DLSS, FSR, vb. bilimum AI destekli görüntü iyileştirici
0

Bu konuda 44 mesaj var

FSR 2.0'ı denemek için Deathloop'u aldım Steam indiriminden, başarılı buldum uygulamayı kısa süren denemede.

Ancak şunu söylemek gerekirse, 4K 28 inç monitörde FSR 1.0 bile rahatsız edici olmuyor, 2560x1440 27 inç monitörde Nvidia Image Scaler da FSR 1.0 da iyi değildi, en üst ayarlarda bile rahatsız edebiliyordu beni.

4K 28 inç monitör ile Radeon Super Resolution(ki FSR 1.0, ancak oyun içinden çalışmadığı için HUD native çözünürlükte değil, farkı bu) ile 2560x1440 çözünürlükte Metro Exodus Enhanced Edition bitirdim, rahatsızlık vermedi.

Resident Evil 2 ve Resident Evil 3'ü FSR 1.0 Ultra Quality ayarında çalıştırdım, yine iyiydi.

2560x1440 27 inç monitörden farklı.

FSR 1.0'ın(NIS da böyle) en kötü yanı yanı parıldama oluyor, o kötü baya, gördüğüm kadarıyla FSR 2.0 ve DLSS'de bu çok minimal veya yok. Otlar bir de FSR 1.0 ile iyi değil, direkt farkediliyor mesela.

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet mod şeklinde ekleniyor, pek de araştırmadım, sorun var mı yok mu bilmiyorum. Ama görsel kalite olarak ilk defa DLSS'le yarışacak kıvama gelmiş. Hem de benzer performans ile. Sorunlar da giderilirse veya bu tip işler resmi şekilde yapılırsa FSR gerçekten ön plana çıkar. Gerçi yeni nesil gpulara Amd'nin de yapay zeka çekirdekleri ekleyeceği söyleniyor. Bu yazılımsal upscaling işleri yeni nesilde yalan olabilir.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, mamad said:

Eve mod şeklinde ekleniyor, pek de araştırmadım, sorun var mı yok mu bilmiyorum. Ama görsel kalite olarak ilk defa DLSS'le yarışacak kıvama gelmiş. Hem de benzer performans ile. Sorunlar da giderilirse veya bu tip işler resmi şekilde yapılırsa FSR gerçekten ön plana çıkar. Gerçi yeni nesil gpulara Amd'nin de yapay zeka çekirdekleri ekleyeceği söyleniyor. Bu yazılımsal upscaling işleri yeni nesilde yalan olabilir.

Burada ama yapılan birşey yok artı olarak sanıyorum AMD tarafından. AMD FSR 2.0'ın kaynak kodunu açtı sadece bildiğim kadarıyla sonradan da bunlar ortaya çıktı. Süreç böyle oldu herhalde. Görsel kalite ve DLSS ile yarışacak kıvama gelmesi için artı yapılmış birşey yok ortada. 

AMD'nin de yapay zeka eklemesi FSR teknolojisinin sonu olur mu ? Çok sanmıyorum, bakalım görelim gelişmeleri, daha yeni nesil gelmeden erken olur bu tahminler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu aralar bir sürü oyuna modla fsr2.0 eklenmeye başlandı. Her zaman çok başarılı işler çıkmadığı için hepsini yazma gereği duymuyorum. Ara ara techpowerup'a bakıp görülebilir.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

DLSS vs FSR incelemesi yapmışlar:

https://youtu.be/1WM_w7TBbj0

https://videocardz.com/newz/amd-fsr2-vs-nvidia-dlss2-comparison-shows-only-one-winner

Edit: Özet olarak 26 oyunun genelinde DLSS daha iyi denmiş. Ancak benim dikkatimi çeken, bu upscale işinin tam da belirginleştiği yer olan düşük çözünürlük ve yüksek performans seçeneklerinde DLSS'in başarısının belirginleşiyor olması. 4K+Quality mod karşılaştırmasında aralarında çok büyük fark yokken (genelde DLSS azıcık daha iyi görünüyor), 1440p+Performance mod seçildiğinde DLSS ezip geçmiş. Çünkü 4K'da zaten çözürlük yüksek ve upscale edilecek çözünürlük düşse bile fazla düşmüş olmuyor. Bu da sorunların göze batmasını engelliyor. Ancak 1440p+Performance ayarları, gerçek çözünürlüğü çamur seviyesine düşürmek anlamına geliyor ve DLSS orada gerçekten işin içine yapay zeka girdi dedirtiyor. FSR'ın daha gidecek çok yolu var gibi görünüyor.

Şahsen ben de DLSS'i 1440p çözünürlükte ve Quality veya Balanced ayarları ile kullanıyorum ve sonuçtan hep memnun kaldım.

mamad tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

özet: bunu söylemekten memnun olmasam da DLSS ağır ezmiş.

umarım AMD artık bir atak yapar da rekabet kızışır, fiyatlar düşer.

çoook zaman oldu AMD GPU'lu ekran kartım olmayalı, almak isteriz Lisa Su Reis Abla bir atraksiyon gösterirse.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

FSR'ı ben oldukça önemli buluyorum aslında. Özellikle de eski kartlara (taa Maxwell mimarili Nvidia kartlar bile çalıştırıyor) bile gelmiş olması çok güzel. Amd pazar payı sebebiyle sürekli uzun ömürlülüğe oynuyor. Aslında bizim gibi 18. dünya ülkeleri için bu çok önemli. Eskiden tersi bir durum vardı. GCN mimarisi öncesi dönemlerde, mimarileri hızlı değişir, hızlı güncellenir ve sürücü desteği de zayıf ve kısa süreli olurdu. Şimdi tam tersi. Uzun vadede Amd kartlar daha kârlı bir seçenek haline geliyor. Bellek miktarı da yıllardır bu tercihi pekiştiriyor. FSR da bu konuda yeni bir basamak oldu. Eğer FSR3 ile de benzer bir şey yapabilirse, yine dişe dokunur bir gelişme sunmuş olur.

mamad tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ek olarak PS5, Xbox Series S/X konsolları da FSR' dan faydalanıyor. Dolayısıyla bu teknolojinin daha da gelişmesi herkes açısından iyi haber.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lossless Scaling diye bir yazılım var. Tamamen yazılımsal frame generation ve scalling yapabiliyor.

Görüntü kalitesi olarak elbette FSR, DLSS, XeSS gibi uygulamalarla karşılaştırılamaz ama her yazılımda her oyunda kullanabiliyorsunuz. Özellikle en son güncelemesi ile gayet kullanılabilir hale geldi.

Lossless Scaling'in frame generation'ı çok ilkel, televizyonlardaki motion fluid, 100hz, true motion gibi isimlerle anılan motion interpolation teknikleri gibi çalışıyor.

 

Misal ben Arma 3 oynuyorum ve Arma'nın antika motoru yüzünden xeon işlemcili masaüstü bilgisayarımda oynarken fps yer yer 20'lere kadar düşüyor çünkü fps'i sunucu ve bilgisayarınızın tek çekirdek performansı belirliyor. Tahmin edeceğiniz üzere fare ile oynanan bir fps oyununda 20fps 30fps falan öyle tahammül edilebilir bir şey değil.

Lossless Scaling Arma'ya ilaç gibi geldi.

 

Steam'den 3.50$'a satın alınabiliyor.
https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bunu forumda alakasız yerlere çok yazdım ama ilgisini çeken pek olmadı. Borderlands 3'u 48fps'e kilitleyip bununla x3 modunda 144fps'e çıkarıyorum; fanları 5000+ rpm'de çalışıp kafamın öpülmesinden kurtuldum, yoksa fanların sesine katlansam 1080p ultra'da 130+ fps görüyor zaten kendisi. Ama bu aralar o kadar da takılmıyorum fan sesine, gaming laptop "quirk"lerine alışıyorum galiba...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
13 saat önce, Whooosh said:

Lossless Scaling diye bir yazılım var. Tamamen yazılımsal frame generation ve scalling yapabiliyor.

Görüntü kalitesi olarak elbette FSR, DLSS, XeSS gibi uygulamalarla karşılaştırılamaz ama her yazılımda her oyunda kullanabiliyorsunuz. Özellikle en son güncelemesi ile gayet kullanılabilir hale geldi.

Lossless Scaling'in frame generation'ı çok ilkel, televizyonlardaki motion fluid, 100hz, true motion gibi isimlerle anılan motion interpolation teknikleri gibi çalışıyor.

 

Misal ben Arma 3 oynuyorum ve Arma'nın antika motoru yüzünden xeon işlemcili masaüstü bilgisayarımda oynarken fps yer yer 20'lere kadar düşüyor çünkü fps'i sunucu ve bilgisayarınızın tek çekirdek performansı belirliyor. Tahmin edeceğiniz üzere fare ile oynanan bir fps oyununda 20fps 30fps falan öyle tahammül edilebilir bir şey değil.

Lossless Scaling Arma'ya ilaç gibi geldi.

 

Steam'den 3.50$'a satın alınabiliyor.
https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/

Videolarda ve youtube da falanda çalışıyor mu?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, Squall said:

Videolarda ve youtube da falanda çalışıyor mu?

Evet. videoyu tam ekran yapınca programın tuş kombinasyonuyla açıp kullanabiliyorsunuz.

2 hours ago, Najaz said:

Bu 3.50 dolarlık Lossless Scaling zamazingosunun incelemesi DF'de çıktı ve FG'nin hareketli görüntülerdeki kalitesi çok kötü. Videoyu izleyin, ne demek istediğimi anlayacaksınız:

https://www.youtube.com/watch?v=69k7ZXLK1to

a0zqdwj.jpg

Bu DLSS FG ile mukayese etmek için olan bir şey değil, eğer varsa DLSS FG açarsınız yoksa bunu. Hani "koyunun olmadığı yerde keçiye Abdulrahman Çelebi derler" sözündeki gibi düşünün. ;)

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 hours ago, Squall said:

Videolarda ve youtube da falanda çalışıyor mu?

Chrome, Firefox, Notepad, Paint.... her şey ile çalışıyor.

 

4 hours ago, Najaz said:

Bu 3.50 dolarlık Lossless Scaling zamazingosunun incelemesi DF'de çıktı ve FG'nin hareketli görüntülerdeki kalitesi çok kötü. Videoyu izleyin, ne demek istediğimi anlayacaksınız:

https://www.youtube.com/watch?v=69k7ZXLK1to

a0zqdwj.jpg

Kendi kullandığım şeyin internetten videosuna mı bakayım?


Peregrine zaten yazmış, DLSS, FSR falan var ise zaten onu kullan, "Görüntü kalitesi olarak elbette FSR, DLSS, XeSS gibi uygulamalarla karşılaştırılamaz" yazmışım oraya.
DLSS, FSR modern oyunlarda standart, Eski oyunların çoğunda da gerek olmuyor çünkü bu oyunları modern donanımla zaten yüksek çözünürlüklerde yüksek hızlarda oynayabiliyorsunuz.

Bu  kümelerin dışında kalan nadir durumlarda bu program fark yaratıyor. Örneğin 30fps kilitli 60 fps kilitli bir oyun var, o oyunda kullan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 saat önce, Whooosh said:

Kendi kullandığım şeyin internetten videosuna mı bakayım?

Seni alıntılayarak yazmadım ki :)

Söylemek istediğim şu: Bu zamazingo Reddit'te falan her derde deva sihirli değnek gibi lanse ediliyor. Halbuki sebep olduğu görsel kusurlar kabul edilebilir sınırlar içinde değil bence. DLSS'in ilk dönemlerinde veya FSR 3'e kadar devam eden shimmering sorununu bile aşan, hareketli objelerin geometrisini deforme eden kusurlara sebep oluyor. İki elin parmaklarını geçmeyen birkaç spesifik oyun dışında kullanım alanı yok pratikte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Herkesin elinde RTX3080 - 4090 falan yok, insanlar SteamDeck ile cücük kadar ekranda cücük çözünürlükte en düşük ayarlarda 24-25 fps ile oyun oynamaya çalışıyor. Bu programı çalıştırınca şak diye 25'den 50fps'e çıkıyor. Evet, hızlı hareketlerde artifactleri çok net görüyorsun, görmemek elde değil ama karşılığında verdiği akıcılık hissi artifactlerin canını sıkmasının önüne geçiyor. Görüntüde bozulmalar oluyor ama akıcıkta hiçbir sıkıntı yok. Native 60hz nasıl bir akıcılık hissi veriyorsa, bununla 30'dan 60'a çıkarınca da aynı hissi veriyor.


Sihirli değnek mi bilmem ama sıkıntılı oyun yada sıkıntılı donanım için büyük nimet. Diğer taraftan özel donanım gerektirmiyor, oyun desteği gerekmiyor, ayarları kurcalaman, oyun dosyalarını kurculaman gerekmiyor. Programı çalıştırıyorsun, 25fps'den 50'ye çıkıyor, 40'dan 80'e çıkıyor.

 

Peregrine beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

3x modunda 40'dan 120'ye çıkıyor, eskaza AMD işlemcin varsa iGPU'da çalış diyorsun, discrete GPU'yu yormuyor, thermal'leri düşürüyor. Ayrıca ürünün kendi upscale ve frame generation implemantasyonu bana AMD FSR'dan daha güzel çalışıyor gibi geliyor, gözüm iyui görmediğinden olabilir :mrgreen:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

iGpu olayını laptopta (intel+Nvidia) denedim ama düzgün çalışmadı, aynı harici gpu'dan çalıştırınca daha iyi sonuç veriyor. Yazılımın güncellenmiş hali ile denemedim, belki düzelmiştir.

Ayrıca çift monitörünüz varsa atıyorum  birinci monitörde native, ikinci monitörde hızlandırlmış ve upscale edillmiş şekilde çalıştırabiliyorsunuz, hatta yazılımın tam ekran çalışması bile şart değil, pencere modunda çalışan bir yazılımı bile tam ekran yapabiliyorsunuz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok