Volkswagen skandali
0

Bu konuda 198 mesaj var

Aynen öyle. Mazot ancak texas size kamyonet ve Freightliner ve Peterbiltlerin kullandığı bişi amerkada.

 

Dizel seçeneği bulamıyorsunuz ama benzin ve hibrit seçeneği muazzam. Açıkçası amerikada yaşıyor olsam şu an hibrit kullanıyor olurdum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dizel seçeneği bulamıyorsunuz ama benzin ve hibrit seçeneği muazzam. Açıkçası amerikada yaşıyor olsam şu an hibrit kullanıyor olurdum.

 

Siz dondukten sonra ozellikle hibrit ve elektrikli araclar cok yayildi, secenekler cok artti.  Nissan Leaf, ikinci nesil Chevy Volt gibi araclar hem menzil, hem performans acisindan cok basarili, fiyatlari da benzinli arac seviyesine yaklasiyor. Bu basliktan gorebildiginiz gibi yurdum insaninin hibrid/elektrik gibi teknolojilere pek inanmadigi, hala deneysel seyler olarak kaldigini dusundugu goruluyor.

 

Eski forumda gecimini saniyorum otomobil testlerini fotograflayarak kazanan  bir arkadas vardi, Prius testinden sonra hatirladigim kadariyla "ben bu aracin herhangi bir tasarruf sunduguna inanmiyorum" gibisinden bir seyler yazmisti. O kadar ugrasip yapan elin Japon'u ve 10 kusur yildir on binlercesini satin alan ABD tuketicisi farketmemis olmali.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Prius tasarruf sağlamaz diyen adamı döverim.

 

Dallas San Antonio arasını sadece bir depocuk benzinle gittim geldim üstelik san antonio içinde 2 gün gezdikten sonra.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tasarrufun yanisinra hibrit/elektrikli araclar yillardir milli Turk otomobil markasi yaratamamis olmaktan dovunen Turk endustrisi icin de onemli bir firsat. Modern bir elektrikli aracta sanziman, yuksek etkinlikte patlarli motor gibi teknolojileri diger ulkeler tarafindan dikkatle korunan, onlarin tekelinde olan hic bir sey yok. Turk endustrisi uzun yillardir elektrik motorunun, voltaj kontrolorunun en iyisini yapabiliyor. Sasi, yapisal parca uretiminde de sorunu yok. Pil teknolojisi hala temin edilebiliyor. Turk sirketleri elektrikli binek arac tasarimi ve uretimine odaklansalar kaybedilen onlarca yili telafi edip kisa surede dunya standardlarina yetisebilirler gibi geliyor bana. Ilk 1-2 nesli devlet posta, zabita vs. gibi hizmet araci filolari icin hatiri sayilir miktarlarda satin alarak destek verir; tasarimlarin olgunlasmasina imkan saglar. Cinli BYD vs. gibi sirketler bu yaklasimla cok kisa surede ilerledi, buyuduler.

 

Buradaki Tesla showroom'larinda Tesla Model S'in sasisi monte edilmemis halde, sadece yuruyen aksami sergileniyor. Patlarli motorun borulari, hortumlari, koskoca sanziman falan olmayinca geride kalan hersey o kadar basit ve sade ki. Insanin o kadar basit bir duzenegin piyasadaki en iyi binek araclarindan birisini yuruttugune inanasi gelmiyor.  Asagida resmi var: motor, batarya, tum elektronik aksam bundan ibaret - ister inanin, ister inanmayin arabanin butun yuruyen aksami  bu kadar:

 

tesla-chassis.jpg

 

Otomotiv endustrisi icin bu belki de bir daha hic gelmeyecek, her seye neredeyse sifirdan baslamaya izin veren bir firsat. Degerlendirebilene tabii - "bunlarin menzili iyi degildir", "sarj cihazi yok abi", "bunun hammaddesi filancada, ileride vermezlerse n'ederiz" diye beklenirse firsat kacip gider.

quad and ionian beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Prius tasarruf sağlamaz diyen adamı döverim.

 

Dallas San Antonio arasını sadece bir depocuk benzinle gittim geldim üstelik san antonio içinde 2 gün gezdikten sonra.

 

1600 km falan mı oluyor bu mesafe? 

 

İlk nesil Prius'lara baktığımda uzun yolda dizellere göre tüketim avantajı olmadığını farketmiştim, şimdiki nesiller tabi daha iyidir. 

 

Plug in hybrid bana göre şu anki çözüm. Tesla çok başarılı, ama pahalı. i3, Renault Zoe gibi modellerle anca markete ekmek almaya gidersiniz. Az kullanan için kullanımı pahalı, çok kullanan için de efektif değil. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1600 km falan mı oluyor bu mesafe? 

 

İlk nesil Prius'lara baktığımda uzun yolda dizellere göre tüketim avantajı olmadığını farketmiştim, şimdiki nesiller tabi daha iyidir. 

 

Plug in hybrid bana göre şu anki çözüm. Tesla çok başarılı, ama pahalı. i3, Renault Zoe gibi modellerle anca markete ekmek almaya gidersiniz. Az kullanan için kullanımı pahalı, çok kullanan için de efektif değil. 

 

Ilk nesil Prius 1997 model - su anda 4. nesil satiliyor. Acaba Turkiye'ye getirilen ilk nesili mi kastettiniz?  i3'un menzili 116km. Sizin durumunuz ozel gibi gorunuyor, ama sanirim cogunluk ekmek almak icin 58km'dan daha yakin mesafedeki marketleri tercih ediyordur. ;-)

 

Su anda piyasaya giren ikinci nesil plug-in hybrid Chevy Volt (2016) bence oldukca basarili bir arac ve sadece elektrik menzili 85km. Hemen hemen her yere benzin kullanmadan gitmek mumkun. Belki boyle araclar Turkiye'ye getirildikce bu teknoloji konusundaki genel kani degisir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Her yerde şarj istasyonu olmadığı zaman 116 km falan yok hükmünde kalıyor hocam. Yoksa evden çıkıp iş yerinde şarja takma imkanımız olsa elbette kimse "bu menzille ancak markete gidilir" demez.

Definitive beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çevresinde Derindere' nin dönüştürdüğü elektrikli Toyotalardan kullanan var mı?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1600 km falan mı oluyor bu mesafe? 

 

İlk nesil Prius'lara baktığımda uzun yolda dizellere göre tüketim avantajı olmadığını farketmiştim, şimdiki nesiller tabi daha iyidir. 

 

Plug in hybrid bana göre şu anki çözüm. Tesla çok başarılı, ama pahalı. i3, Renault Zoe gibi modellerle anca markete ekmek almaya gidersiniz. Az kullanan için kullanımı pahalı, çok kullanan için de efektif değil. 

 

1200kmlik bir mesafe hocam ve klima açık ve otomatik vitesli bir benzinli araçla gidildiğini hesaba katmak isterim.

 

1.8 litre 98HP benzin + 50 küsür beygir Elektrik motoru var. Otobanda hibritlerin avantajı biraz azalıyor neticede dur kalk fazla olmadığı için daha fazla benzin yakıyorlar düz benzinlilere göre ama işin içinde şehir içi ve gezintiler de olunca epey hesaplı. Zaten hibritlerin en büyük avantajı şehir içi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ilk nesil Prius 1997 model - su anda 4. nesil satiliyor. Acaba Turkiye'ye getirilen ilk nesili mi kastettiniz?  i3'un menzili 116km. Sizin durumunuz ozel gibi gorunuyor, ama sanirim cogunluk ekmek almak icin 58km'dan daha yakin mesafedeki marketleri tercih ediyordur. ;-)

 

Su anda piyasaya giren ikinci nesil plug-in hybrid Chevy Volt (2016) bence oldukca basarili bir arac ve sadece elektrik menzili 85km. Hemen hemen her yere benzin kullanmadan gitmek mumkun. Belki boyle araclar Turkiye'ye getirildikce bu teknoloji konusundaki genel kani degisir.

 

Pardon, "İlk nesil" yanlış kullanmışım. Bir önceki nesil diyebiliriz. 

 

i3'ün menzili 116 km, klima aç, otobanda biraz hız yap - 70 civarına düşüyor. 

 

İstanbul gibi bir şehir için, kullanılabilir değil ne yazık ki. Benim işim 60 km mesafede, bir gözümün sürekli şarj göstergesinde olması gerekiyor. Onu geçtim, dizel aracımla hiç durmadan 750 km mesafedeki bir şehre gidiyorum, i3 ile herhalde 9 defa falan durmam gerekir. Tesla Model S ve güzel bir supercharger ağı yardımıyla yapılacak bu yolculuk çok keyifli olacaktır ama :) 

 

Tesla hariç, ne yazık ki şu an satılan plug in elektrikli araçlar sadece şehir içi kısa mesafeler için kullanılabilir. Bu sebeple de, bir evin ancak 2. aracı olabilir. Evimde tek araç olacaksa, bunun i3 veya Zoe olmasını istemem, zaten hiç bir işime yaramaz. 

 

Plug in hybrid araçlar bana göre çok daha mantıklı, en azından menzilleri artana ve şarj süreleri kısalana kadar. 

 

Yanlış anlaşılmasın, ben elektrikli araçların olabildiğince yaygınlaşmasını isterim, sürekli de takip ediyorum. Ama daha yenecek çok fırın ekmek var. Tesla gibi firmaların bu konuda öncü olması sevindirici, ama yeterli değil. Hükümet bazında destek olunması lazım. Türkiye gibi bir ülkenin, yatırım anlamında da, teşvik anlamında da koşa koşa gitmesi lazım elektrikli araçlara. Cari açığın en önemli kalemlerinden biri petrol, bunu en aza indirmek için neden adım atılmıyor, anlamış değilim. 

 

 

1200kmlik bir mesafe hocam ve klima açık ve otomatik vitesli bir benzinli araçla gidildiğini hesaba katmak isterim.

 

1.8 litre 98HP benzin + 50 küsür beygir Elektrik motoru var. Otobanda hibritlerin avantajı biraz azalıyor neticede dur kalk fazla olmadığı için daha fazla benzin yakıyorlar düz benzinlilere göre ama işin içinde şehir içi ve gezintiler de olunca epey hesaplı. Zaten hibritlerin en büyük avantajı şehir içi.

 

Onu belirtmiştim, otoban kullanımlarında avantajları azalıyor, şehir içinde ise çok daha avantajlı. Türkiye'de şu anda en avantaji dizel, umarım yakında daha fazla elektrikli araç görürüz. s

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

California Amerikanin teknoloji merkezi, en buyuk tercih sebebi o.

 

 

Aynen öyle. Belki de Elon Musk çevreci yaklaşımın bu kadar yaygın olması yüzünden California'yı tercih etmiştir işe başlamak için.

 

Bazı modellerde DEF kullanmak tüm modelleri kurtarmıyor işte. Eğer BMW'nin ABD piyasasında başka dizel modeli yoksa sıkıntı yok, ama eğer varsa sadece o iki modelde kullanması pek birşey ifade etmiyor. Vega da yazmış, Volkswagen de bazı modellerinde kullanıyor, ama işte kullanmayanlar patladı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hyundai bence inanilmaz bir basari ornegi.  Adamlar nereden nereye geldi.  Eger icten patlamali motorlarin hukum surdugu bir piyasada Hyundai teneke gibi arabadan Toyota/Honda rakibine gelebildiyse Turkiyenin bunu basarmamasi icin hicbir sebep yok.

 

 

Tasarrufun yanisinra hibrit/elektrikli araclar yillardir milli Turk otomobil markasi yaratamamis olmaktan dovunen Turk endustrisi icin de onemli bir firsat. Modern bir elektrikli aracta sanziman, yuksek etkinlikte patlarli motor gibi teknolojileri diger ulkeler tarafindan dikkatle korunan, onlarin tekelinde olan hic bir sey yok. Turk endustrisi uzun yillardir elektrik motorunun, voltaj kontrolorunun en iyisini yapabiliyor. Sasi, yapisal parca uretiminde de sorunu yok. Pil teknolojisi hala temin edilebiliyor. Turk sirketleri elektrikli binek arac tasarimi ve uretimine odaklansalar kaybedilen onlarca yili telafi edip kisa surede dunya standardlarina yetisebilirler gibi geliyor bana. Ilk 1-2 nesli devlet posta, zabita vs. gibi hizmet araci filolari icin hatiri sayilir miktarlarda satin alarak destek verir; tasarimlarin olgunlasmasina imkan saglar. Cinli BYD vs. gibi sirketler bu yaklasimla cok kisa surede ilerledi, buyuduler.

 

Buradaki Tesla showroom'larinda Tesla Model S'in sasisi monte edilmemis halde, sadece yuruyen aksami sergileniyor. Patlarli motorun borulari, hortumlari, koskoca sanziman falan olmayinca geride kalan hersey o kadar basit ve sade ki. Insanin o kadar basit bir duzenegin piyasadaki en iyi binek araclarindan birisini yuruttugune inanasi gelmiyor.  Asagida resmi var: motor, batarya, tum elektronik aksam bundan ibaret - ister inanin, ister inanmayin arabanin butun yuruyen aksami  bu kadar:

 

 

 

Otomotiv endustrisi icin bu belki de bir daha hic gelmeyecek, her seye neredeyse sifirdan baslamaya izin veren bir firsat. Degerlendirebilene tabii - "bunlarin menzili iyi degildir", "sarj cihazi yok abi", "bunun hammaddesi filancada, ileride vermezlerse n'ederiz" diye beklenirse firsat kacip gider.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Turkiyede elektrik pahali degil mi?  Benzin feci pahali tabii, ama hic kiyaslamasini yapan oldu mu?  Kilometre basina tuketim nasil elektrik ve benzin/dizel arasinda?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hyundai bence inanilmaz bir basari ornegi.  Adamlar nereden nereye geldi.  Eger icten patlamali motorlarin hukum surdugu bir piyasada Hyundai teneke gibi arabadan Toyota/Honda rakibine gelebildiyse Turkiyenin bunu basarmamasi icin hicbir sebep yok.

 

Hyundai'nin başarısı sadece Hyundai'nin iyi olmasıyla alakalı değil ama. ABD Kore'nin bölünmesi sonrasında kendi tarafında olan Güney Kore'ye bazı kıyaklar geçti. Yatırımlar yapıldı, Güney Kore firmalarına ABD'ye ihracat konusunda kolaylıklar sağlandı, ABD pazarı Kore firmalarına açıldı. O dönemlerde çömez olan Hyundai, Samsung gibi firmalar aslında çok kalitesiz olan ürünlerini ABD pazarına sokup bir şekilde sattılar. Amerikalılar zaten tüketim konusunda dünya lideri, hele araba konusunda dünyanın en büyük pazarı ABD. Oraya araba satabilen ihya oluyor. Hyundai işte böyle semirdi, tabi bunun üzerine yatmayıp kendini geliştirmiş olmasının da payı var, ama ABD pazarını açmasaydı biraz zor toparlanırlardı. Benzer şekilde Tayvan da Çin'den kopmuş, komünist Çin'e karşı çıkıp kapitalizmi (yani ABD'yi) seçmiş bir ülke. Onların da çevrelerindeki diğer ülkelere göre anormal ilerlemiş olmalarında bunun payı büyük. Mesela Malezya da çok çalışkan ülke, ama onlarda nedense pek bir numara yok (G. Kore ve Tayvan'la mukayese edildiğinde tabi).

 

Acı olan gerçek yine bizim tarafta. Hyundai Otosan'dan daha sonra kurulmuş ve tıpkı Otosan gibi Ford patentiyle araba üretmeye başlamış (Anadol altyapısı Ford patentlidir). Otosan da hala var ama Ford'dan izin almadan bir vida bile sıkamıyor, Hyundai ise dünyayı inletiyor. Biz de soğuk savaş döneminde kapitalizmi seçtik güya, ama nedense bize bir kıyak geçilmedi, veya bizim siyasetçilerimiz o iltimasları kopartamadılar. Türkiye'nin ABD'ye ihracatı konusunda kota var, en süper ürünü bile yapsak kafamıza göre satamıyoruz ABD pazarına.

analog, Griffon and eldrun beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Muhakkak.  Ama bizde asya, avrupa (ozellike dogu avrupa) gibi ulkelere yonelebilirdik.  Istense yapilirdi, demek istedigim o kisaca.  

 

Hyundai'nin başarısı sadece Hyundai'nin iyi olmasıyla alakalı değil ama. ABD Kore'nin bölünmesi sonrasında kendi tarafında olan Güney Kore'ye bazı kıyaklar geçti. Yatırımlar yapıldı, Güney Kore firmalarına ABD'ye ihracat konusunda kolaylıklar sağlandı, ABD pazarı Kore firmalarına açıldı. O dönemlerde çömez olan Hyundai, Samsung gibi firmalar aslında çok kalitesiz olan ürünlerini ABD pazarına sokup bir şekilde sattılar. Amerikalılar zaten tüketim konusunda dünya lideri, hele araba konusunda dünyanın en büyük pazarı ABD. Oraya araba satabilen ihya oluyor. Hyundai işte böyle semirdi, tabi bunun üzerine yatmayıp kendini geliştirmiş olmasının da payı var, ama ABD pazarını açmasaydı biraz zor toparlanırlardı. Benzer şekilde Tayvan da Çin'den kopmuş, komünist Çin'e karşı çıkıp kapitalizmi (yani ABD'yi) seçmiş bir ülke. Onların da çevrelerindeki diğer ülkelere göre anormal ilerlemiş olmalarında bunun payı büyük. Mesela Malezya da çok çalışkan ülke, ama onlarda nedense pek bir numara yok (G. Kore ve Tayvan'la mukayese edildiğinde tabi).

 

Acı olan gerçek yine bizim tarafta. Hyundai Otosan'dan daha sonra kurulmuş ve tıpkı Otosan gibi Ford patentiyle araba üretmeye başlamış (Anadol altyapısı Ford patentlidir). Otosan da hala var ama Ford'dan izin almadan bir vida bile sıkamıyor, Hyundai ise dünyayı inletiyor. Biz de soğuk savaş döneminde kapitalizmi seçtik güya, ama nedense bize bir kıyak geçilmedi, veya bizim siyasetçilerimiz o iltimasları kopartamadılar. Türkiye'nin ABD'ye ihracatı konusunda kota var, en süper ürünü bile yapsak kafamıza göre satamıyoruz ABD pazarına.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Biraz konu disi olacak ama Amerika'nin "kiyak" gecmesiyle ilgili bir iki sey soyleyeyim; G. Kore'nin durumu cok farkli... Bizim cografyanin insaniyla oralarin insanlarinin ahlaki anlamda tamamen zit olmasini, bizim cok duydugumuz ama bir numarasini gormedigimiz jeostratejik konumumuzun gunumuzde Asya Pasifikle kiyas kabul etmeyecegini vs. gectim, su an G. Kore'de muthis bir Amerikan askeri gucu var, askeri gucu de gectim herhangi bir savas halinde tum G. Kore ordusunun komutasi orada konuslu bulunan Amerikan askeri gucunun komutanina geciyor filan... Acayip acayip isler var... 

 

Ayrica adamlar sozde degil ozde milliyetci bir yapiya sahipler; Japonya'da herkesin elinde tepelerine atom bombasi indiren Amerika menseili iPhone'lar goruyorsunuz ama Amerikalilarin himayesindeki Koreliler hep Samsung kullaniyor... Ulkede sokaklarda gordugunuz araclarin %80'i yerli, bundan birkac sene oncesine kadar yabanci menseili arac almak icin cok yuksek vergiler odemeniz gerekiyordu... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye'de bir ara Alphan Manas ilgileniyordu elektirikli otomobil işiyle. Hatta bunun için Saab'ı falan satın almayı düşünüyordu, ama o proje rafa kalktı galiba.

 

Elon Musk'ın bir röportajını izlemiştim. İçten yanmalı motorların verimliliğinin çok düşük olduğunu, aynı yakıtı kullanarak büyük bir çevrim santralinde elektirik elde edildiği zaman verimliliğin üçe, dörde katlandığını söylemişti. Yani "tamam arabamızda fosil yakıt kullanmayalım, ama elektirik motorlu arabamızı şarj etmek için kullanacağımız enerjiyi üretmek için de fosil yakıt yakacağız" şeklindeki yaygın algıyı boşa çıkaracak bir argüman kullanıyor. Ne kadar doğru bilmiyorum tabii ama Elon Musk dayanaksız konuşmaz herhalde bu konularda.

 

Belki biraz alakasız olacak ama, son TS haftalık gündem değerlendirmesinde LP ve MG'nin Elon Musk hakkındaki sözleri bana çok itici ve gereksiz geldi. Model X'in tanıtımıyla ilgili konuştular ve Musk'a yakışıksız sözlerle yüklendiler. Yahu adam tek başına otomotiv endüstrisinin kurallarını yeni baştan yazıyor, biz burada adamın konuşması şöyle tutuk, sunumu böyle kısır diye laf ebeliği yapıyoruz. David Copperfield gösterisinde uçtuğunda "kesin ip var!" diye bilgiçlik taslayan tiplerden farkımız yok...

 

Şunu da ekleyeyim :)

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Opel'in yillaaar yillar once yaptigi bi rekortmen arac var. Bir galonla 300 kusur mil giden bir arac. Hatta kendi web sitesi de var 300bilmemkacmpg.com gibi.

O aracta normal otomobillerden farkli bir benzin hava karisim orani kullanarak benzini cok verimli bir sekilde yakmayi basarmislar. Sonra da patentini alip arabayi muzeye kaldirmislar.

Verimlilik mevzusu acildiginda hep aklima gelir, acaba suan kullandigimiz icten yanmali motorlar kasitli olarak mi verimsiz uretiliyorlar?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tesla'nın insane ve ludicrous modeları ne öyle ya  :icon_eek:  :icon_eek:

 

Hız manyağı falan değilim ama bu kadar çabuk hızlanabilen bir aracım olsun çok istedim birden.  :|

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tesla'nın insane ve ludicrous modeları ne öyle ya  :icon_eek:  :icon_eek:

 

Hız manyağı falan değilim ama bu kadar çabuk hızlanabilen bir aracım olsun çok istedim birden.  :|

 

Sollamalar 2-3 saniyede yapılır :) Gecikme de yok :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok