2004 Sonata elden geçirme.
2 2

Bu konuda 21 mesaj var

Selamlar ahali;

Kışa girmeden artık 18 yaşına girmiş olan aracımın tüm kaportasını vs elden geçireceğim. Kaportacımla anlaştım. Ancak bir de kapı kollarındaki deri kol dayamalarının soyulmuş olan yerleri, vites topuzu vs gibi bir kaç parça döşeme işi var. Ankara'da kaliteli iş yaptığını bildiğiniz önerebileceğiniz bir yer varsa söylerseniz memnun olurum.

EDIT: Oto döşemeci tavsiyesi gelmeyince başlığı değiştireyim dedim.

 

ZvAnA tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şaşmazda kaportacının götürdüğü bir döşemeciye sormuştum. Şu aşağıdaki aynı model kapı panelim(benim kapılar bu kadar kötü durumda değil) için suni deriden yenilemeye kapı başına 600 lira fiyat verdi. Gidecek malzeme düşünüldüğünde 4 kapı için aliexpress'te zaten aşağıdaki setin maliyeti 300TL + 80TL shipping + gümrük ne kadar ise.

Yumu-ak-deri-kapi-Panel-kapak-Hyundai-So

Zaten piyasada suni deri maliyetleri belli. Şimdi soru şu; Ulan kumaş oldu mu aynı kapıyı 350 liradan falan yapıyorlar. Demek ki kapı panelini sökmesi vs'nin işçiliği 350 liradan düşük. Kaplanacak malzeme hakiki deri de olmadığından fiyat niye 600 lira be arkadaş. Kendim uğraşsam da yapamayacağım şey değil ama işte yerim yok. Sokakta da olacak iş değil. Adam gibi bir yer bulamadığımdan direksiyon simidini de en son yine ben kaplamak zorunda kalmıştım. Ankara'da oto döşemeciyim diyenlerin kaplayıp paylaştıkları direksiyon örneklerini görünce de afalladım. Benim kapladığım direksiyon onlarınki yanında şaheser. Zaten forumda da paylaşmıştım diye hatırlıyorum. Tekrar kapı paneli için konuşursak benim asıl derdim fiyattan çok, ustalara güvenmemem. Şimdi kapı panelini sökerken ne derece dikkatli olacak, panelin tırnaklarını vs kıracak mı, söktüğü vidaları eksiksiz takacak mı, oradaki kabloları kanırtıp herhangi bir zarar verecek mi asıl derdim bu. Döşetip temiz bir kol dayamasına sahip olalım derken kapıdan gelen trim seslerine sahip olursam kafayı sıyırırım çünkü.

Bir de otomatik vites kolu çok yıprandı. Açılan deri kısımları elime takılıyor, çok da çirkin görünüyor. Zaten fotolardan içler acısı halini görebilirsiniz. Yeniden kaplanmasını sormuştum beni kollardan çok arabada rahatsız eden o çünkü. Bir tamircide söktürür topuzu bize getirirseniz kaplarız vs dediler. Valla onun için tamirciye niye gideyim dedim. Kendim sökmeyi başardım. 

nS7cyA.jpgnS7sRf.jpg

 

Diğer bir konu arabanın orjinal otomatik radyo anteninin(soldaki foto) anten çubuğu uzun zaman önce çalışamaz hale geldiğinden, orjinal anten motorunu söküp, piyasadaki ucuz universal otomatik antenlerden(sağdaki foto) takmıştım.

nSATBc.jpgnSAHne.jpg

Ancak bunlar orjinal anten gibi yerine tam uymuyor. Ben birşeyler uydurup yerine o şekilde oturtsamda antenin açılış açısı orjinali gibi olmuyor ve biraz bagaj kapağına doğru yöneliyor. Kullandığım bu iki universal antenin ilki anten çubuğu tam yukarı çıkmamaya başladığından söküp attım. Diğeri ise düzgün çalışırken, bir tatil dönüşü valizleri bagaja koyup kapatırken, bahsettiğim açı nedeniyle bagaj kapağına takılıp kırıldı. O yüzden bu sefer kendi sağlam orjinal anten motoruna aşağıdaki orjinal anten çubuğu takmaya karar verdim.

Orijinal-Hyundai-SONATA-g-anteni-dire-i-

Bu parça için de internetten bulduğum bir kore yedek parçacıya ürün + kargo 640TL para verdim. İnşallah becerebilirim. Yine universal anten taksam 350 liraya malolacakken, ben sadece orjianal anten çubuğuna 640Tl vermiş oldum. Komple motorla birlikte 3250Tl fiyat vermişlerdi.

Aracı 25'inde 10 günlüğüne kaportacı arkadaşa vereceğim yani yarın... Anten çubuğu güya elimde dün olacaktı ben de anteni tamir edip arabaya takacaktım. Ses seda yok. Whatsapptan mesaj attım cevap yok. Hayırlısı bakalım.

SEP, JardeL, Mono and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 8/22/2022 at 11:12 AM, Najaz said:

yasemine-dosemecilik_722918.jpg

Yeri Bahçelievler Ankara'daydı, gözlerimle gördüğüm efsanevi döşemeci:mrgreen: Çok eski tabii, 80'lerde falandı galiba.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

400'lük zımparadan sonra anaskim ne bok yedik dedin mi demedin mi :lol: Nihai sonuç şahane olmuş. Eline sağlık :thumbs:

ZvAnA beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
8 minutes ago, Mono said:

400'lük zımparadan sonra anaskim ne bok yedik dedin mi demedin mi :lol: Nihai sonuç şahane olmuş. Eline sağlık :thumbs:

Youtube'da benzer videolar var. Hatta bunun için aynı Zvana'nın kullandığı tarzda kitler satılıyor.

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kloroform fark yaratmış görünüyor burada ama kullanacak kişiler kloroform nedir, nasıl kullanılır, tehlikeleri nelerdir, korunma için neler yapılmalıdır, iyice araştırsın önce. Maske için özellikli bir maske lazım sanırım.

Sonuç mükemmel ama söylemek lazım.

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
5 saat önce, Mono said:

400'lük zımparadan sonra anaskim ne bok yedik dedin mi demedin mi :lol: Nihai sonuç şahane olmuş. Eline sağlık :thumbs:

:lol: 

Bu işi zaten seneler önce nasıl yapıldıığını görmüştüm. @wazzap'ın dediği gibi hazır kitlerini satıyorlar. O yüzden hassktr demedim :P Açıkçası bu kadar basit ve malzemesi evde hazır olan birşey için set falan almadım tabiki. Bu setler ilk çıktığında sanki çok ahengirli birşeymiş gibi yok özel kimyasal madde vs diye şu anki satılan rakamların 5-6 katına pazarlıyorlardı. Pleksi ve kloroformla çok haşır neşir olduğumdan, o zaman bu olsa olsa kloroformdur demiştim. Nitekim sonradan bir sürü kloroformla yapıp aynı sonucu alanlar olunca artık o fiyatlara satamıyorlar. Ben de zaten kloroform olayı kanıtlanınca cesaret edip bunu yapmayı kafaya koymuştum.  Senelerdir denemek istiyordum. Kısmet bu zamana oldu.  

Kloroformu pratik olarak nasıl ısıtırım ve buharlaştırırım işi asıl kafamı kurcalamıştı. Sonra birden kaynamış suyun içine bir kaba koymak fikri aklıma geldi. Direk çaydanlıkla yaparım dedim. Ama sonradan çaydanlık hani soğursa tekrar ocağa git ısıt vs olmasın diye eşimin eski kahve cezvesi aklıma geldi. :D  Ve herkesin yapabileceği çok basit bir işlem oldu.

4 saat önce, iceice said:

Kloroform fark yaratmış görünüyor burada ama kullanacak kişiler kloroform nedir, nasıl kullanılır, tehlikeleri nelerdir, korunma için neler yapılmalıdır, iyice araştırsın önce. Maske için özellikli bir maske lazım sanırım.

Sonuç mükemmel ama söylemek lazım.

Açıkçası ben tedbirli adamımdır ve bu tür şeylere dikkat ederim ve herkese de böyle olmasını öneririm. Ama youtube'da hazır kitlerle vs bu işi yapanlarda da bir tane maske takan adam görmedim. Havadar bir ortamda çok çabuk buharlaşıp kaybolduğu için öyle çok tehlikeli bir durum olmuyor. Ama kapalı alanda dikkat edilmesi gereken bir madde.

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada daha önce vites kolunun içler acısı halini paylaşmıştım. Onu da adam edip araca tekrar monte ettim. Normalde direksiyonu bile söküp kendim kaplamışken bu sefer dikişle vs uğraşmak istemedim ve araba kaportacıdayken sanayide yakınlarda bir yerde rastgele bir döşemeciye kaplaması için verdim. 200 liraya kapladı. Ama açıkçası işçiliği pek memnun etmedi. Pot pot olmuş kısımlar sıfıra sıfır olmalıydı. Kullandığı malzeme de en dandik suni derilerden sanırım. Neyse temiz oldu en azından, sökme takma işini de öğrendiğim için şimdilik bir süre böyle kullanırım.  Önceki ve son hali şu şekilde;

njDQV0.jpg  njDyWx.jpg  njDxzy.jpg

 

Son Hali;

njDcYA.jpg  njDgz1.jpg  

 

Tetikle topuz arasındaki çerçeve de hiç içime sinmedi. Normalde o çerçeve kromaj kaplı. Bu kadar küçük bir parça için gidip bir yere kaplatmasıyla falan uğraşacak vakit bulamadım. Gerekirse sonra yaparım dedim. Kendim boyayla hallederim diye düşündüm. Elimde yine pc mod işlerinden kalma farklı farklı sprey boyalar vs var. Zımparasını yapıp, astarını vs attıktan sonra parlak kromaja yakın bir renge boyadım. Beğendim de. Ancak bu parlak metalik renkteki boyaya elimdeki vernik spreyin çok uygun olmadığını farkettim ve vernik atamadım. Bu şekilde de epey bir süre idare eder diye düşündüm. Ama topuz kaplanıp geldikten sonra adamın iç kısma kapladığı kısımlar o kadar daraltmış ki alanı çerçeveyi zor soktum yerine. Bu sırada da boya berbat oldu.

Tekrar söktüm, tekrar tüm katlar çıkana kadar zımparaladım. verniksiz son kat istediğim renk olamayınca, elimdeki verniğe uygun siyah bir boya ile boyadım bu sefer. Bu şekilde kemik sertliğinde katman oluşunca gittiği yere kadar yukarıdaki halinde kullanırım dedim. Aslında çerçeveyi aşağıdaki hale getirmiştim.;

njGCQS.jpgnjGu3s.jpg

Hem kaplaması hem çerçeve istediğim gibi olmadı ama eski haline göre en azından temiz duruyor. Canım sıkılına kadar bu şekilde kullanacağız artık.

njGK8j.jpg

Sıradaki gelsin bakalım :P   

 

ZvAnA tarafından düzenlendi
Mono, MilesTeg, wazzap and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hocam eline sağlık. sonuç güzel olmuş. farlar topuz fln güzel görünüyor.

bende c5 in solan farlarına girişmeyi düşünüyorum ama birazda üşeniyorum. bakalım bi ara girişicem herhalde

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 saat önce, Mr.Smith said:

hocam eline sağlık. sonuç güzel olmuş. farlar topuz fln güzel görünüyor.

bende c5 in solan farlarına girişmeyi düşünüyorum ama birazda üşeniyorum. bakalım bi ara girişicem herhalde

Valla üşenilecek kadar bir iş değil. Zımpara her numara için 7-8 dakika falan sürmüştür. Silmesi kurumasını beklemesi 15 dakika. Kloroform buharı ile uygulama 5 dakika. Tek far için bir saat bile harcamıyorsun. Ama kloroform ile temizledikten sonra mutlaka koruyucu bir vernik yada uv koruyucu film kaplama şart. Bu şekilde kullanılmamalı. Çok kısa sürede yine sararıp, bu halinden çabuk uzaklaşacaktır. Ben şuan ürün araştırıyorum henüz istediğim kalitede kendinden katılaştırıcı son kullanıcı için sprey bir vernik bulamadım Türkiye'de. Bir far için de gidip koca koca vernik, sertleştirici, tiner kutuları almak istemiyorum. Kendim malzeme bulamazsam, arabayı elden geçirttiğim kaportacı arkadaşıma yine gidip vernik attırabilirim.

ZvAnA tarafından düzenlendi
Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bence yukarıdaki farların zımparası ve buhar uygulaması yine çok kolay olur da, vernik için maskeleme daha fazla uğraştıracaktır muhtemelen. Onun dışında bir zorluk olacağını sanmıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hehehe, gözümde büyüyen kısım farı sökmek için ön tamponu sökmek gerekmesi aslında, tamponun altında kalan bir vidası var farın :\

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
21 minutes ago, Forgotten said:

hehehe, gözümde büyüyen kısım farı sökmek için ön tamponu sökmek gerekmesi aslında, tamponun altında kalan bir vidası var farın :\

ben sökmeden yaptım. sökmek şart değil. internette tonla video var.

Forgotten beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

evet, illa sökmek şart değil, iyi bir maskelemeyle araç üzerinde yapılmasında bir sakınca yok.

Bu arada son kullanıcıya uygun istediğim kendinden sertleştirici özellikte sprey bir vernik için iki gün alışveriş sitelerini taradım. Her yerde normal mobilya, aksesuar vs için genel amaçlı sprey vernikler var. Çok zor buldum. Özellikle ColorMatic ya da SprayMax 2K Clear Coat ürünlerini bulmaya çalıştım. Bu spreylerin özellikleri tüpün içinde akrilik verniğin dışında ayrı bir haznede akrilik sertleştirici de oluyor. Kullanım öncesi spreyin altındaki mekanizma ile hazne deliniyor  ve sertleştirici vernikle karışıyor. Bu şekilde gerçek anlamda kemikleşen bir vernik uygulaması yapabiliyorsunuz. Nozzle'ları da normal sprey boya ya da verniklerden farklı bu iş için uygun şekilde oluyor.  Bir iki güne elime geçer muhtemelen.

Ben farlar için kullanacağım ama özellikle  jantları için uygulama yapacak vs olursa, kesinlikle bu tip bir vernik edinin.

Forgotten, Mr.Smith, wazzap and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet arabanın işlerine devam ediyorum. Daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi kimya şirketimiz varken bir ara taşıdığım hidroklorik asit bidonlarından bir şekilde buharı sızmış ve arabanın bagajında yer yer pas yapmıştı. Kaporta aksamında genel olarak birşey olmasa da arka speakerlar ve stepne krikosu inanılmaz paslanmıştı. Pas sökücü bir kimyasalla onlara giriştim geçen hafta. Bagajın durumu bir süredir şu halde;

20220910-202103.jpg20220906-191222.jpg

20220917-170718.jpg  

Speakerların bu arka yüzeyleri ve kriko inanılmaz paslıydı. Yukarıdaki speakerın fotosu pas sökücü ile bir kısmı temizlendikten sonra çekildi. Krikonun paslı fotosunu çekmemişim. O da aynen o şekildeydi. Ama onu bir güzel pastan arındırdım ve üzerine bir de metal boyası atınca mis gibi oldu.

20220910-140517.jpg20220910-140525.jpg20220910-140509.jpg

Evet kriko bu kadar iyi olunca speakerları da halledeyim dedim. Ama benim Sonata'nın arka hoparlörlerini sökmek deveye hendek atlatmakla aynı şey. Arka koltukları koltuk yan dayamalarını sökmeden arka cam altı deck'i kaldıramıyor ve hoparlörlere erişilemiyor. Bunu gözüm yemediği için hoparlörlerin paslanmış metal kısımlarına bagajdan fısfısla pas sökücüyü sıkmak durumunda kaldım. Sonra da metal tel ile çitileye çitileye temizlemeye çalıştım. Bir gün ilk uygulamamı yaptım. Yorulunca ertesi güne bıraktım işi. İkinci gün biraz daha fısıfısladım. Bir ara o kadar hafif değmesine rağmen parmağım hoparlör konisine değdi ve değer değmez koni anında yırtıldı. Pasları halledelim derken tam olarak hallettik speakerları. :icon_crash: 

Meğer fısfısla hoparlör konisini çürütmüşüz. Speakerlar o kadar paslı olmasına rağmen aslında gayet de güzel çalışıyorlar ve iyi de performans veriyorlardı. Hoaparlörleri mahvettikten sonra işin başında göze alamayıp sökmediğim şeyleri mecburen sökmek durumunda kaldık. Koltukların kıç kısımlarını, yan omuz desteklerini söktüm, cam altı deck'i yerinden çıkarabildim ve sonunda speakerları da sökebildim.

adb117a0-3b4f-4f82-badc-4c9e239a1a08.jpg63cd6231-c629-4300-bc29-1fda29516543.jpg

dc7658db-d0c4-41a7-b62e-c8209e1f3a8b.jpg

20220917-181056.jpg20220917-181043.jpg

Arabayı bu duruma getirirken bir yandan da Focal RCX-690 yeni hoparlörün siparişimi verdim. Onlar gelene kadar bagajın diğer taraflarını elden geçirmeye başladım.

Bagajın yedek lastik konulan kısmı ve tabanı epey yıpranmıştı. İlk paylaştığım fotolarda görüldüğü gibi hem boyanın zedelendiği yerler hem de pas tozları vs pis bir görüntü oluşturuyordu. Bu bölümü plastidip gibi bir sprey boya ile boyamayı uygun gördüm. Böylece istediğim zaman söküp atabilirim, orjinal boyasına da herhangi bir zarar vermemiş olurum diye düşündüm.

Bagajı önce güzelce yeni yaptığım köpük makinasıyla bir güzel yıkayıp, kaba pisliğini aldım. Güzelce her yerini sildim. Sonra bagaj döşemelerine ve aracın dış yüzeyine rüzgarla vs gelebilecek boya tozlarını engellemek için maskeleme işlemine başladım.

20220918-170244.jpg20220918-170237.jpg20220918-171310.jpg

Benim arabamın orjinal rengi olan sedefli beyaz(Pearl White) için iki adet plastidip mat beyaz ve bir adet Pearl effect spreyi almıştım.

20220918-171656.jpg

Boyanın tamamı için 4 kat mat beyaz ve 2 kat da pearl effect uygulanması gerekiyor. Ancak 2 kat pearl effect için bir kutu yeterli olurken 4 kat beyaz için bir tane daha mat beyaz sprey boya alsaymışım iyi olurmuş. 4 katı yine attım ama bazı yerler tam da istediğim gibi kapanmadı. Ama işin sonunda en azından eskisine nazaran çok daha iyi ve temiz bir görüntüye kavuştum.

20220918-191235.jpg20220918-193102.jpg

 bu işi de hallettikten sonra yeni hoparlörlerimiz de geldi ve bir sonraki gün onların montajına geçtim. Onun aşamalarını da bir sonraki mesajda paylaşırım artık.

ZvAnA tarafından düzenlendi
Mono, wazzap, snc-tr and 3 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok