Motosiklet kullanıcıları! Tanışalım. Künye/Tanışma
6 6

Bu konuda 283 mesaj var

Yıllar sonra bir kaşıntı tuttu. 2015 Model 2016 çıkışlı X-Max 250 var bende. ABS olmayan model. 2018 de almıştım yakın bir arkadaşımdan ikinci el. 4000km deydi. Şimdi 12.000. 2020 yılından beri yani dükkandan beri kullanamaz oldum. Üzerine motor ceketimi evlenmeden hemen önce yani en zayıf olduğum dönem aldığım için şimdi 6kg fazlalığım olmasına rağmen sıkıyor. bol olmaması gerektiğini biliyorum ama aşırı slim olunca daralıyorum. Ceketsiz de kullanınca rahat hissetmiyorum kendimi. Ek olarak Xmax'in amortisörleri belimi kıracak yakında. Çok sert. Geçen bineyim dedim lastikleri şişirdim daha da sert oldu. Yoldaki en ufak bozukluk direk belime çivi gibi giriyor. Dükkan, ceket ve amortisör derken soğuyup kullanmadım 3 yıldır. Kullandıysam da hep yok belediyeye giderken vs. 

Kenarda tuttuğum bir döviz var. Ne araba alır o döviz ne ev. Motor alabiliyor ama :D Dövizde duran para da enflasyona yeniliyor sürekli diyerek xmax'i satıp yeni motor mu alsam düşüncesi geldi. En azından bu ülkede araba motor hep değer kazanıyor. Gözüme Honda ADV350'yi kestirdim. Çok yakışıklı alet. Amortisörleri ve sürüş rahatlığını da araştırdım herkes övüyor. Tabi alırsam yeni motor ceketi de alacağım. 

Ne dersiniz hem zevk hem yatırım olur mu bu alışveriş ? Yine çok kullanmazsam ileride satarım, dövizde duracağına motor olarak dursun para. 

allreadydead beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Atrin,

Motorun trafik sigortası, kaskosu, MTV'si (yılda 4 kez devam edecek mi o bile belli değil) gibi durduğu yerde oluşan sahip olma giderlerinden rahatsız değilsen elbette alınmış alınmıştır. Kullanılacak hızlı tüketim ürünlerini bile stok yapmaktan evde neyi nereye koyacağız derdi olan bir ortamda maldan zarar edilmemesi doğaldır. Üstüne de kullanıp alacağın keyif de yanına kar kalır. Ben acil durumda belirli bir süre sıfır gelirle yaşayabilecek bir nakit haricinde türlü çeşit yatırıma atıyorum, döviz konusunda ise bir eşikte olabiliriz. Önümüzdeki yıl için dillendirilmeyen bir döviz hareketi gerçekleşirse belki pişman olursun. Özetle kullanacaksan ve keyif de alacaksan, acil durumda bu kenardaki para olmadan da devam edebiliyorsan düşünme al.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yok hocam aynen dediğin gibi. Acil durum parası başka. Ona dokunmam :D Bu öyle arada kenara attığım bir birikimdi. Zaten gaza geldim bugün gittim aldım. Cumartesi teslim olacak inşallah.

Atrin tarafından düzenlendi
yarimpower, quad, snc-tr and 3 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
8 minutes ago, Atrin said:

Yok hocam aynen dediğin gibi. Acil durum parası başka. Ona dokunmam :D Bu öyle arada kenara attığım bir birikimdi. Zaten gaza geldim bugün gittim aldım. Cumartesi tesli olacak inşallah.

Hayırlı olsun, tekerine taş değmesin.. Yakışıklı bir foto bekliyoruz artık. 

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 hours ago, Atrin said:

Yok hocam aynen dediğin gibi. Acil durum parası başka. Ona dokunmam :D Bu öyle arada kenara attığım bir birikimdi. Zaten gaza geldim bugün gittim aldım. Cumartesi tesli olacak inşallah.

Güle güle iyi günlerde kazasız belasız kullan :)

Ben de sürekli Transalp'e sulanıyorum ama sulanma seviyesinde kalıyor..

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
13 hours ago, allreadydead said:

Güle güle iyi günlerde kazasız belasız kullan :)

Ben de sürekli Transalp'e sulanıyorum ama sulanma seviyesinde kalıyor..

hocam bende hep sulanıyordum. bekle bekle her şeyin fiyatı artıyor. mesela tesla model y belki türkiyeye ilk geldiğinde aşırı zorlayarak alabilirdim. fakat şu an 2.9M oldu alabilme imkanım eksilerde. bekledikçe bir bok alamıyoruz. böyle diyerek gaza geldim resmen. dün öylesine gititm bayiiye. adam cumartesi teslim ederim kredi kartına 12 taksit falan dedi ben gaza geldim. dövizi de hemen bozmama gerek kalmadı. %16 komisyon ekledi sadece ama euro 12 ayda %16 dan fazla artar diyerek gaza geldim. 

19 hours ago, Definitive said:

Hayırlı olsun, tekerine taş değmesin.. Yakışıklı bir foto bekliyoruz artık. 

Çok teşekkürler hocam.

Dün bayiiden sonra gidip Dainese kışlık mont aldım. Yazlık mont vardı bende sadece. ADV350'ye elcik ısıtma da taktırdım. Çocukluktan beri benim hep ellerim ve ayaklarım üşür. Kışlık dainese eldiven var ama koruyamamıştı beni xmaxte. bunda hem ısıtıcı hem elcik koruma kurtarır gibi geliyor. 

Motora branda almak istiyorum fakat sokakta çok kedi var. Seleye hep 2 tane sele koruma kılıfı takıyorum kediler yüzünden ve sele hasarını sıfıra indirdim ama bu brandayı alırsam alttan girip parti yapacaklar içeride. Nedense xmaxte hep benzin depo kapağına işediler. hatta bir kere seleye kaka yaptılar. kediye de alerjim var o kedi kokusu çiş kokusu aşırı rahatsız ediyor. Naftalin vs her şeyi denedim hiç biri işe yaramadı. Bu branda çözümünde alttan girmelerini engellemek mümnkün mü ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Atrin Kazasız belasız güle güle kullanın. Bir an X-Adv zannettim, heyecanlandım. Normalde tarzım değil ama X-Adv farklı birşey. Fiyatı hakeder mi tartışılır.
Branda konusu tartışılır. Hazır brandaların dayanımı nasıl bilmiyorum ama belki özel bir branda yapar ve alttan bağlantılarını da güzel dizayn ederseniz sorun olmaz diye tahmin ediyorum.

LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşım sağlık sorunları sebebiyle kullanamayacağı motorunu satılığa çıkarttı. İlgilenen olur diyerek buradan paylaşayım dedim hazır konusu gündeme gelmişken.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-temiz-bakimli-aksesuarli-tracer-700-1132497557/detay/

İlgilenen olursa indirim veya diğer konular için ben de girerim devreye:thumbs:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Yeni motorum ile ilgili garip bir şey yaşıyorum. Sinek küçüktür ama miğde bulandırır misali neredeyse soğuyacam motordan. Öncelikle bu anlatacağıma kadar çok memnundum motordan (Honda ADV350). Xmax250 den sonra gerek sürüş tarzı, sürüş keyfi, sürüş rahatlığı, ivmelenmesi vs çok çok iyi geldi. 600km'de gidon yükseltme aparatı taktırdım. Sürüş esnasında biraz öne eğiliyorum gibi geliyordu ve bel ağrısı yapıyordu. gidon yükseltme baya işe yaradı. 

Sonra 1000km'ye geldim ve İzmir Honda Yüseliş'te rodaj bakımına soktum. Rodaj bakımından sonra 80km/s hızı geçtikten sonra gidonda elcik kısımlarında bir titreşim hissetmeye başladım. titreme gibi değil. hafif bir telefon titreşimi gibi. ilk kafama takmadım ama sonra çok rahatsız etmeye başladı. Honda yükselişe götürdüm. mallar dedi ki biz müşteri motoru ile o hızlara çıkamayız. yahu ben izin veriyorum verin imzalayayım bir kağıt çıkın yola deneyin dedim yok dediler otoparkta 2 tur atıp bir sorun yok diyerek geri verdiler. 

Sonra gidon yükseltmeden mi acaba dedim fakat 600km-1000km arası böyle bir şey hissetmedim. rodaj bakımından hemen sonra anında hissetmeye başladım. bir teori daha atıldı ortaya. motor hafif advanture tarzı ve lastikleri arazi lastiği gibi. gidon yükseltme aparatından ötürü artan lastik-gidon arası mesafe ve lastiğin tırtık yapısı nedeniyle yoldaki bozukluğu hissediyorsun dediler ama bilemedim. gidon yükseltme aparatını da sökmek istemiyorunm çok işime yaradı. 

ayak bileklerim ile motoru kavradığımda sanki titreşim alttan motordan geliyor gibi. Rodaj bakımında kitabına göre yapmadıkları tek şey yağın cinsi. Kitapçık 10w-30 yağ koyun diyor servis 10w-40 yağ koymuş. internette araştırdım honda bayiileri nedense daha ucuz diye midir nedir 10-40 koyup türkiye şartlarına bu daha uygun diyorlarmış (kime göre neye göre amk) 

internette bir kaç kişinin daha adv350 ile rodaj bakımından sonra bir titreşim hissettiklerini okudum. onlara da yazdım ama cevap gelmedi. daha. @TiesTorN esasında sen bilirsin. 10-30 yerine 10-40 kullanmak motorda hafifte olsa bir titreşime neden olur mu ? sonuçta motor 330cc arabada belki olmaz ama küçük motorda olur mu ?

Atrin tarafından düzenlendi
Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, Atrin said:

10-30 yerine 10-40 kullanmak motorda hafifte olsa bir titreşime neden olur mu ? sonuçta motor 330cc arabada belki olmaz ama küçük motorda olur mu ?

yok hiç bir etkisi olmaz. etkisi olsa bile olumlu yönde olur (daha smooth çalışır)

evet bu 10w40 olayına takmış durumda nedense honda bayileri. arabalarda da durum aynı. bizim honda civic fd6'da da kullanım kitapçığında 10w40 falan yazmamasına rağmen inatla onu koyuyorlardı. TR şartlarına daha uygun ne demek onu da anlamış değilim, kapalı bir sistem içerisinde çalışan yağın ülke şartıyla ne ilgisi olabilir amk. jant lastik sanki.

en ucuz yağ 10w40 o yüzden onu koyuyorlardır. ayrıca bu yağlar tam sentetik bile değil, yarı sentetik. ben uzun zamandır yetkili servise uğramadığım için kendim tam sentetik 5w40 koyuyorum.

neyse. motor konusuna gelirsek; kış lastiği veya dağ bayır lastiği çok titreşim yapıyor motorda. benim nmaxde normal yol lastiği varken smooth ötesi giderken kış lastiği takınca senin bahsettiğin gibi bir titreşim başlıyor bahsettiğin hızlarda. muhtemelen sen farketmemişsindir daha önce, olayın rodaj ile ilgisi olduğunu sanmıyorum. rodaj bakımı dediğin şey yağı ve filtreyi değiştirmek o kadar.

Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

@TiesTorN peki bu titreşimden bağımsız kendim gidip kitapçıktaki değerlere uygun 10w-30 yağ koydurmalı mıyım ? 

lastik konusu şöyle. fabrika çıkışı aşağıdaki metzeler lastik ile geliyor motor. rodaj bakımında dediğin gibi yağ ve yağ filtresi değişti sadece. mantıken buna neden olmaması gerekiyor. geriye o zaman sadece gidon yükseltme aparatı kalıyor. gidon-lastik mesafesi arttığından lastiğin titreşimini ben daha mı çok hissediyorum ?

c2_r.jpg

Atrin tarafından düzenlendi
Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bana sorarsan sebebi odur ama tecrübem olmadığı için kesin bir şey diyemem.

yağ konusuna gelirsek bir şey yapman gerekmiyor kalsın öyle, bir zararı yok. bir dahakine yağını kendin koyup doğru yağı koy bence, motorda yağ değiştirmekten daha basit bir şey yok zaten.

Mono and Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

keşke yağdan olur deseydin ya :D önümde iki seçenek var o zaman. ya aparatı çıkaracağım ve konforum azalacak. ya da yeni lastik alacağım. veya üçüncü seçenek kafaya takmayarak kullanmaya devam edip lastik ömrü bitince normal yol lastiği almak. 

teşekkürler cevaplar için :) 

TiesTorN and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, Atrin said:

keşke yağdan olur deseydin ya :D önümde iki seçenek var o zaman. ya aparatı çıkaracağım ve konforum azalacak. ya da yeni lastik alacağım. veya üçüncü seçenek kafaya takmayarak kullanmaya devam edip lastik ömrü bitince normal yol lastiği almak. 

teşekkürler cevaplar için :) 

Bence aparatı geçici olarak söküp bir deneyin, gerçekten de titreşim geçse bile geriye takıp neden kaynaklandığını bilmenin verdiği iç rahatlığıyla lastikler bitene kadar kullanıp bitince dediğiniz gibi bir lastikle değiştirin. Sizin dediğiniz gibi yaparsanız lastikler bitene kadar kafaya takarsınız. :)

Atrin, Mono and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 03.05.2024 at 1:41 PM, Peregrine said:

Bence aparatı geçici olarak söküp bir deneyin, gerçekten de titreşim geçse bile geriye takıp neden kaynaklandığını bilmenin verdiği iç rahatlığıyla lastikler bitene kadar kullanıp bitince dediğiniz gibi bir lastikle değiştirin. Sizin dediğiniz gibi yaparsanız lastikler bitene kadar kafaya takarsınız. :)

Tam bunu yapacakken son kez bir şey denemek istedim. Ön lastik balansına baktırayım dedim. Lastikçiye gittim, jant yamuk çıktı. %99 bana böyle satılmadı. çünkü 600km'ye kadar hissetmedim. gidon yükseltme taktım yine hissetmedim. 1050 de rodaja girdim. rodajdan sonra biraz hafif offroad bir yola girdim motor nasıl acaba diye. çok zorlamadım ama büyük ihtimal orda oldu. rodajdan sonra hissediyorum diyordum hep ama o yolculuğu unutmuşum ben. Tel jant yok motorda. aluminyum jant var. bam güm çukurlara taşlara girmedim ama bu kadar kolay yamuluyormuş demek ki :D 

tornaya vereceğim. olmassa sıfır jant alacağım artık. bir tanıdık aluminyum jant tornada düzeltmek zor, iyi usta lazım dedi ama bakalım. 

Tadım kaçtı ama en azından sorunun kaynağını bulabildim. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

jant tornadan geldi. maalesef sorun gitmedi. tornaya vermeden önce tanıdığım ''usta'' ile ön lastiğe motor sehpadayken baktık on lastiği oynattığımızda disk frene hafif bir sürtme yapıyordu. lastik rahat dönmüyordu yani boşta. jantın göbekten yamulduğunu söyledi çünkü jantta bir vuruk izi olmadığını söyledi. dediğim gibi taşlı bir yola girdim ama afrikanın dağlarında gezmedim yani. neyse tornadan geldi. ''usta'' test etti yağ gibi akıyor dedi. yine sehpada ön lastiği döndürğümüzde artık disk frene sürtme yapmıyordu. ben bindim. hiç bir şey değişmemişti. yine gidonda bir titreşim (gidon sallanması gibi değil. telefon titremesi gibi. çok hafif) vardı. tam hatırlayamıyorum ama neredeyse titreşim arttı diyeceğim. 

amk. tırnak içinde usta yazıyorum da adamı seviyorum da. motoru bana verdikten 1 saat sonra aradı. nasıl dediğim gibi mi diye tornacı da merak ediyor haber ver bana dedi. bende yok değil dedim. tamam getir adam gibi yapamadılar herhalde dedi. ''sözde'' başında durmuştu torna esnasında. neyse. balansta mı sorun var milimetrik tornada hata mı oldu vs vs vs uzatmaya gerek yok. yarın tekrar götüreceğim motoru. başka bir yerde daha iyi balans ölçen cihazları olan bir yere götüreceğini söyledi. 

bu arada motoru aldığım izmir honda yükseliş'i aradım. dedim sıfır jant ne kadar ?. telefonda fiyat veremiyoruz dediler. dedim motoru sizden aldım. plaka bu şase numarası bu bana fiyat verin kendimi ona göre ayarlacağım. yok telefonda fiyat veremiyoruz, buraya ruhsatınız ile birlikte gelmeniz lazım. dedim ki haftanın 6 günü it gibi çalışıyorum gelemem rica ediyorum bana fiyat verin. yok veremeyiz mail atın dediler. üzerine 5 kere mail attım hala cevap yok. inşallah batar amkoduğumun şerefsizleri. bu kadar antipatik bir firma görmedim. rodaj bakımında da bir afra bir tafra. görseniz sanarsınız bedavaya bakım yapıyorlar. sanki ben ajanım ki ajan olsam ne olacak amk jant fiyatını öğrensem telefonda bunlar zor duruma mı düşecekler? 

bu arada motora binesim gelmiyor. o titreşimi hissedince bir tedirginlik geliyor. hele eşim arkamdaysa. direk eve dönesim geliyor. bu nedenle kaza yapmam vs vs ama o tedirginlik benim dikkatimin dağılmasına yeter. ekipmanlarımı yeniledim. yeni kask yeni kışlık yazlık mont aldım. gaza geldim ama gerçekten motordan soğudum soğuyacam çok az kaldı.

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

valla bilirim o rezilliği arabadan, adamı soğutur. yıllarca direksiyon titreşiminin sebebini bulamamıştım bende bmw de :lol: her yola çıktığımda ana avrat küfrediyodum. sonra amortisör kuleleri aşındığı için olduğu ortaya çıktı, değiştim düzeldi.

ha bu teşhisi kim koydu? kimse. ben alt takımdaki bütün parçaları birer birer değiştirerek sorunu buldum. bütün her şeyi değiştirdim en son kule kaldı. senin gibi arabanın amk dedim, alakası olmaz ama tek kule kaldı onu da değiştireyim bari dedim ve düzeldi...

şimdi senin motorda da benzer bir durum olacak muhtemelen, kimse teşhis koyamayacak. ya sen motoru satacaksın ya da teker teker söküp&yenisini takıp deneyeceksin.

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
19 hours ago, Atrin said:

jant tornadan geldi. maalesef sorun gitmedi. tornaya vermeden önce tanıdığım ''usta'' ile ön lastiğe motor sehpadayken baktık on lastiği oynattığımızda disk frene hafif bir sürtme yapıyordu. lastik rahat dönmüyordu yani boşta. jantın göbekten yamulduğunu söyledi çünkü jantta bir vuruk izi olmadığını söyledi. dediğim gibi taşlı bir yola girdim ama afrikanın dağlarında gezmedim yani. neyse tornadan geldi. ''usta'' test etti yağ gibi akıyor dedi. yine sehpada ön lastiği döndürğümüzde artık disk frene sürtme yapmıyordu. ben bindim. hiç bir şey değişmemişti. yine gidonda bir titreşim (gidon sallanması gibi değil. telefon titremesi gibi. çok hafif) vardı. tam hatırlayamıyorum ama neredeyse titreşim arttı diyeceğim. 

amk. tırnak içinde usta yazıyorum da adamı seviyorum da. motoru bana verdikten 1 saat sonra aradı. nasıl dediğim gibi mi diye tornacı da merak ediyor haber ver bana dedi. bende yok değil dedim. tamam getir adam gibi yapamadılar herhalde dedi. ''sözde'' başında durmuştu torna esnasında. neyse. balansta mı sorun var milimetrik tornada hata mı oldu vs vs vs uzatmaya gerek yok. yarın tekrar götüreceğim motoru. başka bir yerde daha iyi balans ölçen cihazları olan bir yere götüreceğini söyledi. 

bu arada motoru aldığım izmir honda yükseliş'i aradım. dedim sıfır jant ne kadar ?. telefonda fiyat veremiyoruz dediler. dedim motoru sizden aldım. plaka bu şase numarası bu bana fiyat verin kendimi ona göre ayarlacağım. yok telefonda fiyat veremiyoruz, buraya ruhsatınız ile birlikte gelmeniz lazım. dedim ki haftanın 6 günü it gibi çalışıyorum gelemem rica ediyorum bana fiyat verin. yok veremeyiz mail atın dediler. üzerine 5 kere mail attım hala cevap yok. inşallah batar amkoduğumun şerefsizleri. bu kadar antipatik bir firma görmedim. rodaj bakımında da bir afra bir tafra. görseniz sanarsınız bedavaya bakım yapıyorlar. sanki ben ajanım ki ajan olsam ne olacak amk jant fiyatını öğrensem telefonda bunlar zor duruma mı düşecekler? 

bu arada motora binesim gelmiyor. o titreşimi hissedince bir tedirginlik geliyor. hele eşim arkamdaysa. direk eve dönesim geliyor. bu nedenle kaza yapmam vs vs ama o tedirginlik benim dikkatimin dağılmasına yeter. ekipmanlarımı yeniledim. yeni kask yeni kışlık yazlık mont aldım. gaza geldim ama gerçekten motordan soğudum soğuyacam çok az kaldı.

Lastikleri kontrol ettirdin mi ? Anlas IRC gibi lastiklerde bu tür acaip sorunlar olabiliyor. Lastiğin kendi balanssızlığı ve homojen olmaması bu tür titreşim gibi şeylere neden oluyor. Jant sağlamsa oraya da bi bakmak lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
50 minutes ago, allreadydead said:

Lastikleri kontrol ettirdin mi ? Anlas IRC gibi lastiklerde bu tür acaip sorunlar olabiliyor. Lastiğin kendi balanssızlığı ve homojen olmaması bu tür titreşim gibi şeylere neden oluyor. Jant sağlamsa oraya da bi bakmak lazım.

@Atrin Aynen, lastikten sonra gidon yükselticiyi sökerek de deneyin. O kadar masraf yapmışsınız, hemen soğumak yok öyle. :) 

Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bakım için sökülen bir parça yerine tam oturmamış olabilir mi? Ya da gevşek bırakılmış tam sıkılmamış bir somun vs?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
13 hours ago, Mono said:

Bakım için sökülen bir parça yerine tam oturmamış olabilir mi? Ya da gevşek bırakılmış tam sıkılmamış bir somun vs?

yani esasında bakım yapılırken izledim biraz. yağ filtresi ve yağ değişti sadece. yine de kontrol edeceğim.

13 hours ago, Peregrine said:

@Atrin Aynen, lastikten sonra gidon yükselticiyi sökerek de deneyin. O kadar masraf yapmışsınız, hemen soğumak yok öyle. :) 

onu deneyeceğim ama gidon yükseltmeden değil %99. ilk taktığımda hissederdim. çok taktıran var o aparatı bir de elbet benim gibi şikayet ile dönen olurdu gruplara. fakat deneyeceğim mutlaka.

 

14 hours ago, allreadydead said:

Lastikleri kontrol ettirdin mi ? Anlas IRC gibi lastiklerde bu tür acaip sorunlar olabiliyor. Lastiğin kendi balanssızlığı ve homojen olmaması bu tür titreşim gibi şeylere neden oluyor. Jant sağlamsa oraya da bi bakmak lazım.

ona da baktırayım. fakat 1000km ye kadar lastikte homojenlik sıkıntısı vardıysa yine titreşimi hissetmez miydim ? 

 

bugün tekrar bıraktım motoru. arka lastiğe hiç bakmamıştı. bu sefer ön arka balansa gidecek ve ''racing'' motorlar için daha hassas olan bir balans cihazına götürecekmiş. teslim aldıktan sonra yine olursa gidon aparatını söküp deneyeceğim yine olmazsa artık bilmiyorum. yetkili servise gidip ön jant fiyatı almak istedim. daha kimse sipariş vermediği için yok fiyat. dedim forza 250nin ön jantı ne kadar. çünü 3 aşağı 5 yukarı aynı olur. 31.000 dediler. adv'nin de 35-40'dır herhalde. iş umarım o raddeye gelmez, yüksekmiş fiyatı. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Usta aradı. Almaya gidecem birazdan. bu yeni alette ön ve arka tekerde balans bozuk çıkmış. 15gr balans eklemişler. inşallah olmuştur ya. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 hours ago, Atrin said:

ona da baktırayım. fakat 1000km ye kadar lastikte homojenlik sıkıntısı vardıysa yine titreşimi hissetmez miydim ? 

homojen aşınmamış veya dış koşullardan dolayı (çok yakında duran sıcak egzos gibi) uni formluğu bozulmuş olabilir. Ama arkaya koydukları ağırlıkla da çözülebilir :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet yazmadım hemen biraz test etmek istedim. Ön lastiğe 5gr arka lastiğe 15gr balans takıldı. Aldım motoru %60 falan azaldı titreşim. dedim artık bundan sonrasını ben kuruntu yapıyorum beynimde yer etti herhalde diyerek konuyu saldım. egzoz koruma aldım motora bugün onu takarken içimden nedense arka lastiği elimle döndürmek geldi. Arka lastik de yamuk amk. Rahat dönerken bir yerde zor dönerek diske sürtüp duruyor. ön lastikte böyle yapıyordu tornadan önce. hep ön lastiğe odaklandık ama usta da yani arka tekeri sökerken veya sökmeden bir elle döndürseydi hiç uğraşmayacaktık.

şimdi yarın tekrar bırakıcam. arka teker tornaya ordan balansa. valla artık çözülmezse yakarım motoru. son işlemler ile birlikte herhalde toplamda 4k cepten çıkmış olacak.

hondanında ta amk. böyle dandik jant mı yapılır ya. sanki aldım motoru dağ bayır gezdim. 1 kere taşlı topraklı yola girdim o kadar. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok