Motosiklet kullanıcıları! Tanışalım. Künye/Tanışma
6 6

Bu konuda 283 mesaj var

6 saat önce, Atrin said:

Benim X-Max'ı ilk aldığım zaman ehliyetimi aldığım kurs hocasının tamirhanesi vardı oraya götürüyordum. Motordan da anlamıyorum tabi mekanik olarak adam ne derse okey dedim. Oooo bagadan ses geliyor değişmesi lazım dedi tamam değiştir dedik yok filtre çok kirli dedi değiştirdik vs. En son benim hatam sonucu arka balataya WD40 geldi ve arka fren tutmamaya başladı. Yine götürdüm balatayı değiştirdik. O sırada ön çakarlarda sorun vardı temassızlık yapıyordu ama çalışıyordu. Onunda afedersiniz amına koydu "bu bozuk değiştirmek lazım" dedi. Sonra balatadan sesler gelmeye başladı. Arka freni çok az sıkınca gıcırdama sesi geliyordu. Orta-çok sıkmada veya yüksek hızda frenlemede ne titreşim nede ses vardı. Götürdüm hocaya "oooo bunu söküp bakmak lazım" dedi. Eyvallah hocam diyip uzaklaştım. saatlik ücret kesicek birde kendi hatasından ötürü.

 

Hocam öncelikle çok geçmiş olsun, bana kalırsa bunun 2 tane açıklaması olabilir: Kötü niyet ve bilgisizlik. Yazık.

 

Dediğin gibi Facebook gruplarından isim yapmış bir usta bulup götüreceğim. Çok iyi fikir. Bir gün Xmax'a geçersem de senin ustadan şaşmayız.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 21.02.2019 at 11:02 AM, Whooosh said:

Benim motorun ön fren kolundan yaklaşık bir aydır fren sıvısı damlıyor. İnternetten "master cylinder rebuild kit" sipariş verdim, yapı marketten de fren sıvısı aldım, şimdi kargo gelince 15 dakikada komple fren mekanizmasını değiştireceğim. 

 

Parçalar geldi ve 5 dakikada sızdıran fren mekanizmasını ve fren hidroliğini değiştirdim. Kullandığım aletler yıldız tornavida, segman pensesi, ve 8mm anahtar. Servise gitsem kim bilir kaç paraya mal olacak? Belki bozuk olmayan şeyleri de "bunun değişmesi lazım" diyerek değiştirip faturayı şişireceklerdi.

 

zitUSXh.jpgltCEJfu.jpg

 

W6aBC0s.jpg

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 21.02.2019 at 11:20 AM, Atrin said:

@Atrin Selam,

İzmir'de maalesef tamam budur diyebileceğim bir usta,şahsi görüşüm, yok maalesef. Çok defalar önerilen farklı ustalara gittim, yok abicim yok :) Kimse senin düşündüğün ince düşünmüyor. Elimden gelir, bu sebeple tüm işleri mi kendim yaparım. Ustaya vereceğim paraya da kendime ekipman alırım. Yapabildiğiniz kadarını kendiniz yapın, bulabilirseniz motorunuzun servis kitapçığını bulun. İnanın daha huzurlu oluyorsunuz.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Forumda başka Yamaha X-Max kullanan yok sanırım ama eşi dostunda kullanan olup 2014-2017 kasa (bir önceki kasa) yırtılmış selesi olan ve değiştirmek isteyen varsa haber eder misiniz :D Benim motora ucuza ikinci el konfor sele bulunca aldım. Kendi üzerindeki sele boşa çıktı. Deformasyonu yok 8400 Km - 2016 Nisan'dan beri kullanılmış - Haziran 2018'e kadar kapalı garajda muhafaza edilmiş bu tarihten sonra sele kılıfı ile kullanılmış temiz bir sele. Ek olarak popoyu yumuşatması için pad almıştım onuda hediye vereceğim. Olurda aklınıza gelirse böyle biri haber ederseniz sevinirim :) (Fiyatı etrafa 400TL diye yazdım ama forumdan tanıdığa giderse daha ucuza bırakırım)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

geçenlerde arkadaşla 500 kmden fazla yol yaptık 2 motor.

lastik tamiri için nasıl bişey bulundurmalı. lastikler şamrelli.

yama ve tornavida fln mevcut. şişirmek için küçük el pompaları iş görürmü. sizin çözümleriniz nasıl

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Würth köpük ve topcase içine sığacak pompa bulunduruyorum.Tubeless benim lastikler.
İç lastik bulunduran motorsiklet neymiş merak ettim ?
 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
48 dakika önce, yarimpower said:

Würth köpük ve topcase içine sığacak pompa bulunduruyorum.Tubeless benim lastikler.
İç lastik bulunduran motorsiklet neymiş merak ettim ?
 

bajaj discover 125st:zuh:

bende minik bi pompa alıcam sanırım. artık 2 saate şişer lastik:lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 25.09.2020 at 02:37, Peregrine said:

boşa masraf olur. belki binde bir lazım olacak bişey için. 30-40 tlye minik pompalar var. hatta 15 liraya bile var. ama tabi şişirirmi bilemem motorun lastiğini. ama beni benzinciye yada lastikçiye kadar atsa yeter yani:zuh:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 9/26/2020 at 10:37 PM, Mr.Smith said:

boşa masraf olur. belki binde bir lazım olacak bişey için. 30-40 tlye minik pompalar var. hatta 15 liraya bile var. ama tabi şişirirmi bilemem motorun lastiğini. ama beni benzinciye yada lastikçiye kadar atsa yeter yani:zuh:

O zaman Decathlon'un herkeste olan en düşük modelini alın geçin, acil durumda iş görür.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
16 saat önce, Peregrine said:

O zaman Decathlon'un herkeste olan en düşük modelini alın geçin, acil durumda iş görür.

GİYO GP04-S aldım. 40 lira. iş görecek diye umuyorum:thumbs:

Peregrine beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motosikletimde bir türlü kurtulamadığım bir akü bitme sorunu yaşıyordum.

Sorunun kaynağı motosikleti hep kısa mesafeler için kullanıyorum ve marş bastıktan sonra akü marş sırasında kaybettiği enerjiyi geri kazanacak kadar uzun mesafe gitmiyorum. Ev market, market kasap, kasap fırın gidip gelirken 1 hafta bu şekilde kullanınca akü bitiyor. Akü bitmesin diye yolumu falan uzatıp devirli kullanıyorum, kısa bir işim varsa motoru çalışır bırakıyorum ama bu da pek konforlu olmuyor hem de çalınma riski doğuruyor.

Dinamoda falan sıkıntı yok akü şarj oluyor ama sadece 9 amperlik çük kadar akü var ve daha büyük daha yüksek kapasiteli bir akü takılamıyor, yani fiziksel olarak akü yuvasına sığma ihtimali yok.

Kontak kapalı iken elektrik sızıntısı bir kaçak gibi bir durum da yok. Yani sorun tamamen marş/şarj dengesinin bozuk olması. Her marşa bastığımda en az 1-2 km gitmem lazım, altına düşersem sıkıntı başlıyor. Bazen benzin falan kötü oluyor, uzun uzun yada tekrar takrar marş basmak gerekiyor falan iyice boka sarıyor. Bir de şöyle bir sıkıntı var, bu motor sadece marş ile çalışıyor, öyle ayakla yada vurdurarak çalıştırma imkanı yok.

Powerbank gibi olan akü takviye cihazlarından alıp sandığa atmayı düşündüm ama ondan önce bir numaram daha var.

Bu modelde farlar ve park lambaları kontak ile birlikte yanıyor ve far söndürme diye bir şey yok, motor çalıştığı sürece kısalar ve parklar hep yanıyor. Bir de çoğu motosiklette lambalar falan hep tek olur, yani önde bir tane far arkada bir tane park/fren lambası. Fakat çekik gözlü arkadaşlar bu motorda bol kepçe 2 far 2 fren lambası 4 park lambası hepsinden ikişer dörder bol bol çakmışlar, uçan daire gibi.

2 far (2*55watt), 4 sinyal/park (4*21/5watt), 2 fren (2* 21/5watt) ve 1 plaka (5w) ile sadece aydınlatma sisteminin toplamda 135 ile 250 watt arasında bir tüketimi oluyordu, bu tüketim de akünün şarj olma hızını tahminimce ciddi oranda düşürüyordu.

Ben de bu çok enerji harcayan halojen ampullerin hepsini LED ile değiştirdim ve toplam tüketim 50 ile 70watt arasına düştü.

Henüz şarj sorunumu çözdüğünü gözlemleyecek kadar uzun süre kullanamadım ama şimdilik iyi görünüyor.

 

Bu arada normalde halojen sinyal lambalarını daha az enerji harcayan led muadilleri ile değiştirdiğinizde ampul patlak gibi hızlı hızlı yanıp sönme sorunu oluyor. Bunun 2 çözümü var, ya devreye hayvan gibi dirençler bağlayıp çekilen akımı halojen ampul seviyesine çıkaracaksınız (ki bu benim amacıma tamamen ters) yada LED uyumlu sabit yanıp sönme hızına sahip flaşör kullanacaksınız.

İnternette araştırınca bir yolu daha olduğunu öğrendim. Mevcut flaşörün içini açıp üzerindeki minik entegrenin bacaklarından birini keserseniz bu akımı ölçüp hızlı yanıp sönme yapma özelliğini devre dışı bırakabiliyormuşsunuz. Bunun kasıtlı konulmuş bir özellik olduğunu da öğrenmiş oldum. Flaşörü söküp denilen modu yaptım, yeniden sıcak silikon ile güzelce yapıştırıp geri yerine taktım, mis gibi oldu.

Whooosh tarafından düzenlendi
Thustu and quad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu aralar istanbul trafiğinden ilallah dediğim için bir scooter almak istiyorum ama fiyatlar anlamsız uçmuş... almışken dandik bir şey almak da istemiyorum... yamaha nmax aklımdaki alet ama nmax 155'ler 30k'yı görmüş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Whooosh motorda fazla karenaj olmadığı için işçilik zor olmayacaktır diye düşünüyorum.Güzel br açma kapama tuşu eklenebilir.Akü ömrünü uzatacaktır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
46 minutes ago, TiesTorN said:

bu aralar istanbul trafiğinden ilallah dediğim için bir scooter almak istiyorum ama fiyatlar anlamsız uçmuş... almışken dandik bir şey almak da istemiyorum... yamaha nmax aklımdaki alet ama nmax 155'ler 30k'yı görmüş.

onların 2. ellerini alabilirsin.daha ekonomik olacaktır. özellikle ekim-kasım iyi zamanlar. millet elden çıkarıyor çünkü.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
19 minutes ago, yarimpower said:

@Whooosh motorda fazla karenaj olmadığı için işçilik zor olmayacaktır diye düşünüyorum.Güzel br açma kapama tuşu eklenebilir.Akü ömrünü uzatacaktır.

Farları söndürmek için mi?

Bunu düşündüm ama gönlüm razı olmadı. Gündüz yanan farlar diğer araç sürücüleri tarafından farkedilme oranınızı muazzam arttırıyor. Bu farkı günlük kullanımda çok net örneklerle görebiliyorsunuz.

Bu avantajı kaybetmeye değmez.

 

yarimpower and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
22 minutes ago, allreadydead said:

onların 2. ellerini alabilirsin.daha ekonomik olacaktır. özellikle ekim-kasım iyi zamanlar. millet elden çıkarıyor çünkü.

ya onlarda da insan emin olamıyor hor mu kullanılmış, düzgün mü vs... motordan da hiç anlamam ki. mesela arabada sorunsuz olması için 100k km'yi geçmemiş aranır genelde. motor için bu sınır nedir?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, TiesTorN said:

ya onlarda da insan emin olamıyor hor mu kullanılmış, düzgün mü vs... motordan da hiç anlamam ki. mesela arabada sorunsuz olması için 100k km'yi geçmemiş aranır genelde. motor için bu sınır nedir?

Sınır ne kadar bakımlı olduğu aslında. Otomobillerden farklı değil. Motor 15.000'de haşatı çıkmış da olabilir 70.000'de cillop gibi de olabilir. Dişlisi debriyajı amortisörü lastiği gibi kullanıldıkça doğal olarak aşınan, aşındıkça değişmesi gereken parçalar var, güneşten yağmurdan çamurdan aşınan rengi solan plastik kauçuk deri parçalar var. Kilometre yapmış ama bu gibi aşınan parçaları değişmemiş bir motorda bu kalemleri topluca değiştirmenin maliyeti ikinci el ile sıfır arasındaki farka yaklaşabilir. Diğer taraftan çok temiz motorlara ikinci elde sıfır parası istiyorlar.

Ben otomobilde de motosiklette de kozmetik detaylar konusunda çok titiz bir kullanıcı değilim. Sokağa bıraktığım şeyin çiziğine boyasına falan çok takılmam. Ufak kaza yada düşme yüzünden grenajı hasar görmüş ve grenajı değiştirmek çok pahalı olduğu için o şekilde ucuza satılan yürüyen aksamı sağlam ikinci el bir motor alıp gönül rahatlığı ile kullanabilirim. Eksiğini gediğini hafta sonu kendim yaparım/yapıyorum.

Önemli olan ikinci elini kaç paraya aldığınız. Malesef Türkiye'de ikinci el araç alım satım işi çok çirkin bir vaziyette. Kimseye "boşver sıfırı git ikinci el al" diyemiyorsunuz, dili varmıyor insanın.

Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
46 minutes ago, Whooosh said:

Ben otomobilde de motosiklette de kozmetik detaylar konusunda çok titiz bir kullanıcı değilim. Sokağa bıraktığım şeyin çiziğine boyasına falan çok takılmam. Ufak kaza yada düşme yüzünden grenajı hasar görmüş ve grenajı değiştirmek çok pahalı olduğu için o şekilde ucuza satılan yürüyen aksamı sağlam ikinci el bir motor alıp gönül rahatlığı ile kullanabilirim.

benim kafa da aynen bu aslında. sırf motor düşüp de grenajı zarar görüp değiştirildi diye hasar kaydı var ve bu yüzden ucuza satıyor mesela adamın biri. yani kozmetiğin ne olduğu ya da değişmiş olup olmadığı açıkçası umrumda değil, şase sağlam olsun yeter. büyük ihtimalle bu şekilde önemsiz bir hasar yüzünden ucuza satılan bir şey alacağım.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Whooosh mesajı okurken kendi kendime "LED takılsa düzelebilir mi acaba diyordum", direk onu yapmışsınız. Akü bitince tekrar yazın,merak ettim :)

--

Mart'tan beri evden çalıştığım için 1 ay önce sattım motoru. Tekrar alacağımı sanmıyorum ama ofise dönersem fikrim değişecek mi yaşayarak göreceğiz.

quad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@quad Ampulleri takalı 8 gün falan oldu, herhangi bir akü sorunu görünmüyor. Dün akşam aküyü ölçtüm voltajı yerindeydi. Led dönüşümü işe yaramış gibi görünüyor.

Zaten elektrik tesisatının rahatladığı bariz belli oluyor. Eskiden kontağı açtığımda motoru çalıştırmadan frene basarsam fren lambaları yandığında farların ışığı falan kısılıyordu. Şimdi tık yok.

Ampulleri alırken Amazon'dan en çok satan ve en çok yorumlanan 2 markadan aldım, York ve Alla. York olanları sinyallere Alla olanları stoplara taktım, York olanlar da iyi ama Alla olanlar çok daha parlak. Alla markasını tavsiye ederim.

https://allalighting.com/

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ya zaten anlamıyorum hala daha motorlara neden halojen ampul takarlar. sene olmuş 2020 hala daha sıfır satılan scooter'ların çoğunda halojen ampul var. abi gerizekalı mısınız... led yapın şunu maliyeti nedir ki, sistem üzerindeki tüm yükü kaldırın işte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, TiesTorN said:

ya zaten anlamıyorum hala daha motorlara neden halojen ampul takarlar. sene olmuş 2020 hala daha sıfır satılan scooter'ların çoğunda halojen ampul var. abi gerizekalı mısınız... led yapın şunu maliyeti nedir ki, sistem üzerindeki tüm yükü kaldırın işte.

Yeni iyi modeller hep led. Benim motor (maxi scooter) 2005 model. 2005'de LED farlar ampuller henüz yoktu.

 

01.jpg

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok