Volkswagen skandali
0

Bu konuda 198 mesaj var

yalnız tesla amerikada son bikaç senedir bayağı yayıldı. hatta avrupa ve avusturalya'da da aynı şekilde. altta vereceğim linkt direkt amerikaya zoom yapıyor ama diğer taraflara da bakabilirsiniz;

http://www.teslamotors.com/findus

 

(supercharger istasyon  sayısı da bayağı artmış, 10 sene sonra buralara da uğrarlar belki :(

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Tesla ABD'de kendi segmentinde Turkiye'den tahmin edebileceginizin cok daha otesinde yaygin. Silikon Vadisi'nde her yer Tesla dolu, burada da her gun trafikte hic gormesem 30-40 tane goruyorum. Teknolojiyi takip eden, belirli bir gelir seviyesinin uzerindeki  herkes bir sonraki aracinin BMW ya da Mercedes degil; Tesla olmasini istiyor, benim de 2016'da aracimi yenileyince almaya niyetim var.  Model S hemen hemen her incelemesinde piyasadaki en iyi arac seciliyor. Fazla iddiali gibi gelebilir ama bir test surusu gercekten araclar hakkindaki butun fikirlerinizi alt-ust ediyor;  Tesla trafikteki diger her seyden ayri bir kategoride cok basarili bir arac. 

 

 Su an 75-80 bin dolar ve ustu fiyati ile yayginlasmasinin kisitli olacagi dogru, ama Tesla bir-iki sene icinde 35 bin dolarlik modelini cikarinca otomobil piyasasindaki teknolojik ustunlugunu artan pazar payi ile de guclendirecek. Devletin elektrikli araclari kismen subvanse ettigi, varlikli ulkelerde zaten yeni araclarda ciddi bir pazar payi var - Norvec'te iki yildir zaman zaman, son birkac aydir ise duzenli olarak en cok satilan binek araci  (en cok satilan "elektrikli binek araci" demedigime dikkat cekerim) Tesla Model S; yeni arac satislarinin %26'si da elektrikli ve hibrid araclar.

 

Cesitli nadir toprak mineralleri elektronik sektorunde de yaygin olarak kullanildigi icin bu piyasa bizim de yakindan takip ettigimiz, hakkinda bilgi sahibi oldugumuz bir alan. Okudugumuz, takip ettigimiz kadariyla bu minerallerin ne yakin, ne uzun vadede Cin'in kontrolunde olmasi sozkonusu degil. Belirttigim gibi dunyanin baska yerlerinde de endustrinin gelecekteki ihtiyaclarini karsilayacak kadar mineral var. Ayrica bu minerallere talep artarsa Cin'in bunlarin tursusunu mu kuracagi sorusu da akla geliyor, talep varsa onlar da uluslararasi piyasada ya ham, ya islenmis olarak satacaklardir. Bugun dunyada baska ulkelerle bir suru problemi olan, petrol sahibi ulkeler var. Sanmiyorum ki bir tanesi bile dunyaya "ben size petrol satmiyorum ulan" diyor olsun. Kaldi ki butun veriler CIn'in boyle bir gucu, opsiyonu olmadigini gosteriyor. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Elektrik meselesi de var. Gerçi bildiğim kadarıyla California eyalet olarak ABD ortalamasında sonlara oynuyor.

Konudan pek anlamadığım için tartışmaya katılamıyorum ama iyi okuma egzersizi oluyor bana. :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tesla da sonunda Model X'i sundu piyasaya :) 

 

Yalnız, bu aracın çıkışından hemen önce bu olayın patlak vermesinin üstüne, aşağıdaki yazıyı görünce insan bir komplo teorisi üretmiyor değil :D 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yani düşün şimdi IQ dipte olan bu kitlenin sayısı, IQ seviyesi aynı diğer tüm marka alıcılarının toplamından fazladır, sonra neden vw'den nefret ediyor insan :)) Adam gece yatağa da arabasıyla giriyordur kesin:)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O sitedeki VW sevenlerin büyük çoğunluğu babasının aldığı araba üzerinden aşk yaşıyor gibi geliyor bana.. Ciddiye alınacak, kazandığı para ile satın alan bir yaş grubu söz konusu değil sanki.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Olay basit aslında. Test metodolojisinin zayıflığından kaynaklanan bir durum. Tekrar revize edilip, uygulama sırasında ölçüm almak gerekiyor. Muhtemelen 1-2 sene içinde de tamamen belirlenmiş bir yolda yapılan testlere geçeceklerdir. 

İşin komik tarafı bunu herkesin 5-6 yıl boyunca yemesi :) Hiç öyle üstün devlet vs. muhabbetlerine girmeye gerek yok. 5 yıldan sonra anca bir Üniversite'nin araştırması sonucu ortaya çıkıyor. 

Başlığı okudum, muhabbet VW'den çok, USA'e kaymış gibi. Gerek yok, lawnmover'ın dediklerine katılıyorum, bence biraz feci yanlı durumlar var özellikle Amerikan medyasında. Tasarım hataları olabilir fakat tasarım hataları bir şekilde doğrudan veya endirekt ölümlere sebebiyet veriyorsa, hele hele bilinmesine rağmen önlem alınmıyorsa, tepki ve bunun duyurulması ve cezası aynı olmalı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye'deki mahkemenin vereceği kararın VW üstünde bir yaptırım yetkisi var mı? Yani VW, ödemiyorum kardeşim dese ne olur?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Teknoseyir'de konuyla ilgili video yayınlanmış. Fena değil, benim beklediğim kadar detaylı değil ama iş görür. Ben biraz daha derine inilmesini bekliyordum açıkçası. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Teknoseyir'de konuyla ilgili video yayınlanmış. Fena değil, benim beklediğim kadar detaylı değil ama iş görür. Ben biraz daha derine inilmesini bekliyordum açıkçası. :)

Levent abi yerine sen olursun, daha detaylı konuşursunuz diye bekliyordum ben de...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Konuya teknik olmayan birkaç yorum yapmak istiyorum; VW sevmeyen yada oh olsun denmesinin en büyük sebebi bence VW in Türkiye deki satış tarzı ve tavrindandir. Bir VW Passat almak isterseniz, Doğuş a gittiğinizde sizinle ilgilenecek adam bulmanız zor olur, ilgilense bile sanki VW nin sahibiymisde zorla orada mecburen duruyorum tavriyla size acaip yardimci olurlar. Daha soru sormadan 6 ay sonrasına sıra var diye blok koyarlar.

Peder 3 ay önce 1.6 D VW passat aldı. Zaten arabasi olduğu için aceleside yoktu. Aylar öncesinden sıraya girdi. Söylenen tarihten 1 ay sonra araba geldi. Kapora vs. Üstüne düşen herseyi yapmış olmasına rağmen, merakindan, ne zaman gelecek, ne zaman teslim edecek derken kendi takipleri sonucunda arabanın geldiğini öğrendi. Parası hazır kredisiz bilmemnesiz direk ödeme yapacak ken bir sürü sorun yaşadı ödeme konusunda. Araba yi ben de tatilde olduğum için gidip beraber teslim aldık. Ama diyorum ya, 0 ilgi alaka, yani ultra ekstra bir ilgi alaka bekledigimizden de değil, sanki parasini vermeden bir şey aliyormusuz gibi bir tavırla arabayi aldık. Bindik arabaya çıktık gittik. Hatta, babam, acelesi ihtiyacı olmadığı halde, kı zaten o zaman eski arabasi duruyordu, "bu kadar da olmaz" diye söylendi ki hiç tarzı değildir söylenmek. Ben arabayi genel olarak beğendim beğenmesine, ama dedim yani bu kadar eziyete değmez bu arabayi almak. Zaten arabayi alırken satış elemanı bisürü yanlış yönlendirmeler yapmış Peder ki onlara hiç girmiyorum bile. Şimdi bu olay patlak verdi, bizimülkede bir şey değişir mu derseniz VW açısından, bence değişmez ama keşke değişse. En azından şu Doğuş taki satış elemanları bir çeki düzen verilse bek ona razi olurum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kayınpeder de geçen sene Tiguain aldı ve satış görevlisinin ilgisinden çok memnundu.

 

Yani bu durumu VW ile özdeşleştirmek çok mantıklı değil. Tipik "tok satıcı" havaları, hani Mazda da böyle satsa Mazda'nın satış danışmanları da aynı havaya girerler. Bu tavırları savunduğum veya bu duruma tepkisiz kalmaktan yana olduğum anlamına gelmesin ama benim düşüncem bu yönde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

BEn Peder in isteğiyle Ankara daki, arabayi alırken de adanada ki satış temsilcileriyle muhattap oldum. Her iki yerde de benzer tavırlar la karşılaşınca demek ki bunlar böyle diye düşünmüştüm. Tabi ki de benim kendi başıma gelen den yola çıkarak öyle söyledim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam geneli öyle, haklısınız. Ben sadece bu tutumun firma ile değil, daha çok bizim toplumumuzun iş ahlakı ile alakalı olduğunu söylemek istedim ve bu yüzden kayın pederin durumunu örnek verdim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu bir satış stratejisi aslında. Mesela "müşterilere karşı üstten alınca 'Sen benim bu ürünleri alamayacak kadar fakir olduğumu düşünüp beni aşağılıyorsun' psikolojisine sokulup kendini ispatlama ihtiyacı ile ürünün satılması" gibi bir durum var. Tabii o sınırı çok iyi ayarlamak lazım. Birçoğu ayarlayamıyor. Mesela ben arabamı almadan önce VW bayisine gidip Golf için fiyat almıştım(Beni tanıyan birçok arkadaş "hadi canım, yalan söylüyorsun" diyor olabilir ama gerçekten). Jetta'yı hiç beğenmemiştik, Passat ve Golf için "işte bu iyiymiş" demiştik hanımla. 2014 Ekim ayında Comfortline+Sürüş(görüş) paketli dizel manuel golf için 75, Highline dizel manuel için 81bin TL fiyat almıştık. Bizimle ilgilenen satış temsilcisi arkadaş biraz önce bahsettiğim sınırı iyi ayarlıyordu. Aşağılanır gibi hissetmedik ama arabayı almamız için "ister al ister alma, nasıl olsa alacak var" psikolojisine de girmiştik.

 

Şehir efsaneleri var böyle satış stratejileri hakkında. Şehir efsanesine göre iki kişi iş kıyafetleriyle bir sitenin satış ofisine gidiyorlar. Satış temsilcisi "bunlar işçi" gibisinden davranıp fazla ilgilenmiyor. Müşterilerden biri sinirleniyor ve "sen bizi bu kıyafetler içinde görüp fakir mi zannettin, ben işinin başında duran bir işyeri sahibiyim" gibisinden bir atar yapıp iki tane ev birden alıyor. Tabii bu durumda esas kazanan kim oluyor? Satış yapmış olan satış temsilcisi ve inşaat şirketi :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu bir satış stratejisi aslında. Mesela "müşterilere karşı üstten alınca 'Sen benim bu ürünleri alamayacak kadar fakir olduğumu düşünüp beni aşağılıyorsun' psikolojisine sokulup kendini ispatlama ihtiyacı ile ürünün satılması" gibi bir durum var. Tabii o sınırı çok iyi ayarlamak lazım.

:) Enteresan bir strateji imiş gerçekten.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

VW ne premium bir marka ne de olduğu segmentte satış yapma ihtiyacı var. Saçma sapan bir duruma oturmuş durumda.

 

O yüzden bayilerinde Mercedes gibi üst segment üreticilerin kalitesi de yok, Kia/Ford gibi satış yapma ihtiyacı hisseden markaların ilgisi de.. Bu yüzden para verip araba alacak olsam sanırım son tercihim VW bayisine gitmek olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İhtiyacı olmayan, 2-3. arabasını alan adamı anlarım da ilk arabasını almak için VW'e gidip, 6 ay sıra bekleyen tipler var, çok komiğime gidiyor. Bunlar bayiden sonra çıkıp Emirgan Sütiş'e giderler, orada da sıra beklerler parasıyla hizmet almak için. Paranla rezil olmak durumu tam olarak bu olsa gerek. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok