VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

Sınırsız lighthouse ünitesiyle büyük boyutlu bir hangarda paintball yerine bildiğin BF4 oynanabilir.

Bir köşesinde helikopter, jet, tank vs  için üstü açık tek bir levyenin olduğu koltuk yaparsın, AR desteğinle oraya kullanıcı  gidip oturduğunda VR ile etrafını kokpitle tamamlarsın. Piyadeler için 2-3 kum tepesi vs yapıp kalan ortamı filmlerin yeşil perdeye bindirilmesi gibi AR/VR ile birleştirirsin. Hatta 2 ayrı identical hangar yapıp, 2 takımı senkronize ettiğinde birbirleriyle savaşabilirler.

Hatta bunu 1 adım daha ileri götürüp, mekan tasarımını standartlaştırıp turnuva haline bile getirebilirsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gamespot'tan iki eleman, CES'te biri once Rift sonra Vive'i, digeri once Vive ardindan Rift'i denemis. Yorumlari ve secimleri:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

CES'te SMI isimli bir firma Oculus Rift DK2'nin icine entegre ettigi kendi eye tracking teknolojisi sayesinde 250hz'de goz takibi ile VR'da foveated rendering'in mumkun oldugunu gosterdi:

 

http://www.roadtovr.com/hands-on-smi-proves-that-foveated-rendering-is-here-and-it-really-works/

 

Bu teknoloji ile gozun odaklandigi alani tam cozunurlukte, gorus alaninin kenarlarini dusuk cozunurlukte render ederek ciddi performans kazanci elde edilebiliyor. Aslinda bu yil piyasaya cikacak ust seviye ekran kartlariyla beraber kullanildiginda ilk nesil VR cihazlarinin sundugu cozunurlugun 2-4 kati hedeflenebilir. Bu sekilde render edilen goruntu gozun odaklanmadigi bolumler daha yuksek compression ile iletilerek yine 60ghz wifi ile kablosuz bir tasarimda kullanilabilir.

 

Rift daha piyasaya cikmadan eskidi. Seneye yenisini cikartirlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Rift daha piyasaya cikmadan eskidi. Seneye yenisini cikartirlar.

.

Her markanın ilk ürünlerine zaten ölü doğmuş gözüyle bakabiliriz öyle değil mi?

İkinci ve sonraki versiyonlarda daha ince daha kablosuz daha hızlı yeni teknolojili ürünler gelecektir bu zaten bildiğimiz marketing olayı.

Fakat bu cihaz diğer atılımlara gelişmelere göre çok büyük bir adım olduğu için ölü doğacak ilk ürün bile çok ilgi çekiyor . Ne kadar kötü olursa olsun bir tane edinip kullanmak istiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ocak sonunda Valve ve HTC Seattle'da oyun ve icerik tanitimi yapacak:

http://fortune.com/2016/01/05/htc-introduces-vive-pre/

 

HTC Vive preorder tarihi 29 Subat:

 

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/12092607/HTC-Vive-pre-orders-to-start-on-February-29.html

 

Vive'in ustundeki kameranin oda icindeki pozisyonu lighthouse ile milimetrik takip edildigi icin odanin 3D modelini cikartmakta cok basarili olabilir. Sizi kendi odanizin Source 2 ile render edilen halinin ortasina elinizde bir isin kilici, etrafta ucan, duvarda yuruyen droid'lerle koyabilir bir gun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@epi, Vive 'ın geliştirmesini ağırlıklı olarak hangi firma yapıyor. HTC sadece üreten konumunda mı, yoksa teknoloji onlardan mı geliyor?

 

Karşılaştırmalara baktım . Genelde Vive daha başarılı bulunmuş. ama öne çıkan tarafı ayakta, yürüyerek kullanılabilmesi. Eğer bu şekilde kullanmayacaksanız, o zaman Rift 'in ufak da olsa avantajları var. Mesela uzun süre kullanımda daha rahat olduğunu söyleyenler var. PD ayarı yapılabiliyor , Vive da var mı bu bir bilgi yok. Görüntü kalitesinin daha iyi olduğunu söyleyenler var. 

 

Yinede birbirine çok yakın gibi görünüyor. Hangisi önce çıkarsa, veya hangisi ucuzsa o alınabilir bence. Odada yürüyerek kullanmak bence çoğumuz için pratik değil.

 

PS4 VR setin , bir konsol fiyatı kadar olabilceği söylenmiş. Biraz zor ama $350 gibi bir fiyat tuttururlarsa, konsolunda $300 olduğu düşünülse, ciddi fiyat avantajı ile aradan sıyrılabilir Sony.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

IPD ayari Vive'da mevcut.

 

Vive'in tracking teknolojisi oturularak oynanan oyunlarda da Rift'ten geri kalmiyor:

 

Oculus VR kendi studyosunda urettigi oyunlari Rift'e ozgu yapiyor, Rockband gibi oyunlari Rift exclusive yapmak icin para saciyor. Ama pek cok oyun, ki Palmer'in yeni aciklamalarina gore buna Oculus VR'in finansman sagladiklari bile dahil, SteamVR destegiyle de gelecek. Vive'a ozgu oyunlar VR kumandalarini ve serbest hareketi kullanan derin deneyimler olacak, ikisinde de calisanlar ikisinde de guzel calisacak.

 

Fruit Ninja kadar basit bir oyunda bile VR'in sundugu deneyim cok farkli olacak. Vive'in en buyuk artisi kumandasinin standart pakede dahil olmasi ve tracking kalitesi. Kamera da ilk anda anlasilandan daha buyuk bir arti olacak.

 

Vive'a ilk etapta hazirlanan ayakta oynanan oyunlar icin alan gereksinimi konusunda "iki yoga mat kadar alan, mesela bilgisayar masaniz varsa onun onundeki bos alan yeterli olacaktir" diyorlar. Daha genis alanda hareket kabiliyeti saglamasi kimseyi urkutmesin, hedef kitlelerinin dev bos odalara sahip olmadiklarini biliyorlar.

 

HTC ve Valve Seattle'da komsu, beraber calisiyorlar. VR icin arastirma gelistirmeye Valve basladi, LightHouse Valve'in teknolojisi, SteamVR Valve'in standardi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Leap Motion algoritmalarini guzel gelistirmis:

 

Ustelik bunu eski donanimda yapiyorlar. Piyasaya Rift icin yeni bir donanim cikartirlarsa cok daha iyi sonuc elde edebilirler.

 

Vive'in ustundeki kamera'nin ozelliklerini bilmiyoruz, son halinde hem stereo kamera, hem de depth kamerasi olmasi harika olur. SDK ile developer'a kamera verisini actiklari icin Leap Motion gibi ucuncu sirketler kendi algoritmalariyla hand tracking ozelligini Vive uygulamalarina katabilirler. Tipki oyun firmalarinin fizik motoru lisanslamasi gibi, bu da oyun motorlarina eklenebilen bir ozellik haline gelebilir.

 

Sunu niye LightHouse ile takip edilen bilekliklere yerlestirmediklerini anlamiyorum. Parmaklar sabit mesafede kusursuz takip edilir, ellerin pozisyonu da LightHouse ile 360 derece takip edilir, harika sonuc alinirdi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vive için $1500 gibi fiyatlardan bahsedilmeye başlanmış. O fiyatlardan çıkarsa hiç şansı yok . 

 

Nerde satılacağı da önemli tabii . Mesela Vive , steam store da satılabileceği tahminleri var. , Enpara'dan wallet a para gönderelim o durumda :) 

 

Bizim için , amazon'da satan kazanır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Project Morpheus Playstation VR adiyla yilin ikinci yarisinda piyasaya cikacak.

 

Google resmi olarak VR division acmis:

 

http://recode.net/2016/01/12/google-now-has-an-official-virtual-reality-boss-to-take-on-facebooks-oculus/

 

Vive'in tasarimi Rift'ten daha akilci oldugu icin aslinda maliyetinin $550'in altinda oldugu tahmin ediliyor, buna kumandalar dahil. Rift'te muhtemelen ozel tasarim kamera kullanilirken LightHouse sisteminde kullanilan base station'lar hard disk motoru iceriyor. LightHouse ilk duyuruldugunda Carmack "Valve cok iyi is cikarmis, we have our work cut out for us" demisti. Ama tracking teknolojisini degistirmediler, yine IR led ve IR kamera tabanli teknolojide israr ettiler. Rekabetci performans elde edebilmek icin kamera kalitesini, hem gorus alani, hem muhtemelen cozunurluk olarak cok yukari cektiler (DK2'ye kiyasla). Yuksek fiyat biraz da bunun urunu.

 

HTC urunun daha kaliteli oldugu algisini yaratmak icin ve kar etmeye ihtiyaci oldugu icin fiyati yuksek tutabilir. Ama $800-900 civarinda da tutabilirler. Boylece Rift+Touch fiyatina denk ama ustun teknolojili bir urun olur. Valve'dan finansal destek gorurlerse daha ucuz fiyatla piyasa hakimiyeti de hedefleyenilirler. Ayilik edip $1500-2000 fiyat da cekebilirler. Hep beraber gorecegiz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Odam HTC Vive icin yeterli mi?

 

 

Ocak sonunda Valve'in Vive icin oyunlarini tanitmasi bekleniyor. Bakalim onlar ne kadar alan gerektirecek.

 

Valve Half-Life ile FPS turune kattigi kalite ve deneyim derinligi VR'a getirirse platform'un ilk yilinda baska iyi oyun olmasa da olur. Ilk Half-Life'taki sizi takip eden Barney'den son oyunlardaki Alyx'e kadar oyuncuya eslik eden yapay zekanin animasyonlari, tepkileri ve yuz ifadelerinin ne kadar gelistigini dusunuyorum, bunun bir sonraki neslinin VR'da ayni odada yaninizda bulunup sizle etkilesim kurmasi fikri heyecan verici. Sadece VR'in yeni neslini degil, Valve'in guncel donanimlari hedefleyerek hazirladigi yeni teknolojisi ve bunun merkezindeki yeni deneyimleri de merakla bekliyorum. Tek basina bu bile Vive'a daha cok ilgi duymak icin yeterli sebep.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Project Morpheus Playstation VR adiyla yilin ikinci yarisinda piyasaya cikacak.

 

Google resmi olarak VR division acmis:

 

http://recode.net/2016/01/12/google-now-has-an-official-virtual-reality-boss-to-take-on-facebooks-oculus/

 

Vive'in tasarimi Rift'ten daha akilci oldugu icin aslinda maliyetinin $550'in altinda oldugu tahmin ediliyor, buna kumandalar dahil. Rift'te muhtemelen ozel tasarim kamera kullanilirken LightHouse sisteminde kullanilan base station'lar hard disk motoru iceriyor. LightHouse ilk duyuruldugunda Carmack "Valve cok iyi is cikarmis, we have our work cut out for us" demisti. Ama tracking teknolojisini degistirmediler, yine IR led ve IR kamera tabanli teknolojide israr ettiler. Rekabetci performans elde edebilmek icin kamera kalitesini, hem gorus alani, hem muhtemelen cozunurluk olarak cok yukari cektiler (DK2'ye kiyasla). Yuksek fiyat biraz da bunun urunu.

 

HTC urunun daha kaliteli oldugu algisini yaratmak icin ve kar etmeye ihtiyaci oldugu icin fiyati yuksek tutabilir. Ama $800-900 civarinda da tutabilirler. Boylece Rift+Touch fiyatina denk ama ustun teknolojili bir urun olur. Valve'dan finansal destek gorurlerse daha ucuz fiyatla piyasa hakimiyeti de hedefleyenilirler. Ayilik edip $1500-2000 fiyat da cekebilirler. Hep beraber gorecegiz.

Vive için 1200-1500 bandından bahsediliyor... Fiyat kesinleşmeden, Türkiyede bize hayal olacağı kesinleşti.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@epi , o boyutta bir alan yeterli deniliyor ama VR set takılı iken , oyuna kapılıp,  alanın dışına çıkıp, sağa sola çarpma  şansı fazla. Buna engel olmak için , kamera koydular ama yine bu oyundan dikkatini çalıyor. 

 

Tehlike yaratmadan , alanın dışına çıkmayı önleyecek bir sistem düşünmek lazım . Ya da efendi efendi oturarak oynamak. 

 

1200-1500 usd satışı çok zor fiyatlar bence. 600usd e bile çok tepki geldi. Bunların ömrü fazla değil , onu da düşünmek lazım. 

 

Oculus 'ta boş durmuyor. GearVR sayesinde uygulama geliştirilmeye başlandı. Arkasında Facebook , kısmen Microsoft var. Samsung'dan da bir destek aldılar. Oyun , etkileşimli film geliştirmek için studio kurulmuş. 

Aradaki fiyat farkı çok olursa, OR 'den yana kullanan çok olur tercihini. 

 

 

Google tarafında gelişmeler var.Yeni SDK da pozisyonel ses için destek geliştirilmiş.

http://gizmodo.com/google-cardboard-gets-a-big-upgrade-for-realistic-3d-au-1752727616

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu 1200-1500$ bahsi nerede geciyor?

 

Oculus Rift'in 600$ olmasina cok tepki geldi cunku 350$ civarinda olacak demislerdi. HTC ise basindan beri Vive'in yuksek fiyatli olacagini soyledi.

 

pr55vA4.jpg

 

"January 28"

"Over ten new VR experiences"

 

Vive'in fiyatini duyurup preorder'lari baslatmadan tam bir ay once 10'dan fazla yeni oyunu gosteriyorlar. Valve'dan gelecek oyunlari ilk kez gorecegiz. Sonrasinda tekrar fikir paylasiriz :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şu resimde , son hali var OR 'nin. Boyutu oldukça küçültülmüş. Uzun süre kullanımda Vive 'a göre artısını görmek lazım bu açıdan. 

http://i.imgur.com/Rouxubk.jpg

 

$1500 fiyat , mantıksız olur. Hiç denememiş, ömrü ve başarısı belli olmayan bir cihazı o fiyata satmaları zor. Oculus 'a yarar o fiyat. Benim tahminim $1000 'nin altı. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

yabancı siteler 600$'a niş der demez "evet niş!" diyenler htc satan dükkanları bombalar artık  :8 veya normal denirse normal çünkü bla bla özellikler sunmakta da diyebilirler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şu resimde , son hali var OR 'nin. Boyutu oldukça küçültülmüş. Uzun süre kullanımda Vive 'a göre artısını görmek lazım bu açıdan. 

http://i.imgur.com/Rouxubk.jpg

 

 

Palmer oldukca koca kafali, o resim sizi yaniltmasin :)

 

Su dogru: Eger monitor karsilastirir gibi HMD (head mounted display) karsilastiriyor olsaydik, Rift baseball sapkasi gibi takilmak uzere tasarlanmis mekanigi, hafif olmasini saglayan malzemesi ve ozel tasarim lensleri ile bir adim onde gozukurdu, en azindan mevcut Vive Pre'ye kiyasla (zira Vive'in son halinin ne olacagini henuz bilmiyoruz). 

 

Ama

 

Vive ve Rift bilgisayar ekrani gibi urunler degil, kendi iclerinde sistemler, platformlar. Kullandiklari tracking, sunduklari SDK, pakede dahil gelen kumanda ve kamera/base station'lar iki sistemi birbirinden ayiriyor. Vive'da tracking icin kullanilan base station'lari odada karsilikli iki koseye yerlestirdiginiz icin arkanizi dondugunuzde govdeniz kumandalarla bir base station arasinda kalsa bile diger base station sayesinde tracking kaybetmiyorsunuz. Oculus Rift'te su anda tek kamera var, gamepad kullaniyorsunuz, butun devkitler bu sekildeydi, butun oyunlar bu sekilde hazirlandi. Touch piyasaya ciktiginda ikinci bir kamera ile gelecek (fikir degistirmezlerse) bu sebeple muhtemelen pek ucuz da olmayacak, buna ragmen 360 derece calismayacak cunku o iki kamerayi stereo speaker'lar gibi yerlestirilmek uzere tasarladilar (simdiye kadar). Playstation'da tek kamera oldugu icin bu occlusion sorunu daha da derin. Vive'in kullandigi sistem sadece genis alan sunmuyor, dar alanda genis FOV sunuyor. Yerden alabiliyorsunuz kumandayi, ya da yere kadar egilip kullanabiliyorsunuz. Oldugunuz odada, odanin boyutu ile sinirli olmak baska, o odada arkanizi dondugunuzde sistemin duzgun calismamasi, yere egildiginizde sistemin duzgun calismamasi baska. Oculus icin tasarlanan oyunlar da buna gore tasarlanmak zorunda, dolayisiyla Vive'in sundugu sanal gerceklik derinligini sunmasi mumkun gozukmuyor.

 

Rift'te baslangicta gamepad icin tasarlanmis oyunlari oynayip, Touch piyasaya ciktiginda Vive'a gore hazirlanmis oyunlarin sulandirilmis/kisitlanmis version'larini oynayabilirsiniz. Veya Vive alip ilk gunden VR oyunlari oynayabilirsiniz. VR icin Vive ustun bir urun.

 

Haliyle fiyat herkes icin onemli. Ama Rift'in fiyatini Rift + Touch $900 civari diye dusunerek Vive'in fiyati hakkinda beklentimizi olusturmak lazim, $600 ile karsilastirma yapmak yaniltici olur.

 

SMI'in "250hz'de eye tracking yapiyoruz ve seri uretimde maliyet birkac dolar civarinda olur" iddiasi dogruysa ikinci nesil VR cihazlarinda eye tracking olacagi kesin gibi, bunun yardimiyla cozunurluk ve goruntu kalitesi de ust seviyeye tasinacaktir. Nitero'in "60Ghz Wi-fi ile wireless VR'in maliyeti ilk nesil VR'da kullanilan kablolarin maliyetinden dusuk" iddiasi dogruysa ikinci nesil VR kablosuz da olabilir. Bu ikinci nesilde Gear VR'in positional tracking ozelligi kazanmasi ve mobil VR'in cag atlamasi da mumkun. Rekabet sebebiyle bu ikinci nesli gormemiz 1-2 yil'dan fazla surmese gerek. Bu asamada, cok daha iyisi bu kadar yakinken ilk nesil VR'a cok para harcamak mantikli gelmeyebilir. Ama eger "bu kadar yil bekledim, bunlardan birini alacagim" diye dusunurseniz Vive sundugu VR deneyiminin kalitesi acisindan paranin hakkini daha iyi verecek ve daha az eskiyecek gibi gozukuyor.

 

Istisnai durum: Rift (Touch olmadan) "ben sadece mesela araba yarisi, ucus simulasyonu vs. meraklisiyim ve onlar icin iyi, hafif ve olabildigince ucuz bir HMD istiyorum" diyenler icin dogru secim olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Touch 'un $300 olacağı ile ilgili bilgi var mı?

 

Kullanıcıların azımsanamayacak kısmı benim durumumdadır diye düşünüyorum. 

 

Arada bir bende kalan misafirleri saymazsak , evde genelde yalnız yaşıyorum. VR seti kullanırken, etrafımda sürekli kabloyu ayarlayacak biri yok.

OR kullananlar biilir, oyun nedeniyle oryantasyonunu kaybedebiliyorsun. Vive için gerekli alanı ayırsam bile oyun sırasında ordan çıkma, sağa sola çarma, veya dengeyi kaybedip düşme olasılığı var. 

sonraki nesilde buna etkin çözüm getirilene kadar , ayakta kullanma işini es geçme taraftarıyım. 

 

Bu durumda , OR ile Vive biraz daha birbirine yaklaşıyor. touch 'ın dezavantajı da azalıyor. Önceliğimi simulasyon uygulamalrına vereceğim , ki bunlar oturarak kullanmaya uygun. 

 

aradaki fiyat farkı az olursa, Vive derim. $1500 gibi olursa , o zaman OR alıp, sonraki nesle bakarım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok