Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Merhaba, 2012 model Nissan Qashqai kullanıyorum. 49 bin kilometreye ulaştım ve artık lastikleri değiştirmek istiyorum. Arabayı sakin sakin bir noktadan diğerine seyahat amacıyla kullanıyorum, benim için bir hobi falan değil. Uzun yola da çok gitmem ama yaz aylarında en azından bir kaç kez uzun yol yaptığım oluyor, kışın da bazen Uludağ'a gidiyorum. Lastik ebatlarından emin değilim, aracın yanına gidince bakıp mesaja ekleyeceğim. Michelin'in 4 mevsim kullanılabilen bir lastiğini alayım diye düşünüyorum. Mümkün olduğu kadar az ses yapsın düşüncesindeyim. Şehirde kar olduğunda aracı çıkartmam, Uludağ'a gidersem zincirle idare ederim yada aracı aşağıda bırakıp taksi kullanırım. Karda kışta kullanmak gibi bir derdim yok. Yaz - Kış ayrı lastik olayı da pek bana göre değil, bu yüzden 4 mevsim kullanılacak ne önerebilirsiniz? Not : Araçta lastik basınç sensörü ..vs gibi aksamlar yok. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Michelin Primacy 3 -> yumuşak, konforlu ve yol tutuş çok iyidir... hızlı aşınır. Pirelli Cinturato P7 -> michelin'in azıcık daha sert versiyonu. daha yavaş aşınması bakımından düşünülebilir. Bridgestone Turanza -> takoz gibi lastiktir ama yol tutuşu iyidir + kolay kolay aşınmaz. son 5 yılda kullandıklarım ve yorumlarım bunlar. lastiğimi max 25-30k'da değiştirdiğimi farkettiğimden beri michelin kullanıyorum, dişler aşınmadan değişiyorum zaten. belli bir yıldan sonra gerçekleşen lastik sertleşmesini hiç sevmediğim için ömrü tam dolmadan değişirim... Firienholt beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Lastik ölçüleri de 215x60xR17 Sanki radyoda yeni bir Michelin reklamı duydum.. Ama modelini hatırlamıyorum. Ties bunlar hep 4 mevsim midir? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 4 mevsim sözde... kış lastiği kullandıktan sonra 4 mevsim demeye dilim varmıyor dağlar kadar fark var aralarında, kötü hava koşullarında. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Michelin Crossclimate diye yeni bir lastik çıkartmış Mayıs ayı başında. 4 mevsim lastiği konusunda devrim niteliğinde olduğuna dair haberler ve yorumlar var. Fiyatını ise bulamadım henüz. Mantıklı bir fiyatı varsa sanırım bunu tercih edeceğim. Hamso beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2015 Michelin primacy 3 kullanmıştım (205 x55xr16) Çok memnun kaldığım bir lastikti. 4 mevsim değildi ancak, yol tutuş, gürültü iyi seviyede idi. Yumuşak lastik için Michelin tercih edin. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2015 Bende sizin gibi yaz kış lastik değiştirme olayına uzaktım ama Continental olan 4 mevsimlik lastikleri bu yıl petlasın kış lastikleri ile değiştirdim. Arada dağlar kadar fark var, bence sizde kışın değiştirmeyi düşünün derim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2015 Ben de o konuda Definitive'e katılıyorum. Oldukça sakin kullanan adam için kış lastiğinin çok gereği olmuyor İstanbul'da. Zaten kış boyu 7 derecenin altında toplasan 1 ay oluyor. Karda zaten çıkarmıyorsun arabayı. Böyle bir durumda 4 tane lastik istifle veya bir yer kirala, orada saklansın falan gereksiz uğraş gibi geliyor bana da. Arabasını günlük yoğun kullanan adam için farkeder tabii. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2015 Kumho filan alın geçin, fazla para bağlamayın. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2015 Lastikçilerin dediğine göre, kış olan yerlerde Eylül-Nisan arası 7 ay, biraz da aşarsan 8 ay kışlık kullanılınca, yazlık lastik satışları dibe vurmuş diyorlar. Ülkemizde S amblemi içerecekse, belki bu 4 mevsim lastikler çok tutar da ayrı stok derdinden hepsi kurtulur. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2015 Ben de o konuda Definitive'e katılıyorum. Oldukça sakin kullanan adam için kış lastiğinin çok gereği olmuyor İstanbul'da. Zaten kış boyu 7 derecenin altında toplasan 1 ay oluyor. Karda zaten çıkarmıyorsun arabayı. Böyle bir durumda 4 tane lastik istifle veya bir yer kirala, orada saklansın falan gereksiz uğraş gibi geliyor bana da. Arabasını günlük yoğun kullanan adam için farkeder tabii. Sakin kullanmakla alakası yok ki durumun, 50 ile giderken 10 Metre önünüze bir engel fırladığında bir lastik 30Km/s ile çarpmanıza, diğer 34Km/s hızla çarpmanıza neden olur. Biri 2 kaburga, diğeri omuz kol kırar belki Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2015 2006 Toyota kullandım bir dönem, 163000 km yol yaptıktan sonra sattım aracı, ilk 40000 kmde üzerindeki Bridgestone'lar yeterli geldi ancak o dönem kar ve buzlu yolda çok gitmek zorunda kaldığım için Bridgestone LM 20'ye geçtim, kış lastiği olarak ilk lastiklerimdi ve yola yapıştığını hissettim arabanın. Yazın bile çıkarmak gelmedi içimden yaklaşık 93000 km yol yaptım 2 senede. Ardından yine LM 20'yle değiştirdim. Değiştirirken lastiğin sertleşmesi dışında sıkıntım yoktu aslında, aşınma belirgin değildi ama hep otobanda kullandım aracı. Sonrasında ix35 aldım üzerinde performans lastikleri vardı, Afyon'da her yer buz olduğundan ilk kışta LM 25 siparişi verdim, 225-55-18 ebatlarında 4 tanesine 2400 TL gidince yaz gelir gelmez değiştirdim:) Ancak 4x4te çok fark etmiyor yol tutuşu açısından. Bu lastikleri de 60000 km kadar kullandım. Şimdi yine Corolla aldım, İstanbul içinde kış olmadığı için bu sene kış lastiği taktırmadım, inadına sürekli kar yağdı Ben de inat ettim, site içerisinde bir iki defa esp devreye girdi ama başka birşey olmadı, site içinde zaten 10 km hızla gidince birşey olmuyor. 17" lastiklerin fiyatı çok el yaktığı için mümkünse direkt kış lastiği takın ve yaz kış kullanın, zaten 3 sene içinde bir 50k daha yapsanız ancak aşınır, yaz kış rahat kullanırsınız. Teorik olarak çok aşınır deniliyor ama o kadar ciddi bir aşınma olmuyor, yol tutuşu daha iyi. Aracınız 4x4se gerek yok kış lastiğine (tamamen kendi deneyimlerime dayanarak söylüyorum, teorik olarak anlatılanlarla tutmadığının farkındayım:) Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2015 Kış lastiğinin yol tutuşu yazın daha iyi olmuyor. Normal lastiğe göre daha yumuşak olduğundan yazın hepten yumuşuyor. Lastiğin de kendini tutması lazım, aşırı yumuşaklık iyi değil. Yakıt tüketimini etkilemesi de cabası. Hatta, özellikle hidrolik desteği zayıf olan küçük arabalarda direksiyon sertliği bile değişiyor. Yazın fazla yumuşayan kış lastiğinin hızlı aşınması durumu da gerçek. Bizzat gördüm yani. Ben her durumda bir takım da kış lastiği alınması taraftarıyım. Pahalı da olsa önemli birşey. Zaten eğer lastikleriniz hala iyi durumdaysa arabayı satarken yanında verirsiniz, arabanın fiyatına 1000 lira filan eklersiniz. Alanın işine gelir, siz de kış lastiğine verdiğiniz paranın bir kısmını geri almış olursunuz. Bence kış lastiğinin alınmamasındaki en büyük engel saklama meselesi. Ben işyerinin bodrumuna koyuyorum lastikleri ama işte herkesin benim kadar yeri yok. Bu meseleyi çözebilen herkes arabasına en ucuzundan da olsa bir takım kış lastiği almalı. İşyerinde elemanın kullandığı Fiorino'ya Nexen marka (bulabildiğimiz en ucuz oydu) kış lastiği aldık geçen sene, çok memnun kaldık. İllaki Bridgestone, Michelin filan olmasına gerek yok. Kumho alın, Nexen alın, ama yeter ki kış lastiği olsun. Hamso beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2015 Yazın kış lastiği silgi kıvamına (pembe arı maya ) geliyor ve acayip aşınıyor. Tutuş, aralıklı kopmalar şeklinde ciddi manada azalıyor. En azından bendeki Nokian'da böyle oluyor. Yaz lastiğinin ömrünü otomatikman uzattığı için maddi olarak sökme/takma dışında keseye herhangi bir zarı yok kış lastiğinin. Üşenmeyin. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2015 Ben de kış lastiği mutlaka öneriyorum. Bu kış yeni Michelin Alpine4 aldım geçen ay da Michelin'e göre daha ucuz diye Hankook Kinergy eco diye sanırım mevsimlik olan bir lastik aldım. Hem yazlığı hem de kışlığı sıfırlamış olduk. Bakalım ne kadar gidecekler. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 25, 2015 Bugün Michelin CrossClimate taktırdım. 215x60xR17 ölçülerde tanesine 380 TL ödedim, içime oturdu. Araştıracak zamanım olmadığı için en yakındaki Euro Master'a gidip dün sipariş verdim, bugün de getirttiler ve gidip taktırdım. Aracın üstündeki lastiklerden sonra çok fark oldu. Şimdilik pişman değilim. Arabayla tatile çıkacağım için daha ucuza bulabilir miydim bakacak zamanım olmadı. Kar yağdığında , İstanbul gibi bir şehirde arabamla yola çıkmıyorum. Önceki 4 mevsim lastikleriyle 4-5 kez karlı havada zincir takıp Uludağ'a çıkmak gibi işler yaptım ama o da çok zorunlu değil. O yüzden yaz-kış ayrı lastik setleri alıp bir de onları saklatmak için ayrı para ödemek yerine incelemelerini beğendiğim bu lastiği almayı tercih ettim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 25, 2015 Michelin pişman etmez hocam. Kazasız, belasız kullan. Yaz lastiklerini de keşke Michelin alsaydım diye arada bir düşünüyordum. Daha ucuz diye aldığım Hankook'ta virajlara hızlı girince sanki öncekinden daha fazla savruluyor gibiyim. Gerçi taktırdıktan sonra daha hiç havasını kontrol etmedim. Dün de 100'le falan giderken son anda kırmızıya dönen bir ışıkta çok iyi bir duruş performansı sergiledi. O yüzden şimdilik tam karar veremedim Hankook konusunda. Tatil yapabilirsek, seyahat yolunda daha netleşir performansı. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 26, 2015 Hankook iyidir. Yalnız dört mevsim lastiklerinden sakınmak lazım (tüm markalarda). Nedense bu dört mevsim aldatmacası hala sürüyor, kimse de birşey demiyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 26, 2015 Emre sen bu Michelin Cross Climate'lerin incelemelerine baktın mı? Ne düşünüyorsun? 4 mevsim lastiği kandırmacası derken İstanbul şartlarında hava sıcaklığı kaç kez 5 derece ve altına düşüyor, kaç gün 35 derece ve üstüne çıkıyor ona da bakmak lazım. Ben kendi tecrübeme ve kullanım şartlarıma bakarak lastik seçmeye çalışıyorum. Yoksa bunun da pazarlama hilelerinden tut inceleme yalanlarına kadar bin türlü dolanbacı var. Altındaki araba ile 120 km/s üzerinde hız yapmayan, kullanım süresinin %90'ını İstanbul trafiğinde geçiren birine git performans lastiği al, yaz ve kış için iki set bulundur demenin bence bir anlamı yok. Arabayı güvenli kullanmak isteyen ve hobiye çevirmek derdinde olmayan insanlar için zor konular onlar. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 27, 2015 Emre sen bu Michelin Cross Climate'lerin incelemelerine baktın mı? Ne düşünüyorsun? 4 mevsim lastiği kandırmacası derken İstanbul şartlarında hava sıcaklığı kaç kez 5 derece ve altına düşüyor, kaç gün 35 derece ve üstüne çıkıyor ona da bakmak lazım. Ben kendi tecrübeme ve kullanım şartlarıma bakarak lastik seçmeye çalışıyorum. Yoksa bunun da pazarlama hilelerinden tut inceleme yalanlarına kadar bin türlü dolanbacı var. Altındaki araba ile 120 km/s üzerinde hız yapmayan, kullanım süresinin %90'ını İstanbul trafiğinde geçiren birine git performans lastiği al, yaz ve kış için iki set bulundur demenin bence bir anlamı yok. Arabayı güvenli kullanmak isteyen ve hobiye çevirmek derdinde olmayan insanlar için zor konular onlar. Dört mevsim kandırmacasının geçerli olacağı tek ortam hiç kış görmeyen İzmir, Antalya gibi yerler olabilir. Hatta orası için bile saçma. Yaz lastiğiyle kış lastiğinin herşeyi farklı. Kazak ile t-shirt ne kadar farklıysa o kadar farklı. Dört mevsim lastiği denen şey aslında yaz lastiğinin su kanalları biraz daha derin olanı. Başka fark yok. Tam tersine, o kanallar yüzünden lastiğin kuru yol performansı da düşüyor. Dört mevsim lastiği uzun kollu ve biraz daha kalın bir t-shirt gibi birşey. Adam bunu "hem yazın, hem kışın giy" diye satıyor. E yazın pişirir, kışın üşütür, ancak baharda güzel olur. Sıkıntılı birşey. Aynı şey Michelin Cross Climate için de geçerli. Belki standart dört mevsim lastiklerinden daha iyidir ama birşeylerden feragat etmeden iki tarafı da memnun etmek imkansız. Bunların tek ortak noktası aynı janta takılmaları. Deseni, malzemesi filan komple farklı. Arabanın yavaş kullanılması birşeyi değiştirmiyor. 90 ile giderken de fark hissediliyor. Sonuçta önünüze bir tehlike çıktığında, ani fren yaptığınızda iyi lastik sizin bir metre daha kısa sürede durmanızı sağlıyorsa o büyük bir avantajdır, çünkü o bir metre sizin çarpmanızla çarpmamanız arasındaki farkı belirler, veya kaza yaptığınızda darbenin tamponda kalmasıyla arabanın burnunun komple gitmesi arasındaki farkı belirler. Ben bu "sakin kullanıyorum, yavaş gidiyorum" mazeretini kabul etmiyorum bu yüzden. Canımızı emanet ediyoruz o lastiklere. Ha, diğer lastiği koyacak yer olmaması sorun tabi, ona birşey diyemem. Bir de tabi arabasını keyfe keder kullananlar var. Adam "hava kötüyse zaten çıkmıyorum arabayla" diyor. Ona da birşey diyemem, o zaten arabayı haftada bir kullanıyor. Ancak işe arabayla gidip gelen, düzenli kullanan kişinin bir şekilde yazlık / kışlık lastik olayına girmesi lazım İstanbul'da. Ek olarak, yeni çıkmış bir lastiğin, özellikle de Michelin Cross Climate gibi özel bir iddiayla çıkıyorsa ilk incelemelerine pek inanmamak lazım. Firmalar parayı bastırıp testlerde birinci seçtirtiyorlar ürünlerini. Bu hep olan şey. Ford'un 1 litrelik motoru ilk çıktığında yılın motoru seçildi, tüm dergiler övgüler düzdü. Birkaç ay sonra gerçek testler çıkmaya başladı, 1.6L atmosferik motordan fazla yaktığı ortaya çıktı. Zaten lastik testlerinde milliyetçilik faktörü çok ön planda, her ülke kendi lastiğine ekstra puan veriyor. Mesela Alman sitelerinde hep Continental editörün seçimi olur. E bir de reklam faktörü var. Zamanında yerli araba dergilerinin biri toplu yaz lastiği testi yapmıştı. Bridgestone'un vasat bir modeli hepsini ezip birinci olmuştu. Tesadüfen benim o zaman yeni aldığım Toyota Auris'in üzerinde de aynı lastikler vardı. Baktım, Türkiye üretimiymiş, yeni modelmiş. BriSA parayı bastırmış, o boktan lastik Michelin'i, Continental'i, hatta Bridgestone'un çok daha iyi (ama ithal) diğer lastiklerini ezip geçmiş. Buna inanan mağdur oluyor işte. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 27, 2015 Lastik çok mühim arkadaşlar, ucuza kaçmayın. Netice dört tane avuç içi kadar kısmı yerle temas ediyor. Lastik geçen konularda hep böyle çıkışlar yaptığımın farkındayım. 3 senelik, dişleri bile doğru düzgün aşınmamış, sertleşmemiş Goodyear setin sol ön lastiği 120 ile giderken orta yerinden yarılıp parçalanan ve ölümden dönen benim gibi biri için motorlu araçlarda en hassas olduğu konunun lastik olması çok normal sanıyorum. Hamso beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 27, 2015 Evet, Salih'ciğim lastik çok önemli. Emrenin'de bir önceki mesajına katılıyorum. Sonuçta kışlık lastiğim var, o yüzden direk yazlık lastik almayı planlıyordum. Kafam o ara başka şeylerle meşgul olduğundan çok fazla inceleyemedim. Bana mevsimlik lastiği satmışlar. Hayvan gibi su kanalları var üzerinde. Önce tereddüt ettim. Ama sonra da Ankara'nın bu sene yediği yağışı görünce de belki de hayırlısı bu dedim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 28, 2015 İlginc birsey dikkati mi çekti. Arazi sınıfında 245*70*16 kullanıyorum. Baktığım lastiklerim H/T olanların hepsinde M+S ibaresi var ama o kış işareti yok. Karda gidiyor mu gitmiyor mu Yazlık hamurla çamur+kar lastiği mi basmışlar yani? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 28, 2015 Zvana, amfibik araç alın siz, o kanallarla gitmez o araç Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 28, 2015 Yok onun için tekne kiralıyorum Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş