Vatan Bilgisayar benim için bitmiştir..
1 1

Bu konuda 21 mesaj var

İlanlarda hala bulunan anakartı alan arkadaş ilk 2 ram slotunun çalışmadığını söyledi.Kart garantiden geldikten sonra çalıştırma fırsatım olmadan sattığımdan garanti kapsamında işlem yapabileceğini söyledim.

Garantisi var diye götürdüklerinde Antalya-Lara şubesi biz karta bakmıyoruz garanti süresi iki yıl diye kestirip atmışlar.Asus anakartlarda garanti süresi 3 yıl,TUF serilerinde ise 5 yıl.

Vatan Müşteri Hizmetlerini aradım.2 yıl dolduğunda direk distribütör firma ile muhatap olmamız gerektiğini söyledi.

Kartı aldıktan yaklaşık 2 yıl 5 ay sonra ses çipi değişimi için Eskişehir Vatan'a verdiğimi,tamir edilip geri gönderildiğini,şahsım ve çevremdeki arkadaşlarımın yaklaşık 150 bin liralık alışverişi olduğunu,bunun bu insanlar için önemli bir referans olacağını Eskişehir şubesinin yaptığı jesti müşteri memnuniyeti açısından tekrarlamalarını istedim.

Hayır cevabı alınca teşekkür edip kapattım.

Yukarıdaki toplam alışveriş rakamını az bile yazdım.Kaybettikleri müşteri potansiyeli gerçekten fazla çünkü etrafımdaki hemen herkes bir şey almadan önce mutlaka bana danışır.

Yolumu uzatıp sırf personeli "Hocam hoşgeldiniz "diyerek güleryüz gösterdiği için 15 liralık flash bellek için bile 5 km fazladan yol yapıp ürün aldığım Vatan Bilgisayar'dan bundan sonra alışveriş yapmayı düşünmüyorum.

Anakartı alan arkadaşa parasını iade,anakartı hediye ettim.Tamir ettirip kullanırsa veya yeni sistem toplar başkasına hediye ederse haber vermesini rica ettim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben daha yeni anakart ve PSU aldım, tabii ilk etapta Amazon'a baktım ama imzadaki anakart ben alırken Türkiye'ye gönderilmiyordu(Amazon satsa gönderiyor da başka satıcılarda nadir Türkiye gönderimi) PSU olarak da Corsair HX1000i aldım, onda 150-200 TL bir avantajı vardı Amazon'un ama onda da US modeli olduğu için neme lazım diyerek buradan aldım.

 

Ekran kartı, anakart ve hatta işlemci bile gönderiyor Amazon ama fiyat kontrolü yapmak lazım bir de Amazon'un kendisi satıcı olmazsa Türkiye gönderimi olmuyor büyük çoğunlukla, yine bir ara NZXT H440 Razer modeli için uğraştım onun da astarı yüzünden pahalıya geldi, her zaman tutmuyor Amazon.

 

Son olarak da birden çok parçalı bu tarz bilgisayar parçası siparişlerde de problem çıkma olasılığı yüksek olur gümrükle ilgili olarak, herşey için kullanılırlığı yok bence ama spesifik olarak ekran kartı için kullanılmaya başlandığı görülüyor artık son zamanlarda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Amazon galiba anakart göndermiyor buraya, ya da benim baktığım hiç bir kartı göndermiyordu :) hepsi de doğrudan kendi sattığı kartlardı aslında.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O da tam kesin olmuyor, mesela Corsair H100i GTX var, o da takip ettiğim bir ürün, gönderilmiyordu Türkiye'ye ama birkaç önce gönderiyordu mesela, takip etmek lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Az önce "z97 motherboard" yazarak arama yaptım, sonra "ship to Turkey" seçeneğini işaretleyince bütün anakartlar kayboldu, işlemci hatta ekran kartı bile gönderip anakart göndermemenin mantığını anlayamadım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam kusura bakmayın da "2 yıl dolduğunda direk distribütör firma ile muhatap olmamız gerektiği" olayı gayet normal değil mi... Hatta direkt distribütöre yollamak varken neden aracıyla uğraştığınızı da tam olarak  anlamadım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İstanbul'da olmadığımız için yüzyüze görüşüp,derdimizi anlatabildiğimiz yer ile muhatap olmak bizim için daha iyi oluyor.8-10 sefer garanti kapsamında ürün tamir ettirmişimdir.Düşüncem bu yönde.
Eskişehir Vatan'a götürdüğümde anakartı direk kutusuna koyup götürdüm.2 yıl geçmesine rağmen işleme alıp kendileri gönderdiler.
Ben Asus'a göndermiş olsam kargo ile taşınırken başına bir şey gelmemesi için sarıp sarmalamam gerekirdi.Sağlam varıp varmadığından emin olamazdım.Başıma bu şekilde ufak tefek böyle aksilik geldiğinden anakartı götürüp işi bitirmek varken bu tip şeylerle uğraşmak istemem.
Garantinin biraz o firmadan biraz bu firmadan olması bence yanlış.Eğer bir ürün satıyorsanız adam gibi garanti verilmeli.Bir sene daha ürünü benden alıp garantiye göndermeleri çok zor değil.2 yıl olayını anlatma ve tutumları ayrıca çok sinir edici.2 yıl geçti ne haliniz varsa görün der gibi..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yüzyüze konuşarak daha kolay tabii ama Asus'un kullanıcıdan doğrudan ürün aldığı servis var.  Yabancı sitelerde de bir süre sonra üreticinin servisine yönlendiriyorlar. Çok büyük bir hata da değil. 

 

Bundan bağımsız olarak zaten mecbur kalmadıkça buralardan alışveriş yapmamak lazım. Amazon'dan alın geçin. 

Geçen sene , aldığım ekran kartı arızalı çıktı, Çizgi de , Vatan da aldığıma pişman etti. Adamlar sistemi , kullanıcıyı uğraştırmak üzerine kurmuş. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Anakartı alan arkadaş bizim Ömür yav, yabancı değil. :) Dün de o söyledi aynı şeyleri. Garip olmuş biraz. Normalde satıcının sizi distribütörle muhattap olmak zorunda bırakmaması lazım. Ancak mesela "Biz alıp yollarız ama iş uzar, siz doğrudan distribütöre yollasanız işiniz daha çabuk hallolur" filan diyebilirler, ama "2 yıl sonrasında biz bakmıyoruz, alın ne yaparsanız yapın" demeleri çirkin. Çoğu distribütörün son tüketiciye yönelik servis hizmeti yok veya ulaşması çok güç. Madem bunu satıp üzerinden para kazanıyorlar, hizmetini de vermeleri lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye'de garanti sistemi gerçekten de müşteriyi oyalayıp, bıktırıp sonunda "lanet olsun alın başınıza çalın" dedirtmek üzerine kurulmuş. Eğer kararlı ve inatçı biri değilseniz, değiştirilmesi, onarılması kanunen zorunlu olan ürününüzü çöpe atıp üstüne bir bardak soğuk su içiyorsunuz.

 

Çizgi'nin servis verdiği grafik kartımın arızalı olduğunu ispat edebilmek için, 25 kg'lık kasamı Vatan'a götürmek zorunda kalmıştım. Servise giden sorunlu kartı "BIOS güncellendi, sorun yok" diye geri göndermişlerdi. Allahtan elimde kartın bir eşi daha vardı, Vatan'da her iki kartı da birebir aynı sistemde test edince arızalı kartta sorun olduğu bariz ortaya çıkmıştı; bunun üzerine bir de Çizgi'deki Hamza kişisiyle oldukça sert bir tonda bir konuşma yapmam gerekmişti kartın değişimini sağlamak için.

 

Bu sinir harbini yaşamak zorunda değiliz, bu şekilde tüketiciyi sinir/stres sahibi yapan, oyalayan, vaktini çalan firmaların benim gözümde adi dolandırıcılardan hiçbir farkı yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bundan bağımsız olarak zaten mecbur kalmadıkça buralardan alışveriş yapmamak lazım. Amazon'dan alın geçin.

Amazondan alınan parçalar arızalandığında servis prosedürü nasıl işliyor?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Amazondan alınan parçalar arızalandığında servis prosedürü nasıl işliyor?

Ya yenisini yolluyorlar ya da paranı iade ediyorlar, benim şu ana kadar kendilerinden gördüğüm hizmet bu şekilde. Genelde paramı iade ettiler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Siz de alacaklarınızı Amazon'dan alın, kafanız rahat etsin. Türkiye'deki çöp firmaların çöp garantileriyle uğraşılmaz.

 

ufra'da oksfort vardı da biz mi almadık?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

?

 

hangi amazondan nereye alıyosun gönderiyor mu kaç günde geliyor iadesi kaç gün sürüyor gümrüğe takılmıyor mu kredi kartına hangi kurdan işliyor garantisi nasıl oluyor o işin ikinci elde satarken gibi çılgın sorular dolanıyor da aklımda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye'de resmi garanti süresi 2 yıl olduğundan 2 yıl üzeri kendinden garanti veren firmaların garantilerine maalesef Türkiye'de mağazayı bırakın, distribitör dahil kimse bakmıyor. Direk yurtdışında firmanın kendisiyle temasa geçilmesi gerekiyor. Aynı şey kutusunda 3 sene garanti yazan intel işlemci bozulduğunda başıma geldi. Aldığım yer oralı bile olmadı. Direk yurtdışına intel'e durumu izah eden bir mail attım. Arızalı ürünü kendilerine nereye ve nasıl göndereceğimi belirterek kısa süre içinde döndüler. Bana bir kod verip bu kodla DHL'den ücretsiz kargo yapmamı söylediler. Bir tek DHL işgüzarlık yaptı ücret ödemek zorunda kaldım. Ama sonuçta arızalı işlemcim sıfırıyla değiştirildi. Sonra logitech g700 bir ara orta tekerliği saçmaladı. Üretici 3 sene garanti verdiği halde 2 seneyi doldurduktan sonra bozulduğu için Logitech'le temasa geçtim. Arızalı ürünü istemeden direk G700s gönderdiler. Arızalı g700'de bu arada durup dururken düzeldi. G700s kutusunda duruyor, hâlâ G700'ü kullanıyorum :)

 

Demem odur ki üreticisinden 3-5 sene garantili ürünlerde 2 sene sonraki arızalarda hiç zaman kaybetmeden direk üretici ile temasa geçilmeli.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Amazondan alınan parçalar arızalandığında servis prosedürü nasıl işliyor?

Birkaç kez sorun oldu. Bana yenisini gönderdiler hep. En azından karşında , yasa , hak hukuk tanıyan ciddi bir kurum oluyor. 

Burdaki adam yasa tanımıyor. Adamlar işlerine geldiği gibi yasa uyduruyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Corsair marka 2x1gb ramlerden birisi bozulunca Vatan'a gittim ama garanti süresinin 1 gün önce dolmuş olduğunu söylediler, sağlık olsun deyip RAMleri bir köşeye attım.

Aradan bir süre geçtikten sonra bir köşede duran RAM leri Corsair firmasına sormak geçti aklımdan, hiç olmasa bozuk olanının aynısından alıp kullanmaya devam ederim dedim.

Arıza bildirimi açıp göndermemi istediler. Daha sonra ellerinde aynı ramlerden kalmadığını, bir üst modelini üstelik 2x2 gb olarak gönderebileceklerini söylediler.

Ücretini sorduğumda herhangi bir ücret ödemem gerekmediğini söylediklerinde mutlu oldum haliyle, üstelik özür olarak bana Corsair in 16gb lık bir USB belleğini (pahalı bir modelini) gönderdiler, neredeyse 5 yıldır kullanıyorum.

Bunları yaşayınca insan kendini gerçekten tüketici gibi hissediyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok