Portal RTX
0

Bu konuda 22 mesaj var

Çıktı çıkmasına da 4000 nesli altı kartlarda nasıl çalışacak merak içindeyim. 2060 super çok düzgün bir performans veremiyor. Ayarları kıssanız bile olmuyor. 

DLSS2.0 fall back yok 3.0 on off var on yapsanız da performansınızı çok iyi bir kıvama getiremiyor. ultra performance modu kabul edilebilir ancak image distortion çok göze batabiliyor. 4090 unutmuşlar içeride bir tane. 

4090.png

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Nvidia'nın eklentisi ile RT'lenmiş oyundan ne bekliyorsunuz.

Tesselation ilk çıktığında benzer şeyler görmüştük. Crysis'de falan düz taşa toprağa bile hayvan gibi tess basmışlardı ki sırf ekran kartlarını zorlasın diye.
Burada da benzer bir şey varmış gibi görünüyor. Çünkü Portal ekran kartı için çok hafif bir oyun, harita büyüklüğü, poligons sayısı falan mobil oyunların bile altında. 3070ti ile 1080p'de 19fps aldırtan şey ne?
Sadece RT mi bu kadar kastırıyor?

4090 satmak için uydurulmuş bir şey işte.

achfighter and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Optimize değil orası kesin. Ben kendi tutturduğum ayarlarla bitirdim bile neredeyse. Fena değil ama tabi o akıcılık ve hız olmayınca portalın zevki kaçıyor. 

 

Bu arada oyun içindeki menüde gösterilenden daha fazla bellek harcıyor. Yani tutarsızlık tarafı burada başlıyor sanırım. Bellek optimizasyonu olsa biraz toparlar gibi. Nvidianın tavsiye listesinde 1080p 30fps için tavsiye rtx 3060 8GB sürümü. Onu görünce anlıyorsunuz 3060 8 gb neden çıktı piyasaya. 

 

RTX kullanımı tarafında ne var ne yok kullanmışlar gibi aslında o nedenle biraz da kastırık durumlar mevcut. Misal Doom Eternal da RT kullanıyor ama kısıtlı bir alanda ve DLSS ve bellek optimizasyonunun güzelliği ile aslında çok da tatlı bir oynanışı var. Portal RTX böyle değil. Biraz patchwork gibi. Portal RTX de en sinirimi bozan yerdeki goo. O güzelim goo efekti gitmiş kaybolmuş mesela. Birşeyleri yapayım derken bir tarafları da öldürmüşler bu bağlamda. Daha geliştirilmesi lazım veya valve burada bir el atacak gardaş iyi güzel de bok ettiniz oyunu bunu baştan yapmamız gerek veya RT kullanarak portal 3 çıkartacağız HL3 çıkartacağız demesi gerek aksi takdirde olayı sadece NVIDIA remix e bırakırsa ancak 4090 5090 6090 alanlar oynar gerisi bön bön bakar. 

 

2080ti ler bile DLSS açık olduğu halde kötü durumdalar. En iyi oynatan kart yalnızca ve yalnızca 4090 ve ardından bir tık aşağısı 4080. 

 

Can it run Crysis di olay. Artık Can it run Portal RTX e çevirecekler lafı lol :P

SkyWarrior tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 saat önce, Whooosh said:

Crysis'de falan düz taşa toprağa bile hayvan gibi tess basmışlardı ki sırf ekran kartlarını zorlasın diye.
Burada da benzer bir şey varmış gibi görünüyor.

Cevat Yerli denen paragöz OÇ'nun NVIDIA'dan aldığı rüşvetlerin meyvesidir o.

Bugüne kadar Portal'ı hiç oynamadım. Hayatımda Portal'ın olmamasının eksikliğini de hissetmedim hiç. Bugünden sonra da Thomas bana komas.

Najaz tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
34 dakika önce, SkyWarrior said:

Hocam RTX bir yana da Portal efsanedir ya. Portal oynanır. Portal 2 oynanır

 Portal reloaded üzerine eklenir de oynanır. Portal her türlü oynanır. 

:thumbs:
Efsanedir .

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, Najaz said:

Cevat Yerli denen paragöz OÇ'nun NVIDIA'dan aldığı rüşvetlerin meyvesidir o.

Bugüne kadar Portal'ı hiç oynamadım. Hayatımda Portal'ın olmamasının eksikliğini de hissetmedim hiç. Bugünden sonra da Thomas bana komas.

Portal çok güzel, kendine has bir oyun. Portal oynamamak eksikliktir. Papaza kızıp oruç bozulmaz. Oyna, RT'siz oyna

Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Path tracing kullaniliyor, butun isiklandirma ray tracing'le, gercek zamanli.

Quote

Each ray of light uses GPU-intensive full ray tracing, also known as path tracing, to accurately model the real-world properties of light, and how that light affects every surface and object. Compared to our work on Quake II RTX and Minecraft with RTX, light bounces up to four times more, and new technologies are incorporated, making Portal with RTX one of the most advanced showcases for simulated light in gaming. Illumination, shadows, reflections, refraction, and everything in between are all a result of the fully ray traced world, and their interactions with the upgraded and enhanced assets that have been rebuilt hand in hand with Valve. 

kaynak

 

Oyunun tarzina da guzel oturmus.

https://www.youtube.com/watch?v=QV9hJZ0yU4Q

Oyunlar "RT'yi performansli yapamayan donanimda onu kis, bunu kis, ayni donanimi kullanan konsolda da calisacak sekilde uyduruk yap" seklinde hazirlanmasa nasil olacagini gosteriyor. 

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu az önce bitirdim, çok lüzumsuz bir şey olmuş.

RTX gösterisi yapılacak keşke daha uygun bir oyun seçselermiş. Hayvan gibi kasmasına rağmen RT oyunu alıp görsel olarak başka bir noktaya kaldırmıyor. Çünkü oyunla öyle ışık gösterisi yapacak sahne yok, malzeme yok. Mal belli, elinde portal tabancası ile koşan abla ve beyaz duvarlar.
O videolarda gösterilen ışık çıkartan kutu gibi assetler normal oyun içinde yok, hile ile spawn edebiliyorsunuz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

15 yaşında bir oyuna göre gayet iyi görünüyor. Ayrıca oyun çıktığı gün bile o günün bilgisayarları ile hayet hızlı çalışıyordu. Ayrıca 15 yaşındaki oyunda bugün standart olmuş SSR, SSAO, GI gibi teknolojiler de kullanılmadı.

2 yansıma göreceğim diye 30 fps ve çamur gibi görüntü ile atlaya atlaya oynayacağıma jilet gibi akan 15 yıllık oyunu oynarım daha iyi.

 

Whooosh tarafından düzenlendi
Altan Yoklar beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

RTX'in farkini gormeyen ama DLSS'in farkini goren gozlere uygun olmayabilir.

 

Monitorun 2560x1080 75hz, ekran kartin 3070Ti.

a. 15 yillik oyunu 75fps calistirabilirsin.
b. Remix'ini path tracing isiklandirma ve DLSS ile 75fps calistirabilirsin (en ust ayarlarda degil).

A B'den daha iyi diyorsan orada kisiye ozel bir tercih soz konusu. Teknoloji sana a'yi da b'yi de sunacak sekilde gelismis, bu bir artidir.

 

"30 fps ve camur gibi goruntu" goruyorsan bir sikinti var.

  • Nvidia driver ayarlarinda Background Application Max Frame Rate limiti aciksa oyun max 30fps calisiyor.
  • DLSS acmiyorsan 30fps calisabilir.

Bundan oyun 3070Ti kullananlarda 30fps calisacakmis izlenimi cikarmamak lazim.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DLSS açmadan oynamaya çalışan var mıdır bilmiyorum…

rtx 3080 ile 1440p 75-90 fps aldım almasına ama oyun 2 kez crash oldu. 3. ye açmadım…

portal reloaded’ı indirip oynamadığımı farkettim, ona başladım. bu açıdan iyi oldu RTX :lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
47 minutes ago, stardust said:

DLSS açmadan oynamaya çalışan var mıdır bilmiyorum…

Guncel teknolojinin geldigi yeri gostermek icin cikan bir oyunu bir onceki model kartlarda DLSS kapali calistirmaya calismak bana da mantikli gelmiyor.

Ama herkesin onceligi farkli tabi.

(editledim, ne gerek var)

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada NVIDIA Remix source engine DX7 moduna alınmadan çalışmıyormuş. Portal RTX de kaybolan goo efektinden belli oldu iyice olayın nasıl olduğu. NVIDIA Remix aslında transform olayına pek dokunmamış bu oyunda. Transform son derece basit şekilde DX7 hattında source motoruna yaptırılıyor. Gerisi yani tüm ışıklandırma NVIDIA Remix üzerinden DX12 veya muadili bir sistemle gömülüyor oyuna. Yani aslında oyun açıldığında source engine çalışırken bir taraftan da bir diğer motor source engine den gelen geometriye ayak uyduracak şekilde paralel işliyor ve aydınlatmaları koyuyor. Ekistradan Remix ile sisteme tanıtılan dokular oyundaki orjinal dokularla yer değiştiriyor bu da mod için ayrı bir derinlik sağlıyor ama neticede bir yamalı bohça görüyoruz. Anladığım bir başka husus sanki bu DLSS 3.0 eklentisi source engine DX7 transform edilmiş ortama pek karışmıyor da üzerine paralel çalışan RT ve eklenti dokuların üzerine etki ediyor biraz da. O bağlamda DLSS de kaliteyi aşağıya çektiğinizde bazen abuk subuk yerlerde olmadık aydınlatma efektleri karşınıza geliyor. RT ile bile olmaması gereken durumlar bunlar. Örnek vermek zor ama var oynayınca anlarsınız. 

RTX 4090 gibi bir kartta ne DLSSyi quality den aşağıya çekmeye gerek var ne de o devasa dokular için ortalığı kısmaya gerek var 24 gb a yayıl yayılabildiğine. Tabi sonra alırsın 60 FPS üzeri RTX on. 

Ama güzel tarafı şu HL2 ve ekürisi için RT yolu açıldı. HL2 yi RT olarak oynamak isteyecek 8234679817908123739187398123 tane insan bulabilirsiniz. DX7 olayına bir son verilirse muhtemelen transform daha güzel işleyecek ve daha düzgün sıvı su goo efektleri de kaybolmayacak. dombili gaben bu olaya bir el atsın pls. 

 

Şunu da şuraya koyayım da referans olarak dursun. 

geforce-portal-rtx-optimal-settings-char

SkyWarrior tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok