Black Myth Wukong
1 1

Bu konuda 59 mesaj var

Oyun gelmeden Steam’de benchmark tool yayınlanmış, path tracing destekli Unreal Engine 5 oyunu olduğundan ekran kartı nasıl sürünüyor görmek isteyen arkadaşlar deneyebilir. :)

https://store.steampowered.com/app/3132990/Black_Myth_Wukong_Benchmark_Tool/

Oyunu da bir miktar From Software oyunlarına benzettim ama tamamen yanılmış da olabilirim, From Sofware oyunlarını sevenler çok çok daha isabetli yorumda bulunabilirler benden.

JardeL beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Herşey default ayarlarda, 4K.

Monitörün hızı olan 120 Hz'e ulaşamadı ama gayet akıcıydı.

EK: Başka resim ekleyebilmem için mevcut resimleri silmem gerekiyormuş sanırım. O yüzden eskileri silmek durumunda kaldım.

MilesTeg tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Super resolution 50 diyor ki DLSS Balanced herhalde, Full Ray Tracing kapalı ve frame generation açık, iyi değil sonuç olarak bana göre.

Diğer ayarları bilemiyorum ancak bu oyun hepsini açayım edeyim dersen RTX 5080 falan isteyecek herhalde.

achfighter and MilesTeg beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, T800 said:

Super resolution 50 diyor ki DLSS Balanced herhalde, Full Ray Tracing kapalı ve frame generation açık, iyi değil sonuç olarak bana göre.

Diğer ayarları bilemiyorum ancak bu oyun hepsini açayım edeyim dersen RTX 5080 falan isteyecek herhalde.

UE5 motorunda  Full Ray Tracing ayarının açılmasına gerek yok ki. Bu motorun dinamik ışıklandırması zaten RT ye alternatif olsun diye çıktı. Büyük ihtimalle Nvidia diretmesinden dolayı oyuna eklenmiştir. Gereksiz tamamen. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

UE5 de varsayılan olarak LUMEN zaten mevcut. 
Bu arada RT ON ve RT OFF olarak demin bende denedim. Görsel olarak en en en ufak bir fark göremedim. muhtemelen nVidia RT'yi de ekleyin demiş. bu oyunda RT açmanın bir avantajı yok bana kalırsa. LUMEN gayet yeterli. 

2K ekran çok kullanıldığı için bu çözünürlükte test ettim. Karşılaştırma yapmanız daha kolay olur. 

NOT: DLSS Balance ile DLSS Performance arasında görüntü farkını ben anlamadım. Qualty mod da biraz daha keskin gibi geldi görüntü. Bana göre Performans mod yapılır geçilir. 

2K / RT Very High / DLSS Balance / FG ON
WUKONG 2k_RT açık DLSS BALANCE.jpg

2K / RT Very High / DLSS Performans / FG ON

WUKONG 2k_RT açık DLSS perf.jpg

2K / RT Very High / DLSS Quality / FG ON

WUKONG 2k_RT açık DLSS Q.jpg

2K / RT OFF / DLSS Balance / FG ON

WUKONG 2k_RT kapalı DLSS BALANCE.jpg

5080'e gerek yok. sonraki ekran kartı 5090 olmalı. 

MilesTeg and T800 beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lumen nedir şimdi baktım evet kısaca yine GPU yapıyormuş ancak RTX donanımı gerektirmiyor gördüğüm kadarıyla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 dakika önce, T800 said:

Lumen nedir şimdi baktım evet kısaca yine GPU yapıyormuş ancak RTX donanımı gerektirmiyor gördüğüm kadarıyla.

tam olarak öyle değil. RTX karta ihtiyaç yok evet. AMD de çalışıyor. GPU gücüne çok da bağımlı değil ama. RT ve LUMEN katmanları farklı. 

güzel bir kaynak

Lumen vs Ray Tracing: choosing lighting technology for photorealistic 3D renders


"Ray Tracing teknolojisini kullanmak için RT çekirdekleri içeren bir ekran kartına ihtiyacınız var; ne kadar çok çekirdek olursa performans o kadar iyi olur. Lumen, ışın izlemeyle aynı düzeyde ışık hesaplaması gerektirmediği için donanım gereksinimleri açısından avantajlıdır. Lumen tarafından sağlanan küresel aydınlatma, ışın izlemeden daha fazla ton çeşitliliğiyle fantastik bir sonuç ve doğruluğa sahiptir. Lumen, CG sanatçıları için Ray Tracing'den daha kolay kullanılır çünkü Post Process Volume'da yalnızca iki Lumen ayarı vardır: Küresel Aydınlatma ve Yansımalar."

jackjoker tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet eksiklik olmuş, Lumen RTX destekli olmayan kartlarda da çalışabiliyor ancak RTX destekli kartlarda Lumen API yine RTX donanımı üzerinden çalışıyor. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Farklı farklı 1440p için ayarlarla denedim ben de. DLSS Quality ile balanced arasında fark gördüm. İğne yapraklı ağaçlarda bariz belli oluyor fark. 4070ti super ile 1440p de RT full açılsa bile rahat oynanır gibi duruyor ki açık kapalı fark yoksa çok daha rahat oynatır. Tabi fram  gen. açık olunca.

EDIT: RT açık ve kapalı defalarca inceledim. Maalesef kapalı iken epey yapay oluyor gölgeler. Full ray tracing ile çok daha güzel bir sinematik görüntü elde ediliyor. RT kapalı iken ağaçların taşlara tepelere vurduğu gölgeler detaysız ve blurlu. Yine su yüzeyinde detay kaybı oluyor. Açıkçası Benchmark'a göre konuşursam frame generation ve Full ray tracing ayarı açık ve DLSS Quality olacak şekilde 80-90 fps oynamayı tercih ederim gibi görünüyor.  

 

ZvAnA tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4K 28 inç monitörümde 4K çözünürlükte FSR veya DLSS farketmeden Balanced kullanabiliyorum en düşük ancak tercih etmem, 3440x1440 monitörümde FSR 3 denemedim ancak FSR 2’nin Quality ayarının dahi pek kullanılabilirliği yok, DLSS Quality oluyor, aşağısı olmuyor yine. Ben de farkı hissediyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ben yaşlanmışım o zaman. sizin kadar farkı hissedemiyorum :lol: yalnız gerek reddit gerek guru3D forumlarında da benim gibi fark göremeyenler var. büyük bir çoğunluk hellblade 2 de ki kaliteyi daha başarılı ve optimize bulmuş. daha ekran kartlarının sürücüsü de güncellenmedi. onu da beklemek lazım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yaşlı benim ya. :)

Daha sürücü, oyun güncellemesi falan derken toparlanır performans biraz daha. Ben daha göremedim testi PC başında olunca bakacağım.

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4K - FG OFF - SR 100 :D 

nW6DKDa.jpeg

4K - FG ON - SR 100

4qdxrT4.jpeg

5120x1440 (Desteklemiyor gerci, sagda solda siyah barlar var) - Super Resolution 100 

Tmv2Isu.jpeg

5120x1440 (Desteklemiyor gerci, sagda solda siyah barlar var) - Super Resolution 50

HCvYfP5.jpeg

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
20 hours ago, jackjoker said:

1440P / Full Cinematic / Upscaling %75 / FG + RT Very High

WUKONG 2k_RT açık DLSS Q2.jpg

Denk sistemler, benzer sonuç.

 

 

EK: Başka resim ekleyebilmem için mevcut resimleri silmem gerekiyormuş sanırım. O yüzden eskileri silmek durumunda kaldım.

MilesTeg tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 dakika önce, MilesTeg said:

Denk sistemler, benzer sonuç.

 

 

1440.jpg

başkanım RT OFF sen de. RT Very High yaparsan işlemci farkının nasıl yansıdığına bakarız. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, jackjoker said:

başkanım RT OFF sen de. RT Very High yaparsan işlemci farkının nasıl yansıdığına bakarız. 

Off mu bırakmışım:lol: Bakayım hemen.

Sanırım şimdi oldu. Bu arada CPU ve GPU undervoltlu bende. Onu da hesaba katmak lazım.

Diğer bir gözlemim ise bu tür benchmarklarda CPU'nun %2'nin üzerine çıkmadığı oldu. Orada paşalar gibi işlemci duruyor ama kullanmıyor. Saçma bir kaynak israfı bence.

 

EK: Başka resim ekleyebilmem için mevcut resimleri silmem gerekiyormuş sanırım. O yüzden eskileri silmek durumunda kaldım.

1440.jpg

MilesTeg tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, Definitive said:

www.hizliresim.com 'a yükleyip oradan linki alıp ekleyebiliyoruz foruma. @MilesTeg

Öyle çok site var da uğraşmak istemedim hocam. Teşekkürler:thumbs:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok