VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Vive developer sürümleri gönderilmeye başlanmış. Bir iki yeni bilgi var.

http://www.tomshardware.com/news/htc-vive-pre-user-guide,31152.html#xtor=RSS-181

 

Odanın minimum 5 x 6.5 feet olması gerekiyor. Bundan küçük ise, oturarark veya ayakta kullanmak gerekiyor. Light stations , sabit bir yere monte edilecek. Hareket ettirdiğiniz zaman  , yeniden kalibre edilmesi gerekiyor. 

 

Bence önemlisi, PD ve lenslerin göze mesafesini ayarlayan bir düğme var. Bu sayede, yukarda ki kickstarter lenslerle beraber , gözlük sorunu çözülür.

 

UE4 editor geldiğine göre, yakında AutoCad ve benzerlerinden de destek gelir. oyun tarafında Minecraft zaten gelecek. 

Birkaç yıl önce şu video populerdi. Demek birkaç yıl sonra gerçek olabilecek. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız unutmayalım, gear vr için samsung note 4, note 5, galaxy s6 ve s6 edge gibi telefonlardan birine sahip olmanız ve ona uygun olan gear vr'ı almanız gerekiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu iş niye bu kadar uzadı yav? Yıllar önce 2014 sonuna yetişecek dendi, sonra 2015 vr yılı olacak dendi, sonra 2016'ya kaldı dendi, 2016'da beklemeye devam. Yılan hikayesine dönmüş iş. Zaten çıkmadan fiyatların yüksek olacağı da açıklandı. Artık bir de onların ucuzlamasını falan bekleriz. Tabi işin yazılım kısmının da gelişmesi lazım. 2018'e anca kullanılabilir olacak gibi geliyor. :icon_think:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@mamad ,ilk çıkarılması planlanan cihaz bu değildi. Facebook 'un satın alması ile hedefler yükseltildi.

 

John Carmack , en son gearVR 'a positional tracking eklemek üzerine çalışıyormuş. Bu versiyona olur mu belli değil ama şunu bilyoruz , bu GearVR serisi devam edecek. Yine iki saat ısınmadan video dosyası oynatabilmesi için çözümler üzerinde çalışılıyormuş.

 

Sinema uygulamları güzel . Birinde ilginç birşey denenmiş. Bilgisayara bağlı webcam varsa, sinemada, koltuğun yanında ufak bir tv var. orda webcam 'in içeriği gösteriliyor. Dış dünya ile bağlantı sağlamak için güzel bir deneme. 

 

Şu da güzel ama bu versiyonda , film izlemek için çözünürlük yetmeyecek .

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gaben olmus Noel baba... Oprah tarzi "You get a Vive, you get a Vive, you get a Vive"...

 

 

Unity Vision Summit'te Unity icin SteamVR destegini ve bunu saglayan plugin'lerini duyurduktan sonra ortamdaki herkese (developer'lar) birer Vive verdi. 

 

Oculus VR devkit'leri satarken Valve Vive devkit'lerini bir proje ile basvuran developer'lara bedava gondermisti. Bu hareketle Vive icin oyun hazirlayacak yazilim ve donanima sahip developer kitlesine yaklasik 1400 kisi bir gunde eklenmis oldu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@epi O şekilde eklenen developerın ne kadar önemi var ama? Ciddi oyun, uygulama geliştirecek olanlar için zaten vive 'ın maliyeti önemli değildir. 1000-1500 dolarlık maliyetin önemli olduğu developerda zaten aman aman birşey geliştirmiyordur :) 

 

Geçenlerde bir istatistik gördüm. Oculus için uygulama geliştiren firma sayısı , Vive 'ın çok üzerindeydi. En azından başlangıçta OR 'nin avantajı olacak gibi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Google tek başına çalışabilen bir VRset üzerinde çalışıyormuş. Google cardboard gibi telefona ihtiyaç duymuyor. Kendi işlemcisi var, sensörleri vs var.

http://www.theverge.com/2016/2/11/10969296/google-standalone-vr-headset-rumor?utm_campaign=theverge&utm_content=chorus&utm_medium=social&utm_source=twitter

 

EVGA 'dan , VR a özel ekran kartı. Göründüğü kadarı ilpe tek fark, hdmi ve usb3 portları 5.25 yuvasına takılan bir adaptöre aktarması.

http://www.anandtech.com/show/10027/evga-starts-to-sell-geforce-gtx-video-cards-for-vr-gaming-rigs

 

Oculus Rift ready pc ler hazırmış. Yakında yurtdışında satışları başlar. OR için $200 gibi bir fiyat avantajı var. Yani $400 a gelmiş oluyor. Önemli fiyat avantajı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dedigim gibi, Valve zaten devkit'leri parayla satmiyor. Unity destegini duyurarak ciddi bir hamle yapmis oldular, Rift icin oyun hazirlayanlarin %90'a yakini Unity kullaniyor. O oyunlarin hepsinin Vive'a bir plugin'le aktarilmasinin yolunu acmis oldular, vaktiyle gordugunuz istatistigin bir anlami kalmadi. UE4'un SteamVR/Vive destegi zaten mevcut. Platform savasinda bir firma kendisine exclusive yapmak icin oyun yapanlara para veriyor, diger firma devkitlerini bedava veriyor, hangisinin tarzini begeneceginiz size kalmis.

 

(Ama Gaben iyidir :) )

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bunun ne olduğunu bilmiyorum aslında. Film mi kısafilm mi, VR için yapılmış birşey mi? Hiçbir fikrim yok fakat gelecekte VR için böyle filmler göreceğiz sanırım.

Bilgisayar oyunları ile filmlerin bir gün aynı noktada buluşacağını söyleyenler sanırım haklı çıkacak.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 Platform savasinda bir firma kendisine exclusive yapmak icin oyun yapanlara para veriyor, diger firma devkitlerini bedava veriyor, hangisinin tarzini begeneceginiz size kalmis.

 

Ben ikinciyi beğeniyorum, ancak genellikle ilki başarılı oluyor. Umalım da Valve buna bir istisna olsun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Belki de soru su olmali: "su omru hayatta bir kez gelen VR ile tanisma firsatindan edinecegin deneyimin agzinda birakacagi tadi tasarim anlayisindan hizmet kalitesine kadar seni yillardir uzmemis firmaya mi birakmak istersin yoksa Palmer ve Zuckerberg'e mi".

 

Adamin yuzunden nur akiyor ak sakalli dedem benim:

 

Fanboylukta cag atladim su an evet. Ama ikinci bir soru da "VR gormek istiyorum, masaonunde oturup mouse klavye kullanarak strateji oyunu oynarken tepeden baksam yeter diye alacagin Rift'te 360 derece isin kilici kullanamamak uzmez mi insani? Cunku biliyorsun, Vive'da ikisini de yapabilirsin"

 

Oculus Touch'in tasarimi ve su anda OVR'in kullandigi tracking sisteminin gerektirdigi cift kameranin onunuzde olma sarti kullanabildiginiz acilarin sinirli olmasi sonucunu da beraberinde getiriyor. Palmer'in ortamlarda "ben iki karsilikli koseye kamera koyup denedim, gayet guzel oluyor" diye bir sozu var ama sirket tarafindan resmi olarak desteklenen bir sey degil, ortada sadece 23 yasinda bu gencin sozu var ve bu gencin soyledikleri simdiye kadar pek tutmadi.

 

(Burada yazar ilk soruya konuyu baglayarak "Gabe fanboyu olmaya gerek yok, Palmer'in guven uyandirmamasi yeterli" alt metni vererek kendini kurtarmaya calissa da artik cok gec, Gaben'e ak sakalli dedem dedi bi kere)

 

(Noel dede)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Facebook mu, Gaben mi dense tabii ki Gaben. Yalnız Steam ile ilgili de aklımda iki şüphe var:

* Reddit 'te Steam Support 'a attığı ticket 'a yıllar sonra cevap verilen kullanıcı görmüştüm. VR 'ı aldık, üç gün sonra bir sorunumuz olsa evrenin ısı ölümünden önce cevap alabileceğimizin garantisi yok. Bu Steam için de ciddi bir sorun aslında.

* Bu adamlar hep kazanan ata oynayan klasik tür şirketlerden çok, dev ölçekli bir start-up gibiler. Geçen sene Linux + Steam salonlara geliyor, Steam Machine vs. gazlamışlardı, fikir çok iyiydi ama sonuç hüsran, ucunu da saldılar. Yarın bu işin peşini de bırakmayacakları, ya da onlar için sadece bir deney olarak kalıp kalmayacağı belli değil. O durumda SteamVR 'ı alanların elinde ölü bir ekosistem kalır.

 

Steam 'ın imajı rakiplerinden (özellikle Oculus 'tan. Kickstarter parasıyla start-up kurup, Facebook 'a satmak nedir?) çok daha iyi, ama kendi içinde çok tutarlı, her ürünü fenomen olacak bir firma değiller. En güzeli erken karar vermeden, oturup ikinci nesli beklemek.

 

üste: halen Oculus 'ta CTO.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vive developer kiti deneyenler tarafından verilen önemli bir bilgi var. Fresnel lenslerin halkaları görünüyor deniyordu. Oysa, kamera ile çekildiğinde görülüyormuş. Vr set doğru takıldığında , gözün baktığı açı ile o halkalar görülmüyormuş.Kamera gözden farklı açıdan çekiyor, o yanlış bilgi o nedenle yayılmış. Bu artı vive için.

 

Luckey Palmer 'ın artık önemli olduğunu sanmıyorum. Bir amatör proje iken , onun çapı yetebilirdi. Şu anda işin boyutu onun eğitimini , bilgisini aşar düzeyde. "poster child" olmak dışında etkisi az diye tahmin ediyorum. 

Abresh , Luckey olmasa bu olmazdı diyor bir konuşmasında , ama bence Oculus 'tan bile önce Sony, Steam, Samsung ,Microsoft bu konuda prototipler üretmiştir . Ekran, işlemci, sensör teknolojisi artık bu düzeye gelmişti. 

 

Oculus $350 satabilecekleri iddiası ile gündeme getirdi VR 'ı. O fiyatı da tutturamadılar zaten.

 

Oculus Rift 'in arkasında Facebook var. Yazılım tarafında iyi oldukları söyleniyor. Samsung la GearVR üzerinde bir ortaklık kurarak da çok akıllıca iş yaptılar. O sayede şu anda bir sürü uygulama var. 

 

Bu nesilde sonucu fiyat belirler bence. OR $600. Sistem satıldığında $200 indirim var. Bu iyi fiyat. Vive 'ın $1500 fiyatı olursa, hiç şansı olmaz. Bu nesilde ömür kısa olacak, ikinci nesile herkes geçmek isteyecek.Üstelik denenmemiş bir sistem. 5-10 dakikalık demoları var ama evde saatlerce, o kontrolcüler ile kullanmak nasıl bir deneyim potansiyel alıcıların çoğu bilmiyor.

Vive'ın geleceği de belli değil. Kullanıcılar ucuz olandan yana tercihleri kullanır diye düşünüyorum.

 

İşin güzel yanı , bu sayede desktop sistemler, highend GPU lar. Pc gaming yine güçlenecek.

 

Tabii gizli kahraman olarak PS4 VR var. Fiyat avantajı çok daha büyük. Ömrü fazla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS4 için çıkacak oyunların grafikleri, PS'ye göre zayıf kalır düşüncesindeyim. Tabi Sony, bir atılım yapıp PS4 VR Edition gibi bir şey çıkarmazlarsa (Ya da ek bir donanım vb.). Çünkü bu saatten sonra düşük çözünürlüklü ekran kullanılamaz, hele ki şu an kullanılacak olanlar bile bana göre yetersizken. Zaten PS4'ü olanlar, çok pahalı da olmazsa Sony'nin çözümünü merak edecektir, ama gerçekçi deneyim için PC'nin avantajı var, tabi meraklısına.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@Orion Kalite olarak PC gibi olmayacak , ancak Sony bir yolunu bulur yine , Pc kadar olmaz ama kaliteli olur. Ps4 zaten var, move kontrolcusunden de yararlanıyor. Sadece Vrset alacak kullanıcı. Fiyat avantajı önemli. 

 

Valve'den Chet Faliszek, Foveated Rendering üzerinde çalıştıklarını söylemiş. bu nessle yetişecek mi , bilgi yok. Oculus a benzer yöntemle , donanımla bundle edilmesine çalışılıyormuş. Fiyat bilgisi yok. Ancak sürekli VR 'ın highend 'i olarak Vive 'ı gösteriyorlar. Dolayısı ile $1500 fiyatlar doğru çıkabilir.

 

Yeni bir haber de, Samsung S7 'nin gelecek ay tanıtılacağı ve preorder verenlere , GearVR 'ın bundle edileceği. 

 

Syfy’s new VR crime drama will be watchable through the Oculus Rift

http://www.theverge.com/2016/2/12/10979488/syfy-halcyon-virtual-reality-tv-show-oculus-rift

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Pas gecmemek gereken bir sey var, Rift bir oyuncak, Vive yillardir universitelerin arastirma bolumlerinde gordugumuz prototip VR cihazlari gibi calisan genel bir cozum. Bunun sonucunda VR ile ciddi bir seyler yapmak isteyen herkes, ornegin CES'te Audi, VR sunumunu Vive ile yapiyordu. CES'te Intel, AMD, Nvidia, HP, Alienware vb. 20 firma kendi boothlarinda Vive ile projelerini tanitiyordu ama Audi anlatmak istedigime daha iyi bir ornek. "Universitelerin arastirma bolumlerinde gordugumuz prototip VR cihazlar elimizin altinda olsaydi onlarla VR'da ne sunumlar yapardik ama" diyen her arastirmaci, her firma, her sektor Vive'a ilgi gosterecek, cozumlerinde kullanacak.

 

Palmer etkili mi sorusuna basit bir cevap: Carmack'in ismini kullanip Kickstarter'da firmayi patlattilar, Carmack'in mazisi olan Abrash'i falan Valve'dan topladilar, Zuckerberg ile konusup VR'in gelecegi hakkinda vizyonunu paylasarak Oculus'a ilgisini saglayan Carmack oldu, tum bu hikayeyi bir E3'te prototip Rift'te Doom 3 BFG'nin VR versionunu ziyaret eden herkese gostererek Carmack patlatti, Gear VR'da istedikleri sonuclari alabilmek icin baslangicta Samsung'dan istedikleri destegi alamadiklarinda kullanilan telefonu hack'leyip "bakin boyle oluyor" diye gosterdikten sonra low level access edinerek firmanin ilk urunu Gear VR'in piyasaya gelisinin yolunu acan ve Samsung ortakliginda kilit isim olan Carmack'ti. Dusuk latency icin bir yerlerini yirtti, ilk nesildeki boyun modellemesi ve tracking kodunun arkasindaki isim oydu. Simdi sira inside-out tracking'de dediginde firmada kimse adami iplemiyor cunku artik FB sermayeli, MS ortaklikli, her yerde haberleri cikan, her soyledikleriyle olay yaratan, her soylediklerinden caysalar da aslan kaplan iddia edilen bir hale geldiler. PR bullshit degil muhendis yonetimi ile teknoloji ve akilci cozumlerle VR'in basini ceker diye destekledigimiz firma baska bir seye donustu. Rift tanitiminda, lansmaninda, preorder sonrasi videoda bile Carmack'i gormedik. Kickstarter ile kurulup ilk devkit'inin tasarimini open hale getirip paylasan firma FB sermayeli, piyadaki umit veren projeleri yutan, oyun firmalarini exclusive deal'larla kendine baglayan bir seye donustu. Neyi beceremeseler aslinda o onemli degil, hatta pratik degil, simdi zamani degil diyorlar, kendileri de yaptiklari gun iste simdi super oldu diyorlar, room scale 360 derece kumanda tracking de farkli olmayacak.

 

Ilk gunden beri Carmack'in ayakta durmadan VR'in VR olmadigini, gamepad ile bu isin olmayacagini, inside-out tracking'in onemli oldugunu soyledigini gorduk ama OVR pek iplemedi. LightHouse ilk tanitildiginda Carmack "Valve cok iyi is cikarmis, we have our work cut out for us" dedi ama OVR'da kipirdama olmadi. Sonuc ne oldu? Valve daha iyi tracking teknolojisi ile PC VR'da OVR'i gecti, partner donanim firmalari icin cazip bir firma haline geldi, Google da aynisini mobil VR'da yapma yolunda.

 

Tum bunlari bosverin, Rift ile yapabileceginiz her seyi Vive'da da yaparsiniz ama Vive'da yapabileceginiz her sey Rift'te calismiyor. Sadece 1 metreye 1 metre alaniniz olsa ve room scale VR yapamasaniz bile, sadece sabit bir yerde ayakta durarak oynayabilseniz bile kullandiginiz VR setinde arkaniza donup elinizdeki tabancayi yerde size dogru surunen zombiye, elinizdeki isin kilicini havadan size ucan drone'a dogrultabildiginiz ve bunun sanal ortama kusursuz aktarildigini gordugunuz bir teknoloji olmasini istersiniz. OVR'da henuz bu yok. Oculus Rift icin hazirlanan Bullet Train demosunda ortamda ilerlemeniz isinlanarak oluyor, dikkat ederseniz dusmanlar hep onunuzde oluyor, arkanizi dondugunuzde Touch'in track edilmesinin kirilabilecegi gercegini kisit alarak ona gore tasarim yapmak zorunda kalmis gibi gozukuyorlar:

 

 

Tested videolarindan birinde Oculus Touch kullanilirken bazen kameralara donuk oldugunuzda bile tracking'in kirilabildigini gorebilirsiniz. Vive Pre'de kumandalarin tracking'inin cok iyi oldugu demo edenlerin hep soyledikleri bir sey.

 

Vive icin duyurulacak fiyat cok insan icin onemli olacak. Insanlar Rift preorder'larini mi iptal edecekler yoksa Vive'i bekleyen kitle vazgecip bir Rift preorder'i da onlar mi verecek ikileminde fiyat belki belirleyici olacak. Ama fiyat karsilastirmasini dogru yapmak lazim.

 

Rift icin nasil bundle indirimleri varsa Vive icin de olacaktir. Vive'in fiyati hakkindaki en yuksek spekulasyonu Rift'in bundle ile edinilen en dusuk fiyatiyla karsilastirmayalim. 600$'a sadece Rift'i aliyorsunuz, Touch icin de belki 300$ bayilacaksiniz, Vive ile ayni kalitede olmayacak. Buna ragmen Vive'in fiyati 900$ olsa "Rift bundle ile 400$'a geliyor, yari fiyat" diyerek fiyat karsilastirmasi yapan da olacak, "ikisi de ayni fiyata ama birinde tracking teknolojisi ustun" diyen de olacak. Oculus'un becerisi insanlara ilkini soyletmek, Valve'in becerisi iyi teknoloji, iyi tasarim. Secim size kalmis. Ben fiyati 1000$'in altinda tutmalarini ve boylece Rift + Touch fiyatina yakin bir noktada durmalarini bekliyorum.

 

Amator/indie bir eleman, Oculus Rift devkit 1 ve hydra ile zamaninda "Hydradeck cover shooter" diye bir demo hazirlamisti.

 

Ardindan baska bir amator/indie eleman HL VR modunu hazirladi, ayni hydra kontrol tarziyla ve Valve'in Rift destegiyle.

 

Bu demolar VR'in nereye gidecegini gamepad'li demolardan cok daha guzel gosterdiler. Hydra'nin teknolojisinin arkasindaki isim yeni kumandasini daha genis alanda ve kablosuz calisacak sekilde tasarlamaya karar verdi. Ardindan bu yeni kumanda STEM'in prototip'iyle lightsaber demosunun videosunu yayinladilar.

 

Valve bu vizyonu ilk gunden beri paylasti, bunun icin gereken tracking teknolojisini hazirlayip bu konsepti son haline tasidi (tek eksigi kaskin kablosuz olmamasi).

 

Oculus "it's a seated experience" demekte cok uzun sure inat etti. Vive'i gorunce toparlamaya calistilar ama biraz gec oldu. Belki onlari bugune isik hiziyla tasiyan Carmack'i biraz dinleseler daha iyi olurdu.

 

Oculus Touch bence uc sebepten dolayi piyasaya gec cikiyor, birincisi Rift'in fiyatini nispeten dusuk gostermek, ikincisi hala sorunlu olmasi, ucuncusu sorunlarimi giderseler de tracking sisteminin tasarimi geregi Vive'in gerisinde kalacak olmasi. Platformlarini ve VR'i fragmente etmek pahasina bu ertelemeyi yapmalari belki kar amacli bir sirket icin ticari acidan dogru karar olabilir ama VR deneyimine iyi bir baslangic yapmak isteyenlerin gozden kacirmamasi gereken bir problem.

 

Sanal bir dunyanin ortasinda durup her yone donebildiginiz, yere de tavana da erisebildiginiz bir sistemin sunacagi deneyimi, hissi bu nesilde sadece Valve yakalayabildi. Bundan faydalanan oyunlari da simdiye kadar sadece Vive'da gorduk. Orada olma hissini sadece etrafa bakiniyorsaniz iki firma da guzel sagliyor ama ellerinizle ortamla interaction'a girmeye basladiginizda Vive rakipsiz. Fiyat farki da cok buyuk ihtimalle yaratilmaya calisilan algi seviyesinde olmayacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Carmack 'a yaptıklarından haberim yoktu. Yanlış yaptılar. Carmack yoksa, biz de yokuz. 

 

İkinci bir gizli kahraman , Google 'ın bu yıl çıkarmayı planladığı , stand alone VR set olabilir. Fiyatı düşük tutulursa, film izlemek ve uygulama çalıştırmak için yeterli donanıma da sahip olursa, geniş kitlelere yayılabilir. Sadece film izlemek için bile alan olur. 

 

Movidius  işlemcisini kullanabilirmiş. Positional Tracking olabilir. Tango project ile çözülecek belki. Kablosuz olmanın avantajı ile , uygun bir odada dolaşarak uygulama, oyun kullanılabilir. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Google tam olarak Carmack'in burada anlattigini yapiyor tahminimce. Kamera ve sensor'lerden gelen veriyi isleyip inside-out tracking yapacak algoritmalarin ozel amacli islemcide calismasi ile isinma ve pil omru sorununun halledilmesi. Adam bu isin geleceginin nerede oldugunu gordu, oraya nasil ulasilacagini gordu, OVR'i neredeyse yoktan var etti, gerekli kaynaklara sahip hale getirdi ama sonrasinda sirketi bu yone cekemedi. Dramatik aslinda, id software'de de sirketi inandigi yone cekememisti. Tabi OVR'dan ayrilmis degil, sirketin Texas'taki ofisinde calisiyor ama eskisi gibi on planda gormuyoruz ve bu videodan anlasilan arka planda da sirketin gelecegine yon verme gucu limitli.

 

Google'in cok guzel bir sey yapma sansi var. Standalone VR cihazi kesin cozum ama bence ilginc bir cozum daha var (ve ondan da standalone diye bahsediliyor olmasi mumkun) : uzerinde kendi ozel islemcisi, pili, Project Tango'da kullanilan tarz sensor/kamerasi vs. olan bir GearVR klonunun sadece tracking islemini yapip USB uzerinden sonucu telefona iletmesi, telefonun sadece rendering ve oyun motoru icin kullanilmasi gibi bir tasarim. Sonra isteyen o cihaza telefon takip kullanir, isteyen telefon boyutunda bir ekran takar, ekrani ozel bir nvidia mobil superislemcili tasinabilir/giyilebilir bir Android cihazina baglar, isteyen ayni ekrani 10 katli apartman boyutunda bilgisayara baglar. Tracking bu Google Gear VR'da gerceklesir, oyun kodu ve rendering icin ona baglanacak ana cihaz USB uzerinden veriyi alip kendi gucune gore cozunurluk ve kalitede VR sunar, tek bir tasarim ile her cesit Google Gear VR uyumlu cihazin yolu acilmis olur. USB'den veriyi alan cihaz ayni zamanda Google Gear VR icin USB dongle gorevi gorur boylece sadece Google'in lisans verdigi urunler bu sistemle calisir. Boyle bir seyin maliyeti cok yuksek olmaz, Android ekosistemine katkisi buyuk olur, bir kez alinir ama kullanilan cihaz (mesela telefon) her yenilendiginde ekran kalitesi, cozunurluk, islem gucu ve dolayisiyla goruntu kalitesi artmis olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Öyle esnek bir cihaz yapılabilir ama artık büyük markalar, o tip işlere pek girmiyorlar. Alıcı açısından fazla karışık oluyor. Belki Razer gibi daha ufak, geek kitleye yönelik markalar yönebilir ona. Ama tutmaz tabii, onlarwında gücü yetmiyor.

 

Şöyle bir çıkış yaparak öne geçebilirler. Bunda sadece video izlenecek ve fazla işlem gücü gerektirmeyen uygulamalar çalışacak. O zaman 4k ekran koyabilirler. O ekranı gördükten sonra kullanıcı OR 'i , Vive beğenmez. 

O durumda , Vive alınsa bile , bir tane de film izlemek için bundan alınır. 

 

Fiyatı düşük tutmaları gerekiyor tabii. Nasıl olacak o ayrı konu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim ilgimi daha çok şu "odada serbest gezinmeli VR" mevzusu çekiyor. Anladığım kadarıyla Vive daha bu tarz, OVR değil, oyunların nasıl olacağı şüpheli.

 

Salonu oyunun içine entegre etmek, hareketli oyuncu mevzusu aslında VR 'dan önce de vardı, zaten günümüzde de mevcut spor/dans oyunları vs. şeklinde mevcut. Bunlar genellikle demolarda en önplana konuyor, platformu sattırıyor, ancak sonra ne alan yüzüne bakıyor, ne de satan.

 

Tenisi, boksu bir iki oynayıp, yine kanepeden yayılarak oynanan oyunlar asıl sükse yapıyor, bunlar oynanıyor. Kendi adıma da düşünüyorum, yoğun bir günün ardından eve gelip, kanepeden oynamak bu işin olur yanı, saatlerce süren bir oyun maratonunu salonda bir o yana bir bu yana koşturarak (bir de kafamda gözlük, sağımda solumda sallanan kablolarla) çekici bulmuyorum, oyuncu kitlesi de bu yana ağır basar bence. O açıdan "seated experience" hedefi çok da yanlış olmayabilir. Mesela bir "Elite: Dangerous" zaten VR için biçilmiş kaftan, seated olarak harika oynanacaktır. Ancak VR-destekli olası bir BF5 'in her iki platformda da nasıl olacağını kestirmek güç, platform "room-scale" olsa da, odayı aklı başında bir yöntemle kullanmak mümkün olmayabilir. Tabii sırf VR için, VR asıl hedef olarak yapılmış oyunlar bunlara zekice çözümler getirebilirler de.

 

Bana öyle geliyor ki bu iki platformun da kendi yöntemleri ve arkasındaki büyük isimlerle pazarı bölüşmeleri durumunda, yapımcıların büyük çoğunluğu cross-platform olup büyük kitleye ulaşabilmek adına en zayıf halkaya göre (şimdi nasıl konsol merkezliysek) oyununu tasarlar, ki bu durumda teknolojik avantajların geri dönüşü beklendiği oranda olmayabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Salonu oyunun içine entegre etmek, hareketli oyuncu mevzusu aslında VR 'dan önce de vardı, zaten günümüzde de mevcut spor/dans oyunları vs. şeklinde mevcut. Bunlar genellikle demolarda en önplana konuyor, platformu sattırıyor, ancak sonra ne alan yüzüne bakıyor, ne de satan.

 

Tenisi, boksu bir iki oynayıp, yine kanepeden yayılarak oynanan oyunlar asıl sükse yapıyor, bunlar oynanıyor. Kendi adıma da düşünüyorum, yoğun bir günün ardından eve gelip, kanepeden oynamak bu işin olur yanı, saatlerce süren bir oyun maratonunu salonda bir o yana bir bu yana koşturarak (bir de kafamda gözlük, sağımda solumda sallanan kablolarla) çekici bulmuyorum, oyuncu kitlesi de bu yana ağır basar bence. O açıdan "seated experience" hedefi çok da yanlış olmayabilir. Mesela bir "Elite: Dangerous" zaten VR için biçilmiş kaftan, seated olarak harika oynanacaktır. Ancak VR-destekli olası bir BF5 'in her iki platformda da nasıl olacağını kestirmek güç, platform "room-scale" olsa da, odayı aklı başında bir yöntemle kullanmak mümkün olmayabilir. Tabii sırf VR için, VR asıl hedef olarak yapılmış oyunlar bunlara zekice çözümler getirebilirler de.

 

İşte ben bunu defalarca dile getirdim vr konusunda. Tabi ki en iyi teknolojiye sahip olmak her zaman en güzeli. Vive daha iyi ve daha farklı tecrübeler katacaksa onu sahiplenmek isteriz. Bir gözümüz onda olur. Ama senin de dediğin gibi iş oyun olunca, oyun alışkanlıkları da devreye girecek ve oyuncu kitlesi ikiye ayrılacak. Oyunları spor olarak da görebilen bir kesim için vive çok daha eğlenceli olacaktır. Ama işten güçten kalan zamanda oyun oynama hobisi olanlar ki, ben bu gruba giriyorum, öyle otur kalk, yürü hatta zıpla falan kanter içinde kalmak istemez çoğu zaman. Oturduğu yerden daha efektif olmak ister. Ha oynar  mıyım, oynarım tabii ama biraz ilk hevesle bakılınır, daha sonra da ara ara canımız değişik birşeyler yapmak istediğinde oynanır. Ya da çok iyi pazarlanarak ses getiren bir oyunu oynama merakı ile başına geçilir. Ama bf4'ü yaklaşık 500 saat oynarken bu tür oyunlara ayrılacak zaman çok ama çok düşük kalacaktır.

 

O yüzden şu ana kadar hep düşüncem; VR'ın oyundan ziyade çok daha farklı kullanım alanlarında vazgeçilmez olacağı oldu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Palmer Luckey 'in son konuşmalarında söylediği de zaten . Oyun için kullanımı öncelikli değil. Başka uygulamalar yoğun olarak kullanılacak diyor. Vive 'in avantajları bu kullanımda öne çıkmayabililr. 

 

Bir iki ay sonra , ev ortamında , Vive kullananların sayısı artar . O zaman daha gerçekçi  son kullanıcı deneyimini görürüz.

Şu anda inceleme yapanlar , ya özel odada deniyorlar, ya da gelişitirici olduklarından , yine uygun ortam ayarlayabiliyorlar. Oysa ev kullanımında , kablo bile sorun olacak.

 

Açıkçası , benim önceliğim oyunda, uçak ve araba simulasyonları olacak. Bunlar zaten oturarak kullanılıyor. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok