VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Kopin diye bir firma microdisplay tabanli cozumunu duyurdu:

http://www.roadtovr.com/kopin-reveals-smallest-vr-headset-2k-x-2k-per-eye-resolution-120hz/

 

Microdisplay'lerde lens sistemin cok is dusuyor, Rift/Vive gibi nispeten buyuk ekran kullanan cozumlerdeki gibi tek lens ile kotaramiyorlar. Ayni FOV'u yakalamak icin netlikten feda etmeleri gerekiyor, o yuzden cozunurlugunu birebir karsilastirmak mumkun degil. Yine de goz basina 2048x2048@120hz OLED ile %40 ufak ve %50 hafif bir tasarim kulaga hos geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

SteamVR Tracking 2.0 duyuruldu.

https://uploadvr.com/steamvr-tracking-2/

 

Yeni base stationlar daha hafif, daha kucuk, daha dayanikli, daha ucuz, daha az enerji tuketiyor, daha sessiz ve en onemlisi sync islemi lazer uzerinden yapiliyor (sync-on-beam). Artik ikiden fazla base station ayni sistemde kullanilabiliyor, boylece hangar gibi genis alanlarda VR kullanimi mumkun olacaktir, bu sistemi ve VR uyumlu backpack PC'leri kullanan genis mekanli VR arcade'ler yayginlasacaktir.

 

Yeni base stationlar Vive ile uyumlu degil, piyasaya girecek yeni SteamVR cihazlarinda kullanilmasi bekleniyor.

 

Samsung'dan yeni ekran paneli, Valve'dan yeni base station ve kumandalar...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Fallout 4 VR ekimde Vive'a geliyor.

 

 

Doom VFR 2017'de Vive'a ve PSVR'a geliyor.

 

Teleportation ve slow motion destekledigi goruluyor, iyi olmasini bekliyorum.

 

Bethesda Oculus'a bi orta parmak daha cekmis oldu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DisplayLink ve Intel'in Wireless VR cozumleri 60GHz WiGig tabanli. Intel'in urunu 2018'de piyasaya gelecek. E3'deki demolar hep Vive ile, tasarimi bu eklentiye Rift'ten daha uygun.

https://uploadvr.com/e3-2017-wireless-vr-powered-by-displaylink-and-intel-is-amazing/

http://www.roadtovr.com/hands-displaylink-xr-wireless-vr-tech-top-notch-lighter-looks

  • Samsung vb firmalarin yeni panelleri ile yuksek cozunurluk saglaniyor.
  • SteamVR Tracking 2.0 ile 2'den cok base station ekleyip hangar gibi alanlarda VR kullanilabiliyor.
  • Genis alanda cok oyuncu icin sirt cantasi formatinda VR bilgisayarlari mevcut. Tek oyunculu odalar icin kablosuz VR eklentileri mevcut.
  • Birkac Vive tracker satin alip full body tracking saglamak mumkun.
  • UE4, Unity, Source, id tech 6 gibi oyun motorlari VR destekliyor.
  • Oyunlari rahatsiz olmadan oynamak icin gerekli kontrol mekanizmalari icin arge asamasini astik. Robo Recall gibi oyunlar hizli arcade oynanis sunuyor. Skyrim, Fallout, Doom gibi AAA oyunlar VR'a geliyor. Mario Kart Arcade GP VR ile Nintendo VR Arcade piyasasina giriyor.

Istedigi cilgin projeye yatirim yapabilecek kadar zengin birinin genis alanda full body tracking saglayan, yuksek cozunurluklu ve gercekci grafikleri olan VR arcade sistemleri kurmasi icin gerekli tum parcalar ortada.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Steam yaz indiriminde iyi satan bazi VR oyunlarinda da ciddi indirimler var.

https://uploadvr.com/steams-massive-2017-summer-sale-kicks-off-today-deep-discounts/

 

HTC de Vive'in fiyatina pratikte $100 indirim yapti. Fiyati $50 dusurduler, $50'lik da Steam hediye karti veriyorlar.

https://uploadvr.com/vive-price-drop-steam-summer-sale/

 

Skyrim PSVR icin timed exclusive, 2018'de Vive'a gelecek.

 

Vive yuksek fiyatina ragmen halen en populer VR seti:

https://uploadvr.com/vive-still-popular-headset-developers-vrdc-survey-suggests/

Bence basarisini yuksek kalitede room scale tracking ve kumandalari ile bu nesilde standardi belirlemesine borclu. Doom, Fallout, Skyrim gibi oyunlarin VR version'larinin cikmasiyla sistemin degeri katlanacak.

 

Valve'in yeni "knuckles" VR kumandalari developer'lara gonderilmeye baslandi.

https://uploadvr.com/valve-distributing-knuckles-prototypes/

 

Kumanda birakildiginda dusmeyecek sekilde avuc icine sabitleniyor. Sabitlemek ve biraktirmak icin mekanizmasi basit. 5 parmagin da denk geldigi yerde ayri cap sensorlerle parmaklarin temasi takip ediliyor. Parmagin basmasi, temas etmesi, yakin olmasi ve uzak olmasi arasinda ayrim yapilabildigi icin oyun ici animasyona ve objelerle etkilesime yansimasi da basarili..

https://uploadvr.com/valves-steamvr-kunckles-controllers-revealed-setup-guide/

 

Parmak dugmeden uzak oldugunda kumandanin parmak hareketlerini birebir algilamasi mumkun olmayacaktir ama kaskin onundeki kamera kullanilarak Leap Motion tarzi birebir parmak takip edip bunu oyuna yansitmasi mumkun olabilir. Parmaklar kaskin onundeki kameranin gorus alaninda olmadiginda zaten oyuncunun gorus alaninda da olmayacaktir. Bu sekilde, input icin kumanda, sadece gorsellik icin kumanda+kamera kullanilabilir. Leap Motion gibi cozumlerin aksine temas ve etkilesimler knuckles kumandasi ile hatasiz ve mukemmel olur, gorsellik de kumandadaki sensorleri tamamlayan kasktaki kamera ile mukemmele yaklasabilir.

 

Bu kumandalarla beraber Valve 3 yeni full VR oyunu hazirladigi icin bir Nintendo benzetmesi yapiliyor. Kumandaya gore oyun, oyuna gore kumandayi bir arada tasarlamalarina dikkat cekiliyor. Samsung'un yeni ekranlarini tasiyan daha hafif ve konforlu bir HMD ve yeni base station'larla gelecek bir knuckle kumanda seti ile Valve VR oyunlari beraber piyasaya cikarsa Half-Life ve HL2'nin yarattigi etkiyi asan bir paket ortaya cikabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yukarida soz edilen Valve'in yeni nesil "Knuckles" VR controller'lari ile hazirlanmis bir demo parmak takibinin beklenenden daha gelismis oldugunu gosteriyor. Dugmeleri kullanmadan, sadece parmak takibi ile sanal objelerle etkilesim mumkun.

 

 

Demoyu hazirlayan developer ayrintili bilgi ve kodunu paylasmis:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=953648265

 

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

https://twitter.com/CloudheadGames/status/880540788429512704

https://twitter.com/CloudheadGames/status/880488063964635136

https://twitter.com/CloudheadGames/status/880476153667919872

 

Valve'in ortam ve karakterlerle etkilesimde yeni bir cag baslattigi VR oyunlarini bekliyoruz.

 

(Alyx'in omzuna dokunup sessizce dusmanin saklandigi yeri isaret edebiliriz. Bir ustteki mesajdaki tarz aparatlarla "Alyx de bize dokunabilecek mi" sorusuna evet cevabini veren mod'lar da yayginlasacaktir)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

https://uploadvr.com/varjo-70x-resolution-human-eye/

 

Bu adamlarin (Varjo) VR'da cozunurlugu yukseltmek icin ilginc bir cozumleri var. Bu yil sonunda (biz ona seneye diyelim) piyasaya urunlerini sunacaklarini iddia ediyorlar, birkac bin dolar fiyatla pro kullanicilari hedefliyorlar.

 

Urunun kendisinden cok kullanilan yontem ilgimi cekiyor. Basarili olursa onumuzdeki yillarda SteamVR seti ureticilerinin bunu kendi tasarimlarina  adapte etmesi ve VR'da kalitede bir sicrama yasanmasi mumkun.

 

Her goz icin iki ekran kullaniyor. Biri bugunun normal VR setlerinde kullanilan 3.5 inch 460ppi ekran, digeri 0.7 inch 3000ppi microdisplay. Eye tracking kullaniliyor. 3000ppi ekrana dogrudan baktiginiz goruntu ciziliyor. Mekanik, hareketli bir ayna ile microdisplay'in goruntusu genel goruntu icinde olmasi gereken yere yansitiliyor. 460ppi ekrana genel goruntu ciziliyor, boylece bu ekran gozun odak kisminin disinda kalan goruntu icin kullaniliyor. Sonuc gozun odak kisminda 3000ppi'dan yansiyan goruntu, gozun zaten bulanik algiladigi kisimda 460ppi'dan goruntu. VR'da yaklasik 100 derecelik gorus alaninin (field of view) 20 derecesinde netlik sinif atliyor.

 

Goz basina 8000x8000 gibi bir cozunurlukte VR icin gereken panel uretimi, goruntu aktarim standardi ve bunu besleyecek GPU henuz yok, uzun sure de olmayacak. Ama bu tasarimin gozun algilayabildigi goruntu kalitesi buna yaklasabilir.

 

Bu tasarimin duzgun calismasi icin goz takibi ve mekanik ayna hareketinin birkac milisaniyede gerceklesmesi ve cok isabetli olmasi lazim. Bunu becerirlerse yontem akillica, maliyeti ve GPU gereksinimini makul seviyelerde tutarak kaliteyi 5-10 yil ileriye tasiyabilir. Goz takibi ve mekanik parcanin hizi yeterli olmazsa hikaye olur.

 

Cep telefonlarinda cozunurluk savasinin VR'da da cozunurluk artisini sirtlayacagi dusunuluyordu. Umulan gerceklesmedi, telefonda daha yuksek cozunurluge talep yeterli degil. Bu durumda sadece VR icin uretilecek cilgin cozunurluklu ekranlarin pahali olmasi beklenebilir. Ustelik mevcut GPU'larin bu ekranlari beslemesi icin goz takibi yine sart olacak. Bu firma sadece gozun odaklanacagi yere 0.7 inch ekranla 1080p goruntu yerlestirerek mevcut teknolojilerle yarinin kalitesini yakalamayi hedefliyor. Haliyle bunun bir sonraki nesilde 858ppi hdr 120hz 3.5 inch ekran ve 2048x2048 hdr 120hz 0.7 inch bir microdisplay ile guncellenmesi mumkun olacagi icin onu acik. 2018-2019'da bu kalitede bir VR seti uretilmesi ve onu besleyecek GPU'nun piyasa olmasi teoride mumkun. Mevcut VR setlerine gore kalite artisi cok buyuk olacaktir. Uygulanmasi mumkunse Valve'in buna ilgi gostermemesi imkansiz.

 

https://techcrunch.com/2017/06/19/this-startup-wants-to-build-vr-headsets-with-human-eye-resolution/

https://www.roadtovr.com/company-promises-deliver-vr-headset-human-eye-level-resolution/

https://www.wired.com/story/varjo-vr-microdisplay/

 

Belki ekran yerine milyonlarca mikro-ayna ile dar gorus alanina retinal projection yapan teknolojiler Varjo'nun cozumune benzer bir sekilde evrilirler.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 hours ago, Orion said:

Oculus Rift + Touch fiyatı geçici olarak düşmüş, epeyce iyi fiyat ($399):

 

https://www.amazon.com/Oculus-Rift-Touch-Bundle/dp/B01LYCUM3L/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1499675748&sr=8-3&keywords=oculus+rift

 

Bunu yazmaya gelmistim. Hak ettigi fiyati bulmus nihayet. $300'a Rift yapacagiz diye Kickstarter'dan para toplamislardi. Kumandalarla beraber $399 iyi fiyat. Mart ayindaki fiyatin yarisi. Bu fiyata bu paketle piyasaya ciksalardi tepkiler cok daha olumlu olurdu.

 

Zenimax FB'a actigi davayi kazandiktan sonra satisin durdurulmasi icin de basvurmustu. Anlasmak icin masaya oturmadan once "ya size yuzde versek alacaginiz para cok degil" diyecekleri fiyat seviyesine cektiler urunu. Anlasamayip o davayi da kaybederlerse satis yapamayacaklar, hala urun piyasadayken fiyat kirip piyasa payini arttirmak mantikli. Vive'in satislari daha yuksek, LG gibi markalarin SteamVR urunlerini bekleyenler var, Acer gibi markalardan MS VR urunleri gelmeye basladi,  yani rekabet de fiyatta degisiklik gerektiriyordu.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok