Fiat 356 Sedan Projesi
0

Bu konuda 44 mesaj var

Gerçekten Dodge Dart altyapısı varsa çok güzel bir araba olabilir. Bildiğim kadarıyla Dodge Dart'ta Giulietta'dan gelen tam bağımsız arka aks var. Yol tutuşu başarılı bir arabaydı. Sanmıyorum bizimkilerin bu topa gireceğini, büyük ihtimalle eski Bravo platformunun (ki o da zaten Giulietta platformunun daha ucuz bir atasıdır) modernize edilmiş bir varyasyonunu kullanırlar.

ionian beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Detay verelim.

AlfistiTurkey'den alıntıdır.

 

- Araç Dodge Dart, dolayısı ile Guilietta paltformunda.
- İtalya'da tasarlandı ve Türkiye'de gelişirildi.
- En başından beri sedan olarak tasarlanırken bir hatchback temel alınmadı Linea'da olduğu gibi.
- Uzunluk 4,50 mt, genişlik 1,78 mt, yükseklik 1,48, tekerlek aralığı 2,64. Böylelikle 5 yetişkine yer sağlanmış oluyor.
- Bagaj hacmi 510 lt. (Eğer bagaj kapağı kolları mesela 301 ve Fluence'daki gibi içeri giriyorsa, bu yükleme kapasitesini çok ama çok düşürüyor. Yani 450 litre olarak düşünmek gerek bence)

- İç mekanda 5" ekran var. Opsiyona göre ekrandaki fonksiyonlar direksiyondan da kumanda edilebilecek.
- Bluetooth ile mobil telefonlara bağlantı giriş paketinden itibaren olacak.
- Yine opsiyon olarak geri görüş kamerası ve TomTom navigasyon alınabilecek.

- 95 ile 120 BG arasında iki turbo dizel ve iki benzinli motor olacak.
- Yüksek dayanıklılık ve ekonomik olacaklar.
- Dizel motorlar için 100 km'de 4 litrenin altında bir tüketimden söz ediliyor.

- Türkiye Pazarı'na Kasım 2015'te sürülmesi bekleniyor. Daha sonra 40 EMEA ülkesinde.
- 2016 ilkbaharında da Almanya'da olacak.
- Sedan haricinde hatchback ve station versiyonu da planlanmakta.
- Fiyatlar henüz belli değil.

ionian beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Valla kağıtta iyi görünüyor , ama yeni bir platform denenmeden vs. almak az bir risk olmaz mı ?  Acaba fiyat ne olacak ?  en önemli mevzuu o zira.   Atıyorum bir Seat / Toyota mertebesine yakın olursa işi çok zor. rekabetçi olmak zorunda. O zaman ben bile düşünürüm değiştireceğim zaman.

 

edit.  aklıma geyik bir kısaltma açılımı geldi paylaşiiim :)

 

F.I.A.T.   ->  Fix It All the Time

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiyede üretilen bir aracın, dışardan gelen araçlara yüklenen vergilerden etkilenmemesi sonucu fiyat konusunda rekabetçi olması beklenmeli bence. 

Bizim '99 Brava normal bakımları dışında sorun çıkarmadı, standart parçaları ve bakımları dışında parçası değişmedi. 16 yıldır bizi sadece minör konularda (cam açma-kapama motoru, radyo-teyp kısmında kasetçalarda problem gibi) 20-30 TL'lik şeylerle uğraştırdı.

 

Ayrıca, Guiletta platformu yeni bir platform değil. Guilia yeni platform olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar aracı tasarlayan ekipte idim. Baştan çizildi arabanın altı üstü heryeri. Tabii ki Fiat kültürü olarak benzer yerleri olabilir ama, gözümün önünde çizildi yani, Giuletta falan yok işin içinde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar aracı tasarlayan ekipte idim. Baştan çizildi arabanın altı üstü heryeri. Tabii ki Fiat kültürü olarak benzer yerleri olabilir ama, gözümün önünde çizildi yani, Giuletta falan yok işin içinde.

 

Hocam bu araç C segmenti mi şimdi? Çelişkili ifadeler var... Bir de bana iç kısım çok basit geldi, sanki Linea gibi B-C segmentleri arası bir araç olacak gibi? Ne diyor ekip bu işe?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar aracı tasarlayan ekipte idim. Baştan çizildi arabanın altı üstü heryeri. Tabii ki Fiat kültürü olarak benzer yerleri olabilir ama, gözümün önünde çizildi yani, Giuletta falan yok işin içinde.

Sıfırdan platform tasarlandı ve bunu da biz yaptıysak, vay ki vay...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Böyle bir tedirginliğiniz varsa Avrupaya satılacak olan HB veya SW modelini düşünün.

Niye ? HB/SW farklı,daha önce kullanılmış bir platform mu kullanıyor ?

Sıkıntı Türklerin yapması ama japon/alman yapsa bile DSG'de ki gibi öngörülemeyen problemler çıkabiliyor. Yeni platform kapalı kutudur, ne tür bir sorun çıkacak bilinmez.Biliniyor olsa sorunlu üretilmez zaten. 

 

Bir de, avrupa dediğimiz EMEA da ki avrupa yani balkan ülkeleri değil mi ? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiyede üretilen bir aracın, dışardan gelen araçlara yüklenen vergilerden etkilenmemesi sonucu fiyat konusunda rekabetçi olması beklenmeli bence. 

Bizim '99 Brava normal bakımları dışında sorun çıkarmadı, standart parçaları ve bakımları dışında parçası değişmedi. 16 yıldır bizi sadece minör konularda (cam açma-kapama motoru, radyo-teyp kısmında kasetçalarda problem gibi) 20-30 TL'lik şeylerle uğraştırdı.

 

Ayrıca, Guiletta platformu yeni bir platform değil. Guilia yeni platform olacak.

 

Hangi vergileri düşük olacak? ÖTV yerli üretim araca da ithalata da aynı oranda değil mi?

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bazı anlaşmalar gereği, gümrük öncesi fiyatlarını bir şekilde etkiliyor diye biliyorum. Bilgim çağdışı kalmış olabilir ama japonyadan gelen araçların pahalı olmasının nedeni de, avrupa birliği için verilmiş olan tavizlerin, japonyadan gelen ürün geçerli olmaması deniyordu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vergi olarak ürünlerde Avrupa ithalatı %18, diğer ülkeler %20. Normal ürün ithalatı böyle diye biliyorum, ama araç için bir teşvik var mı bilmiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sifirdan yapilan tasarim ne kadar surdu?

 2,5 yıl tuttu sanırım. Tabii bunun daha testi falan olur, aracı yapalım mı nereye satalım gibi öncesi olur. Süre daha da büyür.

Niye ? HB/SW farklı,daha önce kullanılmış bir platform mu kullanıyor ?

Sıkıntı Türklerin yapması ama japon/alman yapsa bile DSG'de ki gibi öngörülemeyen problemler çıkabiliyor. Yeni platform kapalı kutudur, ne tür bir sorun çıkacak bilinmez.Biliniyor olsa sorunlu üretilmez zaten. 

 

Bir de, avrupa dediğimiz EMEA da ki avrupa yani balkan ülkeleri değil mi ? 

Şuan üretimde olan Fiat logolu HB yada SW araç var mı? Bence bu araç bütün çevre ülkelere satılır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şuan üretimde olan Fiat logolu HB yada SW araç var mı? Bence bu araç bütün çevre ülkelere satılır.

 

500 serisi ne ? 500L HB, Living SW. HB olarak Punto var birde. Hem de Türkiye'de de satılıyor. Tam karşılığı değiller belki ama durum bu.

 

Bir de, benim sorduğum bu değildi. HB/SW modeli olursa Aegea'nın, yeni platform değil, daha önce kendini ispatlamış bir platform üzerine mi inşa edilecek diye sormuştum. Öyle birşey çok saçma olur ama yapılabilir sonuçta.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

500 ler 500x platformu olarak geciyor. Renegade; 500x; 500L gibi. Crossover yada mpv olarak isinlendirip satiyorlar.

500un kendisi a sinifi olmasi lazim. B den de kucuk.opel adam la ayni aracti sanirim.

Bu arada su pdf ye göre ayni platform diye anliyorum. Hb be sw de 356 olarak isimlendirilmisler.

http://www.tofas.com.tr/tr/yatirimci/Analist%2520Sunumlar/011_2015/Tofa%25C5%259F%25202015%2520Q2%2520Analist%2520Sunumu.pdf

Pdfhttps://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.tofas.com.tr/tr/yatirimci/Analist%2520Sunumlar/011_2015/Tofa%25C5%259F%25202015%2520Q2%2520Analist%2520Sunumu.pdf&ved=0CCYQFjADahUKEwjY5bT2iqTHAhWIWBQKHYOxAPc&usg=AFQjCNFZV9_KfvK18MCt1vza7Cgp6yHFRw&sig2=wpgdKJA1pQ6zbULqyqhqJQ

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

500 ler 500x platformu olarak geciyor. Renegade; 500x; 500L gibi. Crossover yada mpv olarak isinlendirip satiyorlar.

500un kendisi a sinifi olmasi lazim. B den de kucuk.opel adam la ayni aracti sanirim.

Bu arada su pdf ye göre ayni platform diye anliyorum. Hb be sw de 356 olarak isimlendirilmisler.

http://www.tofas.com.tr/tr/yatirimci/Analist%2520Sunumlar/011_2015/Tofa%25C5%259F%25202015%2520Q2%2520Analist%2520Sunumu.pdf

Pdfhttps://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.tofas.com.tr/tr/yatirimci/Analist%2520Sunumlar/011_2015/Tofa%25C5%259F%25202015%2520Q2%2520Analist%2520Sunumu.pdf&ved=0CCYQFjADahUKEwjY5bT2iqTHAhWIWBQKHYOxAPc&usg=AFQjCNFZV9_KfvK18MCt1vza7Cgp6yHFRw&sig2=wpgdKJA1pQ6zbULqyqhqJQ

500ün kendi küçük, orjinaline daha sadık diyelim. Ben L ve Living modellerinden bahsediyorum. MPV olarak satılıyor olabilirler ama boyut olarak compact HB ve SW lere yakınlar. 

 

Neyse ben soruma gene cevap alamadım ama sanırım bu sunumlardan çıkartmam gereken daha önce ima edildiği HB/SW sedandan ayrı bir platforma sahip olmayacak, aynı platformu paylaşacaklar.

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok