AMD - ARCTIC ISLANDS (RX 400) - POLARIS MİMARİSİ!
1 1

Bu konuda 575 mesaj var

Burada da RX 480'in DX 12 ile düştüğünü gösteriyor sanıyorum, Flemenkçe bilmiyorum tabii ama ilginç, durum böyleyse GTX 1070'i nasıl geçmiş Fury X ilginç bir durum. DX 11 ile yapılmış başka bir testte çünkü GTX 1070 önde, başka benchmarklar da gelir zamanla.

 

https://nl.hardware.info/reviews/7015/7/battlefield-1-review-benchmarks-met-13-videokaarten-dx11-vs-dx12

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

RX480 bir midrange kart. ROP ve bandwidth yönüyle kısıtlanıyor ister istemez. Fury X ise az buz bir kart değil. 4096 adet ünite Async compute ile vur kırbacı. 

 

Bu arada 

 

KEPLER = MAXWELL = PASCAL 

 

ister inanın ister inanmayın. Nvidianın bunu düzeltmesi zor sıfırdan bir mimari getirmedikçe. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kısıtlansa bile diğer şartların hepsi aynı olduğu halde DX 11'den 12'ye geçilmesi durumunda geri gitme var, bunun ROP, bandwith falan ne alakası olur onu anlayamadım, DX 12'de bunlara daha fazla mı yükleniliyor ? Kaldı ki Polaris GCN mimarisi daha önde değil mi Fury X'den ? Bu noktalar anlaşılmadı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Close to metal uygulamada donanıma daha fazla yükleniliyor tabiki. O zaman darbogazlar ortaya daha net çıkıyor illaki. 

 

Daha çok drawcall vs var ayrıca memory management tamamen kodlayıcıda. Dolayısı ile kodlarken yaptıkları hatalar darboğazlı belleklerde daha bir ortaya çıkar tabiki. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

KEPLER = MAXWELL = PASCAL 

 

ister inanın ister inanmayın. Nvidianın bunu düzeltmesi zor sıfırdan bir mimari getirmedikçe. 

 

Voooaaahhh! Aga yavaş! Maxwell = Pascal mevzusuna ben de katılırım ama her noktada değil. Eğer öyle bakacaksak, Tahiti = Polaris diyebiliriz. Kepler ise çoook daha farklı, kimse kusura bakmasın. Sırf opencl performansını karşılaştırdığınızda bile durumu anlarsınız. Ya da enerji verimliliğine bakın. Ya da bant genişliği kullanımına... Ya da oyunlardaki duruma (özellikle 2014'teki sonuçlara)... Evet Maxwell, Kepler'in üzerine geliştirilmiştir (hatta Kepler de Fermi'nin üzerine) ama aynısı demek, yanlış bile değil, komik olmuş. Sırf async mevzusuna bakarak bunu söylüyorsanız, zaten tartışılacak çok bir şey yok. Async'in, hatta dx12'nin verdiği sözleri tutmadığı ortada. Çok büyütülecek bir şey yok. Zamanında Nvidia'nın 337.xx sürücüleri ile dx11'e yaptığı geliştirmeyi (Amd hiçbir zaman yapamadı ve bu yüzden dx11 performansı düşük kaldı) dx12 + async ile Amd kendi kartlarına yapar oldu. Daha fazlasını ben göremiyorum ne yazık ki. Dünyaları değiştiren hiçbir şey olmadı.

 

Bunun haricinde Nvidia'dan async için (aslen Amd'nin mimarisinde söz konusu olan bir özellik) yeni mimari beklenemez. Anca yeni mimari ile async konusunda da bir şeyler ortaya koyar (bkz: Fermi'de tessellation) o kadar. Onu da Volta ile yapmayacağı belli. Yaparsa da Pascal'daki gibi bakın birazcık geliştirdik demek gibi bir şey olur büyük ihtimal. Çünkü volta'nın da pascal/maxwell üzerine geliştirilip yola devam edeceği belli. Volta sonrası için temel değişiklik olabilir gibi laflar geliyor. Bence o da şüpheli ama en azından volta sonrasında yeni bir şeyler beklenebilir gibi görünüyor.

 

Ben dx12 + async mevzusunu dx11 + tessellation durumuna benzetiyorum. Bir taraf mimarisine uygun olan bir özelliği bastırıyor. Diğer taraf yavaş yavaş geliştiriyor. Sonuç, bugün tessellation'ın adını anan yok. Halbuki çok da güzel kullanılabilecek bir teknolojiydi. Dx12 + Async için de performansı acayip artıracak, şöyle olacak böyle olacak dendi, sonuç? O performans artışı yalan oldu. Gerçek olur mu? Belli değil.

 

Ben ısrarla iki tarafın da ok vereceği standartların geliştirilmesi taraftarıyım. Yoksa iki taraf da kendi güçlü olduğu yere çekmeye çalışıyor. Sonucunda da ortaya bir şey çıkmıyor.

 

Son olarak Hardware.info'ya çok güvenmeyin derim. Bu güne kadar adam gibi incelemesini görmedim. Aşırı tutarsız sonuçları vardır. Zaten o yüzden bakan da yok oraya.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@SkyWarrior

 

Bırakhhhhh noldu Async compute doğal destek über-hüper,en gral bizde olayı. Demiyordu kimse "Efendim close to metal olunca,hüpletip de güpletince 480'de uygulamalar DX12'de DX11'den daha az performanslı çalışabülüüüüü" diye. 

 

Herşeye de bir cevabınız var bakıyorum.

 

 

(Ağız tadıyla bir Nvidia-AMD kapışması yapalım.)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

AMD'nin DX 11 performans eksikliğini genel olarak DX 12 ile toparlama durumu var ancak RX 480'in Nvidia ile baş edebilecek bir durumu yok, Maxwell GTX 980Ti, Titan X ayarındaki GTX 1070 400-410 USD, Fury X 400 USD. 4 GB vs 8 GB durumu da var.

 

GTX 1070 mi Fury X mi alırsınız desek bilmiyorum nasıl cevaplar alırız? Fury 300 USD gibi ama ilk satılırken dahi sınırlı ikna gücü olan bir seriden bahsediyoruz. DX 12'de bak bu şekildeymiş bir kaç oyunda diye de ikna gücü ne olur orası ayrı.

 

Salt performans açısından bir konu ise de AMD'nin bunlara kalmaması lazımdı, Fury X'in DX 11 performansı da ortada zaten.

 

Bana boş geliyor bunlar, bilemiyorum.

mamad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O vakit Vega çıkınca DX12 oyunlarda (mesela Gears of War4),DX11'de benzer performans gösterdiği Nvidia kartlara fark atması lazım. Göreceğizdir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Not really.

 

Oyunlarda gerek hesaplamalara, async katkısı yar olmaya neredeyse. Var olanı da async kodlama ile kasmıyor kimse. Bu hep böyleydi, bundan sonra da AMD tarafında bu işi kolaylaştıran bir takım donanımsal ve yazılımsal bir takım atraksiyonlar yapılmadığı sürece bir şey değişmeyecek. Diyeceksin şimdi "e yeni API işte" !! Meeeeeehhh...Umudunuz var mı cidden?

 

Göreceğizdir.

 

Katılıyorum. We' ll see, we' ll see :zuh:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Carmack konsollar çıktığında gnc mimarisi nedeniyle Amd kartların pcde de avantajlı olacağını tahmin etmişti. Geçenlerde bir twit atıp yanılıp yanılmadığını sordu. Şimdilik tam tutturamamış görünüyor ama dx12 ile tahmini daha tutma yolunda ilerliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@SkyWarrior

 

Carmack konsollar çıktığında gnc mimarisi nedeniyle Amd kartların pcde de avantajlı olacağını tahmin etmişti. Geçenlerde bir twit atıp yanılıp yanılmadığını sordu. Şimdilik tam tutturamamış görünüyor ama dx12 ile tahmini daha tutma yolunda ilerliyor.

 

Carmack'ın en son hangi görüşü tuttu? Ya da en son yaptığı hangi iş tuttu? Ben doom4 hadisesi (hani o işi tamamen bıraktı) ve rage vukatından sonra Carmack'ın hiçbir sözüne güvenmem. Zaten rift bile bir yere varmadı. Konsollarda Amd var diye pcde de Amd'nin başarılı olacağını sanırım hemen hepimiz tahmin edebiliyorduk. Bence hiçbirimizin tahmin edemediği ölçüde garip bir durum oluştu. Amd konsollara girdi diye bunun kaymağını yemesi beklenirken daha önce görülmemiş derecede ezik konuma düştü. 2015'te pazar payı %18'e kadar indi (doğal olarak Nvidia %82 oldu). Şimdi ise o dengesizlik kısmen ortadan kalkmış olsa da (Amd bir şey başardığından değil, Nvidia'nın satışları düştüğü için), Nvidia'yla hiçbir şekilde rekabet edemeyecek halde. Async de async diye tutturması boşa değil. Elde tutulacak başka bir şey yok çünkü.

 

Nvidia'nın en son sıkıntılı dönemi olan Fermi'yi hatırlasanıza. Adamlar 2010 nisanda ilk kartları satışa sundular, durumları pek iyi değildi, seri henüz iki karttan oluşuyordu ama kartlar çıkmadan aylar önce bile tessellation da tessellation diye geziyorlardı. Bu ne kadar sürdü? Temmuz'a kadar. Çünkü ilk kartlardan 3 ay sonra 460'la piyasayı tekrar tersine çevirdiler. Tessellation söylemleri de azalmaya başladı. Hatta 500 serisi ile tekrar işleri yoluna koymaya başladıkları için (tabi Amd'nin 6000 serisi de pek başarılı olamayınca) geliştirdikleri "çok katmanlı tessellation"ı bile fazla duyurma gereği duymadılar. Şimdi Amd'ye bakıyoruz, yıllardır sıkıntı yaşıyor. Hani neyle tersine çevirecek? Elde bir şey yok. Vega vega diye arada teaser kasıyorlar ama polaris vakasından sonra ona da pek güven kalmadı. Şimdi elde üstüne gidebilecekleri tek şey async, onunla gündem oluşturmaya çalışıyorlar. Eğer bir şekilde öne geçmiş olsalar, anında bu söylemlerin dozu azalır.

 

Ha bu arada 3 yıl önce bir "4k gaming" vardı, o noldu? ;)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Carmack' ın teknoloji öngörüleriyle, tamamen finansal odaklı gidişatın birbirini tutması mümkün değil zaten. Carmack' ın 3D' nin ilk emekleme zamanından kalan kafa yapısına günümüz kapitalist düzeninde yer yok. Acı ama gerçek...

 

Async kodlama süresini kısaltıyor mu? Performans artışının kodlama zamanına göre kazancı nedir? Tüm bu uğraşın tüm projeye ne kadar finansal artısı var? Bu sorular önemli, yoksa yemişler yaptığı uçan kaçan hesaplamaları. Yapımcılar haticeye değil neticeye bakıyor.

quad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@mamad Carmack uzun süredir VR ile uğraşıyor , başarılı da. Konuda yorum yapacak kadar bilgisi var :)

Yalnız twitlerinde AMD-Nvidia karşılaştırması yapıyor. AMD 'nin donanımını Nvidia kadar başarılı buluyor ama bütün ekosistemi karşılaştırdığında NVidia'nın epey önde olduğunu söylüyor. 

 

DX12 oyunlar geliyor. Yakında sorunun cevabını öğreneceğiz :)

 

İşin maliyet boyutu var tabii .  GPU+Monitor olarak düşünürseniz, AMD epey avantajlı. Üstelik monitorler model olarak da fazla. Gsync destekleyen monitor sayısı sınırlı.

CF gibi işlere girmiyorsanız AMD Gpu+driver sorunsuz denebilir, beni aldığıma pişman etmedi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gsync destekleyen monitör sayısı sınırlı da freesync destekleyen monitör sayısı sınırsız mı?

Neye göre avantajlı AMD GPU+Monitör olarak düşününce. Mesela 1440P monitörüm var oyunları son detay oynamak istiyorum. 2 tane 480 alıp CF yapmam lazım. Nereye gitti avantaj. 1080P monitörüm var diyelim 480 ile GTX1060 arasında tercih yaparken AMD'yi seçmek için nasıl bir nedenim olabilir vs. vs.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

SLI da pisliğe sarıyor yalnız artık, şöyle bir GPU'ları düzgün kullanan oyun göremiyorum bu ara. The Witcher 3'te pek başarılı değil, Rise of the Tomb Raider şöyle böyle, The Division'da çalışmıyor desen yeri, R6 Siege'da hiç çalışmıyor, Quantum Break'de yine yok. Deus Ex Mankind Divided yine patlak. Mirror's Edge Catalyst'de de kötü baya. Gears of War 4'te yok, Forza Horizon 3'te de yok. Doom'da yok. Son oyunlarda hiç yok gibi birşey anlayacağınız, eskiden de süper değildi de bu derece iğrenç seviyesinde değildi destek durumu.

 

Battlefield 1'de düzgün gibi.

 

Benim son SLI sistemim bu olur gibi bu gidişle ancak SLI olmaz ise nasıl olacak bu işler bilmiyorum, Titan X Pascal gibi tek kartların fiyatı falan da ortada, gidişatı iyi görmüyorum, tek kartı gayet yüksek fiyattan bırakma gibi bir yola mı gidilmek isteniyor? Böyle bir ticari tercihe gidiş var gibi.

 

DX 12 ile uçup kaçacaktı, Mantle döneminde yine Crossfire'a ilişkin söylemler vardı, patladı bunların hepsi.

 

Yalnız SLI ile Gsync doğru düzgün çalışıyor, AMD'de bu olay komple sorun, uğraşılacak bir tarafı yok ve halledemiyorlar.

 

Gsync monitör seçenekleri de çok geniş, AMD'den falan da daha geniş hatta, dar olduğu nereden çıktı bunu da anlamadım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

linki bulamam şimdi ama sanırım pcgamer da yeni bir yazı yayınlanmıştı gsync-freesync karşılaştırması yapılan . Freesync destekleyen marka modellerin sayısı gsync in çok üzerindeydi. Üreticiler Gsync için yeni tasarım yapmak gerektiğini ,bunun da maliyeti çok yükselttiğini söylüyorlar. 

 

En azından o yazıya göre böyle bir avantajı var AMD'nin . 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O makaleyi bilemem de temel bir iki şey yazayım, bendeki monitörün Freesync sürümü yok, Acer tarafında var birşeyler ama 75Hz, PG279Q ve XB271HU muadili olarak Freesync tarafında MG279Q var ama 35-90Hz, bir tek PG278Q muadili MG278Q Gsync versiyonu ile uyumlu.

 

Predator Z35'in Freesync muadili yok, yeni gelecek native 100Hz Predator X34P'nin Freesync muadili yok, 180Hz PG248Q, XB240H'ın muadili yok, 200Hz PG258Q'nun yine yok. 200Hz Predator Z301C yine Gsync hangi birisini sayayım bilemedim şimdi.

 

Genişlik diye birşey söz konusu bile değil Freesync tarafında şu anda, o makaleyi kim yazmışsa uçmuş diyebilirim ama siz nasıl inandınız, ona da bir miktar şaşırdığımı ifade etmek isterim.:)

 

Samsung ve LG'nin desteğinden falan bahsetti herhalde ama dikkate değer, oyuncuların yakın takibinde olan monitörleri saydım işte yukarıda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

o makalede tabii sayı olarak karşılaştırılmış. Premium modeller karşılaştırılırsa Nvidia avantajlı olabilir, zaten Nvidia da aynı şeyi söylüyor. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bu gsync mevzusunda nvidia'ya biraz kilim. Madem bu zikkim ekstra donanim olmadan yapilabiliyor, madem standart olabiliyor, 3 kurus icin neden ibnelik pesindesin Nvidia?

Freesync standart olsun, hee monitor her ekran kartiyla calissin. Nedir bu kepazelik? Monitor ekran karti, ekran karti monitor secer mi ya?

Gsync monitor satin alanlara da aferin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ne yapılacak Nvidia kart varsa elinde ki çoğunluk öyle, pankart açıp protesto mu edecek evinde ?

 

Nvidia'nın modül kullanımının daha avantajlı olduğu yönünde söylemleri var, Gsync'de modülden gelen ama Freesync'de olmayan, sonradan yazılımla eklenen bir özellik mesela okumuştum bir yerde, buna ilişkin tartışma yetersiz veriyle böyle aylarca, yıllarca sürer herhalde.

 

Nvidia kartın var ve bundan yararlanmak istiyorsan o ekosisteme gireceksin, izin vermiyor başka türlü, ya da kullanmayacaksın Nvidia, kullanmak zorunda değil hiç kimse.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben performans açısından Nvidia tercih ediyorum birkaç nesildir ve bu yıl da o yüzden G-Sync modüllü bir monitör aldım. Freesync almayı da düşündüm fiyatından dolayı bu monitörü almadan, hatta aldığım Asus PG278Q TN panelli bir monitör olmasına rağmen ondan daha ucuza MG279Q Freesync destekli IPS monitör alabiliyordum. Ama tearing vs olaylarıyla uğraşmak istemediğim için ve de 2560x1440 çözünürlükte yüksek detay oyun oynarken bana en iyi performansı da GTX 1080'in verebileceğini düşündüğümden dolayı G-Sync desteğini tercih ettim. G-Sync destekli monitör sayısı da Tolga'nın söylediği üzere ve benim de görebildiğim kadarıyla Freesync desteklilerden daha fazla. En azından gündemde olan, oyuncuların takip ettiği monitörleri düşünürsek olay böyle. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok