Tesla 1.8 milyon aracı geri çağırıyormuş
0

Bu konuda 29 mesaj var

Seyir halindeyken kaputun açılması gibi bir problem yüzünden 1.8 milyon araç geri çağırılıyormuş. Bu ne biçim hata arkadaş, konserve kutusu yapsan bile şöyle saçma bir hata yaratmazsın herhalde. Sorun bilinmeyen nedenlerle daha çok Çin'de yaşanıyormuş.

https://arstechnica.com/cars/2024/07/tesla-recalls-1-8-million-cars-because-their-hoods-can-open-while-driving/

 

infestor and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hakkaten o ne saçma bir sorundur. 100 sene önce üretilen araçlarda belki yaşayabileceğin bir sorun, bugün olmamalı bu kadar basit şeyler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 minutes ago, TiesTorN said:

hakkaten o ne saçma bir sorundur. 100 sene önce üretilen araçlarda belki yaşayabileceğin bir sorun, bugün olmamalı bu kadar basit şeyler.

Düşünsene çıkmışsın yolda 100-120 km/s hızla gidiyorsun kaput açılıp kalkıyor dikiliyor önüne.. Kaput mandalı yalama olmuş da kusura bakmayın öldünüz diyecekler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben her zaman bu "yeni moda özellikle salt elektrikli" araçlara uzağım halen , daha 5 yılı var "bana" güvenli gelene kadar.

Hybrid candır 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mevzu araçların elektrikli oluşundan çok en basit menteşe / kilit mekanizmasının bile kötü olması. Bir otomobil üreticisinin artık bunu aşmış olması lazım. Tesla'nın bir sonraki sorunu ne olacak, giderken kapılar mı düşecek? Car Manufacturing-101 bunlar artık.

Tesla genel olarak üretim kalitesi açısından çok kötü zaten, bununla ilgili çok şikayet var. Tam oturmayan paneller, panel arası anlamsız boşluklar, gereksiz gıcırdayan veya tüplü Broadway kalitesinde malzemeler vs. Üretimle ilgili daha çok yol gitmeleri lazım, öyle birden hızlanan elektrikli motor yapmakla yetmiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
33 minutes ago, TatanQa said:

Ben her zaman bu "yeni moda özellikle salt elektrikli" araçlara uzağım halen , daha 5 yılı var "bana" güvenli gelene kadar.

Hybrid candır 

Kaput mandalının elektrikli olmakla hybrid olmakla ne ilgisi var ki?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Konu geldi araya sıkıştırdım... :) 

Bu teslanın ilk sıkıntısı değil , bu full elektrikli araçlarda hep bir sorun okuyoruz yanılıyor muyum ? Tamam benzinli/dizel/hybrid araçların da sorunları vardır kronik bazı markalarda ama hiçbiri durduk yerde batarya kaynaklı yangın veya rapor edilen baş ağrıları gibi sorunlar çıkarmıyor. Tesla da ucuz bir araç değil ki hadi 3 kuruşa aldık olur öyle şeyler denilsin. Kaput yahu :D

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Roket üretmenin 2 yolu var, birincisi yüzbinlerce parçayı tek tek labaratuarda o parçanın gerçek kullanım sırasında yaşayabileceği etkenleri simule ederek test etmek, bütün parçalar bütün vidalar bütün paneller bu testleri tamamladıktan sonra uçuş testleri yapmak. Nasa ESA falan bu modelle çalışıyor.

İkinci yol ise eldeki birmiş bitmemiş bütün parçaları farklı versiyonları ile birlikte bir rokete takıp, yanlarına binlerce sensör, kamera, veri kaydedici bağlayıp fırlatıp ne olacağını görmek.
İkinci yöntem çok pahalı ama ilerleme çok hızlı. Space X'de böyle çalışıyor.

Nasa ise her sene senatörlere şirinlik yaparak para koparmaya çalıştığı için öyle onlarca fırlatma yapabilecek yada her biri milyonlar değerinde parçaları yeniden üretecek bütçeleri yok. Diğer tarafta SpaceX için 100 milyon $ çerez parası. Adamlar motorları rokete bağlayıp fırlatıyor, öyle atmosfere girip çıktığında, kapatıp tekrar açtığında ne yapıyor nasıl tepki veriyor canlı canlı test ediyorlar. Bazen motorlar geri çalışmıyor ve roket çakılıyor fakat adamlar gerekli veriyi toplamış oluyorlar. Space X bu yöntem ile Nasa'nın 50 yılda katettiği aşamayı sadece 5 yılda tamamlıyor. Space X roketinin test sırasında düşmesi patlaması çatlaması bir başarısızlık değil, geliştirme sürecinin bir parçası.

Elon Musk'ın mottosu bu sanırım. "Bi yapalım da, bir şey çıkarsa düzeltiriz" Adam twitter'da bile böyle yapıyor, bir şeyi değiştiriyor, tutarsa devam, tutmazsa geri çekiyor. Kervan yolda düzülür.

Tesla'da da benzer bir şey var. Tesla otomobiller üretim sırasında güncelleniyor. Fabrikadan ilk çıkan Model S ile bugün çıkan Model S aynı araba değil, fabrika da aynı fabrika değil. Araçlar parça bazında sürekli güncelleniyor. Hafta hafta ay ay bile parçalar değişiyor. Yani bir parça geliştirdiklerinde yeni sezon yeni model facelift falan beklemiyorlar. Yeni parçayı o an üretim hattındaki ilk araca takıp yolluyorlar. Parçanın kendisi değişmiyorsa bile o parçayı üretme teknikleri değişiyor. Sonra gelen feedback'lere göre hayati bir risk varsa geri çağırıyorlar, değil ise bazen öyle bırakıyorlar yada araç servise girdiğinde değiştiriyorlar. Yani Tesla'nın geri çağırması falan çok sıradışı bir şey değil.

Whooosh tarafından düzenlendi
escape and SpeedFreak beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bizim genç pilotlar her hıyarım var diyene elinde tuzlukla koştuğu için, çoğu tesla aldı. Elimde çok sağlam, tesla'nın kapısının önünden bile geçmemenizi sağlayacak doneler var. Ama kendimin de model 3 alma ihtimalim olduğu için piyasaya sürmüyorum :zuh: Model Y alınacak araba değil onu bilin :D Trim noise diye aratın bir dinleyin :D

opel ve VW dışındaki gerçek alman araçlara alışık biri asla beğenmez Tesla kalitesini. ama tabi şunu da belirteyim TOGG garabetini almaktan da her zaman iyidir.

Acil araç ihtiyacınız yoksa, BYD fabrika kuracağı için izin verirlerse, şuan satılan sikimsonik modelleri dışındaki HAN ve Seal gibi asıl modellerini gümrükten geçirdiği an Tesla da diğerleri de bitecektir.

Seal'ı ben Katar'da kullandım. 3 milyon civarına 0-100 hızlanması 3.8 saniye olup da yola tutunabilen bir araç yok porsche taycan'a çıkana kadar.

Tek bir kullanıp denemek istediğim Hyundai Ioniq 5 N modeli var ama onu da nerde bulup test sürüşü yapabilirim bilmiyorum. Onun yorumları çok iyi ama tabii tipi falan biçimsiz. ioniq 6 N geldiğinde daha güzel olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, Definitive said:

Bu ne biçim hata arkadaş, konserve kutusu yapsan bile şöyle saçma bir hata yaratmazsın herhalde

daha panel araliklarini bile duzgun yapamayan bir sirketten beklenir bence

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorumların çoğu doğru, ancak şuanda memleketin vergilendirmesi, ekonomik durumla vs sebebi ile car enthusiast seviyesine maalesef gelemiyoruz.

Neredeyse tüm elektirikli araçları denedim, benzer şekilde son 20 yılda kendime ait çok arabam, motorum oldu.

Tesla kötü işçilik, kötü malzeme kalitesi doğru. Ancak kesinlikle fiyat performans aracı, hatta TR için çıkartılan paketi ikinci araç olarak satın aldım.

Geçtiğimiz ay İngilterede yeni model3 e de bindim, @Whooosh çok güzel özetlemiş durumu. Son olarak kaput hatasının yazılımsal bir sorun olduğundan bahsedilmiş, sırf bu konuya başlık açılacak kadar önemli bir konu olduğunu da düşünmüyorum. Evet keşke daha iyi fiyata daha kaliteli araçlar üretselerdi, ben yeni Model Y de pekçok sorunun kalıcı olarak çözüleceğine inanıyorum, ancak unutmayın VW Polo bile ülkemizde 1.6 M 'a satılıyor.

Bu arada niyeti olan varsa TOGG yorumlarımı DM ile göndereyim.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, escape said:

Son olarak kaput hatasının yazılımsal bir sorun olduğundan bahsedilmiş, sırf bu konuya başlık açılacak kadar önemli bir konu olduğunu da düşünmüyorum. 

Hareket halindeki araçta kaputun bir hata nedeniyle açılması yüzünden üreticisi tarafından geriye çağırılması sizin için önemli olmayabilir. Ben önemli olduğunu düşündüğüm için verdim parasını konu açtım. :mrgreen:

TOGG yorumlarını neden bir konu açıp yazmıyorsunuz?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Test etme şansı bulduğum elektrikliler içinde en az "otomobil" olan bana göre Tesla Model Y. Hatta TOGG otomobil olarak Model Y'nin önündedir. Ama teknoloji/yenilik olarak Tesla'nın eline su dökecek henüz başka bir marka da yok, yine bana göre. Yenilik (inovasyon) adına yüz yıldır oturmuş bazı şeyleri de (ekrandan açılan torpido nedir) değiştireceğim diye inat etmese pazar payını arşa çıkarabilirdi Tesla.

Mono tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Mono eğer tuşsuz sadece ekrandan oluşan telefon mu olur diyenler gibi düşünselerdi bugün elimizdeki cihazların yerine çükübik BlackBerry ler falan taşımaya devam edecektik muhtemelen. Yenilik iyidir. :lol:

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
46 minutes ago, Definitive said:

Hareket halindeki araçta kaputun bir hata nedeniyle açılması

Hata nedeni ile kaput falan açılmıyor. Kaputun kapalı/kilitli olduğunu gösteren uyarı sistemi ile ilgili bir sorun var.
Yani siz kaputu tam kapatmadan aracı hareket ettirdiğinizde araç size "dikkat kaput açık" uyarısı veremeyebilir diye bu recall. Yoksa kaputu normal kapatınca kendi kendine açılma diye bir şey yok

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, Definitive said:

Hareket halindeki araçta kaputun bir hata nedeniyle açılması yüzünden üreticisi tarafından geriye çağırılması sizin için önemli olmayabilir. Ben önemli olduğunu düşündüğüm için verdim parasını konu açtım. :mrgreen:

TOGG yorumlarını neden bir konu açıp yazmıyorsunuz?

Hocam kaput açılmamış, takip ettiğiniz yayınları gözden geçirin, konu Kaputun uyarı sisteminin doğru çalışmaması. Fiziki kilit mekanizmasında bir sorun yok umut ettiğiniz şekilde. Dolayısıyla emin olun benim de güvenlik kaygılarım sizden az değil, bunu da sidik yarışına çevirmeyelim, para sizin konuyu açabilirsiniz tabii ki:)

TOGG için insanlar politize olmuş durumda, ayrıca benim olmayan bir ürün için yorumlarım taraflı gelebilir, uzun lafın kısası 3 Litre spor araba herkese cazip geliyor tabii, bende 2 sene sahip oldum. Ancak servise gittiğinizde o romantizmin yerine pornografi geçiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
10 minutes ago, escape said:

Hocam kaput açılmamış, takip ettiğiniz yayınları gözden geçirin, konu Kaputun uyarı sisteminin doğru çalışmaması. Fiziki kilit mekanizmasında bir sorun yok umut ettiğiniz şekilde. Dolayısıyla emin olun benim de güvenlik kaygılarım sizden az değil, bunu da sidik yarışına çevirmeyelim, para sizin konuyu açabilirsiniz tabii ki:)

TOGG için insanlar politize olmuş durumda, ayrıca benim olmayan bir ürün için yorumlarım taraflı gelebilir, uzun lafın kısası 3 Litre spor araba herkese cazip geliyor tabii, bende 2 sene sahip oldum. Ancak servise gittiğinizde o romantizmin yerine pornografi geçiyor.

Gözden geçireceğim, konu açmayı da seviyorum. Sonuçta nerede hareket orada bereket diyelim. :lol:

TOGG için politize olmuş insanları burada zor bulursun bence, yorumlarını burada bile yazamıyorsan vay haline , ne diyeyim ki.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Tesla'nın kaputu ile şöyle bir detay var. Normalde araçların önden açılan kaputu çift kilitlidir, arabanın içinden kaput düğmesine bastığınızda (yada kolu çektiğinizde) birinci kilit açılır, sonra kaputun altından elinizi sokarak mandala basarsınız yada kolu çekersiniz vs o zaman tam açılır. 
Tesla'da ikinci mandal yok tek kilit var. Yani o kilit açılırsa yada açık kalırsa rüzgar ile kaput direkt açılır. Bagaj kapağı gibi tek kilitli yapmışlar orayı ki teknik olarak bagaj kapağı orası.

O yüzden kapağın açık kalması ve sürücünün bu konuda uyarılmaması normal araçlara göre bir tık daha fazla önem arz ediyor.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Eskiden o enerjim vardı, artık kimseye anlatmaya çalışmıyorum. En güzel Togg en iyisi Tesla, herkesin allah gönlüne göre versin diyip geçiyorum.

Herkesin allah gönlüne göre versin..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, Definitive said:

@Mono eğer tuşsuz sadece ekrandan oluşan telefon mu olur diyenler gibi düşünselerdi bugün elimizdeki cihazların yerine çükübik BlackBerry ler falan taşımaya devam edecektik muhtemelen. Yenilik iyidir. :lol:

Benim anlatmaya çalıştığım kökten "drivetrain" değişikliği halihazırda zaten baya ciddi bir yenilik. Sinyal kolu, klima tuşları, sellektör, torpido gözü vs. gibi içgüdüsel kullanabildiğimiz şeylere fazlaca bulaşılması. Bunlara alışamayacağını düşünenlerin, alışmak istemelerin potansiyel müşteri olmaktan çıkması. Sesli kumanda, otonom sürüş vs. gibi konulara hızlıca toptan geçilmek istenmesine bağlıyorum bu fazlaca yenilik durumunu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim otomobil olayına hobi yada merak anlamında hiç bir ilgim yok. Genel olarak devrimsel beklentim trafikteki tüm araçların otonom sürüş yapıyor olması, araba satın alma olayının tamamen ortadan kalkması, ihtiyaç olduğunda gideceğim lokasyonu girip yakındaki araca binim hedefime ulaşınca ineceğim bir hale dönüşmesi. Bu işlemi noktadan noktaya yapabildiğim gibi günlük kiralama gibi de yapabileyim ve direksiyona oturmak gibi derdim olmasın istiyorum.

Bana yetişmez muhtemelen bu durum ama buna dönüşsün. Araba kullanmaktan zevk alanlar piste gitsin orada oynasın. :mrgreen:

quad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, Mono said:

Benim anlatmaya çalıştığım kökten "drivetrain" değişikliği halihazırda zaten baya ciddi bir yenilik. Sinyal kolu, klima tuşları, sellektör, torpido gözü vs. gibi içgüdüsel kullanabildiğimiz şeylere fazlaca bulaşılması. Bunlara alışamayacağını düşünenlerin, alışmak istemelerin potansiyel müşteri olmaktan çıkması. Sesli kumanda, otonom sürüş vs. gibi konulara hızlıca toptan geçilmek istenmesine bağlıyorum bu fazlaca yenilik durumunu.

Sinyal kolunun, sileceklerin kontrolünü ekrana koymak sürüş güvenliği açısından tehlike. Tamam, direksiyon altındaki ıvır zıvırları kaldırıyorsun ama silecek çalıştırmak veya sinyal vermek için gözümü yoldan ayırıp ekrandan menüye girip ordan seçim yapmak anlamsız ve tehlikeli geliyor bana.

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
34 minutes ago, SEP said:

Sinyal kolunun, sileceklerin kontrolünü ekrana koymak sürüş güvenliği açısından tehlike. Tamam, direksiyon altındaki ıvır zıvırları kaldırıyorsun ama silecek çalıştırmak veya sinyal vermek için gözümü yoldan ayırıp ekrandan menüye girip ordan seçim yapmak anlamsız ve tehlikeli geliyor bana.

Sinyal kolu ve silecek ekrandan mı kontrol ediliyor?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok