimizasyonunu gösteriyor, sonraki nesilde bu avantaj yüzde olarak artabilir diye düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

CF, SLI ile pek fazla teknik sorun yaşamadım. CF de mavi ekran gördüm bir kaç kere, SLI de bir kaç defa çözünürlük 600x800 e düşmüştü. Ama beni memnun etmeyen şey performans ve şu RAM 'leri kullanamamak olmuştu. Şuanda daha iyidir diye düşünüyorum. DX12 ile yine bir iki kart kurma kaşıntım var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok