Mesaj tarihi: Ocak 24, 2021 (düzenlendi) KAN TER VE PİKSELLER Kitap öncelikle oyun yapımının özellikle AAA yapımının gerçekten madden devasa ve baş belası bir süreç olduğunu güzel anlatıyor. Birçok meşhur oyunun yaklaşık 20 şer sayfa ile sancılı geliştirme süreçleri anlatılmış. Kitaptaki iki konunun işlenişine takılmış durumdayım. Özellikle Uncharted 4 yapım hikâyesinde Mr. Druckmann (ki İsrail’den göçüp gelip Mellon da okuyup stajyer! Olarak girdiği NG de kısa sürede inanılmaz seviyelere yükselen biri. Oyunlarına bolca SWJ öğeleri ve soy siminden anlayabileceğiniz üzere bazı dini imgeleri fazlasıyla ekletmesi sebebiyle aşırı uyuz olduğum birisi. (Ama LOU1 ve 2 her şeye rağmen hayatımda deneyimlediğim en güzel hikaye anlatımı idi) Velhasıl kitabın yazarı da Jason Schreier arkadaşımız belli ki Mr. Drukcmann ile uzun uzun bir araya gelmiş anlaşılan. Amy Henning’in küçük bir grupla ile başladığı devasa proje U4 haliyle yavaş ilerleyince kadını NDA ve yüklüce bir tazminatla göndermişler ve bu abileri işin başına getirip ekibi birkaç kat büyütmüşler bu idealist delicesine çalışan arkadaşlar geceleri gündüze katıp ekipleri ile bu işi kotarmışlar. Bence U4 serinin en güzel görünmekle beraber her anlamda en zayıf oyunu. Diğer konu da Bungie ve Destiny geliştirme süreci. Şimdi özetle Bungie çalışanları Halo yapmaktan çok sıkılmışlar hayallerini kovalamak istiyorlarmış, Micisoft ile anlaşma bitince kendilerini çok özgür hissetmişler kafalarındaki gibi bir proje olarak Destiny’ye başlamışlar. Acitivision projeyi çok beğenmiş 500 küsur Milyonluk bir anlaşma yapmış. Bu süreçte çok şey sil baştan olmuş, bir çok kafa Bungie çalışanları ile yollar ayrılmış buna kuruluşta rol alanlar dahil. Bu çok zorlu projeyi büyük fedakârlıklarla inanılmaz, bitmek bilmez, delicesine, ölümüne !!!!! çalışma ile bitirmişleeeer. Yanılıyorsam düzeltin. Bu serinin iki oyunu da ( muhtemelen) 500 milyon dolar gibi HAYVANİ pazarlama bütçesine sahip olması sebebiyle Metacritikte inanılmaz rüşvetlerle 80!!! lerde olup gerçekte User skoru 40 küsülerde olan oyun değil mi. Tasarımları fazlasıyla Halonun benzeri kolpa bir boş gezip lootlama oyunundan bahsetmiyormuyuz !! Neyse Witcher 3 anlatısı güzeldi. CD Project’in öyküsü en ilginci idi bence. Diablo 3 öyküsüne yorum yapamayacağım hayatımda Blizzard oyunu oynamadım Acitivision ile birleştiklerinde artık hayatta da oynamam dedim. Blizzard bilen birleri yorumlarsa daha güzel olur. Kıssadan hisse, oyun camiasi bitik arkadaşlar bundan sonra çok bişi beklemamek lazım. Ufak stüdyolardan güzel oyunlar çıkar anca. Sektör Disney Marvel şekline dönşmüş durumda. Genel olarak yorumlarım bu şekilde. *edit başlık ve link. https://www.idefix.com/Kitap/Kan-Ter-ve-Pikseller-Video-Oyun-Yapimciliginin-Arkasindaki-Calkantili-ve-Zafer-Dolu-Hikayeler/Bilim/Populer-Bilim/urunno=0001902906001 Ocak 24, 2021 tart tarafından düzenlendi Whooosh, MilesTeg and wazzap beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 24, 2021 https://drive.google.com/file/d/1a2I-jm-HXUF3raiP9SnYktGtnHpcxenE/view?usp=sharing Whooosh, rammstein, Peregrine and 3 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 25, 2021 Kotaku zaten vakit harcayıp okuyacağınıza bulvar gazetesi alınacak bir mecra, o açıdan bu kitap da tahmin ediyorum ki vakit kaybıdır. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 26, 2021 12 saat önce, AranelSurion said: Kotaku zaten vakit harcayıp okuyacağınıza bulvar gazetesi alınacak bir mecra, o açıdan bu kitap da tahmin ediyorum ki vakit kaybıdır. Ben yarısına geldim, ilginç detaylar var. Keyifle okunuyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş