Cyberpunk Benchmark - DLSS - DLAA - Frame Generation - Ray Tracing
0

Bu konuda 64 mesaj var

Tamam abi, işte aynı şeyi söylüyoruz. :D

Adamlar umursamıyor artık optimizasyon vs ile. Oyunu bile düzgün yapmıyorlar, "modçular düzeltir" vs diye.

achfighter beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hort olacak ama ilk mesajda yaptığım testlere bakıyorum da şuan... MFG ile olay apayrı bir boyuta taşındı diyebilirim.

MFG 4x ile, DLAA ve ve Full ray tracing açık, nvidia reflex ile 165 hz - 165 fps'de stabil oyun ve GPU kullanımı %75-80. 250 watt'ı geçmiyor bile tüketim.

nerdeeen nereye... :lol:

eyyy yapay zeka sen nelere kadirsin.

nvidia'nın elinde böyle bir silah varken AMD ne yapıyor çok merak ediyorum.

MFG'a verdiği ya da geliştirdiği bir cevap var mı acaba...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 dakika önce, stardust said:

Hort olacak ama ilk mesajda yaptığım testlere bakıyorum da şuan... MFG ile olay apayrı bir boyuta taşındı diyebilirim.

MFG 4x ile, DLAA ve ve Full ray tracing açık, nvidia reflex ile 165 hz - 165 fps'de stabil oyun ve GPU kullanımı %75-80. 250 watt'ı geçmiyor bile tüketim.

nerdeeen nereye... :lol:

eyyy yapay zeka sen nelere kadirsin.

nvidia'nın elinde böyle bir silah varken AMD ne yapıyor çok merak ediyorum.

MFG'a verdiği ya da geliştirdiği bir cevap var mı acaba...

Gecikme durumuna baktın mı? Dediğim sürücüyü yüklediysen gecikme konusu epey iyileşmiş durumda. Farketmiyorsun. AMD nin cevabı yok MFG ye karşı. Gündemlerinde dahi yok. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 minute ago, jackjoker said:

Gecikme durumuna baktın mı? Dediğim sürücüyü yüklediysen gecikme konusu epey iyileşmiş durumda. Farketmiyorsun. AMD nin cevabı yok MFG ye karşı. Gündemlerinde dahi yok. 

dediğin gibi hissedilir, kayda değer bir problem yokmuş gerçekten. gönül rahatlığı ile açarım MFG.

Red Dead Redemption 2 falan gibi eski oyunlara da bir şekilde destek gelse efsane olurmuş.

bu arada kartın çıkabildiği FPS'leri görünce neden gidip 360 hz monitör aldığını da anlamış bulundum. :zuh:

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DLAA - Ray Tracing - Path Tracing açık olacak şekilde:

Frame Generation kapalı:

uJNPkw7.jpeg

-

Multi Frame Generation 4x:

RpjIYVu.jpeg

-

MFG dedikleri bir şey var, herkes oraya bir şey atıyor gelen oradan işine yarayanı alıyor kullanıyor ben böyle anlıyorum. sistematik bir şey yok. abur cubur dolduruyorsun, herkes ihtiyacını oradan alıyor ama hiç de karışmıyor. istediğini buluyorsun.
"bu MFG'ye fazla kafa yorarsan sıyırırsın, nimetlerinden kullanıp yararlanıp işini göreceksin. kafayı taktın mı o zaman işin kötü. çok fazla hikmetine fazla şey yapmamak lazım.

 

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 5/15/2023 at 6:46 PM, stardust said:

 

-

(Path Tracing ile oyunu oynamak mümkün değil, bench alırken bile saçmaladı, bir anlam ifade etmiyor bence performans olarak ama istenirse eklerim.)

-

 

2 sene önce yaptığım talihsiz bir açıklama :lol:

-

başlığın 2. mesajına bakarsak RTX 4080 DLAA ON - Path Tracing ON - Frame Generation ON şekilde 40 FPS almış, aynı ayarlar ve MGF ile RTX 5080 ise 108 FPS alıyor.

I rest my case, your honor @jackjoker

jackjoker and wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@stardust aslında DLAA açmana gerek yok. DLSS 4 transformer model kullanıyorsun MFG açtığında. transformer model de eskinin DLSS 3.1 Kalite ayarı ile DLSS 4 Performans ayarı ile aynı. İncelemelere bakarsan incelemelerde herkes DLSS 4 Performans ve/veya Kalite modunda test ediyor. DLAA açarak ekstradan karta yükleniyorsun ama görüntü olarak fark yok. Çünkü DLSS 4 Kalite hatta Balance ile Native görüntüleri artık neredeyse yakın. 
DLAA yerine performans / Balans / kalite seçimlerini dene ve arkana yaslan :)

şöyle diyim, Path Tracing açık ve herşey manyak ultra da DLSS performans ile MFG 4X de 2K da Cyberpunk +300fps civarlarında. Ben balans veya kalitede genelde 230-280fps arasında geziniyorum. ( ASUS OLED 2K ekran da ) DELL OLED 3K ekranda da ortalama 200-250fps civarlarında. 

jackjoker tarafından düzenlendi
stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de zaten benchmark olsun diye, kartı zorlayıp MFG'nin marifetini görmek amaçlı abandım. Açıkçası path trace ve dlaa ile 100 FPS oynayacağıma, dlss quality ve Ray trace ile 165 oynarım daha iyi.

Path trace güzel ama durup özellikle grafikleri incelemedikçe, akan oyun içinde, rtx 5080 gibi bir canavar da olsa açmaya ihtiyaç duymadığım bir özellik.

Nvidia'yı eleştirmeden geçmeyeceğim. MFG'nin teknik olarak rtx 3000 ve 4000 serisine gelmemesi için hiçbir neden yok. Müşteri kazanmak yerine para kazanmayı tercih ediyorlar. MFG gelse RTX 3080 ile bile 4K oyun oynarsın ama açgözlülükleri ağır basıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
26 dakika önce, stardust said:

Ben de zaten benchmark olsun diye, kartı zorlayıp MFG'nin marifetini görmek amaçlı abandım. Açıkçası path trace ve dlaa ile 100 FPS oynayacağıma, dlss quality ve Ray trace ile 165 oynarım daha iyi.

Path trace güzel ama durup özellikle grafikleri incelemedikçe, akan oyun içinde, rtx 5080 gibi bir canavar da olsa açmaya ihtiyaç duymadığım bir özellik.

Nvidia'yı eleştirmeden geçmeyeceğim. MFG'nin teknik olarak rtx 3000 ve 4000 serisine gelmemesi için hiçbir neden yok. Müşteri kazanmak yerine para kazanmayı tercih ediyorlar. MFG gelse RTX 3080 ile bile 4K oyun oynarsın ama açgözlülükleri ağır basıyor.

başkan RTX 6000 da MMFG+ gelecektir. bu sefer 6X lere çıkaracaklardır. adamların yol haritası bu. 
RTX 3000  DLSS 2.0
RTX 4000  DLSS 3.0 + Frame Gen 2X
RTX 5000  DLSS 4.0 + Multi Frame Gen 2X/3X/4X
RTX 6000  DLSS 5.0 + Much Multi Frame Gen  4X/5X/6X


tabi bu yukarıda yazdıklarım olayın mizahi yani. 
işin gerçeği aslında şu, Nvidia teknik dökümanlarına göre;

MFG için "Optical Flow Accelerator" (OFA) kullanılıyor. 

RTX 5000 serisindeki OFA:

Daha yüksek çözünürlükte çalışıyor.

Daha az latency ve daha az hatalı tahmin veriyor.

Bu yeni OFA yapısı, 5000 serisine özgü olarak donanıma entegre olarak çalışıyor. 

RTX 4000 serisinde de OFA var ama bunu yazılım algoritması ile yapıyor. Dolayısıyla 2 den fazla sahne üretimi için bir OFA hızlandırıcısı olmadığından MFG sadece bu hızlandırıcının olduğu donanımda çalışabiliyor. 
bir diğer etken, 
RTX 5000 serisinde yeni bir donanım zamanlayıcı (command scheduler) mevcut. Bu da eş zamanlı kare hesaplamasını destekliyor.
RTX 4000 ve önceki seride bu hesaplama yapan ünite mevcut değil. 

Tensor core olayını yazmaya gerek yok zaten en çok o vurgulanmıştı. 
Bu yazdıklarım Nvidia'nın teknik dokümanlarına göre çıkarılmış veriler. Yani onların söylediği kadar biliyoruz. Adamlar OFA eski serilerde yok diyorsa yoktur. Güvenip güvenmemek Nvidia özelinde serbest. 
Ben günahım kadar sevmiyorum mesela Nvidia'yı. ama bir şekilde de adamların dediğine inanmak zorunda kalıyoruz. 

jackjoker tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@jackjoker sayın başkanım ağzımı bozduğum için afedersin ama siktirsin nvidia, ben kesinlikle inanmıyorum, tamam belki rtx 3000'ler için donanımsal bir neden vardır ama rtx 4000'lere MFG vermemelerinin tek sebebi açgözülü şopar olmalarından dolayıdır.

açıkçası şu kartı türkiye'deki mevcut fiyatın 20 bin altında bulmasam, benim rtx 4080'de 40 bin liraya yakın etmese katiyen almazdım. hani sistem güncellensin dedim bir de büyük faktör senin gaza getirmen tabii ki :zuh:

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
12 hours ago, jackjoker said:

@stardust aslında DLAA açmana gerek yok. DLSS 4 transformer model kullanıyorsun MFG açtığında. transformer model de eskinin DLSS 3.1 Kalite ayarı ile DLSS 4 Performans ayarı ile aynı. İncelemelere bakarsan incelemelerde herkes DLSS 4 Performans ve/veya Kalite modunda test ediyor. DLAA açarak ekstradan karta yükleniyorsun ama görüntü olarak fark yok. Çünkü DLSS 4 Kalite hatta Balance ile Native görüntüleri artık neredeyse yakın. 
DLAA yerine performans / Balans / kalite seçimlerini dene ve arkana yaslan :)

şöyle diyim, Path Tracing açık ve herşey manyak ultra da DLSS performans ile MFG 4X de 2K da Cyberpunk +300fps civarlarında. Ben balans veya kalitede genelde 230-280fps arasında geziniyorum. ( ASUS OLED 2K ekran da ) DELL OLED 3K ekranda da ortalama 200-250fps civarlarında. 

dediğin gibi yaptım, DLAA ile kıyasladım, hiç fark yok hatta DLSS quality daha bile iyi geldi daha iyi akıyor diye. 

DLSS Quality ve MFG 4x ile 240-260 FPS arası geziniyor, monitörüm üzülmesin diye artık mecburen Patch Tracing de açıyorum.

Oyuna baştan bağlayacağım, şu oyunu bana bir gün Patch Trace açık ve en üst ayarlarda 180 FPS oynayacaksın deseler "hadi lan ordan" diye cevap verirdim. :zuh:

sapık bir şey MFG, kesin latecy artacak, bir sıkıntı olacak, MFG olmadan daha güzel gözükecek falan diye hazırladım kendimi ama hepsi hurafe, mis gibi çalışıyor MFG.

Nvidia'ya ne kadar kızsam da adamlar yapıyor.

8X4j15H.jpeg

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0