Mesaj tarihi: Ekim 8 (düzenlendi) Akü durduk yere boşalıyorsa "parasitic drain" (türkçesi ne bilmiyorum) vardır bir yerde. Sonradan eklenen bir cihaz, uykuya geçemeyen bir modül, normalde kapanması gereken ama arıza nedeniyle kapanmayan bir parça aküyü minik minik sömürüyordur. Sorunu çözmeden semptomu bastırmak çok mantıklı ve uzun vadeli olmaz. Ekim 8 Whooosh tarafından düzenlendi TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 8 1 saat önce, Whooosh said: Akü durduk yere boşalıyorsa "parasitic drain" (türkçesi ne bilmiyorum) vardır bir yerde. Sonradan eklenen bir cihaz, uykuya geçemeyen bir modül, normalde kapanması gereken ama arıza nedeniyle kapanmayan bir parça aküyü minik minik sömürüyordur. Sorunu çözmeden semptemu bastırmak çok mantıklı ve uzun vadeli olmaz. Parazitik akü boşalması olarak da bilinen parazitik boşalma, bir aracın aküsü motor kapatıldıktan sonra bile güç tüketmeye devam ettiğinde meydana gelir. Bu, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi sorundan kaynaklanabilir: Elektrikli cihazlar Radyo, saat veya elektrikli camlar gibi cihazlar araç kapalıyken bile güç çekmeye devam edebilir. Arızalı bileşenler Alternatör, marş motoru veya kontak anahtarı gibi arızalı bir bileşen veya kablo tesisatı sorunu güç çekmeye devam edebilir. Kısa devre Bir kısa devre, akımın istenmeyen bir yoldan akmasına izin verebilir. Sıkışmış röle Sıkışmış bir röle kontak kapatıldığında bile güç çekmeye devam edebilir. Parazit boşalmasının belirtileri şunlardır: Aracı çalıştırmada zorluk, Sönük farlar, Geri tepme, Gösterge paneli yanıyor ama çalışmıyor ve Takviye ile çalıştırma sayısının artması. Parazit boşalmasını test etmek için dijital bir multimetre kullanabilirsiniz. Parazitik çekişin 50 miliamperin altında olması normal kabul edilir ve bundan daha yüksek olması bir sorundur. Translated with DeepL.com (free version) Spoiler A parasitic drain, also known as a parasitic battery drain, occurs when a vehicle's battery continues to drain power even after the engine is turned off. This can be caused by a number of issues, including: Stuck relay A stuck relay may continue to draw power even when the ignition is turned off. Electrical devices Devices like the radio, clock, or power windows may continue to draw power even when the vehicle is off. Faulty components A malfunctioning component or wiring issue, such as the alternator, starter motor, or ignition switch, may continue to draw power. Short circuit A short circuit can allow current to flow through an unintended path. Signs of a parasitic drain include: Difficulty starting the car, Dim headlights, Backfiring, Dashboard lights but no starting, and Increased number of jump starts. To test for a parasitic drain, you can use a digital multimeter. A parasitic draw is considered normal under 50 milliamps, and anything higher than that is a problem. To prevent a parasitic drain, you can make sure to turn off all accessories, like the phone charger socket and USB ports, before getting out of your car. You should also turn off the radio or GPS once the engine is off. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 8 Bu "parasitic drain" durumuna sanayi dilinde "arabada kaçak var hacı" da diyorlar. TiesTorN, MilesTeg, Whooosh and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 9 15 saat önce, SEP said: Bu "parasitic drain" durumuna sanayi dilinde "arabada kaçak var hacı" da diyorlar. Sesli guldum, sende gulesin. Nedense begenemedim, forum izin vermiyor. SEP beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş