Harcadığından daha fazlasını üreten komatsu kamyon
1 1

Bu konuda 9 mesaj var

Merhabalar,

 

Web'de dolanırken bir yazı bakıyordum oradan oraya derken xtrlarge.com adlı sitede beni oldukça şaşırtan bir haber okudum, Şu maden sahalarında gördüğümüz devasa tekerlekleri ve kasası olan kamyonlarda elektrik devriminden nasibini almış, komatsu'nun kamyonunda yapılan değişik bir tasarımda kamyonun maden'de yokuş çıkarken harcadığı enerjiden daha fazlasını yokuş aşağı giderken rejeneratif tasarımlı şarj sistemiyle üretilebilmiş, habere cidden şaşırdım.

 

 

https://www.xtrlarge.com/2019/08/21/elektro-dumper-sarj-elektrikli-kamyon/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yokuş aşağı kasası dolu iniyor, yokuş yukarı kasası boş çıkıyor. Yapılan iş, hidroelektrik santrallerinin çalışma prensibiyle benzer şekilde yerçekimini enerjiye çevirmek :)

Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ya birakin dandirik haber yazana bak simdi dizel motorlu olaymis 83bin litre "benzin" tuketirmis.

 

reklam iste huriyete vard boyle 1-2 sayfa elektronik emlak zirt pirt habermis gibi konuyo onda bari koselerde hafiften adv reklamdir uarilari var bunda oda yok

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Nasıl kasası dolu inip boş çıkıyor anlayamadım, tam tersi olması gerekmiyor mu? Maden sahaları çukurda olmuyor muydu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 dakika önce, sgi said:

Nasıl kasası dolu inip boş çıkıyor anlayamadım, tam tersi olması gerekmiyor mu? Maden sahaları çukurda olmuyor muydu.

 

Yazının orijinali şurada: https://www.greencarreports.com/news/1124478_world-s-largest-ev-never-has-to-be-recharged

 

Diyor ki, dağın tepesindeki taş ocağından yüklediği 65 ton kireci, aşağıdaki çimento fabrikasına taşıyormuş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet yukarıdaki Türkçe linkte de dediğim şekilde anlatılmış ama olay tam tersiymiş, yukarda yüklenip aşağı taşıyormuş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İlginç ,  raylı sistem kurulsa daha verimli olur mu acaba ?
Bunda da pil harcama derdi yok mu ? O pilin üretimi için kullanılan değerli madenler, atık piller vb.
Bütün bunları hesaplayan mühendisler firmalar vardır herhalde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu tip aletler cok cok pahali cok cok dertli cok cok az bazi dev aletleri dunya ustunde kullabilen uzman 50-100 kisi bile yok (bazi vincler )

 

bu dev araclarin b ir kismin bakimlai parcalari bile super pahali ozel keplerini disleri her biriri boyle 5-10 bin dolar bi tekelerlegi 300bin dolar falan olabiliyo

 

1. tonluk mu ne pil dun mu ne bakitigimda aklimda kalmadi

 

kesin hesaplanmisztir bu tip araclar o hesap kitaplar yapilmadan olmaz binek aralardaki sacma sapan isler buralarda olmuyo

discvoryde boyle 10-15 sene once islerdir dev is makaianalari falan ilan boyle hani yere oyuk acip 1 km erdeyse kazip cikartiyorlar boyle boyu 15 metre 1 tekeri 3-5 metre olan kamyonlar karinca gibi duruyo aydan guzkenecek derece kazilmislar vardi

ilk basta benm de aklim almiyordu laan bu kadar pahali 5 tane super kamyon olu cagina 40 tane ortaboy olsun i halt olursa isler aksiyo falan filan ama sonra bakiyorsun ki o kadar agier is yapiyorlarki superler otesi hayvani olmasa ne dayaniyor ne verimli oluyor ne de hesapli.

 

bu tip aletlerin bir kisminin tasimasi bile dert bi kismini boyle rus ozel tasiiyicilarla tasiyim gerisini mone ediyorlardi bi kismini kardan havadan imkan yok

normal bir insanin hafsalasini idisinda bunlar

 

ne biliyim iste dev dtenel aciliacak dunyada onu acamicek makina 3-5 tanede tasicak kamyon cikanlari 30-40 tane  bi sorun cikiyo isler duruyo deli zararlar cikiyo

calisma kosullar cok a<gir falan filan

 

 

aslinda gec bugunu hovoor barajinin nerdeyse 100 sene oneceki yapinina bakinca bile akil almiyor

 

uzayda da yapilacak bunlar goktasla<rina mini gezegen uydulara kazip tasiyip yapacaklar kesin bizim nnesiller goremezde nerdeyse kesin

 

teknoloji gelistikce bu aletlerde gelisip buyuup daha cikarlarina uygun hale gelicek

 

ben cocukkeni gec gencken dogal gaz yoktu umursanmiyordu petrol ucuz cikartmasi zahmetliydi kolay olmayan zorlu bolgelerden aman diyip ugrasmiordu

 

bugun bazi ozellikle deniz deki petrol kuyulari 70lerde hayallerde bile degildi manasiz olur degmez cok zor yapamayiz denirdi.

akdenizi o zaman dusunemezdi insanlar simdi belki savas cikacak

 

kim bilir uzaydan metal bulup super sert dayanaikli onlarla bis,ler yapar kaplalalar makinalari belkide.

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 8/22/2019 at 10:52 PM, Altan Yoklar said:

İlginç ,  raylı sistem kurulsa daha verimli olur mu acaba?
Bunda da pil harcama derdi yok mu ? O pilin üretimi için kullanılan değerli madenler, atık piller vb.
Bütün bunları hesaplayan mühendisler firmalar vardır herhalde.

Raylı sistem işi biraz zor. Öncelikle madenler sürekli kazildigi için sürekli şekil değistiriyor. Her seferinde rayları taşımak sıkıntı olacaktır. Ayrıca raylı sistemler genelde eğer bir kablo ile cekilmiyorlarsa rampa tirmanamiyorlar.

 

Bu makineler bir nevi para basma makinesi ve  çalıştıkları her dakika şirketine para kazandırıyorken durdukları her saniye ki buna yakıt almak da dahil şirketler için kayıp demek. Tabii ki pahalı oyuncaklar ama kazandırdıkları düşünüldüğünde maliyeti pek önemli değil. Çalışırlarsa maliyetlerini fazlasıyla karşılıyorlar. Tabi bataryaların bir süre sonra yenilenmesi gerekiyor ama bataryalar hem geri dönüştürülebilen bir şey hem de elektrikli araçlarda hareketli oynar parça sayısı çok az. Oynar parçanın az olması demek bakım ve arızaların daha az olması demek.

 

pentaman, Mr.Smith and Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok