PS5 Nat Tipi Başarısız Hatası
0

Bu konuda 16 mesaj var

Selamlar..

Dün akşam 19,00'dan beri PS5 PSN servera bağlantı esnasında NAT Tipi başarısız hatası alıyorum.. Çok nadir karşılaşılan bir durum sanırım.. Kuvvetle muhtemel de servis sağlayıcıdan kaynaklı bir durum olduğu söyleniyor baktığım içeriklerde.. NAT sorunu nedeniyle de online hiç bir oyuna girilemiyor.. PSN girişi yapıldı gözüküyor ancak NAT nedeniyle tam bağlantı sağlanamıyor anladığım kadarıyla.. Superonline kullanıyorum ve sanırım 10 yıldır falan ilk defa böyle bir problemle karşılaşıyorum..

Defalarca çağrı merkezini aradım ancak bir çözüm sunamadılar.. Sorun yok bağlantınızda deyip kapatıyorlar.. En son bu sabah evden çıkarken saat 09,30 gibi baktım aynı sorun devam ediyor..

Kablolu bağlantı yapıyorum.. Ama kablosuzla denedim aynı sorun onda da var.. Modemi resetledim kabloları değiştirdim ama nafile.. Bu arada telefonu hot-spot yapıp bağladığımda hiç bir sorun yok.. Yani PS5'de bir problem olma olasılığı yok.. Olay kesin Superonline Fiber tarafında.. Ne yapılır nasıl çözülür bulamadım bir türlü..

Buna benzer sorun yaşayan oldu mu ? Önerebileceğiniz bir çözüm veya şu şekilde dene diyeceğiniz bir durum olur mu ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Superonline'ı arayıp farklı bir bağlantı ile sorun yaşanmadığını bu nedenle geçici olarak CGN havuzundan çıkartılarak gerçek bir IP ile bağlantınızın test edilmesini talep etmeyi deneyebilirsiniz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 dakika önce, Definitive said:

Superonline'ı arayıp farklı bir bağlantı ile sorun yaşanmadığını bu nedenle geçici olarak CGN havuzundan çıkartılarak gerçek bir IP ile bağlantınızın test edilmesini talep etmeyi deneyebilirsiniz.

Genelde destek verenler beyinsiz olduğu ve tek bildikleri modemi kapat aç, dur hızına bi bakayım seviyesinde olduğu için bu CGN Havuzu konularından anlayacaklarından şüpheliyim.. Direkt telefonu açan agent'a bunu söylemem yeterli mi yoksa teknik birine bağlatıp kendimi ondan mı talep etmem gerekir..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 minutes ago, NoFlyZone said:

Genelde destek verenler beyinsiz olduğu ve tek bildikleri modemi kapat aç, dur hızına bi bakayım seviyesinde olduğu için bu CGN Havuzu konularından anlayacaklarından şüpheliyim.. Direkt telefonu açan agent'a bunu söylemem yeterli mi yoksa teknik birine bağlatıp kendimi ondan mı talep etmem gerekir..

Router üzerinde UPNP 'nin açık olup olmadığını da kontrol edebilirsin. Bazen bunu aktive etmek sorunu çözebiliyor.

Çağrı merkezini aradığında problemin CGN Nat ile ilgili olduğunu bildiğini bu nedenle bağlantına doğrudan IP ataması yapılmasını talep ettiğini, bununla ilgili bir ticket açılarak eskalasyon istediğini söyleyebilirsin. Modemi kapatıp açtım, standart bağlantı sorunu yok biliyorum gibi sabır gerektiren aşamaları geçmen gerekecek muhtemelen.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 dakika önce, Definitive said:

Router üzerinde UPNP 'nin açık olup olmadığını da kontrol edebilirsin. Bazen bunu aktive etmek sorunu çözebiliyor.

Çağrı merkezini aradığında problemin CGN Nat ile ilgili olduğunu bildiğini bu nedenle bağlantına doğrudan IP ataması yapılmasını talep ettiğini, bununla ilgili bir ticket açılarak eskalasyon istediğini söyleyebilirsin. Modemi kapatıp açtım, standart bağlantı sorunu yok biliyorum gibi sabır gerektiren aşamaları geçmen gerekecek muhtemelen.

UPNP den kaynaklı değil denedim onu.. Bu arada bugün baktım şikayetler artmaya başlamış.. Şikayetvar'da başlıklar açılmış falan.. Statik IP satın almaya zorluyorlarmış insanları..

10-15 yıldır sorun olmayan konu neden şimdi sorun oldu anlayamadım bunu.. Kaliteli hizmet alalım diye daha fazla para ödediğimiz Superonline'ın yaptığına bak hele..

achfighter beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 dakika önce, Atrin said:

bende superonline fiber var. akşam bir bakayım durum ne bende

Hata kodu NW-102468-1 
İnternet bağlantısını test et bölümüne girdiğinizde NAT Tipi - Başarısız hatasının kodu

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

4 saat önce, Definitive said:

Superonline'ı arayıp farklı bir bağlantı ile sorun yaşanmadığını bu nedenle geçici olarak CGN havuzundan çıkartılarak gerçek bir IP ile bağlantınızın test edilmesini talep etmeyi deneyebilirsiniz.

Aradım..

Aynen yazılan şekilde talebimi ilettim.. Müşteri temsilcisinin verdiği cevap " bu talebinize olumlu yanıt veremiyorum ancak dilerseniz aylık 100 TL karşılığında statik ip'ye geçebilirsiniz" 

Farklı bir cevap da beklemiyordum zaten.. Ancak asıl olay bunun devamında yaşandı.. Peki bunun farklı bir çözümü yok mu ne yapmam lazım bu CGN havuzundan çıkmam için.. Çıkamazsınız Statik IP satın almanız lazım dedi.. Ben de "en azından açık sözlülüğünüz için teşekkür ederim ve ben de size açık sözlü bir şekilde cevap vereyim; 1 ay kalan taahhüt süremin sonunda beni aramayın hiç aradığınızda y.rr.ğımın başını alırsınız cevabını duyacaksınız çünkü" dedim ve kapattım.. 

Özetle Superonline'ın Statik IP satış stratejisinin tam ortasına düştü ben ve benim gibi diğer bahtsızlar.. Bakalım geri adım atacaklar mı..

Twitter'da gündem oldu konu şikayetler falan artıyor. Bir kullanıcıya bunun bir hata olduğunu ve düzelteceklerini yazmış cevap olarak Turkcell Müşteri Hizmetleri Twitter sayfası ama bakalım..

Neyse ben şimdiden diğer operatörlere bakmaya başladım..

Şundan da eminim, hepsi Superonline'ı aratacak ama bu ibneliği de yanlarına bırakırsam ben rahat uyuyamayacağım..

NoFlyZone tarafından düzenlendi
wazzap and Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Modemle alakalı değil sanırım durum.. Alper hocam'ın bahsettiği CGN Havuz hikayesi.. Size denk gelmemiş demek ki.. 2 Kuzenim ve kardeşimde de var aynı sorun.. Ama problem yaşamayan arkadaşlarım da var.. Kime denk gelirse diye dalmışlar demek ki..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 saat önce, NoFlyZone said:



Özetle Superonline'ın Statik IP satış stratejisinin tam ortasına düştü ben ve benim gibi diğer bahtsızlar.. Bakalım geri adım atacaklar mı..

 

Ne geri adımı.
Muhtemelen diğer iss'ler de hatta ttnet de yakında aynı soygunculuğa başlayacak.
 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dün itibariyle düzeldi durum.. Bütün bu sorunu yaşayanların da düzeltmişler.. Benim çevremde bu problemi yaşayanların da çözülmüş sorunu.. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

12 hours ago, Altan Yoklar said:

Ne geri adımı.
Muhtemelen diğer iss'ler de hatta ttnet de yakında aynı soygunculuğa başlayacak.
 

Tüm ISS'ler zaten standart olarak CGN IP havuzlarını kullanıyorlar. EU'da bunu yapmayı engelleyen bir regülasyon olduğu için paşa paşa herkese IP veriliyor ancak EU dışında hele ki bizim gibi ülkelerde tüketici umursanmadığı ve teknolojiyi yönetenlerin teknolojiden haberi olmadığı için maalesef sorun yaşanıyor. CGN işini düzgün yönetseler aslında hiç bir sorun olmaz.

Ben yıllardır CGN ile uğraşmamak için statik ip için sürekli para ödüyorum. Ödemeye de devam ederim muhtemelen çünkü CGN ile ilgili sürekli saçma sapan konfigürasyon hataları çıkıyor. Turkcell ve Turk Telekom'un saha ve network ekiplerinde de artık eskisi kadar çok tanıdığım yok o yüzden standart müşteri havuzundan o sorunu çözmek Allah'a kalıyor, parasını verip rahat ediyorum.

Bu arada statik ip ile evde kullanım yapıyorsanız ve bu IP'yi bir yerlere erişim için kullanmıyorsanız 6 ayda yada en azından yılda bir kere sabit ip'niz için değişiklik istemenizi öneririm.

Definitive tarafından düzenlendi
Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 saat önce, Definitive said:

 

Ben yıllardır CGN ile uğraşmamak için statik ip için sürekli para ödüyorum. Ödemeye de devam ederim muhtemelen çünkü CGN ile ilgili sürekli saçma sapan konfigürasyon hataları çıkıyor. Turkcell ve Turk Telekom'un saha ve network ekiplerinde de artık eskisi kadar çok tanıdığım yok o yüzden standart müşteri havuzundan o sorunu çözmek Allah'a kalıyor, parasını verip rahat ediyorum.

 

Uğraşıp günlerce sinir olmamak için para ödemek.
Rezillik valla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Superonline kullanıyorum ara ara Sabit IP hizmeti alarak kontrol ediyorum ama ne yazık ki routingleri leş olduğu için sabit ip ile daha kötü bir internetim oluyor. Atanan IP bloğunda paket fix İstanbul'da oturmama rağmen önce İzmir'e gidiyor, oradan İstanbul'a geri geliyor ondan sonra ilgili noktaya iletiliyor ama ortak aldığım ip'den direk İstanbul ve ilgili yer olarak şeklinde ilerliyor. +15-20ms ekliyor mesela sabit ip alırsam. Bazı durumlarda para verseniz de sinir olmaya devam ediyorsunuz ne yazık ki...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

CGN'den çıkmıyorsun tamam da bari ipv6 getir. O da yok. IPv6'yı dayatıp soygunu azaltmayı amaçlayan devlet de olmayınca firmalar daha da agresifleşiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok