CVT Şanzıman Kullanımı
0

Bu konuda 57 mesaj var

Merhaba,

 

CVT şanzımanlı araç kullanmaktayım, genelde hafta sonları kullandığım için çok trafiğe girmiyorum. Ancak şanzımanı da yanlış kullanıp yormak istemiyorum.

 

Özellikle ışıkta veya trafikte durulduğunda vitesi boşa almakla D konumunda kalması arasında farklı görüşler var. Araba her durduğunda boşa almak gerekir mi? Yoksa tam otomatik olduğu için durduğunda kendi boşa alıyor mu zaten?

 

Teşekkürler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sanırım debriyajınız vizkos kavrama, yani karşılıklı iki pervane var, arasında yağ var, belli bir devirin üzerine çıkınca motora bağlı pervane, şanzumana bağlı pervaneyi yağ girdabı ile çeviriyor.

 

Siz D ile stopta dururken araç kalkma yapıyorsa ve frene basarak bekleyebiliyorsanız anca, buradan benim yorumum motor pervanesi rölantiden dolayı sürekli dönüyor ve şanzuman pervanesi dönmüyor ve gelen enerji yağ tarafından absorbe ediliyor ve birazcık ısınır. Ama 1-2 dakikalık ışıkta bekleme ile bu yağa birşey olacak olsa bambaşka çözümler bulunurdu.

 

Bu arada CVT de boşa alma diye birşey biraz yok gibi, motor devri arttıkça kavrayıp gidiyor. :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yazının özeti şöyle,

kırmızı ışık gibi durumlarda N'ye alarak doğru bir davranışta bulunuyorsunuz.(tam belirtmemiş ama 5 sn yi geçecek duruşlardan diyelim)

D'de beklerseniz, fren balatalarını zorlar durursunuz.

Aşınacak debriyaj sisteminiz varsa, onu sıyırtırsınız.

Yanlışlıkla ayağınız frenden kayarsa, hemen öndekine çarparsınız.

Motor sürekli ilerleyeceğim diye fazla yakıt yakar ve sürekli yük altında kalır.

 

P'ye de kesinlikle almayın, rölanti üzerindeki hızdan kalarak dönen bazı parçaları aniden durdurarak hasar verirsiniz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cvt' nin yapısı daha farklı diye biliyorum, ama genelde öneri yukarıda da yazıldığı gibi ışıklarda falan boşa almak yönünde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hmm, tam tersi kullanıyordum bugüne kadar 3-5 dakika bir yerde duraklama yapmıyorsam hep D'de sürüyordum aracı. Bundan sonra N'ye alalım o zaman. Teşekkürler bilgiler için.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sadece CVT değil, tüm otomatik şanzımanlarda D'de uzun süre durmak iyi değil ama  öyle abartılacak bir konu da değil..  Özelllikle viskos kavramalı modellerde D'de durmanın komik bir oranda yakıt tüketimi hariç hiçbir yan etkisi yok.

 

Kuru kavramalı robotize sanzımanlarda baskı balatanın ısınmaması ve aşınmaması için ama mümkün olduğunca boşa almak lazım ama yine de D'de durmak baskı balatanın belirlenen kullanım ömrünü dikkate değecek kadar değiştirmeyecektir.

 

Kısaca boşa atmak için çok kasmanın alemi yok. 10-15 saniyeden fazla duracaksanız boşa atabilirsiniz ama bunu yaparken vites kolunun ve kol tertibatının da aşınan birşey olduğunu unutmayın.  :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi çıkmam gerekiyor ama güzel bir yazı buldum gibi. Benim de okumam lazım,

 dün sorento aldım :D

D de iken el freni bile tutmuyor ayıyı.

http://www.topgear.com.ph/features/columns/motor-mouth-online/should-you-really-shift-to-neutral-when-stuck-in-traffic

 

Hayırlı olsun, bu kia motorlu araçlar manyak bişi yahu. Benim kia rio da öle biraz el freni çekili 2. vitesde bile yürüyo araba :P

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yok hocam herşey yerli yerinde motor deli durmuyo :P Bu dediğim olay sürekli yaptığım birşey değil zaten denemelik ;)

 

Ayrıca Kia Rio önden çekiş onuda belirtiyim :mrgreen:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sadece CVT değil, tüm otomatik şanzımanlarda D'de uzun süre durmak iyi değil ama  öyle abartılacak bir konu da değil..  Özelllikle viskos kavramalı modellerde D'de durmanın komik bir oranda yakıt tüketimi hariç hiçbir yan etkisi yok.

 

Kuru kavramalı robotize sanzımanlarda baskı balatanın ısınmaması ve aşınmaması için ama mümkün olduğunca boşa almak lazım ama yine de D'de durmak baskı balatanın belirlenen kullanım ömrünü dikkate değecek kadar değiştirmeyecektir.

 

Kısaca boşa atmak için çok kasmanın alemi yok. 10-15 saniyeden fazla duracaksanız boşa atabilirsiniz ama bunu yaparken vites kolunun ve kol tertibatının da aşınan birşey olduğunu unutmayın.  :D

 

Katılıyorum ve arttırıyorum: Robotize şanzımanların yeni nesil olanları (VW DSG mesela) frene basıldığında zaten boşa alıyor, daha doğrusu kavramayı bırakıyor. Debriyaja basılmış gibi oluyor. Dururken de zaten frene basılacağı için ayrıca vitesi boşa almak gerekmiyor. CVT'lerde viskoz kavrama var, onlarda zaten aşınacak birşey yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Onu bilmiyordum. Bendeki robotize de (Bmw Dct 8) cok eski sayilmaz ama ne olursa olsun D'de iken birakmiyor. Hafif hafif kavramaya devam ediyor. Kavriyor diyorsam da hafiften surtturuyor iste. :)

Sadece start-stop aktif ise motoru durdurdugunda kendinden park'a geciriyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arka balatalar gitmiş demekki.

 

Balata uzmanı değilim ama 6mm civarı balata kalınlığım var gibi, belki tel çok çekemiyordur.

birde 170BG 390Tork var(maks değerleri), 800 devirde(rölanti) ne veriyordur bilemiyorum ama, bunun da etkisi ile sürüklüyor olabilir aracı, ben çok güvenli bulmadım şuan D ile beklemeyi, çünkü uzun süredir otomatik sürmüyorum ve bir an başka birşeyle ilgilensem araç gaza basmadan 15km/saat'e sıcak termostat ile ulaşabiliyor, kaldırıma falan gaza basmadan çok rahat çıkıyor, milletin canını yakmaya değmez :D

Hayırlı olsun. :)

Mazda nın balatalarını tüketemeden sorentoya geçtim. Bu hafta ustalara gösterecem balata durumunu, sipariş geçebilirim belki :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Katılıyorum ve arttırıyorum: Robotize şanzımanların yeni nesil olanları (VW DSG mesela) frene basıldığında zaten boşa alıyor, daha doğrusu kavramayı bırakıyor. Debriyaja basılmış gibi oluyor. Dururken de zaten frene basılacağı için ayrıca vitesi boşa almak gerekmiyor. CVT'lerde viskoz kavrama var, onlarda zaten aşınacak birşey yok.

@@lawnmower 16 Hazirandaki yazıdan alıntı yaparak bir soru sormak istiyorum. Bu bahsettiğiniz şanzıman tipi çift kavramalı dedikleri şanzıman mı oluyor ? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@lawnmower 16 Hazirandaki yazıdan alıntı yaparak bir soru sormak istiyorum. Bu bahsettiğiniz şanzıman tipi çift kavramalı dedikleri şanzıman mı oluyor ? 

 

Evet, DSG çift kavramalı şanzıman oluyor. Her firmada farklı ismi olabiliyor. TCT, DCT, PDK gibi isimlerle de anılıyor. Volkswagen'deki ismi DSG. Yalnız bu bahsettiğim frene basıldığında kavramayı bırakma olayı bazı tek kavramalılarda da var. Mesela Toyota'nın Multimode şanzımanında vardı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Frene basınca debriyaja basmış gibi oluyorsa eğer, İstanbul köprü trafiği gibi bir trafikte uzun süre fren pedalına basmamak lazım o zaman değil mi ?

Park moduna almak lazım ? Park moduna alınca zaten el freni devreye giriyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben çok bekleyeceksem ayağım yorulmasın diye boşa alıp el frenini çekiyorum yada direk park'a geçiyorum. Benim vites kolu ve el freni elektronik olduğu için D ye alıp gaza basınca el frenini otomatik indiriyor zaten. Pratik oluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çok fazla dur kalk yapılan trafikte Auto Hold'u açıyorum. Daha önce dizel A6'da da kullanıyordum ama o araçlar start stop yapınca acayip silkeliyordu. Şu anda aracın durum yeniden çalıştığını bile zor hissediyorum. Auto Hold'a alıp gaza basınca da bir silkeleme yok. Auto Hold süper rahat.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Frene basınca debriyaja basmış gibi oluyorsa eğer, İstanbul köprü trafiği gibi bir trafikte uzun süre fren pedalına basmamak lazım o zaman değil mi ?

Park moduna almak lazım ? Park moduna alınca zaten el freni devreye giriyor.

 

Debriyajın köküne kadar basıp saatlerce beklerseniz sıkıntı olacak bir yer yok, yarım yamalak basılırsa, yada debriyaj dibine kadar basınca da tam ayırma yapamıyorsa balata sıyrılır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok