Motosiklet kullanıcıları! Tanışalım. Künye/Tanışma
6 6

Bu konuda 283 mesaj var

Aprilia Scarabeo 200ie 2014 model mscooter var 7000 km de daha ikinci bakımları falan iki sene yapıldı fakat lastikleri ve aydınlatmaları led ile değiştirmek istiyorum kullanım klavuzu kaybettim. İnternette net bir bilgi bulamadım 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
22 saat önce, Enyalios said:

Aprilia Scarabeo 200ie 2014 model mscooter var 7000 km de daha ikinci bakımları falan iki sene yapıldı fakat lastikleri ve aydınlatmaları led ile değiştirmek istiyorum kullanım klavuzu kaybettim. İnternette net bir bilgi bulamadım 

https://cdnmedia.endeavorsuite.com/images/organizations/05211b9c-b6c7-4840-8e84-2970c2318c24/Aprilia Scarabeo 200 2011.pdf

Aynı kasa olduğunu tahmin ediyorum.H4 gibi görünüyor.Yakından fotoğrafını yüklerseniz hangi ampul olduğunu anlarız..İçi çift flamanlı ise H4 tür.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen bu model abi fotoğrafını çekip atarım size. Birde sanki stop lambası ve sinayller yetersiz gibi geliyor led taksak daha iyi olabilir mi?

 

Enyalios tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 9/24/2021 at 9:14 PM, Enyalios said:

Birde sanki stop lambası ve sinayller yetersiz gibi geliyor led taksak daha iyi olabilir mi?

 

Stop lambası ve sinyaller ile ilgili şöyle bir durum var. Bu araçlardaki işaret lambalarının reflektör ve fresnel tasarımları fabrikanın taktığı halojen ampulün ışığını maksimum şekilde yönlendirecek şekilde tasarlanıyor.

Atıyorum o 3mm boyundaki flament bütün ışık gövdesini aydınlatsın diye içerideki yansıtıcıya onlarca yüzlerce açı veriyorlar. Bu sayede arkadan yada yanlardan bakıldığında o ufacık flament bütün lamba gövdesini aydınlatıyor.

GettyImages-101575484-5b1c001a3de4230037

Siz o halogen ampülü çıkartıp yerine daha parlak ama fiziksel olarak farklı bir şekle sahip led ampul taktığınızda bazen daha kötü sonuçlar alabiliyorsunuz. Çünkü o reflektör o 3mm'lik halogen flamenine göre ayarlanmış oluyor. Bazen de tam tersi çok daha iyi bir aydınlatma sağlıyor.

İkincisi sinyal lambalarının halogen ampullerini daha az elektrik tüketen led alternatiflerle değiştirdiğinizde ampul patlamış gibi daha hızlı yanıp sönmesine sebep olursunuz. Bunu engellemenin birkaç yolu var. Yani ampulü değiştirmek ile bitmiyor iş.

Ben kendi motorumda ampulleri komple LED ile değiştirdim ama ne olur ne olmaz diye en parlak olanlardan taktım.

Sinyal lambalarının hızlı hızlı yanıp sönmesini engellemek için ise (elektronik) flaşörün içini açıp devre kartının üstünde akım ölçen hattı kesmem gerekti. Şuan ampul var yok patlak falan demeden sabit hızla çalışıyor.

Yok ben uğraşamam mod ile falan derseniz piyasada LED'ler için özel flaşörler satılıyor, onlardan alıp takabilirsiniz, yada dirençli ledlerden takabilirsiniz ama tavsiye etmem.

Whooosh tarafından düzenlendi
quad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

arabada da motorda da fabrikasyon olarak ne için dizayn edildiyse o ampulu kullanırım. led, xenon gibi şeylere çevirmek kekoluk çünkü çoğu zaman daha parlak gözükse bile aslında iyi aydınlatmıyor vuş'un da dediği gibi.

zaten halojen ampullerde yaşanan düşük aydınlatma/parlaklık sorununun temel sebebi halojen olması değil, içindeki ampulun kim bilir kaç yıllık olmasından ötürü zayıflamış olması + far/stop camlarının içten kirlenmiş olması ve aynı şekilde reflektörün de kirlenmiş olması. far içine ulaşıp temizliğini sağladığınızda ve ampulu yenilediğinizde parlaklık artışına inanamazsınız.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lümen ölçümü yaparak halojen ve led ampul arasındaki farkı bizzat gördüm.

Alınan performans aracın orijinal far yapısına ve ampul tipine göre değişir.
Araç üretildiği zaman çok yaygın olmadığı için her iki aracımın ampullerini mercekli led ile değiştirdim.Çok memnunum ve sanırım keko değilim.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ledler de zamanla zayıflıyor. Ben motorun farlarını değiştireli birkaç yıl oldu( 4.5 yıl)  hala halogen ile kıyaslayınca daha iyi ama eski güçlerinden pek eser kalmadı. İlk kullanmaya başladığım zamanlar sellektör yapınca öndeki araçlar kaçacak yer arıyordu, şimdi çok iplemiyorlar. Tahminimce maruz kaldıkları ısı parlaklıklarını yitirmesinde büyük rol oynuyor.

Mayıs 2018'de aldığım 25watt 'lık pasif soğutmalı Beamtech marka H4 far ampulleri şimdi 40watt'lık fan soğutmalı AUXITO set ile değiştiriyorum. Muhtemelen gece gündüz gibi bir fark olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
20 hours ago, yarimpower said:

Araç üretildiği zaman çok yaygın olmadığı için her iki aracımın ampullerini mercekli led ile değiştirdim.Çok memnunum ve sanırım keko değilim.

lafım mevcut far yuvalarına olduğu gibi led yada xenon takanlara. mercek takarak zaten olması gerekeni yapmışsınız.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motoru aldığımda önde yeni ama çin malı bir lastik, arkada ise artık betonlaşmış ve üzerinde diş kalmamış bir bridgestone vardı.
Arka lastiği neden değiştirmediklerini yada değiştiremediklerini yeni lastik almaya karar verdiğimde anladım. Arkada 140/70-13 gibi piyasada pek de bulunmayan ölçüde bir lastik kullanılmış.
 

Bu ölçüde arka lastik bulsam aynı model ön bulamıyorum, bir türlü takım olmuyor, bulduğum da 1-2 model.

Baktım olmuyor arkaya 150/70-13 takayım dedim, enine boyuna bir tık büyüyor lastik ama sürtünecek yada takılmasını engelleyecek bir şey yok.

ck445lcya01i90jo5zdx6e1da-city-grip-2.fu

Bir takım Michelin City Grip 2 aldım, lastikler dün elime ulaştı, bugün de montajını yaptım. Test sürüşüne çıkınca ağzım açık kaldı. 
Bu güne kadar bildiğin odun üstünde gidiyormuşum. Lastik değiştirince sürüşün iyileşeceğini biliyordum ama böyle gündüz gece gibi bir fark olacağını tahmin bile edemezdim.
Herşey değişti, titreme, yol tutuşu, fren mesafesi, yakıt tüketimi, gidonun yumuşaklığı değişti, kalkışı, gidişi, hızlanması bile değişti. Benim 40 yıllık motor gitti başka bir motor geldi.

Bu kadar değişeceğini bilseydim ilk gün değiştirirdim lastikleri.
Otomobilde böyle bir fark yok, arabanın lastiklerini değiştirince böyle belli belirsiz bir fark oluyor.

yarimpower, Ranilin, Mono and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lastik çoğu yerde iyi.Hafif ıslak avm otoparkında City Grip buz üstünde gider gibi kayıyorken Metzeller hiç kaymamıştı.Ona dikkat edin derim.

Ayrıca lastikleri enlemesine 1 cm boylamasına onun yüzde yetmişi kadar 0.7 cm kadar büyüyor.İkinci değer ilk değerin yüzde olarak karşılığıdır.Motorunuz 0.7 cm yükselmiş oldu şimdi.

yarimpower tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Whooosh Kesinlikle, motosiklette lastik farkı kendini çok net bir şekilde farkettiriyor. Arabada da fark ediliyor ama motorda ki kadar değil kesinlikle.

Hele bir de eski, betonlaşmış bir lastikten yumuşak hamurlu taze bir lastiğe geçişte ki fark anlatılmaz yaşanır :zuh:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İkinci el aldığım 2015 Yamaha Xmax'imde Michelin City Grip vardı. Kaçıncı versiyon hatırlamıyorum. 8k kilometre de 2020 yılında çivi girdi. Hazır 5 yıllık lastik diyerek fiyatı daha uygun olduğu için Anlas Tournee almıştım. Lastik değiştikten sonra bende çok fark hissetmiştim. City Grip ile karşılaştırmıyorum tabi çünkü motoru aldığımda lastikler 3 yıllık 4500km de idi ama Anlas da iyi marka sanırım öneren çoktu. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

anlas'ın kışlıklarını kullanıyorum ben nmax'im de, çok memnunum. ama yazlık almam gerektiğinde michelin alacağım sanırım çünkü abartı bi fiyat farkı yok aralarında.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni NMAX 125/155 ne guzel motormus ya ... Vespa Primavera da estetik olarak cok guzel... Vespa 50CC oldugu icin ehliyet de lazim degilmis, vergi vs de yok... Ama o ozelliklere gore cok pahali... NMAX onun yaninda private jet gibi ama neredeyse ayni fiyattalar... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 6/14/2021 at 1:32 PM, Whooosh said:

 

Vay be, 3 sene 3 ay olmuş bu motoru alalı. Beraber güzel bir 3 sene geçirdik.

Bu güne kadar kullandığım hiçbir taşıta bu kadar bağlanmamıştım. Düştüm, kaza yaptım, yolda kaldım, çamura saplandım, ıslandım.. Fakat günün sonunda bir şekilde devam edebildik. Mümkün olduğunca kendi ellerimle bakımını yaptım, parçalarını değiştirdim, kırılan yerleri yapıştırdım, macunladım boyadım.

Fakat son 2-3 ay çok uğraştırdı beni, istisnasız her gün başka bir problem çıkardı ve artık çok yoruldum. Aslında sorun çıkarması dert değil, ben arabalarla motorlarla ilgilenmeyi, tamir etmeyi falan çok seviyorum ama bir şeyleri düzelmek için saatlerce uğraştıktan sonra bir şeylerin düzeldiğini görmeniz gerekiyor. Ertesi gün saatlerce uğraşıp düzeltiğiniz parçada başka bir sorun patlak verince işin tadı kaçıyor.

Bu motorun karakterinden, gidişinden, duruşundan, dönüşünden, selesinden, yük kapasitesinden, yakıt sarfiyatından.... anlayacağınız her şeyinden çok memnundum. Ne eksik ne fazlaydı benim için, ben de gittim aynı motorun yeni modelinden aldım. (Böyle bir huyum vardır zaten, ayakkabım eskiyince bile gider aynı renk aynı modelden alırım)

Biraz ibnemsi puştumsu bir rengi var ama olsun. O kadar ibnelik kadı kızında da olur.

 

 

 

Bu aldığım motor da sıfır değil ama çok daha yeni ve temiz. Bir de bu iki model arasında çok ciddi değişiklikler yapılmış. Örtekisinde ilk defa denenen ve çok düzgün çalışmayan bazı özellikler bu modelde oturmuş artık.

i-img1200x796-1618903847jc2yxu403915.jpg

 

 

Eski motor ile ilgili aldığım yer ile görüştüm, dedi getir biz onu yaptırır (robotize aktarma sistemini tamir edemedikleri için mekanike çevirecekler) satarız fakat hem oraya gidebilecek kadar yürür hale getirmem lazım hem de benim sonradan eklediğim bazı güzel parçalar var, götürmeden onları değiştirmem lazım. O yüzden şimdilik kapıda iki tane motor duruyor. Allah'tan hanım burada değil :D

3 gün sonra 1 seneyi dolduruyorum bu motorla.

1 senede 6300km yol yapmışım. (Aylık ortalama 517km )
Toplamda 260 litre benzin harcamışım. (Ortalama 4L/100km )

Benzin, 1 set lastik ve birkaç yağ değişimi hariç masraf yapmadım.

Mr.Smith, wazzap, quad and 2 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

yamaha nmax kayışın 18.000 km de değişmesini öneriyor ama gerçekte ne kadar gidiyor acaba :icon_think: benimki 19k oldu hala değişmedim. bir gün yolda kalacağım diye korkuyorum :lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
40 minutes ago, TiesTorN said:

yamaha nmax kayışın 18.000 km de değişmesini öneriyor ama gerçekte ne kadar gidiyor acaba :icon_think: benimki 19k oldu hala değişmedim. bir gün yolda kalacağım diye korkuyorum :lol:

Debriyaj gibi fren balatası gibi kullanılırken tabiatı gereği aşınan ve kullanım tarzına göre aşınma hızı değişebilen şeyler pek km'ye bakmıyor. Muayene etmekte fayda var.

İlla km diyorsan 30.000 altında koptuğunu görmedim.

Ben birkaç kere kayış yüzünden yolda kaldığım için artık, "gittiği yere kadar" yapmıyorum ama öyle km'de hesaplamıyorum.

Servis kitapçığında kaç mm'ye düştüğünde değişmesi gerektiği yazıyor. (Benim motor için 26.000km/25.5mm diyor) Arada bakım yaparken kontrol ediyorum, çatlak falan oluşmamışsa ve kalınlığı firmanın söylediği sınırın bariz üstünde ise ellemiyorum.

En son değiştirdiğimde eski kayış yep yeni duruyordu ama o kadar açmışken değiştirdim. Eski kayışı da atmaya kıyamadım, acil yedek olarak evde duruyor.

Ne kadar gider? Haftaya kopabilir yada bi 20.000 daha gidebilir.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

motoru genel olarak sakin süren biriyim, tapa gaz gibi durumlar pek olmuyor. nmax için mm gibi bir değer vermiyor diye hatırlıyorum sadece 18k diyor. bi ara açıp çatlaklara baksam iyi olacak sanırım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye'de fiyatlar ne durumda bilmiyorum ama çok pahalı olmasa gerek. Fazla riske girmeden değiştirmek mantıklı.
Risk dediğim de yolda kalmak.

Firma 18bin diyorsa 5-6bin daha "parasını çıkarma" payı koyulabilir ama gerek yok, pahalı bir şey değil.

Çünkü kopunca kopuyor lanet şey. Öyle bozulacağını hissettiren, ses yapan, titreten bir şey değil, herşey normal giderken bir anda löps diye kopuyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

selam. 2 hafta evvel arkadaşın gazıyla hero xpulse 200 siparişi verdim. evdeki  bajaj discover zaten çok iyi bişey değil. bide xpulse u  taksitle aldık  . ödemesi karışık oldu biraz bize baya uyguna geldi. 28 bin nakit verdik. gerisi 11 taksit oldu. baya uyguna geldi aslında taksitle fln.  yalnız teslimatta galiba durum karışacak. bayi bizim motorların ödemesini yapıp siparişleri vermiş. (2 motor sipariş verdik) yalnız teslimat seçimden sonra olacak gibi (inşallah). benim pek umudum yok. bayi sahibiyle en son konuştuğumda gümrükte sorun var . çok yavaş çalışıyor fln dedi. geçen ay ödemeyi yapan arkadaş hala motoru teslim alamadı aynı bayiden. 3 arkadaşım ondan 3 gün önce ödemeyi yapıp motorları teslim aldılar. yani biraz zar attık gibi. bakalım gelişmeler nasıl olacak. bende meraktayım seçim öncesi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok