R-BOT
0

Bu konuda 7 mesaj var

Arkadaşlar epey bir süre önce labirent oyunu tasarlamıştım. Şu sıralar hem kendimi geliştirmek ve yeni bir şeyler öğrenmek için uğraştığım, bir yandanda blokzinciri teknolojileri konularında 2 senedir takımında da bulunduğum Radiant projesinde bu zincire bağlı çalışabilecek oyun düşüncem vardı. Konu şu an ondan aslında biraz bağımsız sayılır, yine de hedef olarak oraya yönelik gibi tasarladım diyebilirim ancak şu an o blok zincirinin sdksı unreal engine nasıl entegre edilir vs hiç bilgim ve dikrim yok. Geliştiricilerdende bu yönde destek talebi istedim; her neyse. Amacım zaten unreal motorunu öğrenmek ve bir şeyler geliştirmek.

Daha önceden temel edindiğim bilgilerime yaklaşık 2 3 haftadır bir kaç taslaklar eşliğinde yeni bir şeyler daha öğrenerek basit oyunlar kurgulayabilir olmaya başladım. Temelde mobil oyun geliştiriciliği daha revaşta, bir arkadaşımda oyun geliştirici firmada çalışıyor. Türkiyede ve 3d pc oyunu geliştirmiyorsan unreal engine tercih edilmiyor demişti. Geçmişte biraz unity ilede uğraştım ama bende yazılım yok, görsel tasarımcı olduğum için ve unrealde ki c++ dan ziyade sadece blueprint denen görsel taslaklarla arka yazılım dinamiğini kurabildiğin sistem bulunduğundan daha çok işime geldi. Neticede şu an oyun geliştiricisi olarak çalışmıyorum ve tek başına oyun yapmak çok çok zor iş. Hele projelerin 6 ay 1 sene ve daha fazlası sürebildiği bir yerde buna işsel kazanç değilse ayırabilecek zamanınız çok kısıtlanıyor. Bir süredir var olan boşluklarımı değerlendirmek adına hatta kursa falan mı gitsem diye düşünürken arkadaşımlada yaptığımız kritikler üstünden internette özellikle youtube ortamında artık çoğu şeyin zaten eğitim amaçlıda öğrenilebildiğini azımsamazsak bu koldan yola çıkarak oturup saatlerce şu nasıl oluyormuş bu nasıl vs diye öğrenmeye başladım. Tabi ki de süper ötesi acemiyim ama temel mantıkları öğrenip birde unreal motorunun görsel zenginliğinin ön plana çıkmasıyla güzel bir şeyler ortaya çıktığını görerek kendime bir subway surfer/temple run tarzında oyun projesi yapmaya karar verdim. Epey bir şeylerle kafa patlatıp uğraştıktan sonra ortaya şimdilik şöyle bir oyun çıktı.

https://drive.google.com/file/d/1PbgV_1KnpQ0lDXm0y_GiJGl51lOnPTRE/view?usp=drivesdk

Oyunu şu anlık sadece win x64 ve dx12 temeliyle çalışabilcek şekliyle build ettim. Android vs desteği mevcut ama onun için kontrollerin vs ayrıca ayarlanması gerektiği için, şu an hedefim oynanabilir durumda olan bir şeyi ortaya çıkartmak üzerine fixler geliştirmeler yapacak seviyede olmasını sağlamaktı.

Oyundan kısaca bahsedersek, sürekli olarak koşan bir karakterimiz R-bot mevcut. Platformda 3 yoldan sol sağ şeklinde ilerliyor ve toparlayabildiği kadar enerji kristali toplatmaya çalışıyoruz. Temel olarak 3 tip engelimiz var. Üstünden atlanabilir olan, altından kayarak geçebildiğimiz ve kule şeklinde olan var bundan normalde geçmek mümkün değil. Oyunda birde 2 tip booster mevcut birisi magnet ile kristalleri her yönden topluyor, diğeride sıçrama yeteneğini arttıran botlar, bu sayede üzerinden atlanamayan kule engelinden de geçilebiliyor. Oyunda koştuğunuz mesafe artmaya başladıkça oyun git gide daha da hızlanacak şekilde zorlaşmaya başlıyor. Şu an random görev dinamikleri var ama bi boka yaramıyor aslında, bunlara sonradan bağkanabilecek bir şeyler düşünebilirim.

Velhasıl ortaya çıkan bu oyunu sizlede paylaşmak istedim. Dilerim eğlenirsiniz, yorumlarınızı fikir bug bildirme durumları olursada gözümden kaçan şeyleri geliştirmem için bildirirseniz sevinirim. 🙂

Oyunu aslında sonsuz sürebilecek bir oyun matematiğine göre kurguladığım için oyun bitmiyor bir nevi, ben sanırım maks 4500mt 800 kristal toplayabilecek kadar yapabildim. Oyun çeşitlilik olarak çok bir şey sunmuyor haliyle sadece her oynadığınızda ki engel ve kristaller sürekli random oluşturuluyor sadece. Daha da zorlaştırabilir oluyor ama oyun nerdese oynanmıcak hale geliyor o zamanda.

Tüm bu uğraşlar karşısında sanırım maks 5 dk oynanabilecek oyun çıkmasıda işin şaka gibi yanı. Oyun geliştiricilerine saygı duydum valla. Tabi benim şimdi ekibim yok, tek başına görseli, yazılımı, sesi, karakteri busu şusu derken şimdilik anca böyle bir şey yapabildim.

Dilerim hoşunuza gider.

stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kriptoyla bi bağı yok şu an zaten :P Sadece Radiant projesi için bağış kısmına kendi adresimi ekledim. Unreal motoru için blokzincir bluescripti var aslında nasıl ekleneceği falanda anlatılıyor ama ethereum bsc filecoin gibi bir kaç ağı destekliyor. Ben şu an Radiant için bağlantı kurmak istediğimden bunu zaten sağlayamadım. Discordda bir developer eleman SDK tanımlamak lazım falan fistan olaylarına girdide. Bende dedim zaten oda developerın işi ben oynumu yaparım arkadaş bana arayüz kurun oyuna bağlayayım diye :D 

Velhasıl asıl olay biraz böle ufak ufak uğraşıp bir şeyler yapabilir miyimi denemekti. Baştan çok zorlandım, gerçekten anlamadığım şeyler çoğunlukta ama ders niteliğinde çalışa çalışa epey bi yol katettim sayılır. Hazır şablon olayları falan var en çok hoşuma gideni o yani oturup sen kendin yazmayı bilmiyorsan onları alıp copy paste yaptığında oyunundaki dinamiklerine tanımlayıp sistemine dahil etmiş oluyorsun. Yoksa arkaplanda ki tam anlamıyla anlayabilmek için sanırım bir kaç senelik oyun dilini bilen birisi olmak lazım. İlerde fırsat olursa zaten yine ben dizayn yapan adam olurum anca, ki o konsepte yatkın olduğumdan level tasarlama, dünya inşa etme bana daha yatkın olan şeyler.

Ben kulvara uzakta olmama rağmen bu Unreal Engine harbiden çığır açabilecek bir şey. Hani oyunu geçtim farklı sektörlerde de kullanılıyormuş zaten. Önümüzde ki zaman diliminde ismini daha çok duymaya başlayacağız gibi.

stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 saat önce, TiesTorN said:

1762. metreyi geçmek mümkün değil ki komple kapatmışsın, orda geberdim :lol:

Engeller her seferinde random üretiliyo, bilmiyom tekrar oynadın mı ama zaten her oyun başladığında farklı bir parkur şekline büründüğü için sana rastladığın şekli gelmiş demek ki, bir kaç sefer nerdeyse 3lü sıra komple kapanacak şekilde banada denk geldi aslında bitanesinin yanında açıklık oluyor ama o kadar hassas geçmeyi ayarlamak ölüm kalım meselesi :D Bir süre sonra oyun zaten çok hızlanmaya başladığı için önceden atlama dinamiğini falan ayarlayabilmek imkansızlaşmaya başlıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 saat önce, wazzap said:

Oyunun hızı eğilerek geçmeye çalışırken default'a dönüyor, bence o anki koşu hızı ile aynı kalsa daha iyi olur.

Evet onun bende farkındayım, normalde hız faktörü girmeden etkilemiyordu, ancak git gide hızlandıkça slide aslında crouch etkisine benzer bir hareket orda araya bir animasyon hamlesi giriyor ve engelin çarpacağı yeri geçene kadar bir delay süresi tutmuştum, oda tamamlanana kadar normal hızda bitirmeye gidiyor. Muhtemelen orayla alakalı bir düzenleme yapmak lazım, kontrol edeceğim.

wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok