VR/AR haberleri (Oculus Rift, MS Hololens, Sony Morpheus...)
3 3

Bu konuda 1.276 mesaj var

16 hours ago, epi said:

Kullanilabiliyor ama kabloyu dert edinmemenin ozgurlugu ciddi fark yaratiyor.

Kablolu bir set olarak HP Reverb G2 tercih edilebilir. Goruntu kalitesi daha iyi olmali.

Quest’i Virtual Desktop’la kablosuz kullanayim ama sift bu is icin yeni router almayayim derseniz, mevcut router’iniz dual band’sa, 5Ghz’e kendi SSID’sini atayip sadece Quest’in baglanmasina izin verirseniz 20-40ms gecikme ile duzgun kullanabilmeniz lazim.

Son bir not: Aksesuarlardan elite strap’i almazsaniz rahat kullanamayacaginiza %95 eminim.

3080 sonrası sanal hayallerim var.. oculus a mı yönelsem ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam deneme sansiniz olursa super olur. Hic begenmemeniz de mumkun, muptelasi olmaniz da mumkun. Oculus’ta son denedigimde beni rahatsiz eden bir seyler vardi, baskalarini rahatsiz etmeyebiliyor. Kimi cok mutlu, kimi Valve’in LightHouse tracking’i olmadan ayni rahatligi bulamiyor.

Oculus’ta takip kalitesi kameralara bagli. Cozunurluk bir yere kadar. Gerisi tahmin, duzeltme, jitter filtreleme vs. Bundan kaynaklanan milisaniyelik kusurlardan hic rahatsiz olmayacak insan da var, iki dakikada rahatsiz olacak insan da var. Yeni Quest’te islem gucu arttigi icin belki kalite artisi beklenebilir ama tracking icin kullanilan kameralarin cozunurlugu ayni, darbogaz orada olabilir. Adamlarin hedefi VR’i en cok kisiye yaymak. Kalite de ona gore.

Valve’in hedefi ust seviye VR. Kalite de gercekten ona gore. Takip sistemi lazerler uzerine kurulu, performansli, isabetli, gecikmesiz. Aslinda kumandasi bozuldugunda yenisini edinmenin Turkiye’de zor olacagini dusunmesem ve boyle pahali olmasa Index’i tek gecerim ama durum bu.

Edit: “Move fast, break things” Facebook satin aldigindan beri Oculus guven vermiyor. Yarin SteamVR’a baglantinin her yontemini bloke edip “Quest 2’yi PC ile kullanabilirsiniz ama sadece bizim store’umuzla” demeleri de mumkun.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
21 hours ago, epi said:

Hocam deneme sansiniz olursa super olur. Hic begenmemeniz de mumkun, muptelasi olmaniz da mumkun. Oculus’ta son denedigimde beni rahatsiz eden bir seyler vardi, baskalarini rahatsiz etmeyebiliyor. Kimi cok mutlu, kimi Valve’in LightHouse tracking’i olmadan ayni rahatligi bulamiyor.

Oculus’ta takip kalitesi kameralara bagli. Cozunurluk bir yere kadar. Gerisi tahmin, duzeltme, jitter filtreleme vs. Bundan kaynaklanan milisaniyelik kusurlardan hic rahatsiz olmayacak insan da var, iki dakikada rahatsiz olacak insan da var. Yeni Quest’te islem gucu arttigi icin belki kalite artisi beklenebilir ama tracking icin kullanilan kameralarin cozunurlugu ayni, darbogaz orada olabilir. Adamlarin hedefi VR’i en cok kisiye yaymak. Kalite de ona gore.

Valve’in hedefi ust seviye VR. Kalite de gercekten ona gore. Takip sistemi lazerler uzerine kurulu, performansli, isabetli, gecikmesiz. Aslinda kumandasi bozuldugunda yenisini edinmenin Turkiye’de zor olacagini dusunmesem ve boyle pahali olmasa Index’i tek gecerim ama durum bu.

Edit: “Move fast, break things” Facebook satin aldigindan beri Oculus guven vermiyor. Yarin SteamVR’a baglantinin her yontemini bloke edip “Quest 2’yi PC ile kullanabilirsiniz ama sadece bizim store’umuzla” demeleri de mumkun.

e o zaman temiz bir deneyim için index ama arkası karanlık onunda :\

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen. Oculus’da tracking’in rahatsiz ettigi kitleden bile olsaniz 15-20dk oynayinca rahatsiz etmeyebilir. Index’te saatlerce de oynasaniz sorun olmamasi lazim. Gorus alani daha genis, refresh daha yuksek. Kabloyu takmazsaniz en iyi deneyim ama kumanda bozulursa Turkiye’de garantisi sikintili olabilir.

Hanim/cocuk da oynasin deyince Quest one geciyor. Kablo falan olmayan cihazda cizgi film tarzi grafiklerle basit oyunlar, cep telefonu oyununun icine girmis gibi, Beat Saber falan gibi muptela yapan arcade tarzla birlesince etkileyici oluyor. O tarz kullanimi hanim/cocuk yapsin, zaten 15-20dk oynarlar, bana sira gecince Half Life’i deneyeyim, onu da kablosuz yapayim derseniz su anda tek alternatif. Yeter ki yaziliminda bi serefsizlik yapip Virtual Desktop’i calisamaz hale getirmesinler.

allreadydead beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Half-Life Alyx developer commentary update yayinlandi.

HP Reverb G2 piyasaya cikti. Birkac ay once incelemelerini gordugumuz muhendislik orneklerine gore biraz daha iyi goruntuye sahip. Ek olarak Microsoft bir yazilim guncellemesi yayinladi, 3D objelerin kenarinda gorulen kromatik bozulmalar vs. giderildi. Neticede cok net bir goruntu veriyor, ilk gorulen videolarindan da iyi.

Valve’in uzun suredir bekledigim gibi 802.11ay tabanli bir wireless cozum uzerinde calistigina dair ipucu olarak Steam’de “WiGig SteamVR Driver” goruldu. Bu standardi kullanacak bir cozumun HP Reverb G2’yi gecikmesiz ve sikistirmasiz surmesi mumkun olacaktir. Piyasaya cikmasi hala 802.11ay standardinin onaylanmasini bekleyebilir.

Yukarida Oculus Quest 2 ile PC VR oyunlarinin nasil kablosuz oynanabildigini anlatmistim. Wi-Fi 6 destekli bir router’i access point modunda 1 Gbit ethernet ile PC’ye baglayip Virtual Desktop uygulamasini kullanarak Half-Life Alyx gibi PC VR oyunlarini kablosuz oynamak bugun mumkun. HP Reverb G2 nispeten daha iyi goruntu kalitesi, daha koyu siyahlar ve daha genis horizontal field of view sagliyor ama Quest 2’nin kumanda takibi biraz daha iyi.

Ben en iyiyi istiyorum diyen Valve Index’in kumandalarini HP Reverb G2’nin basligiyla kullanabiliyor, yardimci yazilim lazim. Ama ne bunu, ne de Valve Index’i Turkiye icin tavsiye edemiyorum. Index kumandalari kolay bozulabiliyor. Burada Valve hemen yenisini yolluyor ama Turkiye’de durum ne olur, bilmem. Yoksa aslinda en iyi tracking kesinlikle hala Valve Index’te. WiGig adaptoru de ciktiginda G2’nin kaski, Index’in kumandalari ve bu wireless adaptoru bir arada kullananlar o gerceklikte kalmak isteyecektir. Tabi surecek bir GPU lazim.

Oculus Quest 2 de kullansaniz, HP Reverb G2 de kullansaniz goruntu kalitesi ilk nesile gore cok daha iyi. Ilk nesilde CRT televizyona 5-10cm’den bakiyor gibiydiniz. Pixel’ler kutu kutu secilebiliyordu. Bu nesilde 1080p ekrana 20-25cm’den bakiyor gibisiniz. Cok dikkat ederseniz pixellerin arasinda bosluk oldugu gorulebilir ama normal kullanimda gormuyorsunuz. Zaten onunuzdeki PC ekranina da o kadar yakindan bakinca goruyorsunuz. Yani “retina” degil ama ilk nesil gibi de degil, olmus artik.

Iki urunde de tek goze verilen cozunurluk yaklasik olarak 2Kx2K bir kare. Iki goze ayri goruntu ciziliyor. Bu goruntuyu 2560x2560 civari bir internal cozunurlukte render ederseniz lens duzeltmesi vs sonrasi nihai goruntu cillop oluyor. Yani 5120x2560 goruntuyu 90fps verecek bir kart ile bu VR setlerini surerseniz cok iyi bir goruntu kalitesi elde ediyorsunuz. Ayarlari en uca dayayacaksaniz o kart RTX 3090. Ayarlari ya da cozunurlugu biraz kisacaksaniz 3080. Ya cozunurlugu biraz daha kisarim ve netligi feda ederim, ya da akiciliktan bazen fedakarlik ederim derseniz o kart 3070. Daha asagisi da olur, yari cozunurlukte kullanirsiniz, yine pixel’ler kutu kutu olmadigi icin yine ilk nesil cihazlardan cok daha iyi gozukur ama netlikten feda etmeniz gerekir.

Half-Life Alyx harika olmus. “Bende 1080 Ti var, yanina ikinci el Samsung Odyssey+ koysam tad alamaz miyim” diyene rahatlikla kos al denebilir. “Ben 90’lardan beri bunu bekliyorum, paraya kiyip RTX 3090 alsam bir artisi olur mu” diyene de kos al denebilir.

Aksesuar olarak ilk alinacak sey Mamut Grips. Kumandayi elinize sabitliyor, tutmak zorunda kalmiyorsunuz, el bombasini falan firlatirken avucunuzu aciyorsunuz, daha dogal oluyor.

Oculus Quest 2 icin Elite Strap veya Elite Battery Strap gibi bir cozum aslinda gerekli, yoksa konfor dusuk oluyor. Ama bu urunlerde bir uretim/tasarim sikintisi var anlasilan, milletin elinde kaliyor, Reddit’te foto paylasan cok. Revizyon beklemek lazim.

Half-Life Alyx gibi bir oyun daha yok. Nasil ilk Half-Life fps oyunu nasil olmali seklinde rehber gibiydi, Half-Life 2 yeni nesil rehberi gibiydi, bu da oyle olmus. Daha bitirmedim, bitmesin diye kasiyorum :)

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Apple $3000’lik goz basina 8K bir VR seti hazirliyor. Rivayet 2022 seklinde.

https://www.theverge.com/2021/2/4/22266190/apple-vr-headset-ar-glasses-8k-displays-cameras-hand-tracking-details-report

Valve Tobii ve OpenBCI ile brain-computer interface uzerinde calisiyor. Beta programi hedefi 2022 ilk yarisi.

https://www.vrfocus.com/2021/02/tobii-valve-openbci-collaborate-on-galea-vr-brain-computer-interface/

Oculus Quest 2 guzel satti. Quest 3 uzerinde calisiyorlar. 2022 olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS5 icin gelecek PSVR’in 4K (goz basina 2K x 2K), inside-out tracking ve foveated rendering destegi olacagi soyleniyor. Dogruysa cok iyi kalite beklenebilir.

Mukemmel olmasi icin uzerinde pili, hizli wifi baglantisi ve PC/konsol’da islenen goruntuyu son milisaniyedeki takip bilgisine gore reconstruct edecek islemcisi ile kablosuz olmasi lazim. Quest 2 bunu becerebiliyor ama eye tracking yok. Finger tracking simdilik vasat ama hand tracking genelde iyi.

Tam bilim kurgu olmasi icin uzerinde butun vucudu gorecek kadar kamera ve onu isleyip oyuna aktaracak algoritmalar ile oyuncuyu birebir oyuna aktarmasi lazim (sadece kafa ve eller, hadi onlardan tahminle hatali da olsa kollar degil, butun govde). Ama eye tracking, finger tracking ve kablosuz baglanti olaganustu deneyimler icin yeterli.

Giris seviyesi butcede Quest 2 zaten super. 120hz destegi bile eklediler yakin zamanda.

Robo Recall ve Half-Life Alyx’i Quest 2 ile RTX 3090 makinada, yanina dedicated router koyarak kablosuz oynadim. VR olmus artik dedirtiyor, oyle kutu kutu bir goruntu yok artik. Icerik kalitesi de canavar. Kablosuz olunca kaptiriyorsunuz. Valve’in takip kalitesi hala rakipsiz tabi.

Desktop’ta RT only Metro EEE orneginde isiklandirma kalitesi artiyor ama algilanan gecikme de artiyor, onlari  yakin zamanda burada beklememek lazim. RTX 3090 bile en yuksek cozunurlukte 120hz gibi hizlarda iki goze ayri goruntu cizerken zorlanabiliyor, o yuzden yeni nesilde foveated rendering’i kotarabilirlerse cok iyi olacak.

Apple’in VR cihazinin tasarimcilara yonelik olmasini bekliyorum. Bu tarz yuksek fiyatli bir cihazin butun bu ozelliklere sahip olmasi mumkun ama GPU performansi konusunda Apple simdiye kadar yuzumuzu pek guldurmedi, o acidan zayif kalabilir. O konuda bir ataga kalkarlarsa guzel olur.

Global chip shortage falan derken 2022 planlari 2022 sonu / 2023 olarak degisir herhalde. O donemde VR face (kafada kask, agzi acik bakma resmi) yeniden trend olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS5 VR beklemek mantikli. Beklemek istemeyen icin de Oculus Quest 2 aslinda fiyati sebebiyle oldukca iyi. Her ne kadar Facebook'a kil olsam da o fiyata .ok atmak zor :) Bir de siz PC'de is yaparken veya ekranda oyun oynarken hanimin/cocugun cihazi standalone kullanip Beat Saber falan oynayabilmesi mumkun oldugu icin bir evi en cok tatmin edecek sistem su anda.

HTC alsin o Vive Pro 2'yi... Hala Vive tarzi cubuklarla geliyor. O kadar para vereceksem Index alirim, parmak takibi olur. Yok eger simulasyon icin aliyorsam, kumanda onemli degilse yari fiyatina HP alirim. HTC'ye garanti sureci sebebiyle kufreden cok kullanici var, tovbeliler. O yuzden haberlrini takip bile etmeyebilirler. Cift lens kullanip 120 derece goruntu elde etmisler. Oyle yapinca yansimalar da katlanabiliyor, iyi tasarlanmadiysa cok kufur yer o fiyatla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS5 icin cikacak VR setinde olmasi beklenenler:
OLED panels
2000×2040 per eye
Foveated rendering with gaze tracking
VR controllers with Adaptive Triggers

Tracking iyi olursa super. Wireless add-on da olursa mukemmel.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Belki krismısa yetişir be , he mi?

"duaedenemoji.gif"

2022 holiday deniyor. Bu holiday sonbahar mı oluyor?

Altan Yoklar tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Christmas dersek hristiyan olmayanlar alinir diye Holiday diyorlar. Yahudi'lerin de o donemde Hanukkah'si var, denk geliyor. Shopping donemi 2 ay oncesinde basliyor. Black Friday, Cyber Monday indirimleri vs. Kis aylarinda depresyon, izolasyon, yalnizlik, intiharlarin en yuksek oldugu doneme bunlari koymayi akil etmis kollektif akil. Bizde de yilbasi var ama millet ona bile dusman.

50 magazadan veri toplayip grafige koyarsaniz yilin o son aylari feci yukselis, hemen sonrasindaki 3 ay olu sezon. Ama yaz oncesi de hareket oluyor. Geforce'lari yeni mimari o sonbahara, onun guncellemesi yaz oncesine denk gelecek sekilde yilda iki kez piyasaya gelecek sekilde tasarlamayi planliyorlardi hatirlarsaniz (sonra biraz yalan oldu). Teknoloji de olsan mevsim etkisi deli gibi. Sanki ciftci tarla suruyor.

Seker hastalari icin uretilen, mevsim etkisi sifir olmasi gereken cunku her gun killanmalari gereken urunlere bile baktiginda mevsim etkisi goruyorsun. Adamlar "son ceyregin hedeflerini tutturamayacagiz" diye indirim yapiyorlar, sirketin yonetimi resmen kendi elleriyle mevsim etkisi koyuyorlar grafige. Onun uretimi icin talebi forecast edip fabrikayi yonetmesi gereken endustri muhendisi de kufrediyor haliyle.

VR biraz daha pissin diyen onumuzdeki yili bekleyebilir. Butcesi az olan icin Quest 2 cok saglam gidiyor, belki 3 veya Pro modeli seneye cikabilir. Orta butcede PS VR 2 de seneye gelir. Ust seviye butce icin GPU'lar ve yeni VR setleri de seneye gelir. Uretim sorunlari da azalmis olur, bu yilki gibi cilginlik olmaz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS5 varsa veya alinacaksa yeni PSVR beklenebilir. Onumuzdeki yili beklemek istemezseniz Quest 2’nin guzel yani ayaginiza dolasacak bir kablo olmamasi. 360 derece serbestsiniz, kablosuz olmak gercekten onemli bir arti. Evde uygun bos bir alan yaratilabiliyorsa guzel olur.

Quest 2’yi PS5 ile kullanmanin bir yolu olsa super olurdu ama pek umutlu degilim. PSVR2 icin kablosuz eklentisi gelmesi daha olasi.

Seneye herhalde yeni oyunlar da cikar, mesela belki Epic UE4’un showcase’ini yaptigi Robo Recall’un UE5’le bir devamini cikartir. Beklenirse hepsi bir arada denk gelebilir.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

https://uploadvr.com/valve-steam-deck-processor/
 

Valve’in Steam Deck’i tasinabilir, sogutmasi kolay ve pille calisilan bir PC. Yeni SteamOS ile geliyor. Kumanda tasariminda da yol alinmis. Tahminimce Valve bir gun HTC Vive, Valve Index ve Half-Life Alyx ile basladigi deneylerini, donanim tasarimi ve uretiminde edindigi deneyimi, Steam Deck’ten ogrendiklerini bir araya getirip kendi standalone VR cihazini ve o cihaza gore tasarlanmis oyununu piyasaya surecek.

Omrum yeterse Quake 2, Half-Life, 3dfx, TNT, Elsa Revelator ile baslayan 20-30 yillik maceranin zirvesi olacak, ozellikle bu arada arka planda BMI ve eye tracking alaninda yaptiklari calismalar da meyvelerini verirse.

Butun bu resmi tamamlayacak sey  (1) yapay zeka ile goruntu islemeye teknikleri, (2) sanal asistan benzeri yapay zeka.

Eksik son parca icerik generate eden yapay zeka.

Hafife almayin. O kaski kafasina takip onundeki sanal ogretmene her merak ettigini soran ve gercekten insanligin bildigi her seyi dogru duzgun bilen ve mukemmel gorsellikle anlatan bir ogretmenden cevap alan bir nesil yetisecek bir gun.

 

edit: Motion capture’le bizi oyunun icine gercek zamanli eklemek icin gereken teknolojiler zaten mevcut artik. Aynisini sadece kamerayla ve algoritmalarla ucuza getirip kitlelere yaymak mumkun oldugunda her VR oyununda gorecegiz.

https://youtu.be/_Z7dJyuXgy4

 

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 14.11.2020 at 18:09, epi said:

“Bende 1080 Ti var, yanina ikinci el Samsung Odyssey+ koysam tad alamaz miyim” diyene rahatlikla kos al denebilir.

Tam olarak aynı senaryo :) 1080Ti ufak bir undervolt/overclock ile gıdıklandı. Odyssey+ %140 SuperSampling ve oyun içinde "High Fidelity" ayarlarıyla Alyx'te akıyor maşallah.

Bu arada "ben oyuncuyum" diyen, VR set ile Alyx oynamadan ölmesin. Bu oyunu oynadıktan sonra diğer oyunlardan soğudum, monitörün karşısına oturup oyun oynayasım gelmiyor. 

Ekleme: Alyx'le ilgili şöyle bir makale buldum; ilginç bir şekilde çözünürlük ve grafik ayarlarını daha düşük seviyeye getirince daha yüksek görüntü kalitesi ve daha keskin bir görüntü elde ediliyormuş:

Makalede tavsiye edilen ayarlar şu şekilde:

Disable Steam VR’s “motion smoothing”

Set the headset’s refresh rate to 80Hz or 90Hz instead of 120Hz. The lower the refresh rate, the longer the GPU time window and thus the higher the fidelity level (resolution) the game will choose.

Set Steam VR’s render resolution to 100%. Higher values are not needed for Alyx.

Change the graphic options as follows: “characters” to “low”, “fog” to “low” or “medium”, “shadow” to “medium” or “high”

Minimize the spectator window if you’re using a laptop and close Steam’s VR View window (if open).

Bir deneyeceğim bakalım aslı-astarı var mı bu yazılanların...

Najaz tarafından düzenlendi
epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 hours ago, Najaz said:

Tam olarak aynı senaryo :) 1080Ti ufak bir undervolt/overclock ile gıdıklandı. Odyssey+ %140 SuperSampling ve oyun içinde "High Fidelity" ayarlarıyla Alyx'te akıyor maşallah.

Bu arada "ben oyuncuyum" diyen, VR set ile Alyx oynamadan ölmesin. Bu oyunu oynadıktan sonra diğer oyunlardan soğudum, monitörün karşısına oturup oyun oynayasım gelmiyor. 

Ekleme: Alyx'le ilgili şöyle bir makale buldum; ilginç bir şekilde çözünürlük ve grafik ayarlarını daha düşük seviyeye getirince daha yüksek görüntü kalitesi ve daha keskin bir görüntü elde ediliyormuş:

Makalede tavsiye edilen ayarlar şu şekilde:

Disable Steam VR’s “motion smoothing”

Set the headset’s refresh rate to 80Hz or 90Hz instead of 120Hz. The lower the refresh rate, the longer the GPU time window and thus the higher the fidelity level (resolution) the game will choose.

Set Steam VR’s render resolution to 100%. Higher values are not needed for Alyx.

Change the graphic options as follows: “characters” to “low”, “fog” to “low” or “medium”, “shadow” to “medium” or “high”

Minimize the spectator window if you’re using a laptop and close Steam’s VR View window (if open).

Bir deneyeceğim bakalım aslı-astarı var mı bu yazılanların...

Bir tek dişe dokunur oyunu olmasa düşünülebilir, şartlar zorlanabilir ama Alyx bitip, oyundan nefret edene kadar tekrar oynadıktan sonra ne yapacağız. 5 yıl sonra Valve veya başka birileri ikinci bir masterpiece oyun yapana kader alet yatıp demode olacak keza o zamana kadar 4/8K micro-led VR ekranları bir gerçek olabilir. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bir suru arcade oyun var ama onlarin cogu icin PC sart degil, Quest yeterli. HLA “iste PC’nin gucuyle senaryolu, AAA icerikli VR oyunu” dedirten tek oyun, ama vakit gecireceginiz tek oyun degil.

Yani “niye PC VR alayim, tek oyun artisi var” denebilir ama “niye VR alayim, tek oyun var” diye dusunmeyin. Oyalayacak oyun bol.

Ornek verdigim Robo Recall Quest’te de var. Ama grafikleri PC yaninda komik kaliyor. Digerleri oyle degil. Beat Saber veya Path of the Warrior gibi oyunlar Quest’te de oynansa olur. Hatta kablosuz oldugu icin daha keyifli denebilir.

Path of the Warrior cok tutan bir oyun degil. Ama bizim gibi jetonlu atari salonu gormus olanlara nereden nereye dedirtir:
https://youtu.be/ulDN5pwl47U

HLA gibisi yok, o ayri. Gerci sim denemedim, duzgun kumanda ile ucus ve yaris simleri de cok sevilebilir.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten anladığım kadarıyla Oculus Quest 2 ile kablolu veya kablosuz PC VR olarak da kullanılabiliyor. Ben yine de şöyle micro-led ekranlı modeller çıkana kadar bekleyeceğim. Çok araştırdığımdan değil olasılık olarak yazıyorum. Current gen VR'lar ya lcd ya da oled olmak durumunda. Oled'de burn-in durumu var, evladiyelik demeyeyim de uzun kullanımda sıkıntı. Lcd olanlarda da tepki süresi, backlight bleed, black crushing, ips glow, VA smearing, falan feşmekan... daha beklerim ben (süper-covid varyantı çıkıp ölmezsek tabi), bir yerden ödünç bulursam bir Alyx oynamak isterim ama orası ayrı.

Peregrine tarafından düzenlendi
2 ekledim :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 minutes ago, Peregrine said:

Zaten anladığım kadarıyla Oculus Quest 2 ile kablolu veya kablosuz PC VR olarak da kullanılabiliyor.

Kablolu sikintisiz, kablosuz beta gibi ama duzgun calistirmak mumkun.

----------------------------------------

Beklemek konusunda...

Uzay covidi salgini baslayip ya uretimi ya da bizzat bizi goturmezse beklemekten zarar gelmez tabi. Her zaman daha iyisi geliyor. 

Foveated rendering'i cozerlerse super olacak cunku performans ve/veya kalite artisi potansiyeli buyuk. Eye tracking'in hizli ve isabetli olmasi lazim, gpu'ya gecikmesiz iletilmesi lazim. Ekrani ne olursa olsun, eye tracking'i cozup foveated rendering'i duzgun calistirabilen bir set gelirse buyuk bir sicrama olacak. Sanirim VR icin iki goze yuksek hizda iki ayri goruntu cizmenin performans kaybini dengeler, VR oyunlari ekran oyunlari kadar agir grafiklerle hazirlanabilir hale gelir.

VR'da DLSS teoride mumkun, driver'lar destekliyor. Oyun destegi lazim.

Robo Recall Unreal Engine 4 icin showcase gibiydi. Iki yil once Chaos fizik simulasyonu vs eklentilerini tanitacaklarinda yine Robo Recall icerigini kullandilar:

https://www.youtube.com/watch?v=fnuWG2I2QCY

Kapilar arkasinda UE5 icin de Robo Recall'un devamini hazirliyorlarsa, performansi yuksek tutmak icin DLSS destegi olursa gorsel solen olur. Eye tracking'i cozen bir VR seti ile birlikte mevcut ust seviye kartlar yeterli olabilir.

UE5 demosundaki dev robotun geometrisi nanite kullanmaya uygundu cunku eklemleri bukulmuyordu, rigid mesh kullanilabiliyordu, sonucta robottu. Ayni mantikla tasarlanabiliyorsa Robo Recall'un her yani nanite olabilir. Uncanny Valley sorunu da olmayacagi icin sonuc cok etkileyici olabilir.

Bunlarin hepsinin bir araya gelip "iste VR'in yeni nesli, geometri sinirsiz, DLSS ve eye tracking ile performans sorunsuz, Matrix'e hos geldiniz" denmesi teoride mumkun.

----------------------------------------

Bir de tabi bu var:

https://www.youtube.com/watch?v=gTwUTqyaU9I

"Human eye resolution" VR ama gozleri saga sola sevirmek yerine kafayi cevirmeye alismaniz lazim. Ekranin ortasi cok yuksek cozunurluk, kenarlar nispeten dusuk (yine ortalama bir VR setinden yuksek) ve lens kaliteli. Bu haliyle sisteme tamami retina cozunurlukte bir VR seti kadar yuk olmuyor, iyi bir denge noktasi. Ama alet pahali, sirketlere yonelik hazirlanmis, yillik ucreti falan var.

----------------------------------------

Ekran panel teknolojileri hakkinda...

VR'da MicroLED rivayet edilmedi simdiye kadar. Ama Apple'in pahali bir set uzerinde calistigi soyleniyor.

OLED'ler iyi, VR'da burn'in duymadim simdiye kadar. Panel acilip goruntu ekrana veriliyor, sonra kapatiliyor, siyaha dusuluyor, sonra panel acilip sonraki goruntu veriliyor, boylece bulaniklik algisi olmuyor cunku kafayi cevirirken ekranda hala eski goruntu olmuyor. Eski CRT'ler gibi veriliyor goruntu (low persistence). Kafa 1 derecedeyken o goruntuyu goruyor, 2 derecedeyken o goruntuyu goruyor, aradaki boslugu beyin dolduruyor. Oyle olunca aslinda saniyenin cogunda ekran sadece siyah oluyor aslinda. Yani surekli ayni goruntu ekrana verilmiyor. O yuzden burn-in yasanmiyor olabilir.

LCD'ler de bekledigimden iyi cikti. Mukemmel degil ama iyi. OLED'lerde genelde pentile dizilim kullandilar. RGB LCD'ler o yuzden bazi yonlerden daha iyi is cikardilar.

Siyahlarin LCD'de OLED kadar iyi olmamasi da cok sorun olmadi cunku teknik sebeplerden oturu pratikte OLED de olsa hic bir pixeli tamamen kapatmiyorlar, sifira yakin ama sifir olmayan bir deger veriyorlar. Kapatip acmak gecikmeye yol actigindan black smear dedikleri bir probleme yol aciyor. Onu engellemek icin zaten hic bir zaman tam siyah vermiyorlar. Yine de OLED'lerin kontrasti ve renk doygunlugu daha iyi oldugu icin "ilk Quest daha iyiydi, cok bozdu" diyenler oldu.

----------------------------------------

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Alyx için optimum ayarları yakaladım sanırım.

Öncelikle oyun motorundaki dinamik çözünürlük olayını iptal ettim ve bu ayarı sabitledim. Bunu yapmak için Steam uygulaması altında, oyunu başlatma seçeneklerine şu komutu eklemek gerekiyor:

-console -vconsole +vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 6

Aşağıdaki tabloda da görülebileceği üzere, bu komutla fidelity seviyesini (yani çözünürlük ölçeklemesini) %151 değerine sabitlemiş oluyoruz.

1*wjmkgkArPNAN0tYo6pU3vA.png

Oyun içindeki performans sekmesinde ayrıca "low-med-high-ultra fidelity" şeklinde öntanımlı ayarlar var. Bu ayar seçenekleri çözünürlüğü değil, oyun içindeki karakter modellerinin, sis ve gölgelerin kalitesini belirliyor. Bu bölümde "Custom Fidelity" seçeneğiyle de bunların her birini tek tek ayarlayabiliyoruz. Bu ayarların performansa etkisini gösteren şöyle bir tablo var:

1*JrGbbXCGLYQE6IlQrHMqaQ.png

Eğer grafik kartınızda yeterince bellek varsa, texture kalitesi ayarını ultra'ya çekmek performansa herhangi bir sekte vurmuyor. 1080Ti'da 11 GB VRAM olduğu için bu ayarı ultra'da bıraktım. Karakter ayarını low'da tuttum. Bu değerin değişmesi sadece karakterlerin gölgelendirilmesini etkiliyormuş, model kalitesi vs. sabit. Sis ve gölge kalitesini de medium'a ayarladım.

Bu şekilde, oyun motorunun her kareyi 11 ms'de (90 Hz) oluşturma hedefinin oldukça altında bir değer elde etmeyi başardım. Her kare ortalama 5 ms'de, sahnenin en yoğun olduğu noktalarda ise en fazla 8 ms'de oluşturuluyor (Oyun motoru içinde bu değerleri görebileceğiniz bir ayar mevcut). Yani %151 çözünürlük ölçeklemesiyle, herhangi bir framedrop olmadan ve görsel kaliteden hemen hemen hiç taviz vermeden, akıcı bir şekilde oyunu oynayabiliyorum.

Gözlüğe bir de ufak bir mod yaptım :) Vatandaşın biri VR gözlükler için aksesuar üretip satıyor. Odyssey için, kafanın üst kısmından destek olacak şekilde şöyle bir şey üretmiş. Bizim tanıdık terziye bir benzerini diktirdim ve gerçekten çok işe yaradı. Bu şekilde gözlüğün ağırlığı kafada daha dengeli dağılıyor, bütün ağırlık alnınıza binmemiş oluyor.

0e8c7b_79cef563d9704b8595a53823cea3d4b2~

Najaz tarafından düzenlendi
Atrin and epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Modified OpenVR DLL with AMD FidelityFX SuperResolution Upscaler

AMD'nin DLSS'e rakip olarak geliştirdiği, açık kaynak kodlu FSR upscaler tekniğini, SteamVR kütüphanesindeki DX11 tabanlı oyunlarda kullanılabilecek şekilde modlamışlar. Ama ne yazık ki (şimdilik) Alyx'te çalışmıyormuş :(

Çalıştığı oyunlarda (Fallout 4 VR, Skyrim, Beat Saber) hatırı sayılır performans artışı elde edilmiş.

DLSS'in aksine FSR hem AMD hem NVIDIA GPU'larda çalışabiliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gozle gorulen yani: DLSS eskinin supersampling’i gibiyse FSR eskinin bazen bulanikliga da sebep olabilen edge AA teknikleri gibi. Alternatif degiller aslinda ama ikisinin de ise yararligi var.

Teknik yani: DLSS deep learning tabanli, FSR nispeten eski tip.

AMD AI agirlikli donanim tasarimi konularinda calisan firma satin aldi. Intel nvidia’da DLSS ve RT konularindaki calismalari yuruten muhendisi ise aldi. Hepsi yavas yavas deep learning tekniklerine agirlik verecekler.

Oculus Quest gibi islemci gucu az cihazlarda da deep learning teknikleri cigir acabilir. Ugrasiyorlar. Islemcileri tasarlayanlar da gerekli birimleri ihmal etmiyor.

Umit var.

VR’da supersampling daha iyi oluyor, detay seviyesi artiyor. O yuzden DLSS cok daha iyi olur.

VR’da DLSS mumkun. HLA ve Robo Recall’un devam oyunlari olur da desteklerse super olacak.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok