Nvidia GeForce RTX40 Serisi - Hopper/Ada Lovelace (2022-2023)
3 3

Bu konuda 953 mesaj var

Ee şimdi o kadar basılmış kutu, etiket, kartlara yazılmış BIOS'lar falan ne olacak?

Najaz tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ya o kart zaten 4070 olarak  tasarlanmıştır başta ama sonra ismini 4080 yapmışlardır. şimdi eski haline getirecekler. kart ben 4070 im diyordu zaten. dlss3 için ise yakında guru3d de modlu driverlar ortaya çıkmaya başlar. nvidia baktı ki önünü alamıyor o zaman standart driver a dlss3 özelliğini getirir. tabi bu 4x serisinde ki gibi çalışmaz ama ona yakın sonuç verir diye düşünüyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
  • UE5 Matrix demosu 4090 ile Epic ayarlarda upscaled 4K 60fps calisiyor
  • DLSS ultra performance ile upscaled 8K 60fps calisiyor. (ayni video)
  • DLSS3 destegi eklerlerse CPU limitine de takilmadan 120fps (upscaled 4K veya DLSS ultra performance 8K) calismasi mumkun olacak.
  • Eye tracking ile foveated rendering yaptiginda teoride max 20x, pratikte simdilik 1.5-3x performans artisi oluyor.
  • Boylece duz ekranda duzgun calisan bir oyunun VR'da cift ekran cizerek benzer performansta calismasi mumkun.

4090 iceren bir makine, eye tracking destegi olan bir VR seti, duzgun foveated rendering yapan driver/yazilim destegi ile UE5 Matrix demosunu VR'da calistiracak teknolojiye ulastik. (edit: UE5 demosu da film kalitesi yuksek polygon modellerin gercek zamanli grafikte kullanilmasinn demosu. Yani yarin Star Wars filminde/dizisinde kullandiklari mekan modellerini aynen oyuna ktardiklarinda icinde gezmek icin gereken teknoloji.)

Gerisi zamanla kitlelere inmesi ve yazilim desteginin yayginlasmasini beklemek.

PS: Biri "ben sadece config dosyasini degistirerek DLSS3'u actim" dedi, 4 gundur bunu baska yapabilen cikmadi. Olursa guzel ama sadece config degistirmekle bu oluyorsa bu kadar zamanda baskasinin da yapabilmesi gerekir. Iddia sahibi mesajinda sadece frame generation actigini iddia etmiyor, bunun upscaling ile birlikte calistigini iddia ediyor (DLSS Balanced). Bakalim dogru cikacak mi.

 

edit: 4070/4080 isimlendirme konusunda nvidia'nin geri adim atmasi guzel gelisme. "GeForce4 MX" adi altinda GeForce 2 mimarili kartlar satmalari bundan daha kotuydu ama fiyat yuksek olunca millet sanki buna daha cok kizdi, o ayri.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim ayar olduğum şey yeni teknikler falan değil yazılımsal oyunlarla hilelerle alınmış çözünürlük rakamlarının kare sayılarının gerçek rakamlar gibi lanse edilmesi.

"DLSS ile 4K 120 fps"
Hayır arkadaş o ne 4k ne de 120 fps.

Atıyorum elinizde 1080p 60fps oyun görüntüsü var.   AA olarak TAA  kullanıyorlar, TAA görüntüyü çamura çeviriyor. TAA uygulanmış kareyi alıp genişliğini yüksekliğini dlss ile 2 katına çıkarıyorlar, orada görüntü bir kez daha çamur oluyor, o çamur 4k 60fps görüntüyü alıp bir de DLSS3 uygulayıp araya sahte kareler sokuyorlar, o da ayrı çamura çeviriyor.

Nihayetinde youtube videosu kalitesinde bir görüntü çıkıyor karşımıza. Evimizde kendi bilgisayarımızda ekran kartımızdan monitörümüze gelene kadar streaming yapıyoruz sanki.

Ben sektördeki bu yönelimden hoşlanmıyorum, bu kabullenmeden de rahatsızım. Az olsun bizim olsun. Nesilden nesile fps 2 katına çıkmasın, önceki nesilde 60 fps çalışıyorsa varsın bu nesilde 75 fps çalışsın.

Öküz parasına satılan hayvan gibi enerji tüketen kamyon tekeri gibi ekran kartları ile çamur gibi görüntü ile oyun oynamak.

Bu oyunculara yönelik bir teknoloji atılımı değil, yatırımcıyı hisse senedi sahibini mutlu etmek için yapılan hileler bunlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 minutes ago, Whooosh said:

"DLSS ile 4K 120 fps"
Hayır arkadaş o ne 4k ne de 120 fps.

Ben bu durumu yıllardır console oyunları için söylüyorum. Reklam yapıyorlar ya "4K 120fps"'de oyun çalıştıracak, mükemmel grafikler vs.

iyi de senin 4K 120fps diye sattığın oyun benim PC'de 1080p 144fps'te daha güzel gözüküyor? Konsollarla ilgili bir aralar böyle karşılaştırma vardı, sanırım PS3 vs ilk çıktığında yapılmıştı. PC ile PS3'te aynı oyunu açıyorlar, PC'deki görüntü daha güzel çıkıyor vs. Şimdi bakmadım google'dan ama dediğim olayı anlamışsınızdır.

4K 240 fps ben de alırım, görüntü ayarlarını low'a düşürürüm, al sana 4K 240FPS :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Adam native'de de tur atlatmis, nesilden nesile gorulmemis performans artisi sunmus. Bunu da ustune koymus. Competitive oyunlarda 600 fps falan veriyor (o da oyun motorunun ust siniri bu oldugu icin). Isteyen DLSS'i kapatip 300 fps alir. Cok uzulecegini sanmiyorum :mrgreen:

"Native rendering'i yedirmeyiz" demek icin onunla mumkun olan sinirlarin icine hapsolmayi kabullenmek gerekiyor.

Burada gordugumuz sey gelisme.

 

Bu yaklasimin (DLSS3) mutlak artilari var zira bu olmadan olmayan seyler var. CPU limitini gecemiyorsunuz. Oyunun fizik motoru vs sizi belli performansa hapsediyorsa bu gibi teknikler olmadan onu gecemiyorsunuz.

On 10/14/2022 at 0:29 PM, epi said:

DLSS3'un guzel yani CPU limitini atlatiyor. CPU limitine takilip 60fps alabiliyorsan 120fps'ye cekiyor. Bu tarz (veya buna alternatif) bir teknik olmadan, sadece GPU gucu arttirarak yapilamayacak bir sey.

Ama eksileri de var.

On 10/14/2022 at 0:29 PM, epi said:

DLSS3'un kotu yani (1) oyun destegi gerekmesi, (2) machine learning algoritmasi zamanla oturana kadar bazen olusacak kusurlar gorulebilmesi (hareketli karakterin hemen arkasinda), (3) frame sayisi artsa da gecikmeyi iyilestirmemesi. Bu sonuncusu sebebiyle mesela DLSS3 oncesi 15fps gibi bir yerden baslayip DLSS3 ile 60fps'ye tasiyorsaniz aslinda mouse'a verdigi tepki gercek 60fps gibi tatmin etmeyecek. Dogruya dogru.

Secenek olarak olmasi olumlu cunku bunu kullanmanin mutlak ustun oldugu zamanlar var.

On 10/14/2022 at 0:29 PM, epi said:

Neticede DLSS3 tam olarak sunun icin super:

A. Bu oyun CPU limitine takilmadan 60fps ustu calisiyor ve responsive'likten memnunum ve goruntu akiciligini arttirmak istiyorum, CPU'nun nefesi yetmiyor dediginde harika.

B. Bu oyun bombastik ayarlarda 30fps ustu calisiyor ve bu oyun icin (mesela flight sim) responsive'likten memnunum ama bu kalitede goruntu akiciligini arttirmak istiyorum, GPU'nun nefesi normalde yetmiyor dediginde harika.

CPU limitine takiliyorum dediginde veya goruntu akiciligi degil responsiveligi arttirmak istiyorum dediginde simdilik ona cozum sunmuyor gibi. Yani bunu aldim, 10 yillik CPU ile idare ederim diye bir sey yok. Olur ama goruntude olur, kagit uzerindeki fps degerinde olur, responsive'likte olmaz. Ama eldeki CPU oyunu duzgun calistirmaya yeterliyse GPU ile gorsel akiciligi arttirmak icin DLSS3 super.

Ama kurtarmadigi zamanlar da var

On 10/14/2022 at 0:29 PM, epi said:

CPU limitine takiliyorum dediginde veya goruntu akiciligi degil responsiveligi arttirmak istiyorum dediginde simdilik ona cozum sunmuyor gibi. Yani bunu aldim, 10 yillik CPU ile idare ederim diye bir sey yok. Olur ama goruntude olur, kagit uzerindeki fps degerinde olur, responsive'likte olmaz. Ama eldeki CPU oyunu duzgun calistirmaya yeterliyse GPU ile gorsel akiciligi arttirmak icin DLSS3 super.

 

Bunlarin bir kisminda ilerleme yasanmasi mumkun.

On 9/28/2022 at 2:58 PM, epi said:

"120fps'de her kare 8 milisaniyede ciziliyor. Ben 16 milisaniye once mouse'umu kipirdatmistim, son kareye onu yansitmayacak, demek ki bu yaklasimla latency iyilesmemis" diye dusunmeyin. VR'da kullandiklari reprojection yontemleri gibi gelisecegi icin onu da goruntuye yansitacaktir. Son anda mouse'tan gelen sinyale gore ara kareye 1ms'de isleme cekip zaten az olacak goruntu degisimine cok yakin bir sey olusturur. VR'da kafamizi hizli cevirdigimizde GPU yeni goruntuyu cizemezse goruntu onumuzde takilip bizi kusturmasin diye icat ettiler bu yontemleri, simdi AI ile hizlandiriyorlar.

 

Yeni teknolojiler rakip yapana kadar tu kaka ama rakip kalitesiz cakmasini yapinca "iste sahane alternatif geldi" diye paylasiliyor. Ben de ona kil oluyorum

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 minutes ago, wazzap said:

4K 240 fps ben de alırım, görüntü ayarlarını low'a düşürürüm, al sana 4K 240FPS :D

He işte. Çözünürlük ve fps için görüntü kalitesinden taviz veriyorsun.


Arkadaş onu ben zaten oyunun grafik ayarlarından yapabiliyorum ki!

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yapamiyorsun. Ayarlarla oynayarak bu tekniklerle aldigin goruntu kalitesini ayni hizda yakalayamiyorsun. Bu tekniklerle ya ayni hida daha iyi goruntu, ya ayni goruntu kalitesinde daha yuksek hiz elde ediyorsun.

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben konsol için dedim, DLSS'e laf etmedim epi. Ama dediğin gibi de mükemmel görüntü iyileştirmeleri henüz olmuyor, kendin yazdın kaç defa zaten. Hala yapamadığı şeyler var. Teknolojinin ilerlemesi bakımından güzel tabi.

epi beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunlarda TAA standartlasiyor. TAA aslinda genelde DLSS ve XeSS'den dusuk kalite veriyor. Donanimdan hizlandirilan bir reconstruction olmayinca fallback olarak yazilim reconstruction kullaniliyor. Donanimla hizlandirilan reconstruction teknikleri ayni performansta biraz daha kaliteli olabiliyorlar.

https://www.youtube.com/watch?v=rfLwZy650s0

Yani "ben sadece native oynuyorum, daha iyi gozukuyor" diyen arkadaslar TAA acik oynuyorsa tamamen kendini kandiriyor.

"Yazilim" tabanli TAA gibi cozumler ise ozel donanimda calismak yerine genel islem gucunden yedigi icin performans acisindan da ideal degiller aslinda.

Hardware 3D'nin ilk gunleri, GeForce ile T&L, shaderlar falan derken GPU'larin butun numarasi goreve ozel tasarlanmis donanim.

Her seferinde geride kalan "ya ona ozel donanima gerek yok" diye masal anlatiyor (gerek yok ama olunca daha iyi). One gecen markaya kil olanlar da bunu her yerde yayiyor.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Video diyor ki:

“1. bu kullanici overclock mu yapiyordu ve karti 600W’in ustune mi cekmisti bilmiyoruz,

2. ve oyle gozukuyor ki kablosunu bukmus,

3. ve kart aslinda yine de calisiyor,

4. sistem de calisiyor,

ama ben demistim…”

”Bak bunu Intel komplo olarak da yapmis olabilir” diye de devam ediyor.

Aluminyum folyo hunisi eksik.

Icerik: "sunu bilmiyoruz, bunu bilmiyoruz". Video ismi: "bu kablo tehlikeli ama nvidia katilmiyor". 

“Moore’s law is dead” de her seferinde super kaynaklarindan iste nvidia’nin simdi yine yandigini, buyuk Navi’nin tokat gibi geldigini, nvidia’nin korkudan titredigini soyluyor. Kim hatirlayacak sonradan da “abi sen bi soluklan istersen” diyecek. Onemli olan onun duygusu, izleyiciye ne hissettirdigi, tutmasi onemli degil.

Irak enformasyon bakaninin teknolojik olani. 

Olamaz demiyorum, olabilir. Ama “bak cok ilginc bir sey soyleyecegim” diye clickbait’i atip ardindan reklama giren, sonra da komplo teorisine baglayan, tutmayinca da aynen devam eden tiplerin lafina guvenim bir yere kadar.

epi tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 hours ago, wazzap said:

AMD de bunu kullanacak ama daha az guc cektigi icin daha az sikinti yasanma ihtimali uzerinde dururlar, arti puan olur.

Gercekten tasarimda sikinti varsa Intel’in .ictigi zamanlarda efendi gibi yaptigi sekilde Nvidia’nin yaptigina sahip cikmasi gerekir. Mesela 4090 sahiplerine su tarz bir aksesuar gonderebilirler.

https://store.cablemod.com/cablemod-12vhpwr-right-angle-adapter/
 

Daha az guc ceken orta ve alt modellerde sorun olmamasi gerekir.

Neticede bu isin adi “tasarimda sorun yok, 4090 cok guc cektigi icin sorun var” olarak kalsin diye yirtinanlar olur. Ama 600W icin tasarlanmis endustri standardi 600W’ta sorun cikariyorsa problem kartin 600W cekmesi degil, endustri standardinin tasarimindadir. Tasarim nvidia’nin tasarimiymis gibi yirtinirlar artik. Ilk videoyu izliyorsunuz "Intel'in komplosu olabilir" diye takiliyor, ikinciyi izliyorsunuz "nvidia'nin tasarladigi port" diyor ama PCI-SIG tarafindan tasarlanan bir endustri standardi bu. 

Yalniz (1) gercekten sorun varsa, (2) nvidia sahip cikmazsa, (3) ve mesela Evga “bunlari bastan soyledik ama nvidia iplemedi” derse nvidia’nin hanesine buyuk bir eksi yazilir.

epi tarafından düzenlendi
TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 1/3/2019 at 10:09 AM, epi said:

Yalniz bu nvidia nasil bir kizdirdiysa kendisine artik, bir kullanici nvidia kartlari yaniyor yaziyor, bu baslikta tum serinin geri cekildigini okuyoruz; bir kullanici ben volta’da da rt’yi ayni performansla actim diyor, burada vay nvidia bizi opuyor mu okuyoruz; ilk driverlarla rt performansindan giydiriliyor ve nvidia rt’yi aceleye getirdi deniyor; yeni driverla ve oyun optimizasyonuyla performans artinca vay nvidia goruntuden kisti deniyor.

 

Onceki sayfalarda yazildi, RT cekirdekleri ve AI bu isin tek yolu degil. Ama donanim hizlandirmasi olmadan ayni performansta, ayni goruntu kalitesinde bu sonucu simdiye kadar kimse elde edemedi. Gercek zamanli RT uzerinde akademik arastirma yapanlardan dev firmalara kadar kimse yillarca bu sonucu elde edemedi ama bir baslikta bir kullanici “ben yaptim, oldu” dediyse dunya durur.

 

Titan V’de tensor cekirdekleri mevcut bu arada. Yani nvidia’nin RTX serisinde denoising icin kullandigi yapay zeka cekirdekleri bu kartta mevcut. Yani dogru ciksa bile burada bir haber yok aslinda.

 

Dogru ciksin ya... Bu sefer dogru ciksin. Nutfen ama.

 :kayik:

 

 

Gecen sefer boyle demistim:

On 11/22/2018 at 5:16 PM, epi said:

Kartlar patlayip catliyorsa madaralik, o acidan batirmis bir sirketi savunmam.

Simdi de boyle diyorum:

13 hours ago, epi said:

Yalniz (1) gercekten sorun varsa, (2) nvidia sahip cikmazsa, (3) ve mesela Evga “bunlari bastan soyledik ama nvidia iplemedi” derse nvidia’nin hanesine buyuk bir eksi yazilir.

 

Ama amma cekilemedi ya.

 

Ne oldu, bi config ile DLSS3 aciyorum dediler, hemen atlandi. Devami nerede? Bir ileri zekali sadece cfg degistirerek iki gunde acti da bu kadar zamandir bu kadar adam acamadi mi?

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1600 dolar verip aldığım kartın bir tarafından dumanlar tütüyorsa, ben o kartı Jensen'in münasip bir tarafına sokarım :) Öyle "abi sadece fiş erimiş, bak kart çalışıyor, sen kabloyu bükmüşsün abi, bu modeller böyle" falan dinlemem. Araba parasına kart satıyorsan, bunun önlemini de alacaksın arkadaş; "fool proof" yapacaksın her şeyi.

Najaz tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Orasi oyle de, her urunun x tanesinden birinde sorun oluyor. Onun fotografini paylasip "aha kusur bulduk" mu diyorlar yoksa gercekten urunun genelinde bir kusur mu var belli degil. Endustri muhendisligi hata toleranslari uzerine kurulu. Her yeni urun nesli ciktiginda bir tane problemli urun fotografini paylasip "iste kusuru bulundu, butun seri iptal edilecek" diye zil takip oynaniyor, sonra ya ayni bu "DLSS3'u bir config dosyasi ile actim ben" iddiasi gibi arkasi gelmiyor, ya da bir revizyonla cozuluyor. Ustteki alinti RTX 20x0 serisinden, cok gurultu koparildi, iptal falan olmadi seri, alip kullananlar yanip olmedi. Her seferinde ayni tantana.

Bakalim bu sefer arkasi gelecek mi. Asli varsa tipki Intel'in rambus'ta veya baska madaraliklarinda yaptigi gibi nvidia'nin buna sahip cikmasi gerekir, bastan soyledik onu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 hours ago, Najaz said:

1600 dolar verip aldığım kartın bir tarafından dumanlar tütüyorsa, ben o kartı Jensen'in münasip bir tarafına sokarım :) Öyle "abi sadece fiş erimiş, bak kart çalışıyor, sen kabloyu bükmüşsün abi, bu modeller böyle" falan dinlemem. Araba parasına kart satıyorsan, bunun önlemini de alacaksın arkadaş; "fool proof" yapacaksın her şeyi.

Nvidia'nın hatası değil, konnektörü tasarlayanlar pci standartını belirleyen adamlar.
Sistem baştan patlak, bu konnektörlerle olmaz bu iş. Öyle minik minik 35 tane kablo yerine 2 tane baba kablo ve soket uyduracaklar yada voltajı yükseltecekler. 12 volt yerine 24/48 volt kullanılacak.

wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
3 3

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok