Mesaj tarihi: Ocak 25 bmw'den çıkan eski akü ( 95 ah mutlu agm) yerde tozlanıyordu, dedim nasıl olsa durumu iyi değil, şuna bi el atayım, ne kaybederim ki... normalde kapalı sistem akülere, hele ki agm akülere kesinlikle su eklenmez diyorlar ama öyle bir şey yok, sonuçta hepsi aynı mantıkla çalışıyor... neden eklemeyeyim ki. akünün üstündeki stickerları çıkardım baktım altında kapaklar duruyor. tornavida ve çekiç yardımıyla kapakları açtım, tüm hücrelere şırınga ile 30ml su ekledim. bir kaç defa doldur boşalt yaptıktan sonra trafo ile yüksek volt verip sülfasyonu yok etmeye çalışacağım. bakalım sonuç olacak eğer adam olursa bmw'deki yeni aküyü çıkarıp rafa kaldırırım, eskiyle devam... devir ekonomi devri Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 25 4 dakika önce, TiesTorN said: yüksek volt verip sülfasyonu yok etmeye çalışacağım bu ne tür bir işlemdir ve yüksek volt verince akühala sağlam dururmu? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 25 25 minutes ago, Hugh Bullet said: bu ne tür bir işlemdir ve yüksek volt verince akühala sağlam dururmu? yüksek volttan kastım tabi ki şebeke voltajı falan değil öyle gibi durmuş. akü şarj cihazları malum 14.5v gibi değerler ile şarj ederler, normal şarj için ideal değer budur zaten. sülfasyonu kırmak için biraz daha yüksek voltaj gerekir bunun için de manuel ayarlanabilen trafo gibi cihazlar lazım. bir kaç saat 16v vereceğim. teoride yapılması gereken şey bu, ama pratikte ne kadar işe yarayacak göreceğim. sulu aküler ile bu yöntemi çok denedim, kapasite bir miktar arttı onlarda. ama agm ile hiç denememiştim. (kapakları açılmış olan) aküye herhangi bir zararı yok, sadece elektroliz yaptığı için su kaybına neden olur. ekstra 10ml daha su eklersin olur biter Hugh Bullet beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 25 51 dakika önce, TiesTorN said: yüksek volttan kastım tabi ki şebeke voltajı falan değil öyle gibi durmuş. akü şarj cihazları malum 14.5v gibi değerler ile şarj ederler, normal şarj için ideal değer budur zaten. sülfasyonu kırmak için biraz daha yüksek voltaj gerekir bunun için de manuel ayarlanabilen trafo gibi cihazlar lazım. bir kaç saat 16v vereceğim. teoride yapılması gereken şey bu, ama pratikte ne kadar işe yarayacak göreceğim. sulu aküler ile bu yöntemi çok denedim, kapasite bir miktar arttı onlarda. ama agm ile hiç denememiştim. (kapakları açılmış olan) aküye herhangi bir zararı yok, sadece elektroliz yaptığı için su kaybına neden olur. ekstra 10ml daha su eklersin olur biter Güzel bir aciklama ve bilgi. Aküler benim bildigim 12 volt olur. (araba icin) demekki biraz yüksek voltaj pek bir zarar vermiyor. TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 25 1 minute ago, Hugh Bullet said: Güzel bir aciklama ve bilgi. Aküler benim bildigim 12 volt olur. (araba icin) demekki biraz yüksek voltaj pek bir zarar vermiyor. o zaman bir kaç ufak bilgi daha vereyim 12v nominal değerdir, full şarjlı bir akünün ölçümde vereceği değer 12.6v ile 13v arasında değişir. 14v-14.5v arası sulu akü için ideal şarj voltajıdır, zaten araçların alternatörlerinin verdiği voltaj da bu aralıktadır. (agm tipi için 14.8v'a kadar normal sayılır) daha üstü voltajlar kapalı bakımsız aküleri kurutur ve ömrünü erken bitirir, ama dediğim gibi kapak açılabiliyorsa sorun olmaz. Hugh Bullet beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 25 11 dakika önce, TiesTorN said: o zaman bir kaç ufak bilgi daha vereyim 12v nominal değerdir, full şarjlı bir akünün ölçümde vereceği değer 12.6v ile 13v arasında değişir. 14v-14.5v arası sulu akü için ideal şarj voltajıdır, zaten araçların alternatörlerinin verdiği voltaj da bu aralıktadır. (agm tipi için 14.8v'a kadar normal sayılır) daha üstü voltajlar kapalı bakımsız aküleri kurutur ve ömrünü erken bitirir, ama dediğim gibi kapak açılabiliyorsa sorun olmaz. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 27 On 1/25/2024 at 6:12 PM, TiesTorN said: bmw'den çıkan eski akü ( 95 ah mutlu agm) yerde tozlanıyordu, dedim nasıl olsa durumu iyi değil, şuna bi el atayım, ne kaybederim ki... görünüşe göre kurtulacak gibi duruyor. tüm hücrelere 30ml su ekledikten sonra full şarj edip içine baktım, 2 hücreki sünger matlar fazlasıyla ıslak gözüküyordu onları bir daha ellemedim. hala kuru gözükenlere 10-20ml daha su ekledim onlar da kıvama geldi. hatta hücrenin biri o kadar kurumuş ki içindeki mat büzüşmüş. o baya bir su içti, üstüne ekstra 50ml daha su ekledim nerdeyse, en sonunda o da diğerleri gibi şişti ve ıslak bir görünüme kavuştu. nemlendirme işlemi sonrasındaki doldur boşalt seansları + yüksek voltaj seansı sonrası açık devre voltajı ve yük altındaki voltaj değerleri ciddi anlamda iyileşti. biraz daha işlemden geçirip arabaya takmayı düşünüyorum. geberene kadar devam, yeni aküyü de çıkarıp full şarj edip koyarım köşeye. (100ah) bir akü olmuş 4000 tl. hatta agm alırsanız 8000 tl. gönül isterdi ki böyle gereksiz işlerle uğraşmayıp yeni akü alıp geçelim ama maalesef durum ortada... gerçi alım gücümüz yüksek olsa bile ben yeni akü almak yerine eskiyi canlandırmayı tercih ederdim heralde. bunu yapabilecek bilgiye ve alet edavata sahipsem neden gidip gereksiz yere yenisini alayım. wazzap and Altan Yoklar beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 27 2 saat önce, TiesTorN said: görünüşe göre kurtulacak gibi duruyor. tüm hücrelere 30ml su ekledikten sonra full şarj edip içine baktım, 2 hücreki sünger matlar fazlasıyla ıslak gözüküyordu onları bir daha ellemedim. hala kuru gözükenlere 10-20ml daha su ekledim onlar da kıvama geldi. hatta hücrenin biri o kadar kurumuş ki içindeki mat büzüşmüş. o baya bir su içti, üstüne ekstra 50ml daha su ekledim nerdeyse, en sonunda o da diğerleri gibi şişti ve ıslak bir görünüme kavuştu. nemlendirme işlemi sonrasındaki doldur boşalt seansları + yüksek voltaj seansı sonrası açık devre voltajı ve yük altındaki voltaj değerleri ciddi anlamda iyileşti. biraz daha işlemden geçirip arabaya takmayı düşünüyorum. geberene kadar devam, yeni aküyü de çıkarıp full şarj edip koyarım köşeye. (100ah) bir akü olmuş 3000 tl. hatta agm alırsanız 5000 tl. gönül isterdi ki böyle gereksiz işlerle uğraşmayıp yeni akü alıp geçelim ama maalesef durum ortada... gerçi alım gücümüz yüksek olsa bile ben yeni akü almak yerine eskiyi canlandırmayı tercih ederdim heralde. bunu yapabilecek bilgiye ve alet edavata sahipsem neden gidip gereksiz yere yenisini alayım. Ben olsam dikkat ederdim. Teknik bilgim olduğundan değil ama yangın çıkmasından korkarım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 27 21 minutes ago, CandleGarden said: Ben olsam dikkat ederdim. Teknik bilgim olduğundan değil ama yangın çıkmasından korkarım. yangın çıkma olasılığı neredeyse sıfır. araç akülerinde yangın çıkarabilecek hiç bir şey yok. akülerdeki en büyük risk yüksek voltaj verirken (overcharge) hücre içinde elektroliz sonucu oluşan gazın eğer dışarı atılamazsa sıkışıp aküyü patlatmasıdır. ben zaten kapakları açık halde bu işlemleri yaptığım için o risk de yok. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 30 evet akü işlemim bugün itibari ile bitti. akünün fabrika ağırlık verisi 26.5 kg olarak belirtilmiş. ben ilk ölçtüğümde 26.1 kg çıkmıştı, yani kabaca 400 gr'lık bir su kaybı sözkonusu demek. günlerdir trafo ile sabit 16.1v vererek çaydanlık gibi kaynatıyorum. suyu bittikçe ekliyorum. toplamda 1 lt falan saf su yedi sanırım. değerlerin daha fazla iyileşemeceğini anladıktan sonra tüm hücrelerin ıslaklığını eşit miktarda ayarlayıp kapakları kapattım. son halini ölçtüğümde 26.4 kg olmuş. artık 0.1 kg de tartının ayarsızlığıdır dedim çünkü ondan daha fazla su alamazdı. ilk günlerde akşam yatarken trafoyu bağlayıp sabah baktığımda hücrelerdeki sıvının azalmak yerine arttığını görüyordum. ilk başta anlam veremesem de sonradan olayı anladım. plakalarda sülfatlaşmış olan asit çözünüp elektrolitin içine geri karıştığı için sıvı miktarı artıyordu. plakalar tüm asidi saldıktan sonraki günlerde elektrolit azalmaya başladı. bu işlemlere başlamadan önce açık devre voltajı şarj ettikten sonra hızlı bir şekilde ~12.50 civarlarına iniyordu ki bu geberik bir akünün göstergesidir. sağlıklı bir agm akü en az 12.7v ve üstü olmalı. işlemlerden sonra artık şarj ettiğimde uzunca bir süre 13v üzerinde kalıyor, 1 gün falan dinlendikten sonra da 12.9v'un altına inmiyor ve yük altında da sağlam duruyor, eskiden yüke bindiği anda bütün voltaj çökerdi. o da düzeldi. neredeyse sıfır akü kıvamına geldi. şu da düzeneğin resmi; (şırınga saf suyu eklemek için ) bu akünün değeri şu anda 7500-8000 tl civarında. böylece bu parayı çöpe gitmekten kurtarmış oldum. achfighter, Mono, wazzap and 4 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 4 baktım o kadar emek verip bir sürü mesaj atmışım, şuna ayrı bir konu açayım dedim adam ettiğim aküyü bmw'ye geri taktım, hiç bir sorunu yok mükemmel çalışıyor. yeni aküler full şarj edildi ve depoya kaldırılmaya hazır, şöyle bir resim koyayım alttaki bmw'nin, üsttekide kartalın sıfır aküsü. onun macerasını da yarın anlatırım Altan Yoklar beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 5 ne manyak adamsın akü mü stokluyorsun diyenleri duyar gibiyim... kartalın aküsünü de geçen yaz mevcut akü öldü sanıp almıştık. arabayı bir kaç gün sürmedik, farlar açık halde unutup bırakmışım, akü gebermiş haliyle. sonra aktarma yapıp çalıştırdık ama yarım saat çalışmasına rağmen marş basacak kadar bile şarj olmamıştı. öyle olunca da bu akü geberdi heralde deyip yeni akü siparişi verdim. ben tabi her zamanki gibi dayanamadım, "ben bitti demeden bitmez" kafası ile geberen aküyü çıkarıp ekipmanım ile çok kısa süreli gerekli işlemlere tabi tutmuştum. baktım biraz adam oldu, arabayı bir süre daha çalıştıracak kıvama geldi, geri taktım. o günden beri hala onu kullanıyorum sorunsuz yeni aküyü de geri göndermedim nasıl olsa bir gün geberecek bu o zaman takarım kafası ile. neyse, aynı boku yine geçen hafta yedim, farları açık unutup bırakmışım. akü yine pert. yine aktarma yaptım, yine şarj olmadı. baktım yine bi işlem gerekecek gibi, çıkardım eskiyi taktım yeniyi, ama bu sefer gördüm ki yeni akü ile de çalışmadı araç. çalışmayı bırak kadran ışıkları bile gelmedi. haydaaa... neyseki bu ihtimali düşünüp yokuşa park etmiştim. vurdurarak çalıştırdım, gittim oto elektrikçiye, baktı alternatöre giren kablonun kafası yanmış. muhtemelen boş aküyü şarj etmeye çalışırken geçen aşırı akım neticesinde yanmış. muhtemelen biraz da gevşekti heralde, normalde o kolay kolay yanmaz öyle. kafayı değiştirdi, her şey düzeldi. ondan sonra ben yine eski aküyü şarj edip onu taktım, onunla devam. aylardır yatan yeni aküyü de bu vesile ile depodan çıkarıp full şarj etmiş oldum, tekrar depoya geri gidecek. not: kurşun asit aküleri full şarjlı ve soğuk bir ortamda tuttuğunuz sürece neredeyse ölümsüzdür. 5 sene sonra da taksanız performansından neredeyse hiç bir şey kaybetmez. yani kampanyalı vs. bulursanız ucuza alıp kenara koyabilirsiniz. sıfır akü alırken hep mümkün olduğunca yeni üretim tarihli olsun, 1 seneden eski tarihli aküleri almayın derler, buna ben de dahilim. bunun sebebi akünün durduğu yerde bozulması değil, sıfır paketli akülerin fabrikadan geldiği şarj ile durmalarıdır. hiç bir satıcı rafında duran aküyü (doğal olarak) şarj etmediği için 6-7 aydan sonra şarjı eşik değerinin (12.6) altına düşer ve kendini yemeye başlar, sülfatlaşma oluşur. sıfır diye aldığınız aküyü %70-80 kapasiteli olarak alırsınız. ama periyodik şarj edilen aküde bu olmaz. achfighter beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 5 Tam bu yazışmanın üstüne dün aküm öldü diğer araba ile şarj ettim çok korkuyorum biryerde kalacağım diye. Yeni akü alıp takacak bilgim yok, ustalara da güvenmeyi sevmiyorum:) Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 5 45 minutes ago, escape said: Tam bu yazışmanın üstüne dün aküm öldü diğer araba ile şarj ettim çok korkuyorum biryerde kalacağım diye. Yeni akü alıp takacak bilgim yok, ustalara da güvenmeyi sevmiyorum:) akü takmak dümdüz bir işlem, hangi ustaya götürsen yapar yani çok da üzerine düşünülecek bir konu değil işçilik olarak araç nedir? güncel araçlarda yeni aküyü beyne register etmek gerekebiliyor ama eski araçlarda gerek yok. escape beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 5 (düzenlendi) Ben bu iş için şu aleti kullanıyorum: https://www.aliexpress.com/item/1005005636487969.html Bir kaç kere kullandım ve sonuç harika. Kullanımı da çok kolay. Hem sülfikasyondan kurtarmak için hem de normal şarj etmek için kullanılabiliyor. Sadece araba aküsü değil diğer her türlü aküde de işe yarıyor. Bir sonraki şarjdan önce ben de saf su eklemesi yapıp öyle şarj etmeyi planlıyorum. Bakalım ne kadar gidecek bu akü 48 minutes ago, escape said: Tam bu yazışmanın üstüne dün aküm öldü diğer araba ile şarj ettim çok korkuyorum biryerde kalacağım diye. Yeni akü alıp takacak bilgim yok, ustalara da güvenmeyi sevmiyorum:) Sökerken önce eksi kutup sonra artı kutup. Takarken tam tersi, önce artı kutup sonra eksi kutup. Çok basit bir işlem. Şubat 5 MilesTeg tarafından düzenlendi TiesTorN and escape beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 5 Her akü başlığına koyduğumuz videoyu buraya da koyalım ki gelenek bozulmasın... https://www.youtube.com/watch?v=E5rAuWLTTao Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 5 42 minutes ago, MilesTeg said: Ben bu iş için şu aleti kullanıyorum: https://www.aliexpress.com/item/1005005636487969.html Bir kaç kere kullandım ve sonuç harika. Kullanımı da çok kolay. Hem sülfikasyondan kurtarmak için hem de normal şarj etmek için kullanılabiliyor. Sadece araba aküsü değil diğer her türlü aküde de işe yarıyor. Bir sonraki şarjdan önce ben de saf su eklemesi yapıp öyle şarj etmeyi planlıyorum. Bakalım ne kadar gidecek bu akü bu aletler aküye bağla bırak tarzı, araba garajdaysa sürekli şarjlı tutmak için idealler ama desulfasyon özelliği ne kadar etkilidir bilmiyorum. genelde yüksek voltaj vermek kadar ya da pulse veren desulfator devre kartları kadar etkili olmuyorlar. bu tarz cihazların en kralları ctek ve noco markadır ama çok pahalılar, hayatta almam sendekini imkan varsa bir before after test etmek lazım merak ediyorum ne kadar işe yaradıklarını. bendeki şarj aleti de programlanabilir, bütün pil tiplerini şarj edebiliyor ama desulfasyon özelliği yok. sürekli şarjlı tutma özelliği de yok. onun için trafo kullanıyorum. edit: şimdi linki inceledim "pulse repair" yazıyor. ilginç. gerçekten işe yarıyor olabilir Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 5 6 hours ago, TiesTorN said: bu aletler aküye bağla bırak tarzı, araba garajdaysa sürekli şarjlı tutmak için idealler ama desulfasyon özelliği ne kadar etkilidir bilmiyorum. genelde yüksek voltaj vermek kadar ya da pulse veren desulfator devre kartları kadar etkili olmuyorlar. bu tarz cihazların en kralları ctek ve noco markadır ama çok pahalılar, hayatta almam sendekini imkan varsa bir before after test etmek lazım merak ediyorum ne kadar işe yaradıklarını. bendeki şarj aleti de programlanabilir, bütün pil tiplerini şarj edebiliyor ama desulfasyon özelliği yok. sürekli şarjlı tutma özelliği de yok. onun için trafo kullanıyorum. edit: şimdi linki inceledim "pulse repair" yazıyor. ilginç. gerçekten işe yarıyor olabilir Evet işe yarıyor cidden. Pulse modundayken iniş ve çıkışları görebiliyorsun bir multimetreyle. Sonuç da hiç fena değil. Aküye fazladan 3 yıl ömür kazandırsa kardır. Aleti 300 TL'ye almıştım geçen sene. Örnek olarak arabadaki mutlu akü 12v civarına kadar düşmüştü. Repair yaptıktan sonra 12.8v'a çıktı. Sıfırın altında soğuklarda bile marşa ilk basışta nazlanmadan çalıştırıyor arabayı. Ne kadar korur bu voltajı bilmiyorum ama 12.4'ün altına düşmedikçe sorun yok. TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 6 16 hours ago, TiesTorN said: akü takmak dümdüz bir işlem, hangi ustaya götürsen yapar yani çok da üzerine düşünülecek bir konu değil işçilik olarak araç nedir? güncel araçlarda yeni aküyü beyne register etmek gerekebiliyor ama eski araçlarda gerek yok. 2012 model, sanırım registration ihtiyacı yoktur. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 6 Bu arada yukarıdaki gibi bir akü şarj cihazı beni mutlu eder sanki, hazır karavanım da var her yerde kullanırım. Bunun iyisi kötüsüne bakıp düzgün bir ürün bulmak yeterli sanki, Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 16 arabada voltmetre ile takip ediyorum, şu canlandırdığım agm akü 2021de ilk geldiği günden daha iyi çalışıyor resmen çünkü ilk alırken biraz sıkışıktım o yüzden piyasada en ucuzu hangisiyse onu bulup almıştım, muhtemelen rafta beklemiş ürün göndermişlerdi. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 5 şu işlemi yapalı neredeyse 1 sene olmuş, hala aynı aküyü kullanıyorum sorunsuz... atıyorum 3 sene sonra yine zayıflasa, yine aynı işlemi yapıp canlandırabilir miyim acaba... herkes böyle kullansa akü firmaları batar heralde. MilesTeg beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 6 (düzenlendi) Arabanın aküsü bir süredir uyarı veriyordu. Çalışırken bir sorun yok ama kontağı kapattıktan sonra eğer radyoyu farları vs birkaç saniye açık bırakırsanız hemen ekranda "düşük 12V, ya arabayı çalıştırın ya şu zıkkımları kapatın" şeklinde bir uyarı çıkıyordu ama pek iplemiyordum. Bu sabah ışıklarda dururken stop etti ve çalışmadı, klik yapıyor kalıyor. Arabayı yol kenarına iterken bir araç yanaştı, dedi sorun nedir? Dedim akü galiba. Dur dedi bende alet var. Powerbank gibi olan jump starter'lardan çıkardı, taktık hemen marş aldı. Ben de eve gidince söküp aküyü şarj aletine takıp pulse repair yaptırdım ama düzelmedi. 14-15V gözüküyor ama marş basınca zırtlıyor. Bence akünün ya belli bir gözünde suyu azaldı, yada fiziksel olarak levhalarda hasar vardı. Lafın özü pulse repair işi elinizdeki akü kaliteli ve nispeten sağlam ise işe yarıyor. Akü sikko ise 220V da bağlasan nafile. Ekim 6 Whooosh tarafından düzenlendi Mono beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 7 14 hours ago, Whooosh said: Ben de eve gidince söküp aküyü şarj aletine takıp pulse repair yaptırdım ama düzelmedi. 14-15V gözüküyor ama marş basınca zırtlıyor. Bence akünün ya belli bir gözünde suyu azaldı, yada fiziksel olarak levhalarda hasar vardı. Lafın özü pulse repair işi elinizdeki akü kaliteli ve nispeten sağlam ise işe yarıyor. Akü sikko ise 220V da bağlasan nafile. pulse repair işi biraz marketing gimmick sayılır, çok etkili değil. genelde suyu azalmış oluyor dolayısıyla sülfat bağlamış oluyor. suyunu ekleyip trafo ile kapakları açık halde sabit 16-16.5v vermen lazım günlerce. o şekilde düzelme şansı yüksek. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 8 Benmde aküm 2 yıllık, ancak arac bazen saçma sapan şekilde aküyü boşaltıyor. Bugün yine olmuş. Takviye ile çalıştırdık. Yukarıdakine benzer bir alet işimi görür sanırım. Akğ 72 amper idi, önerebileceğiniz TR'de bulacağım ne olabilir? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş