XCOM2
0

Bu konuda 54 mesaj var

GMG' de %20 indirim ile 140 TL yapıyor, G2A' da 120 TL' ye satılıyor.

 

Gene de çok fiyatı yahu, whishlist' e ekleyip bekleyeceğim bu gidişle.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun çok sağlam. Öyle sıradan bir XCom hikayesi de yok, çok yakışmış yeni bakış açısı.

 

Eski sıkıntılı noktalar gayet "solid" bir şekilde düzeltilmiş ve/veya yenilenmiş. Grafikler gerçeğe yaklaştırma pahasına heba edilmemiş, hala bir oyun oynadığınızı hissettirecek kadar gerçek. Dozu iyi ayarlanmış. Şahsen çok gerçekçi grafiklerle XCom pek bağdaştıramazdım zaten.

 

Oyuna kendi yarattığınız karakterleri ekleyebiliyorsunuz. Silahınızın görüntüsü ve ismi de dahil askerlerle ilgili her şeyi modifiye edebiliyorsunuz. Bu karakterleri dışa ve içe aktarma da mükmün. Böylelikle tasarımlarınızı kaybetmiyorsunuz ve arkadaşlarınızla da paylaşabiliyorsunuz. Spoiler vermeye çekindiğim için daha fazla yazmayayım en iyisi.

 

Oyunun müdavimi iseniz oldukça tatmin edici bir sequel olduğunu söyleyebilirim.Verdiğiniz paraya değer diye düşünüyorum. Yine de indirimli almaya bakın tabii :)

ObiWan beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

G2A veya Kinguin'den alabilirsiniz, 110-120 TL civarına geliyor ve bence bu parayı hakediyor. Ki oyunda resmi mod desteği de var. XCOM1 için Long War'u yapan elemanlar XCOM2 için yapmaya başlamışlar hatta 3 tane ufak modları var. 

Tam bir klasik... 

Zamanı olmayanlar tabi bir kaç ay sonra indirime girecektir. Sanırım yaz indiriminde birşeyler olur. Fakat Steam TR fiyatı zaten çok pahalı olacağı için yine 120 TL'leri bile görmeyebilir o indirimde bile. Alternatif key yöntemlerinde ne olur bilemem.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Senelerdir XCOM ismini gorurum ama bir kere olsun nedir ne degildir diye bakmadim. Gecenlerde baska bir oyunun kullanici incelemelerini okurken "xcom gibi" seklinde bir ifade gorunce merak edip baktim, (xcom1) hazir indirimde oldugunu gorunce de hemen aldim.

Oyun supermis.

 

Nasil ozlemisim eski usul turn based strategy oyun oynamayi. Basindan kalkamiyorum, ruyalarima giriyor. Evde cay doldurmaya giderken bile hamle hesapliyorum :)

 

Ikinci oyunda makul bir fiyata insin hemen kapayim.

ObiWan beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Senelerdir XCOM ismini gorurum ama bir kere olsun nedir ne degildir diye bakmadim. Gecenlerde baska bir oyunun kullanici incelemelerini okurken "xcom gibi" seklinde bir ifade gorunce merak edip baktim, (xcom1) hazir indirimde oldugunu gorunce de hemen aldim.

Oyun supermis.

 

Nasil ozlemisim eski usul turn based strategy oyun oynamayi. Basindan kalkamiyorum, ruyalarima giriyor. Evde cay doldurmaya giderken bile hamle hesapliyorum :)

 

Ikinci oyunda makul bir fiyata insin hemen kapayim.

 

İlkinde "piştikten" sonra ikincisi daha da bir güzel gelecek :icon_dance:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu bitirdim. Yorumlarımı yazayım.

Bir kere oyun çok iyi bir tactical turn-based strategy. O nedenle türe meraklılar hiç şüphe etmesin alayım mı falan diye, direk alsın. 

XCOM 1'in üzerine koymuşlar, hem gameplay açısından (temel olarak aynı olsada), hem de "ilk baştaki" hikaye açısından.

Grafikler çok iyi, fakat optimizasyon kötü. Bazı şeyleri kısmanız gerekiyor. Core i5 2500K @ 4 GHz, 8 GB RAM, GTX 970 var, 1080p oynuyorum. MSAA, SSAO, Shadow, frame smoothing gibi şeyler kapatılmalı. Ona rağmen framerate droplar olabiliyor. Fakat beni çok bozmadı açıkçası.

Hikayenin sonu çok ani geliyor bu arada ve bence iyi bağlanmıyor ama olsun. En sonda X-COM: Terror from the Deep'e bir gönderme var, sanırım bir sonraki expansion veya oyun bununla ilgili olacak.;

Oyun bir süre sonra çok tekrarlamaya başlıyor fakat ben achievement kastığımdan da olabilir bu. 40 saat oynamışım ama 30 saatlik bir oynama ile bitirebilir. Veteran zorluk oynadım fakat ilk oyundaki Classic gibiydi. Commander zorluk daha da zorlayacaktır. AI çok iyi değil ama oyun zorluyor yinede, yaratıkların çok fazla abilitysi var. Oyunu hızlandırmak adına modlar falan var, bir sonraki oyunumda deneyeceğim. Çok daha iyi olabilir öyle. Mod olayının eklenmesi çok iyi olmuş. Muhtemelen Long War tarzı bişeyde çıkacaktır, şimdiden class'larla falan oynamaya başlamışlar, görselleri geçtim.

İlk combatlarda farketmedim, genelde açık alandı sanırım ama sonlara doğru binalar vs. de çok fazla duvarın içinden ateş etme olayları oluyor. Özellikle cutscene açık oynuyorsanız bir süre sonra bayıyor bu. Cutscene'ler kapatılmalı.

Bir patch çıktı fakat pek bir şey çözmedi hatta daha çok bozduğu söyleniyor. Düzeltirler illaki Fraxis iyi firma. Modlar da var zaten.

Sonuç olarak alın oynayın, hatta gelin multi atalım.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Evet bir de bu olay var. Yakınlaştıkça accuracy ciddi oranda düşüyor. Bir mantığı var mı diye düşünüyorum ama henüz tatmin edici bir cevaba ulaşamadım :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

XCOM 2 için özel bi durum diilse (daha onu oynamadım) temelde riflelar için olan bi limitasyon o, shotgun smg falan yakınlaştıkça artar ama scopelularda düşer.. Falloutda da xcomda da böyleydi bu.. Ekstra bi cover veya armor bonusu varsa onlar da cabası.. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Acemi assult sinifi askerin isabet orani %75 falan zaten, dusman da coverin arkasinda oldugu icin -%10 da oradan dusuyor. Burnunun dibinde isabet orani %65 oluyor. Yaklastikca azalma yok benim bildigim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet bu tarz oyunların hepsinde aynı olay vardı, olmaya da devam ediyor. Pompalı tüfekle önündeki adamı vuramayan çok adam gördü bu görüntü kart(lar)ı :)

 

Yaklaştıkça azalıyor, özellikle sniperlarda kesin böyle bir durum var. Az önce X-COM2'de yaşadım hatta.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dediğim gibi o aslında gerçek hayatın bi cilvesi :)

 

Biz turn based olarak gördüğümüz için adam orada duruyor diye düşünüyoruz; ama işte aslında o karşıdaki adamın belli bi esneklik, hareket kabiliyeti, zaman, açı, yerleşim faktörleri var.. o yüzdendir ki en kesin vuruşta bile olasılık %95tir hep bi ihtimal vardır vuramamak için..

 

Ben bunu şeye benzetiyorum elinizde bi gazete rulosu vardır yerde veya masanın üstünde de bi böcük/sinek.. şimdi normalde aranızda yarım metre bile mesafe yok o da orada duruyordur.. Ama her zaman vurabiliyor musunuz ? vuramıyorsunuz işte bütün mesele bu  :bigstar:

Griffon beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dediğim gibi o aslında gerçek hayatın bi cilvesi :)

 

Biz turn based olarak gördüğümüz için adam orada duruyor diye düşünüyoruz; ama işte aslında o karşıdaki adamın belli bi esneklik, hareket kabiliyeti, zaman, açı, yerleşim faktörleri var.. o yüzdendir ki en kesin vuruşta bile olasılık %95tir hep bi ihtimal vardır vuramamak için..

 

Ben bunu şeye benzetiyorum elinizde bi gazete rulosu vardır yerde veya masanın üstünde de bi böcük/sinek.. şimdi normalde aranızda yarım metre bile mesafe yok o da orada duruyordur.. Ama her zaman vurabiliyor musunuz ? vuramıyorsunuz işte bütün mesele bu  :bigstar:

 

Madem örnek verdin onun üzerinden gidelim :)

 

Evet elindeki ruloyla her zaman vuramazsın, hatta çoğunlukla ıskalarsın ancak aynı ruloyla kol mesafesindeki sineği avlama olasılığı her zaman ruloyu fırlatarak aynı sineği uzak bir mesafede avlama olasılığından fazla olmalı mantıken.

Oyunlarda bu biraz ters işliyor gibi... :beer2:

 

Olsa olsa şundan olur. Uzak mesafedeki hareketli hedefi takip etmek daha kolay olacaktır, mesafe azaldıkça hedefin hareketi yüzünden silahı daha hızlı çevirmek gerektiğinden tepki hızı yetersiz kalabilir.

Ancak bu sadece hareketli hedefler için geçerli. Sabit duran bir hedefi sniper tüfeğiyle vururken %100 bir olasılık gösterirken üç adımlık mesafede bu olasılık %45'e düşmemeli. Aynı şey pompalı tüfek için de geçerli. Elbette oyunlardan bahsediyoruz, onu da unutmamak lazım :icon_think:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

En yüksek %95 falan değil yahu %100. Hatta karakterin vuruş kabiliyetleri %115'lere  kadar çıkıyor ve böyle olunca oyun içinde normalde %85 ihtimalle vuracağı hedefi %100 vuruyor. El bombası da %100. Öyle her zaman bir ıskalama ihtimali yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@MilesTeg

Hocam durum aynen Narcissus'un dedigi gibi.

Bazen sinir bozucu oluyor ama oyun iste, kurallari neyse onu takip ediyor, bir hile durumu yok ortada.

Pompali'da yaklasinca olasilik azalmamasi lazim orada baska birsey donuyordur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@MilesTeg

Hocam durum aynen Narcissus'un dedigi gibi.

Bazen sinir bozucu oluyor ama oyun iste, kurallari neyse onu takip ediyor, bir hile durumu yok ortada.

Pompali'da yaklasinca olasilik azalmamasi lazim orada baska birsey donuyordur.

 

@@MonkeyBusiness Yok hocam hile olarak düşünmüyorum zaten. Ya bizim bilmediğimiz bir oyun mekaniği dönüyordur(yani yazanlar için mantıklıdır) ya da bir hata vardır diye düşünüyorum.

 

Mesela ben sadece mekanik açıdan değerlendirdim ancak belki de kodları yazanlar gerçekçilik babında düşman ne kadar yakın olursa asker o kadar panik yapıyordur ve isabet oranı da ona göre düşer gibi bir mantık geliştirmiş olabilir.

Whooosh beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bunda durum nedir bilmiyorum ama ilk oyunda %95 olsa da arka arkaya yapılan tüm atışları kaçırma durumu vardı. Tüm olasılıklar oyuna başladığınızda (daha doğrusu o harita için) hesaplanıyor böylece oyunu tekrar yükleseniz dahi o atış hep kaçıyordu. Yani kaderiniz çok önceden belirlenmiş durumda. Başka bir deyişe kaçırdığınız atışı, oyunu tekrar yükleyerek %100 vurmanız engellenmiş oluyor. Burada olasılık ile istatistiğin birbirine girdiğini görüyoruz.

 

Oyun bu şekliyle sizi tek tip bir taktik izlemeye zorluyor (bknz "Assault ile double tap ile az mı adam indirdik"). Öyle "epic" pozisyonlar olmuyor. Oyunun tadı kaçıyor. Yani bir "skill" geliştirme durumu yok. Oyun oynarken amaç eğlenmek mi saç ağartmak mı :D?

 

Gerçek hayatta öyle değil. Sinek avlama tecrübenize göre bir istatistiğiniz vardır atıyorum 6/10. Bunu yukarı çekebilirsiniz çalışarak 8/10 gibi. Bir gün yine 10 sinek avladınız 6/10 tutturdunuz. Bir gün 7/10, hep böyle gidiyor. Tecrübeniz sonucunda minimum atıyorum 10 farklı deneme sonucunda günlük minimum 5 sinek öldürmeniz istatiki açıdan garantidir. Bu oyunda her biri için %95 diye gösterdiği arka arkaya yapacağınız 10 atış için "0" (yazıyla "sıfır") çekme ihtimaliniz var. Hatta bu şekilde günlük yapacağınız 10 atışı 100 gün tekrarlayıp, toplamda 1000 atış için yine 0 çekme ihtimaliniz mevcut.

 

Uzun lafın kısası oyun sizin için 10 tane atış yapıyor ve diyor ki "bu atışların olasılığı %95' dir" ama size söylemediği 10 atışın 10' u da kaçmıştır, yani istatiki açıdan 0' dır :D. You son of a gun!!....

 

Ek: Tee o zaman okuduklarımdan aklımda kalan şekliyle konuşuyorum onu belirteyim, eksik bir şey olabilir oyunun mantığıyla alakalı.

MilesTeg and SEP beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet buyuk olcude dogru.

 

Ayni hamleleri yaparsaniz ayni sonuclari elde ediyorsunuz. Bu oyuncu surekli load/save ile ugrasmasin diye dusunulmus. Yoksa 95% lik bir atisi iskaladiginizda load edip tekrar iskalamaniz cok dusuk bir ihtimal olurdu, ayni sekilde sansinizin yaver gittigi isabet eden 30% da bir daha isabet etmezdi. Ancak bir iki adim geriden load eder ve biraz farkli hamleler yaparsaniz olasiliklar degisir.

 

Surada matematigine girilmis baya:

http://www.schwanenlied.me/yawning/XCOM/XCOMPRNG.html

MilesTeg beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valla zaten ironman ve classic zorluklarda oynadığım için görev içi save/load opsiyonuna sahip olmadığımdan load yapılınca aynı mı oluyor olayını hiç bilmiyorum onu da belirtmiş olim..  Lakin Heroes serisinde falan da aynı şeyleri sırasıyla yaparsanız genelde hep aynı şeyler olur ama falloutlarda hep random olurdu onu iyi hatırlıorum.. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Patchle veya Expansion ile düzeldi o olay,hatta seçenek  eklendi. Load edince olay aynı mı kalsın yoksa baştan hesaplansın mı diye.  

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok