Cyberpunk Benchmark - DLSS - DLAA - Frame Generation - Ray Tracing
0

Bu konuda 52 mesaj var

Yapayım bu testleri.:thumbs:

Bu arada çok çok eskilerden hatırlarım PC Partner vardı, halen de varmış, neyse PNY ve Zotac PC Partner'a aitmiş.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu Ultra ayarlarda:

5mcu55v.jpg

Senin RTX 4080 ile 110 FPS dediğin FSR 2.0 açık olunca oluyor, o kapanmıyor maalesef kapalı olduğunu görsen bile. Default Ultra ayarına aldığın an açıyor onu da otomatik, kapatıyorsun Custom oluyor ayar ancak testi aldıktan sonra bir bakıyorsun kapattığın halde açık kalmış, oyunu tekrar başlatınca ve ayarlar ile tekrar gidip oynamaz isen kapanmış oluyor. Burada tahmin ettiğim gibi 5800X3D bir fark koymaz çünkü GPU etrafında bir oyun bu, 5800X3D farkı 2560x1440 gibi çözünürlüklerde maksimum CPU yüklenen oyunlarda o da farkediliyor. 

stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

%22 fark yapmış hiç ray tracing açık olmadığı halde aynı çözünürlükte RX 6900XT'ye. Ki benim RX 6900XT'ye pek 6900XT denemez, su soğutmanın izin vermesi nedeniyle boost 2600 aşağısına gelmez, yine RAM hızı Fast Timing enabled ve 2150MHz hızında. Normal 6900XT'ler bu şekilde çalışmaz, 6950XT olabilir bir derece, 6900XT'nin de özel bazı modelleri 2500-2600 arası çalışabiliyor gördüğüm kadarıyla yine hava soğutmalı olarak.

Oradan gelirsek tabii burada Zotac RTX 4080 Trinity hava soğutmalı ve kutudan çıktığı gibi. 

Yazmayı unutmayalım oradaki RAM de baya overclocklu benim, DDR4 3600MT/s CL14 ayarında, AMD için oyunlarda önemli olan tRFC 280 küsur olması lazım, buradaki RAM 3600 C16, tRFC 486.

RAM timingleri de ancak yine CPU intensive oyunlarda, RAM hassasiyeti olan oyunlarda farkettiriyor, daha çok da Ryzen 7 ve 9 3XXX serileri ile.

stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 5/29/2023 at 7:30 AM, T800 said:

Bu arada çok çok eskilerden hatırlarım PC Partner vardı, halen de varmış, neyse PNY ve Zotac PC Partner'a aitmiş.

 

Ekran kartı kardeşin de olmak istesem de PNY Amerikan şirketi... PC Partner / Zotac / inno3D, Hong Kong'lu çan çin çon abiler...

PNY = Paris, New York... 2 şehir arasındaki RAM ticaretinden almış adını.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Microsoft Flight Simulator CPU-intensive bir oyun, onun sonuclari da ekleyelim aslinda... O zaman CPU'daki fark anlasilir sanirim... 

JardeL tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 30.05.2023 at 11:50, JardeL said:

Microsoft Flight Simulator CPU-intensive bir oyun, onun sonuclari da ekleyelim aslinda... O zaman CPU'daki fark anlasilir sanirim... 

nasıl desem bilmiyorum ama eski işlemcim 7820x ile yeni işlemci arasında neredeyse 100fps ye yakın oynadı desem? 

4070 Ti 2K her şey ULTRA da DLSS 3.0 ile 

7820x de 105-115fps verirken aynı yerde

13700KF ile 200-211fps ortalama 197fps ile oynuyorum. en kalabalık şehirler üzerinde 165fps ye düşüyor ( Newyork gibi ) eski işlemcimde 65-70fps lere vs iniyordu. 

bu arada konu başlığına uygun olması açısından 4070 Ti ile sınırlar arası bir yolculuk. 

RT ULTRA / DLSS 3.0 / Kalite / Ultra Ayarlar

 

 

 

jackjoker tarafından düzenlendi
JardeL and rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4070ti ile bu sonuçlar alınıyorsa, Cyberpunk 4K+RT ile tamamen oynanabilir hale gelmiş demektir. DLSS3 özellikle üzerine çalışılmış olduğu oyunlarda çok iyi sonuçlar verebiliyor. Yaygınlığının kesinlikle artması gerek.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
49 minutes ago, TiesTorN said:

dlss3 iyi mi kötü mü çözemedim... fps artıyor tamam da, input lag değişmiyor(muş). 120 fps alırken 50 fps'deki input lag ile oynayacaksam ne anladım o işten...

DLSS3 sanki sadece 60 fps isteyenler için geliştirilmiş gibi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DLSS 3.0 da bariz ve belirgin FPS kazancı oluyor ve buna karşın herhangi bir input lag hissedilmiyor. Ne ben, ne de bunu kullanan herhangi birinden input lag dan dolayı bir şikayet duymadım. Belki ilk zamanlar henüz aşama çabasındaydı ama şuan oturmuş durumda teknoloji. Her yeni oyuna ve geçmişte ki iyi oyunlara da ekleniyor. Daha önceleri DLSS 2.1 den ne farkı var diyordum ama 3.0 açınca arasında ki everest kadar farkı görünce insan bir şaşırıyor. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

yahu yemişim inceleme sitelerini. onlar 4x serisi kartlar yanıyor da diyor :alkis: 

bizzat deneyimlerimi söylüyorum burada. İlk zamanlar evet problemleri olduğu biliniyordu. Ama düzelttiler. en ufak bir sorun yok. Karşısında rakip de yok ne yazık ki.  Bugün Nvidia DLSS 3.5'i lanse etti. Eylül de geliyor. adamlar sürekli yeni teknolojiler geliştiriyor. AMD gibi yan gelip yatmıyorlar. daha FSR 3 için tarih bile vermediler. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

cyberpunk'ın rt'si de çöp bu arada... tam bir memory leak faciası oyundaki rt. ilk başta 70-80 fps ile başlıyorum, zaman geçtikçe 30'a falan düşüyorum. restart edince düzeliyor. rt kapalı oynuyorum bende yapacak bir şey yok. çoğu kişi aynı sorunu yazmış forumlarda. yüksek bellekli gpu lazım memory leakten etkilenmemek için.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 22.08.2023 at 23:52, TiesTorN said:

cyberpunk'ın rt'si de çöp bu arada... tam bir memory leak faciası oyundaki rt. ilk başta 70-80 fps ile başlıyorum, zaman geçtikçe 30'a falan düşüyorum. restart edince düzeliyor. rt kapalı oynuyorum bende yapacak bir şey yok. çoğu kişi aynı sorunu yazmış forumlarda. yüksek bellekli gpu lazım memory leakten etkilenmemek için.

RTX 4090!

Israrla isteyiniz!

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 24.08.2023 at 16:51, mamad said:

RTX 4090!

Israrla isteyiniz!

adamın ekran 2k, işlemcisi 5800X
4090 da alsa %50 performans kaybı yaşayacak. 2K da 4070 Ti bile overkill oluyor. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
53 dakika önce, mamad said:

Hayır, ben 24 gb adam gibi rt performansı olan model olduğu için 4090 demiştim. Bir de işte en mantıklı model.:mrgreen:

gereksiz. hatta aşırı gereksiz. zerre mantıklı bir kart değil 4090. boyut olarak, çektiği güç olarak 2k ekran da tamamen para kaybı. 4k için evet olur ama onda da iyi bir işlemci ile sürmek gerekli. 

ayrıca adam gibi rt için 4090 a gerek yok. 4080 Cihan da var. o bile overkill diyor 2K da. 4070 ti da bile RT de 155fps alıyorsun 2k da  Cyberpunk da.  

not: ama şu konuda haklısın. çıktığı fiyata göre sundukları açısından bu seride ki en güzel kart. diğer modellerle fiyat farkı abartı düzeyde olsaydı kötü derdim. ama 4080 ile 4090 arasında ki fiyat farkına göre arada ki performans farkı onu en iyi lansman kartı yapıyor.
benim yukarıda dediklerim ise mevcut düzen ve şartlarda gereksiz olduğunu belirtiyorum. render işi yapan kişinin 4090 harici bir kart almaması gerek örneğin. ya da 4k 13900KF gibi işlemci ile 4090 sürülmeli. bunlar dışında ki çözünürlüklerde diğer üyeler gayet overkill
misal biraz önce aldım.

2K DLSS 3 / Performans / ULTRA

Cyberpunk_p .jpeg

 

2K DLSS 3 / Dengeli / ULTRA

Cyberpunk _ballance.jpeg

2K DLSS 3 / Kalite / ULTRA

Cyberpunk_k.jpeg

2K DLSS 3 / Performans / PATH TRACING + RT 

Cyberpunk_ path tracing.jpeg

 

jackjoker tarafından düzenlendi
stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

kesinlikle 4080 ile uğraştığıma, kasadan fan söktüğüme değmedi.

Evren'in dediği gibi 2K için 4070 Ti biçilmiş kaftan.

4070 ti beklediğim fiyatttan gitmeyecek gibi 2. elde. o yüzden 4080'i söküp satmaya hazırlanıyorum zihnen :D

4090 her şey bir kenara satarken zarar ettirecek bir ürün. O boyutta ve güç tüketiminde bir kartı alabilme potansiyeli olan adam zaten sıfır alıyor, 2. elde alacak adamın kasasına sığmayacak, PSU'su yetmeyecek....

2. elde ucuza gittiğini göreceğiz bana kalırsa 4090'ların ileride onun performansını veren ve normal boyutlarda bir 5070 Ti kart çıktığında.

jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Phantom Liberty dlc için de pt işin içine girdiğinde oynanabilirlik için Nvidia tek seçenek oluyor. DLSS tarafı incelenmemiş:

https://www.techpowerup.com/review/cyberpunk-2077-phantom-liberty-benchmark-test-performance-analysis/6.html

Ancak Nvidia DLSS 3.5 ile kaliteyi ve performansı artırdığını iddia ediyor:

https://videocardz.com/newz/nvidia-dlss-3-5-is-now-available-with-cyberpunk-2077-2-0-update

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 8/26/2023 at 2:59 PM, jackjoker said:

adamın ekran 2k, işlemcisi 5800X
4090 da alsa %50 performans kaybı yaşayacak. 2K da 4070 Ti bile overkill oluyor. 

bu anlamsız mesajı yeni gördüm :lol:

%50 performans kaybı neden yaşayayım ne alakası var... oynadığın oyuna göre değişir o. gpu'ya yüklenen oyunlarda (ki single oyunların çoğu için geçerli) performans kaybı %5-10'u geçmez. 5800x gayet yeterli bir işlemci.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Baya yanlışlıklar olmuş bana göre, DLSS 3.0 ile ciddi input lag hissediliyor, Cyberpunk 1.63’te durum rezaletti path tracing açıldığında, 60-65 FPS görünüyordu FPS ama input lag baya kötüydü, sokakta dolaşmak falan hadi bir derece de çatışma fenaydı. 2.0 ile durum toparlanmış gibi geldi, gerçi path tracing açıkken bu defa öyle pek 60 FPS falan görmedim RTX 4080 ile, performans artmış.

Diğer yandan gelirsek 120 FPS olduğu yerde de öyle 50-55 FPS input lag gibi bir his yok kesinlikle, öyle bir durum yok.

AMD FSR 3 de geliyor, RTX 30 serisinde de kullanılabilecek, Cyberpunk 2077 için de gelecek hatta, görmüştüm bir yerlerde bir iki gün önce. AMD tarafında da en düşük sanırım 5700XT ile çalışacak.

Upscale çözümleri de doğal çözünürlükten falan daha iyi değil kesinlikle, 3440x1440 çözünürlükte FSR 2 kullanılabilecek gibi değildi benim için, DLSS o seviyede asla değil ama doğal çözünürlükten daha iyi falan gibi söyleme de girilmemesi gerekir. İmkan varsa, kartın performansı yetiyorsa ben açmıyorum DLSS falan, yetiyorsa DLAA açıyorum destek de varsa oyunda. 4K’da upscaler gerekli ve faydalı oluyordu, FSR 2’de bile 28” 4K monitörde gözüme çok batan bir şey olmuyordu. TAA en başta zaten maalesef çoğunlukla düzgün uygulaması yapılamayan bir teknik. İmkan varsa depth of field, motion blur, film grain falan hepsini kapatıyorum ben, görüntüde zaten TAA yüzünden bir sürü kusur oluyor üzerine bir de yapay kusur eklemeye hiç gerek yok. Oyunun kullandığı teknik düzgün değilse üzerine  bir de DLSS açılınca ayrıntı kaybı kötü oluyor. 
 

Şunu da ifade etmek gerekir ki upscaler ve frame generation teknikleri artık gerekli, oyunlar donanıma ciddi yüklenmeye başladı, bunlar olmasa path tracing v.b asla göremezdik bu zamanda. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2.0 ile de aynı şartlarda bir test alalım bakalım ne kadar fark olacak ? Performans artışı var benim baktığım yerlerde önceki versiyona göre.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 minutes ago, T800 said:

Şunu da ifade etmek gerekir ki upscaler ve frame generation teknikleri artık gerekli, oyunlar donanıma ciddi yüklenmeye başladı, bunlar olmasa path tracing v.b asla göremezdik bu zamanda. 

Abi katılmıyorum. Adam akıllı optimizasyon ile uğraşmıyor artık kimse. Bak mesela Starfield o kadar grafiği muazzam değil ama 4090 ile bile 1080p'de 144 FPS alamıyorsun. Böyle saçmalık mı olur?

Kesinlikle durum yazılımsal.

achfighter beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok