CVT Şanzıman Kullanımı
0

Bu konuda 57 mesaj var

Manuel'den otomatiğe geçeli yaklaşık 1.5 sene oluyor. Toyota Corolla 1.6 Benzinli CVT otomatik kullanıyorum ve konforu beni geri dönüşü olmayan bir yola soktu diyebilirim. Daha önce kısa sürelerle farklı şanzımana sahip otomatikler de kullanmıştım, CVT şanzımandaki vites geçiş hissinin olmayışı, performansı(motora da bağlı elbette) ve yakıt tüketimi bir tık daha avantaj sağlıyor bana sorarsanız.

 

ilk başta zorlanmadım değil. Hem ilk defa bu kadar uzun soluklu otomatik vitese geçiş yapıyordum, hem de CVT şanzımanın kendine özgü farklılıkları vardı. Açıkçası biraz alışma gerektiriyor önceleri ancak ondan sonra işler kolaylaşıyor birden. Şimdi artık diz, kalça ve bel ağrıları hatırısayılır derecede azaldı. Debriyajsız bir hayat güzelmiş :) Huyunu bilip sabırlı olursanız komik tüketim miktarlarıyla çok güzel hızlandığını görebiliyorsunuz arabanın. İlk başta çok köklemez veya yüklenmezseniz kısa sürede hızını alıyor, bunun yanında da diğer otomatik şanzımanlarla karşılaştırıldığında daha az yakıt tüketiyor.

 

Uzun vadede ne olur bilmiyorum ancak şimdilik memnunum şanzımanımdan ve arabamdan :) Darısı isteyenlerin başına...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim aracımda 1,2,3 vitesler kademeli geçiyor, yani 2200 devir görüp 1100'e düşüyor.

Sonrasında ise 3'den 4'e yada 5e geçiş gibi birşey yaşamıyorum

2100 devirde sabit dururkene 70'den 120'a kadar falan sabit devir gidiyor, sonrasında hız ile birlikte devir de yükseliyor.

Böyle bir vites var, karışık

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim hiç otomatik aracım olmadı ama 1.4-1.6 litre standart B-C hatta D segmenti araçlar kullanıp da, "sürüş zevki" nedeniyle manueli tercih ettiklerini söyleyenleri anlayamıyorum.

 

Bir kere sürüş zevki denen şey sabah işe gidip gelirken, sıkışık trafikte veya Türkiye'nin iğrenç yollarında alınacak bir zevk değil. Hafta sonu boş ve düzgün bir yolda araç kullanırsınız ve sürüş keyfi alırsınız, bunu anlarım... Ama sabahın 7'sinde adım adım trafikte ilerlerken sürüş zevkinden bahsetmek, hele hele en güçlüsü 110-120 bg araçlarla bu zevkten bahsetmek bana biraz tuhaf geliyor.

 

Ben işe gidiş geliş saatlerimi kendim ayarladığım ve dolayısıyla da pek fazla trafiğe girmediğim için bugüne kadar hep maliyeti kısmak adına manuel araç aldım ama 2015 yılında elle vites değiştirmek bana çok anlamsız geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

70-110 hızlanmam. Kick down yapmadan gidiyorum, yürümüyor demeyin :)

Sabit devir

https://youtu.be/sgQfoGPZ5t8

 

Benim tomofilde de durum aynı. Devir çok az artarken araç sabit bir ivmeyle hızlanıyor. Dolayısıyla tüketim de hatırı sayılır bir şekilde azalıyor.

 

Sadece bir kaç saniyelik sabırla makul bir hıza güzel bir tüketimle ulaşmak mümkün. :alkis:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok