VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Lenovo Explorer 'da indirim var yine . 199usd. ABD dışına satış yok yalnız. Ebay'e bakarsanız , burdan alıp satanlar olabiliyor.Borderlinx gibi servisler de fiyat kontrol edildikten sonra denenbilir. Bu fiyatlara kaçmaz. 

https://www.microsoft.com/en-us/store/d/lenovo-explorer-windows-mixed-reality-headset-with-motion-controllers/8n5sn73q2xvg?activetab=pivot:overviewtab

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vive Pro ile photogrammetry:

 

Bildigim kadariyla kasktaki kameralar dandik vga kameralar aslinda ama LightHouse ile pozisyonu takip edilen bir kaskin ustunde iki kamera olunca derinlik bilgisini cikarmak mumkun olabiliyor. Videonun sonundaki sonuc fena degil. Fiyatinin hak ettigi kalitede gibi kameralar kullanilirsa ilginc olurmus.

 

AR icin de kullanilabiliyor:

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

“2020’de 20/20 VR beklentisi” ile “Apple bu ise girince kitlelere yayilir” beklentisi tek soylentide birlesti:

https://uploadvr.com/report-apple-targeting-2020-release-vr-ar-headset/

 

Goz basina 4-8K, eye tracking ve foveated rendering ile mumkun olabilir. Kablosuz iletisim teknolojisinde guncel gelismeler olumlu. Duvara bagli islem unitesi ile kablosuz iletisim kurarak yuksek performans elde edilebilir. Yani Apple piyasaya girmek icin tum parcalarin hazir olmasini bekliyor varsayimi ile dusununce sirketin ust seviye deneyim sunacak kablosuz ve yuksek cozunurluklu bir urun sunmasi icin gereken her parcanin 2020’de hazir olmasi beklenebilir.

 

Inside-out tracking, eye tracking, dusuk latency yuksek hiz kablosuz aktarim, belki hafif ve kucuk tasarima uygun mikro ekranlarda yuksek cozunurluk, belki bu ekranlarla yuksek FOV verecek dusuk distortion’li cift lens sistemi, bu cozunurlukte yuksek performans saglayacak sabit donanim. Bunlarin hepsini bir araya koyunca ortaya cikacak yuksek maliyetli urunu kitlelere en iyi Apple pazarlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oculus yeni bir prototip tanitti. 140 derece gorus alani, goz takibi ve degisken odaklama bir arada calisiyor. Baktiginiz yere gore ekran hareket ediyor, yakin bir objeye baktiginizda odak uzakligini keskinlik saglayacak sekilde degistiriyor.

 

 

Tek kamera ile body tracking, machine learning ile finger tracking diger gosterdikleri gelismeler.

 

Bunlarin ikinci nesil VR setlerini hedefledigini sanmiyorum ama guzel gelismeler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Konuyu başlatan elemanın yorumlarına bakarak, çok boş biri değilmiş gibi geldi. Farklı tasarımlar görmek güzel. Temelde görüntüyü iki adet nispeten düşük çözünürlüklü projektör ile oluşturup, göz takibi ile, görüntüyü bakılan yere (foveated rendering) aynalar ile hareket ettirmek üzerine kurulu.

Orion tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

120hz ama bir sag goze, bir sol goze yeni goruntu ile 60ar kare. Gozun odaginda yuksek cozunurluk, kenarlara dogru bulanik, toplam 720p. Yani aslinda mevcut VR setleri ile benzer, hatta daha dusuk gereksinimli. Ama algilanan cozunurlugun daha yuksek olmasi hedefleniyor.

 

Goz odagina denk gelen alana hareketli bir mekanizma ile yuksek cozunurluk saglamaya calisan bir firma daha var ama farkli ve maliyeti cok daha dusuk bir yontem kullandigini iddia etmis.

 

Fiyati uygun tutarak piyasaya foveated rendering tabanli bir cozumu ilk sunan olmak icin crowd funding yapacak bir projenin basari sansi var. Ama bu “120hz ama goz basina 60hz” yaklasimi iyi sonuc verse mobil/standalone VR’da kullanilirdi diye dusunuyor insan.

 

Eye tracking ile gelecek yeni nesil VR buyuk bir sicrama olacak. Oculus’un prototipi heyecan verici, ayni cihazda foveated rendering’le birlikte cozunurluk artisi da mumkun olursa donanim gereksinimi artmadan yasanan kalite artisi bilgisayar sektorunde emsalsiz olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

17:12'ye sararsaniz SDE (screen door effect) ve lens karsilastirmalari var. 

 

RGB dizilim kullanildigi icin, cozunurluk ilk nesil PC VR'dan yuksek oldugu icin Go'da SDE iyi gozukuyor. Oculus'un guncel lens tasarimi da basarili. Yuzu saran malzemenin hem konforlu oldugu, hem de nefes alarak yuzun terlemesini engelledigi soyleniyor. 

 

Go ile ilgilenmeyenler icin bile guzel gelismeler, bir sonraki nesil PC VR cihazlarinda bu kalitenin standart olmasi beklenebilir.

 

180/360 derece stereo video icerigi icin hem kullanislilik acisindan, hem goruntu kalitesi acisindan Go'dan iyi bir secenek yok piyasada.

 

Facebook'un once Oculus'u almasi, ardindan piyasada umit vaad eden her girisimi yutmasi ile VR'da tekellesme ve FB urunlerine ekleyene kadar hic bir yeni teknolojinin piyasaya girmesine izin vermeme tehlikesi yaratti. Topladigi veri ile ne yaptigina guven olmayan bir sirket lazer tracking yerine odaniza kameralarini koydugu bir takip sistemi secerek insani iyice huylandirdi. Valve'dan bir alternatif geldigi surece FB'un urununu tercih etmek istemem. Ama ellerindeki imkanlarla yaptiklari urunler ve protitipler VR'in gelecegini gormek acisindan dikkate deger.

 

$200'lik alette SDE'nin ve godray'lerin Vive Pro'dan dusuk olmasi batsin bu HTC dedirtiyor. Valve adam gibi bir firma ile calissin ya da kendi setini cikarsin yeni nesilde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.kickstarter.com/projects/pimax8kvr/pimax-the-worlds-first-8k-vr-headset/posts/2201316

 

Pimax’in SteamVR seti beta tester’lara gonderilmeye baslandi. Incelemeleri gormek lazim. Devler agir hareket ettigi icin kucuk bir firmanin surpriz yapmasi mumkun, altyapi Valve’dan geldigi icin sonucun iyi olmasi olasi, pratikte ne kadar basarili olacaklari supheli. Tahminimce Linus’a yeni bir inceleme icin gonderirler. Tracking olmasi gerektigi gibi mi, yuksek fov ve yeni lens tasarimi ile goruntude bozulma var mi, 90hz alti refresh rate fark ediliyor mu, urun duzgun uretim kalitesine sahip saglam bir urun mu gibi sorulara tatminkar cevaplar saglarlarsa herkesin en azindan denemek isteyecegi bir urun olacaktir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Varjo’nun “bionic display” VR seti. Ortadaki yuksek cozunurluk bolum sabit, eye tracking ile hareket etmiyor. “Zaten lenslerin sweet spot’i ortada oldugu icin ve FOV limitli oldugu icin kafayi cevirmeye aliskiniz” diye dusunulurse kabul edilebilir. Cevre ekranin cozunurlugu Vive Pro seviyesinde, ortadaki detay ekranin cozunurlugu 16K per eye ekrana denk gelecek seviyede, ortaya cikan nihai goruntu etkileyici ama gozleri hareket ettirmek yerine kafayi cevirmeye alismak lazim.

 

Kaliteli eye tracking cozumleri pahali. FB/Oculus Varifocal VR setini sahnede gosterdi ama o bir arge urunu, hic bir zaman piyasaya gelmeyebilecegini soyluyorlar. Google veya Valve’in eye tracking’i genis kitlelere getirmesi mumkun olursa harika olur, ucuk cozunurluklu ekrani olan VR setlerinin sadece bakilan kismi yuksek kalite render ederek mevcut GPU’larla surulmesi mumkun olur. Ama eye tracking’de hiz, kalite ve fiyat bunu mumkun kilana kadar Varjo’nun bu ara cozumu mevcut kosullarda elde edilebilir en iyi sonuc olabilir. VR’in gelecegine teaser tadinda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu VR neslinin benim icin zirvesi Vive ile Robo Recall oynamak oldu. Silahlari kullanmak, gercekten silahi dogrultup, tek gozu kapayip, tetigi cekerek ates etmek etkileyici ama oyuna donup donup tekrar oynarken genelde silahlari neredeyse hic kullanmadim. Robotu elimle tutup kafasini koparmak, govdesini bir sonraki robota firlatmak, birinin bacagini kopartip o bacakla otekini dovmek, kucuk bir robotu yakalayip daha uzaktaki bir robotun kafasina firlatarak patlamasini izlemek cok keyifli. Oyunun mekanikleri slow motion’i dogru zamanda devreye soktugu icin ortamda Agent Smith klonlarini doven Neo gibi hissetmek mumkun. Artistik tarz secimi 90’lara gidip atari salonlarindaki arcade makinalarindan birinin icine girmissin gibi bir his veriyor, belki de bu yuzden cozunurluk pek rahatsiz etmiyor.

 

Mevcut Vive kumandalari ile grip tusunun yerlesimi robotun koluna uzanip tutma hissini vermek icin iyi is goruyor. Ama Valve’in Knuckles kumandalari bu isler icin cok daha iyi olacaktir cunku bir seyi firlatirken bir yandan beyninizin yarisi “aman kumandayi tutayim” diye dusunmuyor olacak. Bir seyi kaparken acik elinizi kapatip avucunuzda objeyi hissedeceksiniz. Ayni Robo Recall’u oynamak bile daha farkli bir his verecektir. Ama Valve’in Knuckles ile beraber hazirladigi oyunlarin bambaska olma sansi var.

 

Oyun ortaminda ve karakterlerle ellerinle etkilesimin orada olma hissine katkisi silah kullanmaktan daha guclu. Soda makinelerine, asansor dugmelerine, kapi acmak icin cevirmek gereken “valve”lara ilk kez elimi surdugum HL’i nasil donup donup tekrar oynadiysam, yeni Valve VR oyunlarinda da bu potansiyel mevcut.

 

UE4 demolarinda photogrammetry ile elde edilen dis mekan assetlerinin geldigi seviyeyi ve archviz tasarimlari ile prebaked isiklandirma yaparak ic mekanlarda elde edilen sonuclari goruyoruz.

 

Eger eye tracking’i yeterince hizli, ucuz ve guvenilir sekilde kotarabilirlerse goruntuleme kalitesindeki sicrama da inanilmaz olacak. Google ve LG'nin VR icin duyurdugu 18-megapixel OLED display (1443 ppi, 120Hz refresh rate, 4.3-inch screen,120 x 96 field of view) gibi ekranlar bu sekilde gunun GPU'lariyla surulebilir ve gozun odak noktasinda 20/20 vision seviyesinde netlik elde edilebilir.

 

Mevcut VR oyunlari teleportation’i mecburen kullaniyor gibiler. Robo Recall’da teleportation’a basladiginiz anda slow motion’a gecmeniz bence harika bir secim. Bunu etrafinizdaki dunyanin warp oldugu, evrenin bukuldugu ve sizin etrafinizda aktigi bir gecis takip etse teleportation bambaska bir hava edinecek. Aperture/Black Mesa evreninde bu tarz bir teknolojiye yer var. O slow motion’dan Doom’un glory kill’leri hizinda/hissinde isinlanmaya boyle bir warp ile gecilirse teleportation bir “cozum” degil “ozellik” olur.

 

Ismi HL olmayabilir ama Valve’in yeni oyunu Knuckles ve yeni nesil VR seti ile geldiginde HL gibi efsane bir deneyim olmaya aday.

 

Microsoft’un hazirladigi yeni nesil HoloLens’in Qualcomm XR1 islemcisini kullanacagi ve cok daha ucuz olacagi soyleniyor. Oculus Go $200’a ilk nesil PC VR’dan iyi lensler ve yuksek cozunurluk paneller iceren stand-alone VR sunmayi basardi. MS’un VR setleri inside-out tracking ile VR’i kotardi, Oculus’un Santa Cruz prototipi ek kameralarla el kumandalarini daha iyi takip edebiliyor. Cok gecmeden $300 civarinda stand-alone VR ile positional tracking vs mumkun olacak. 

 

PSVR’in ilk nesli “eh iste” tracking ile geldi. PS5 ile gelecek VR setinin inside-out tracking ile cok daha iyi bir deneyim sunmasi ve PS5’in donanimi ile stand-alone VR grafiklerine fark atmasi mumkun.

 

2020-2022 arasi piyasada (1) $300 civari kablosuz stand-alone VR setleri, (2) konsol ile yuksek kalitede grafiklerle kullanilabilen VR setleri ve (3) PC ile kullanilabilen retina VR setleri olacak. Hazirlanan bir oyun farkli kalite seviyelerinde uc platformda da calisabilecek. Ilk Rift Devkit’ten bu yana oyunlari uzerinde calisan sirketlerin bu oyunlari cilalayip sunmasi icin exclusivity anlasmalari ile onlara milyonlarca dolar sunan Oculus,  Sony ve muhtemelen MS bir yanda, kendi oyununa donecek milyarlari olan Valve bir yanda olacak.

 

Inside-out tracking ile de olsa, lazer keskinliginde SteamVR 2.0 ile de olsa evin en buyuk odasini sadece VR'a ayirip tum odada tracking kaybetmemek mumkun. Kablosuz VR'in mumkun oldugunu bu nesilde gorduk, gelecek nesilde bu add-on'lar cihazlarla ayni anda piyasaya gelebilirler.  Robo Recall’da elimdeki tufekle robotlari dovebiliyorum ama yumruk atamiyorum, sadece bu bile cok basit ama muazzam bir degisiklik olur. Oyun izin veriyor aslinda ama benim elimi ve kumandayi duvara gecirmemem icin daha genis alana ihtiyacim var. Belki bu ise oda ayirmak, PC'ye ve retina VR'a binlerce dolar ayirmak ilk anda kulaga ucuk geliyor ama home theater odasi olan insanlari, sim chair'i olan meraklilari vs dusununce aslinda "bos bir oda ve sadece bir cihaz" pek de pahali bir zevk degil. Studyo evde esyalari kenara kaldirip $300 stand-alone VR'la bu isi yapmanin da mumkun olacagi dusunuldugunde VR'in yayginlasmasi pek de zor olmayacaktir. Sahsen PlayStation 5 VR paketinden buyuk basari bekliyorum, Sony inside-out tracking'i bu nesle ekler, yeni nesil konsolun gucunu VR icin kullanir, yuksek kaliteli RGB panellerle farkini gosterir, bunlari zaten bekliyorum ama eye-tracking'i de kotarip panel cozunurlugunu yuksek tutarlarsa bomba olur.

 

HL ve HL2’de aldigim tadi bir daha  almadim, bunlar hikayeli oyun dunyasinda donum noktalari oldular. Simdi yeni bir kirilma yasaniyor ve etkilesimli, hikayeli, gercek zamanli icerikte yeni bir donem geliyor.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Robo Recall, oynadığım en sağlam oyun dinamiklere sahip VR oyunuydu benim için. Hem grafik hem de oynanış olarak çok başarılı. Hikayesi, hikaye olsa da, oynaması çok zevkli. Silahlar biraz daha çeşitli olsaydı, çok daha güzel olabilirdi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Devam oyunu sart. 10 harita var zaten, tadi damagimizda kalsin diye hazirlanmis gibi. Yeni mekanlar, yeni robotlar, melee silahlar, oyun motorunun robota yumruk attigini anlayip elinin etrafinda olusturdugu efektler, hatta hadoken tarzi hareketler, robotlarin bunlara slow motion'da verecegi tepki animasyonlari... Temel dinamikler ve grafik tarzi ustune eklemeye cok musait.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu kadar kisa videolardan kesin anlamak mumkun degil ama parmak takibi iyi gozukuyor.

 

Trackpad ve thumbstick’e beraber yer vermisler, bence boylesi evrensel vr kumandasi tasarimi icin iyi bir secim.

 

Videolarda Portal dunyasinda gecen bir tech demo goruluyor.

 

 

 

 

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni eklenen force sensor’ler kumandayi ne kadar squeeze ettiginizi (Turkce karakter olmadan Turkcesini yazamadim) tespit ediyor. Trackpad’de de mevcut.

 

Moondust demosunda calisan elemandan:

 

The force sensors have been absolutely crucial in detecting pickup and drop, as capsense is a little floaty whereas the force sensors are rock solid and zero latency. In addition, they make some great game mechanics, like priming grenades with a squeeze as in the demo. Additionally, they are needed for the new track button click, which is no longer mechanical. Because they’re analog, users can even set their own thresholds for clicks and other actions, to make them most comfortable. Overall, they fill in the holes in capsense input, and add their own dimension.

 

H3VR tasarimcisi ustteki videoda su anda Steam beta’da bir controller velocity problemi oldugunu, grab/throw’un bundan etkilendigini soylemese su videodaki aglak ton moralimi bozardi:

 

 

Parmak takibini gormek icin iyi video. Devkit gonderilen adamin bilinen gecici yazilim bug’indan kaynaklanan problemi donanimin problemiymis gibi yansitmasi sorumsuzluk. 

 

Adamlar developer diye sana piyasada olmayan urunun prototipini gonderiyor, ilk yuklediginde hemen deneyebilmen icin demo hazirliyor, sen demoda kumandanin anteni sallanmiyor diyorsun, kendi oyununda grafikler kutu kutu.

 

Leap Motion’in yapmaya calistigi hand tracking’i dokunma hissiyle birlestiren ve kumanda/dugme tarzi klasik kontrollerden de odun vermeyen bir cozum olmus. H3VR tasarimcisinin videosunda ele nasil saglam oturdugunu ve her ele gore ayarlanabildigini goruyoruz. Bir seyi tutma/atma hissi dahil sanal gerceklikle eller yoluyla etkilesime girmek icin iyi bir cozume benziyor.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Knuckles kumandasinin farkli surumleri ile gelisimi:

 

Gameplay videosu ile parmak takibi:

 

Kullanilan SteamVR Skeletal Input teknolojisi:

https://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/1690421280625220068

SteamVR uyumlu kumandalara acik, yani Oculus Touch vs ile de kullanilabilecek bir teknoloji, ustteki adreste kumandali ve kumandasiz animasyon ornekleri mevcut.

 

Daha once duyurulan SteamVR Input ile desteklenen farkli kumandalara kullanicinin binding atamasi icin bir arayuz olusturulmustu:

https://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/3809361199426010680

 

Skeletal Input'a oyun tasarimcisi seviyesinde degil, kumanda surucusu seviyesinde destek saglaniyor. Guzel gelismeler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu tarz bir eldiven basarili olursa govdesi bu videodakinin tam tersi olur herhalde. Elin disinda degil, icinde konumlanir. Boylece ic tarafta haptics ve sensorler olur. Yumruk atmak gibi istisnai durumlar disinda dokunma hissi avuc icinde lazim.

 

Knuckles'da kumandayi tutmak gerekmemesi ve tum parmaklarin takip edilmesi buyuk bir adim. Oculus da yeni nesilde Touch'i benzer bir seviyeye getirir herhalde, ilk Touch'in tasarimi bu mantiktan cok uzak degil. Bu ikinci nesilde iki platformda da VR'daki objeyi tutup atabildigin, ellerinin ve parmaklarinin hareketlerini oyunda gorebildigin bir kumanda standart olacak tahminimce. Ikinci nesil cihazlar senlikli olacak.

 

Videonun uygulama bolumu pek etkileyici gozukmuyor. Etkilesim icin standartlasacak bir destek sunma konusunda basarili olmadiklari surece donanimin kalitesi cok da onemli degil. Yani bu urunu Oculus veya Valve hazirlasa onemli olurdu ama bu tarz kucuk bir sirketten gelince sansi dusuk.

 

 

Bu oyun ilgi cekici olacak gibi. 3:30 civarinda goruntu basliyor. Zero-G ortaminda FPS tadi sevildi anlasilan. Oculus exclusive Echo Combat da seviliyor zaten.

 

Sadece ellerin degil, kollarin/govdenin VR'da goruntulenmesinde gelismeler olmasi guzel. Iyi yapilmadiginda gerceklikten kopariyor, iyi kotarilmayacaksa hic yapilmamasi daha iyi.

 

Gesture based oyunlar da olmali. Niye bu ortamda bir hadoken atamiyoruz, anlamiyorum. Ikinci nesilde bu kumandalarla onlar da gelsin :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok