Nvidia GeForce 10 Serisi (Pascal)
2 2

Bu konuda 1.144 mesaj var

Crossfire ve freesync olayına çözüm bulsalar benim için esas sıkıntı noktası hallolmuş olacak, Polaris 10 önemli benim için bir de, R9 290 süründürüyor artık, yılların yorgunluğu ile zaten ısınan kartlar yanma boyutuna geçti artık, oraya bir müdahale etmem lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Performans sorunu gördüğüm kadarıyla gcn1.2 öncesi gpularda ortaya çıkıyor. Yani gcn1.1 ve 1.0 gpularda. Ama sürücüde yalnızca 390 serisi denmiş. Gcn1.0 gpularda durum nasıl acaba? Bizim 7950 yine yalan mı oldu ki?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

GTX 980 SLI ile kafa kafaya 4K'da. SLI olarak 4K 120Hz monitörle de iş görür rakamlara bakıldığında.

 

SLI olarak hele 2560x1440 144Hz monitörleri de ihya eder.

 

Tabii bu testlere göre. Bakalım fiyatları da görelim bir ona göre ne yapacağız karar verelim, yine de ama bu yıl içinde veya maksimum yılbaşında GTX 1080Ti gelecekse HBM2 ile onu beklemek çok çok daha doğru olur.

ionian beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4k'da bazı sonuçları bariz kötü. Bant genişliği baya etkilemiş sanırım.

 

Özet olarak şunları ekleyelim:

 

GTX-1080-REVIEWS-89.jpg

GTX-1080-REVIEWS-90.jpg

perfrel_2560_1440.png

perfrel_3840_2160.png

perf_1440p.png

perf_4k.png

 

 

 

Şu da efsane olmuş:

 

http://www.hardware.fr/articles/948-11/fermi-vs-kepler-vs-maxwell-vs-pascal.html

 

 

Enerji verimliliği konusunda da durum şöyle:

 

perfwatt_2560_1440.png

 

Nvidia baya sağlam gelmiş görünüyor. Kartın sırıtan bir tarafı yok. Zaten Maxwell de çok iyiydi. Şimdi onu yeni özellikler ekleyerek 16nmye taşımış. Artık Amd'den neler geleceğini göreceğiz.

 

Edit: Hardware.fr sitesinin tabloları forumda desteklenmiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1070'in de bazı özellikleri belli olmuş:

 

NVIDIA-GeForce-GTX-1070-Specifications.p

 

Shader sayısı baya düşmüş. İnşallah bellek veri yolunu da kırpıp 192 bit yapmazlar. Ya da 970'teki gibi bir şey olmaz diyelim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Async neden önemli değil ? destekleyen oyunlarda ciddi performans kazancı var diye hatırlıyorum. 

 

MAntle gibi olacak yazmışsınız ama mantle başlarılı oldu. MS dx12 i çıkarmaya zorladı ,onunla da belli bir performans kazancı var. 

 

https://twitter.com/PCMasterRaceSub/status/732582106661048320

 

1070 benchmarkları var mı? Onun fiyatı baya iyi . değişiklik olsun diye upgrade edilebilir R290 'dan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kart iyi soylenecek laf yok ama 1440p 60hz karti gibi dusunmek lazim . Bu kart bile grafikten kismadan 120 144 hz bir monitoru high ultra ayarlarda tek basina besleyemeye yetmeyecek gibi gorunuyor. Ultracilar yine sli yapmak zorunda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
  On 5/17/2016 at 21:08, ResetButton said:

Async neden önemli değil ? destekleyen oyunlarda ciddi performans kazancı var diye hatırlıyorum. 

 

MAntle gibi olacak yazmışsınız ama mantle başlarılı oldu. MS dx12 i çıkarmaya zorladı ,onunla da belli bir performans kazancı var. 

 

https://twitter.com/PCMasterRaceSub/status/732582106661048320

 

1070 benchmarkları var mı? Onun fiyatı baya iyi . değişiklik olsun diye upgrade edilebilir R290 'dan.

 

Abi bu kadar duygusal yaklaşmaya gerek yok bence. Yani mantle olmasaydı dx12 olmayacak mıydı? Daha önce 11 tane sürümü çıkan apiden bahsediyoruz. Geçen yılki hadiseden sonra hala mantle'ın başarılı olduğunu düşünüyorsanız bence süreci bir daha gözden geçirin. Ben başarılı olan hiçbir apinin 1,5 yılda ortadan kaldırıldığını hatırlamıyorum. Kısaca şöyle söyleyeyim; mantle büyük ihtimalle microsoftun isteği ve desteği ile ortaya çıkarılmış bir deneme ürünüydü. Denendikten sonra da yine mikinin isteği ile ortadan kaldırıldı. Taa en başında bile bir sürü kargaşa yaşandı, konsollar da destekleyecek, konsoldan oyun port etmek kolay olacak vs. gibisinden. Aslında o zamandan belliymiş, mikinin xo için yeni bir api hazırlama isteği. Sonradan da dx12 ile birlikte her şey netleşmeye başladı. Miki pc ile xo'yu yaklaştırmak istedi. O da ne kadar başarılı oldu tartışmalı. Kimsenin xo'yu kapışmadığı açık. Pc'yi de kimse dx12 var diye kullanmıyor.

 

Amd mantle'la başarılı olduysa neden birden bire sonlandırdı? Kimse bunu sorma gereği duymuyor. Kutularına gerekli gereksiz her türlü ıvır zıvırı yazana kadar başarılı olmuş mantle'ı yazarsın di mi? Ama yok, ben onu ortadan kaldırayım dediler, dedi firma öyle mi? Daha garibi, Amd'nin gazladığı oyun yapımcılarınının da mantle'ı unutmuş olması. Mantle'ın adını bile anan kalmadı. Hatta mantle'la geleceği söylenen oyunlar da birden o desteği unutup onun yerine gaming evolved oluverdi...

 

Mantle'ın microsoft tarafından gerçekleştirilen bir deneme olduğu çok belli. Sen adamın platformunda adama rakip api çıkaracaksın, o da aa kardeş bu çok güzelmiş, ben bunu alıp yeni api yapayım diyecek. Hem de miki! :lol:

 

Şimdi Amd elinde kalan yegane farklı özelliği satmaya çalışıyor. Bunun için de bağlayabileceği her firmayı bağlamaya çalışıyor ama orda da çok büyük bir hareketlenme yok. AoS'yi siteler kullanmasa kimsenin umrunda değil. Hitman rezalet. QB fiyasko oldu. Geriye ne kaldı? Performans getirisi deniyor ama bu oyunların performansı zaten rezil durumda. Yani daha iyi grafiklerle daha iyi performans veren gaming evolved oyunları varken async olayı ne vermiş oldu bize. Son of Rome'da da Amd çok daha iyi performans gösteriyordu. Grafikleri de çok iyiydi. Async mi kullanıyordu? Farcry'ın yeni oyunlarında Amd kartlar daha iyi. Onlar mı async kullanıyor. Ben ortada bir şey görmüyorum. Async dendiği zaman o oyundan kaçmak gerekiyor diye düşünmeye başladım ben. Çünkü daha bunu kullanıp da adam gibi performans gösteren ya da sorunsuz çıkan bir oyun olmadı. Siteler de belli ki farklılık olsun diye, biraz da laf olsun diye ipe sapa gelmez oyunları inceliyorlar işte. Allah aşkına ciddi alıp da son Hitman'i ya da QB'i oynayan oldu mu? Gündeme bile gelmedi oyunlar yav. Siteler bunları inceleyene kadar adam gibi GoW falan inceleseler daha iyi olur. Dx12 diye kasım kasım kasmaya gerek yok. Grafiği iyiyse, performansı da iyiyse dx11, 12 olmuş, 40 olmuş, 50 olmuş farkeder mi? Ha bu arada Amd async, dx12 diye yırtınıyor ama dx12 oyunlar içinde RoTR kadar sağlam grafik ve performansa sahip olanı yok. Bence bu bile ayrı bir ironi. :icon_whistle:

 

1070 testleri de yok henüz. Belki onu kartın çıkacağı güne bırakmışlardır. Yani 10 hazirana. Nvidia da 1080'de iyi bir iş çıkardığı için 1070'te halt etmiş. 5 sm kapalı olacak. 20'den 15 düşmüş. Tabi tmu falan da %25 azalıyor. Daha düşük saat hızları olacak. Bellek de gddr5. Gerçi gpuyu bu kadar kırptıktan sonra belleğin 8ghz gddr5 olması lütuf gibi bir şey olmuş. :zuh: Ama onda da korkum kartın 192 bite falan düşürülmesi. Ya da yeni bir bellek karmaşasıyla 224 bit gibi bir şey olarak gelebilir. :mrgreen:

 

@

 

Nvidia bant genişliğini ve ropu artırmamış. Çözünürlük yükseldikçe kart ufaktan dökülmeye başlıyor. 1440p'de çok iyi ama dediğiniz gibi 120/144hz durumu yaş. Bir de yıllardır firmaların bunu umursamaması söz konusu. Vr için yüksek fps gerektiğinden anca şimdi donanımsal çözümler üretmeye başladılar. Ama o da doğrudan vr'a yönelik gelişmeler. Monitörde yüksek hz işi yine yalan oluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valla ben mantle 'ı çok kullandım BF4 'te, hatta oyunu hem mantle + 290 ile hem dx11+ 780 ile oynadım. 290 açık ara çok iyi performans veriyordu 780'e göre. İşin iç yüzünü bilmiyorum büyük bir ihtimal MS AMD 'ye elimde böyle bir api al bunu kullan pazarla dedi. Sonuçta driver yazmakta zorlanan AMD 'nin api yazması pek muhtemel gelmiyor bana. Neyse güzel bir devirdi benim için o yüzden mantle 'ı hep iyi hatırlayacağım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
  On 5/18/2016 at 04:26, SkyWarrior said:

Partitionlanmış bellek arayuzu yapmayı biliyor nvidia. 192 bit 2 gb 550tileri unutmadık.

İlginç geldi, haberim yoktu böyle birşeyden.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
  On 5/18/2016 at 04:43, Meza said:

Valla ben mantle 'ı çok kullandım BF4 'te, hatta oyunu hem mantle + 290 ile hem dx11+ 780 ile oynadım. 290 açık ara çok iyi performans veriyordu 780'e göre. İşin iç yüzünü bilmiyorum büyük bir ihtimal MS AMD 'ye elimde böyle bir api al bunu kullan pazarla dedi. Sonuçta driver yazmakta zorlanan AMD 'nin api yazması pek muhtemel gelmiyor bana. Neyse güzel bir devirdi benim için o yüzden mantle 'ı hep iyi hatırlayacağım.

Bu Mantle ve Microsoft bağlantısı ile ilgili bir kanıt yok sanıyorum, durum spekülasyondan ibaret.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada 1070 partitioned bellek arayüzü ile filan da çıkarsa muhtemelen performans olarak 980 in bir tık üzerinde olacak ama çok yüksek beklentilere girmeyin derim kırpık kartlar için. NVIDIA resmen ırzına geçiyor kırpık kartların ve ne yaptığı belli olmuyor. 

 

GTX 760 ların bazılarında ROP eksik olması ihtimali bile vardı. Öyle rasgele kırpık anlayacağınız. Bunlar benchlerde belli olmuyor genelde çok sayıda kullanıcı kullanıp karar verdiğinde ortaya çıkıyor 970 vakası gibi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
  On 5/18/2016 at 07:55, SkyWarrior said:

Bu arada 1070 partitioned bellek arayüzü ile filan da çıkarsa muhtemelen performans olarak 980 in bir tık üzerinde olacak ama çok yüksek beklentilere girmeyin derim kırpık kartlar için. NVIDIA resmen ırzına geçiyor kırpık kartların ve ne yaptığı belli olmuyor. 

 

GTX 760 ların bazılarında ROP eksik olması ihtimali bile vardı. Öyle rasgele kırpık anlayacağınız. Bunlar benchlerde belli olmuyor genelde çok sayıda kullanıcı kullanıp karar verdiğinde ortaya çıkıyor 970 vakası gibi. 

 

İyi de 970'teki sorunu kullanıcılar değil, o sorunu denetlemeye yarayacak bir çeşit (uydurulmuş) bir test yapanlar anladı. Bir de techreport kıllandırmıştı zaten. Büyük ihtimal ondan sonra biraz daha üzerine düşüldü. Ama kullanıcı tarafında ne anlayan ne de bundan rahatsız olan vardı. Zaten o yüzden nvidia eli rahat davrandı. Kraldan çok kralcı olanlar bu mevzuyu çooook büyük bir sorun gibi göstermeye çalıştılar o kadar.

 

Bellek sorunu deyince 8800gts 320mb üzerine tanımam. Onun yanında 970 sinek ısırığı bile sayılmaz.

 

1070'te bellek tarafında direk olarak kesinti olabilir lafları çıkmaya başlamış. Yani 970'teki gibi ne olduğu belli olmayan ya da duyurulmayan bir şey olmayıp direk kart böyle diyerek çıkarabilirler. Gpu çok fazla kırpılmış bu sefer. Bellekle de oynayabilirler yani.

Firienholt beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
  On 5/17/2016 at 21:49, mamad said:

Abi bu kadar duygusal yaklaşmaya gerek yok bence. Yani mantle olmasaydı dx12 olmayacak mıydı? Daha önce 11 tane sürümü çıkan apiden bahsediyoruz. Geçen yılki hadiseden sonra hala mantle'ın başarılı olduğunu düşünüyorsanız bence süreci bir daha gözden geçirin. Ben başarılı olan hiçbir apinin 1,5 yılda ortadan kaldırıldığını hatırlamıyorum. Kısaca şöyle söyleyeyim; mantle büyük ihtimalle microsoftun isteği ve desteği ile ortaya çıkarılmış bir deneme ürünüydü. Denendikten sonra da yine mikinin isteği ile ortadan kaldırıldı. Taa en başında bile bir sürü kargaşa yaşandı, konsollar da destekleyecek, konsoldan oyun port etmek kolay olacak vs. gibisinden. Aslında o zamandan belliymiş, mikinin xo için yeni bir api hazırlama isteği. Sonradan da dx12 ile birlikte her şey netleşmeye başladı. Miki pc ile xo'yu yaklaştırmak istedi. O da ne kadar başarılı oldu tartışmalı. Kimsenin xo'yu kapışmadığı açık. Pc'yi de kimse dx12 var diye kullanmıyor.

 

Amd mantle'la başarılı olduysa neden birden bire sonlandırdı? Kimse bunu sorma gereği duymuyor. Kutularına gerekli gereksiz her türlü ıvır zıvırı yazana kadar başarılı olmuş mantle'ı yazarsın di mi? Ama yok, ben onu ortadan kaldırayım dediler, dedi firma öyle mi? Daha garibi, Amd'nin gazladığı oyun yapımcılarınının da mantle'ı unutmuş olması. Mantle'ın adını bile anan kalmadı. Hatta mantle'la geleceği söylenen oyunlar da birden o desteği unutup onun yerine gaming evolved oluverdi...

 

Mantle'ın microsoft tarafından gerçekleştirilen bir deneme olduğu çok belli. Sen adamın platformunda adama rakip api çıkaracaksın, o da aa kardeş bu çok güzelmiş, ben bunu alıp yeni api yapayım diyecek. Hem de miki! :lol:

 

Şimdi Amd elinde kalan yegane farklı özelliği satmaya çalışıyor. Bunun için de bağlayabileceği her firmayı bağlamaya çalışıyor ama orda da çok büyük bir hareketlenme yok. AoS'yi siteler kullanmasa kimsenin umrunda değil. Hitman rezalet. QB fiyasko oldu. Geriye ne kaldı? Performans getirisi deniyor ama bu oyunların performansı zaten rezil durumda. Yani daha iyi grafiklerle daha iyi performans veren gaming evolved oyunları varken async olayı ne vermiş oldu bize. Son of Rome'da da Amd çok daha iyi performans gösteriyordu. Grafikleri de çok iyiydi. Async mi kullanıyordu? Farcry'ın yeni oyunlarında Amd kartlar daha iyi. Onlar mı async kullanıyor. Ben ortada bir şey görmüyorum. Async dendiği zaman o oyundan kaçmak gerekiyor diye düşünmeye başladım ben. Çünkü daha bunu kullanıp da adam gibi performans gösteren ya da sorunsuz çıkan bir oyun olmadı. Siteler de belli ki farklılık olsun diye, biraz da laf olsun diye ipe sapa gelmez oyunları inceliyorlar işte. Allah aşkına ciddi alıp da son Hitman'i ya da QB'i oynayan oldu mu? Gündeme bile gelmedi oyunlar yav. Siteler bunları inceleyene kadar adam gibi GoW falan inceleseler daha iyi olur. Dx12 diye kasım kasım kasmaya gerek yok. Grafiği iyiyse, performansı da iyiyse dx11, 12 olmuş, 40 olmuş, 50 olmuş farkeder mi? Ha bu arada Amd async, dx12 diye yırtınıyor ama dx12 oyunlar içinde RoTR kadar sağlam grafik ve performansa sahip olanı yok. Bence bu bile ayrı bir ironi. :icon_whistle:

 

1070 testleri de yok henüz. Belki onu kartın çıkacağı güne bırakmışlardır. Yani 10 hazirana. Nvidia da 1080'de iyi bir iş çıkardığı için 1070'te halt etmiş. 5 sm kapalı olacak. 20'den 15 düşmüş. Tabi tmu falan da %25 azalıyor. Daha düşük saat hızları olacak. Bellek de gddr5. Gerçi gpuyu bu kadar kırptıktan sonra belleğin 8ghz gddr5 olması lütuf gibi bir şey olmuş. :zuh: Ama onda da korkum kartın 192 bite falan düşürülmesi. Ya da yeni bir bellek karmaşasıyla 224 bit gibi bir şey olarak gelebilir. :mrgreen:

 

 

Söylemek istediğim o değildi. Mantle olmasa da elbette dx12 çıkardı. İçeriği farklı olabilirdi veya ms geciktirmeye devam edebilir. Spekülasyon tabii, belki dx çıkmadan mantle ile bir deneme ,hazırlık yapıldı. Söylemek istediğim Mantle fikir olarak başarısız bir fikir değildi. Yerini dx12 e bıraktı. Alanlar da pişman olmadılar sonuçta  para vermeden bir özellik daha kaznıldı. Civ , BF gibi çok önemli oyunlarda performans kazanıyordu. Bu oyunları oynuyorsanız AMD kullanmaktan dolayı ek kazancınız oldu.

 

Async meselesi üzerine genel kanı bu mu?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

970 de bellek nedeniyle microstutterdan şikayet edenler mevcut neticede. Abartılmış bir durum değil. 64 rop yerine 56 rop ve 256 bit bellek yerine 224 bit bellek arayüzü ile gelmiş bir ürün. Ucube. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu tarz kırpma kartları sevmiyorum, işlemci ünitelerini eksiltirsin eyvallah, onun dışında hele gizli, kapaklı işler hoş değil.

 

GTX 1070 düşünenlerin bu tarz şeyleri iyi takip etmesinde fayda var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok