Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 Dostlar selamlar Geçen sene niyetlenmeme rağmen alamadığım bisikleti bu sene almak istiyorum artık. Amacım hem havalar güzelken dışarıda geçirdiğim zamanı renklendirmek, hem de bacağımı çalıştırmak. Kalçamda kırık sebebiyle protez var. Ağır spor yapamıyorum, tavsiye edilen (yüzme vs.) sporları da üşendiğim için yapmıyorum. Benim için en güzel egzersiz bisiklet. Evde kondisyon bisikleti var ama kapağı dışarı atmak istiyorum artık Sorun kalçada olunca amortisör benim için olmazsa olmaz özelliklerden. Darbeleri emmesi lazım ki kalçaya sert şoklar iletilmesin. Bunun dışında elbette sele, vites geçişleri, fren, ağırlık gibi diğer konfor değişkenleri de önemli. Bütçem en fazla 1000TL. İki tane de aday belirledim ufak bir arama sonucunda. Ancak bu kültüre uzak olduğum için marka ve bisiklet bileşenlerine pek aşina değilim. Vites ekipmanlarının çok fazla çeşidi olduğunu gördüm. Bu bilgimle işin içinden çıkmam pek mümkün değil. Sadece bahar ve yaz aylarında hafif kullanım yapılacağını düşünerek sizden bisiklet tavsiyesi rica ediyorum. Kendi belirlediğim ürünler şunlar: Bisan MTS 4400 Ümit 26 Jant 2626 Stıtch 2D Her türlü yorum ve tavsiye için peşinen teşekkürler Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 Bence o sele altı amortisörlü bisikletler iyi değil. Darbe emici olarak ön tekerdeki amortisörler yeterli, bisiklette önemli olan ağırlık. bence 26" MTB yerine 29" MTB veya 28" city veya 28" race tarzı bisikletlere yönlenmek lazım konfor için. Zira 26" MTB'nin hiçbir esprisi yok en çok kullanılan bisiklet tipi olmasına rağmen. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 Hocam o gösterdiğin bisikletlerden birini alma hatasına düşersen, ilk günden bisikletten soğursun; demedi deme. Bu tür ucuz çift amortisörlü bisikletler hi-ten çelik kadroya sahipler ve eşek ölüsü gibi ağırlar. Obiwan'ın da söylediği gibi, ön maşası amortisörlü bir bisiklet senin işini görecektir. Ama illa arkada da amortisör olsun istiyorsan iki seçeneğin var. Ya "fully" denilen, ön ve arka tekerlekte adam gibi amortisöre sahip bir bisiklet bakacaksın (ki 1000 TL'lik bütçeye bunu sığdurmak imkansız), ya da amortisörlü sele borusu kullanacaksın. 26" MTB değil de, aluminyum kadrolu ve ön amortisörlü, 28" şehir bisikleti almanı ben de tavsiye ederim. Alırken de kadro boyuna mutlaka dikkat etmen lazım. İç bacak uzunluğunu ölçüp yazarsan, sana uygun kadro boyunu burada belirtiriz. Lakin yine o bütçeyle pek mümkün gözükmüyor sıfır şehir bisikleti alman; o bütçeyi en az 2 ile çarpman lazım eli-yüzü düzgün bir şey alabilmen için. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 @ObiWan @Najaz Bütçe duvarına çarpacağımı biliyordum ancak daha yukarı çıkmam pek mümkün değil maalesef. Gönül isterdi ki sizin önerdiğiniz 28" MTB'lerden alabileyim. Sıkıntı kalçada olduğu için sele altı amortisör mantıklı geliyordu bana ama dediğiniz gibi önden amortisör yeterli olur diyorsanız kabul ederim. Çift amortisör beni aşar şu durumda. Topuktan kasığa iç bacağı ölçtüğümde 80 cm çıkıyor. Farklı bir ölçüm gerekir mi? Eğer hafif ve ön amortisörlü ama 1000 TL bütçeye uygun bir bisiklet yok diyorsanız da yorum olarak sadece gülen bir surat koyarsanız anlarım ben Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 arka amortisör olayının bu kadar büyütülmesine anlam veremiyorum ben, genç yaşlarda bisiklet sürerken çok sürmüştüm bu arka & ön amortisörlü olanlardan ve gayet memnundum. kıçım çok rahat ediyordu. hiç birimiz profesyonel bisiklet sürmüyoruz burda, o arka amortisör sisteminin ekleyeceği fark en fazla 1kg falandır. 1sn farkla yarışı kaybetmekten falan mı korkuyorsunuz nedir yani biliyorum ağırlık olmasın yormasın diye diyorsunuz ama 1kg'nin o kadar fark yaratacağını düşünmüyorum. yaş ilerleyince daha çok farkediyodur belki... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 (düzenlendi) Sadece ağırlık değil bacaktan pedallara iletilen kuvvetin de bir kısmını o ARKA amortisör emiyor sanırım. Mayıs 6, 2019 Altan Yoklar tarafından düzenlendi TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 11 dakika önce, TiesTorN said: o arka amortisör sisteminin ekleyeceği fark en fazla 1kg falandır. 1sn farkla yarışı kaybetmekten falan mı korkuyorsunuz nedir yani Ağırlık sadece arka amortisörle alakalı değil yalnız. Şu an piyasada ucuza satılan çift amortisörlü bisikletlerin tamamı çelik kadroya sahip. Aluminyum kadrolu, tek amortisörlü bir şehir bisikleti 11-12 kg. gelirken, bu tür bisikletler çelik kadrolar ağır olduğu için 17-18 kg geliyor; arada en az 5 kg. fark oluyor. Yani bu tip bisikletlerin hemen tamamı ağır kadro ve kalitesiz bileşenlere sahip. antibit and TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 (düzenlendi) Önce şunu belirteyim, bu forumda fiyat bazlı tavsiye beklemeyin. Bu adamlara "solitare oynayacağım bilgisayar arıyorum" diye tavsiye istersiniz, "144hz monitör+ 9900K+2080ti al" derler. O yüzden çok şeyettirmeyin. Ağırlık, jant ölçüsü, süspansiyon falan bunlar daha çok kat edilmek istenilen mesafe ile alakalı şeyler. Eğer amaç bisiklet ile uzun mesafeler kat etmek ise evet, doğru, hafif olsun, tekerlekleri büyük olsun, mümkünse enerji sömüren süspansiyon sistemi olmasın... fakat "ben kaslarımı çalıştırıp enerji yakacağım, çok da bütçem yok" diyorsanız beğendiğinizi alın geçin. Mayıs 6, 2019 Whooosh tarafından düzenlendi iceice, Thustu, CandleGarden and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 Yanlış kadro boyu, düzgün ayarlanmamış sele ve gereksiz ağır bisikletle 5 10 km yapsanız bile dizleriniz başta olmak üzere iskelet ve kas sistemine zarar verebilirsiniz. Konfor derken sağlıktan bahsediyordum ben. Anladığım kadarıyla Najaz'ın da dediğini gibi 28" city bike'lar en uygunu olacaktır bu kullanım tipi için. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 kalça problemi için ön amortisor yetmez, arka amortisor de olmaz zira alınabilir fiyatta olanlar berbattır, işe yarayacak olanlar da çok pahalıdır. En iyisi kalın lastik kullanan tercihen 29" jant ölçüsüne sahip uygun fiyatlı bir bisikleti ikinci el alıp ona piyasada bu işin en iyisi olan cane creek thudbuster LT sele borusunu eklemek. https://www.amazon.de/Cane-Creek-Sattelstütze-Thudbuster-ST3309K/dp/B001C65KK6/ Kalın lastiklere normalden biraz daha az hava basıp konforu artırmak ciddi fark yaratır. 26" jant bile olsa arkaya 2,2 vb bir lastik takılınca konfor çok artar. 28" şehir bisikletleri son derece konforsuzdur zira temel kullanım yerleri düzgün zeminler ve kısa sürelerdir. Bulunduğunuz şehre göre tabii iş değişir. Süreceğiniz yollar konfordaki en büyük belirleyici sonuçta. Daha önceden bir tecrübeniz yoksa İstanbul gibi bir yerde evde kalmanızı tavsiye ederim. Bütçeyi fanlara ve filmlere yatırarak sağlığınızı korumuş olursunuz. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 Ağırlık olayı sadece sürüş değil, taşırken de problem yaratıyor. Mesela üst katlarda oturuyor ve bina girişine bırakacak yer yoksa ( en çok hırsızlık kimse görmüyor burda diyerek bina girişinde sayaç yanı veya bodrum otopark alanlarında bağlanan bisikletler nedeniyle oluyor, kesinlikle tavsiye etmiyorum.) indirip çıkarmak başlıbaşına üşenme nedeni oluyor. O yüzden ikinci ele yönelip daha iyi bir bisikletin belki 2016-2017 modelini uyguna alabilirsiniz. Sent from my iPhone using Tapatalk Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2019 (düzenlendi) Fikir beyan eden ve tavsiyede bulunan herkese teşekkürler Maalesef bütçe kıstası birincil önemde. İkinci el için de bir arayışa gireceğim sizin tavsiyeleriniz doğrultusunda. Kullanım amacımı yazdım, bacağımı çalıştırmak ve bunu evin dışında yapıyor olmak Aslında bacak kaslarım iyi durumda ama protezli tarafta diğerine göre bir miktar daha zayıflık söz konusu. Son zamanlarda ilgi göstermeyince daha da zayıfladı. Benim için öncelikli amaç sağ ve sol arasında olabildiğince dengeyi sağlamak. Uzun süreli kullanamam zaten. En fazla yarım saat, o da mümkün olduğunca düz, eğimsiz yollarda olacak. Belki ileride kondisyon kazandıkça süreyi uzatabilirim ama hiçbir zaman uzun mesafe kat etmemi gerektirecek bir olaya giremem. Taşıma sorunu da yok, kat veya merdiven çıkartmayacağım. @Najaz bacak boyu ile ilgili ne söyleyebilirsin hocam? Kadro boyu ne kadar olmalı? Mayıs 6, 2019 MilesTeg tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 İkinci al arayın komik fiyatlı şeyler oluyor çoğu insan gaza gelip alıyor 2 kere binip yok fiyata satıyor çünkü.. MilesTeg and Hamso beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 Hocam kat çıkarma vs. sorununuz yoksa direk alın verdiğiniz linktekilerden bir tanesini geçin. Çift amortisör de kullandım, tek de kullandım. Çift amortisör kullanırken sanki pedal gücünü emiyor gibi bir his hatırlıyorum. O yüzden benim önerim güzel bir sele alın (en önemlisi bu bence), onun yanında da tek amortisörlü bütçenize uygun bir bisiklet alın geçin. 5 kg ağırdı hafifti hesabı bana kalırsa anca kat indirme / çıkarmada önem kazanan birşey. E sizde de öyle bir durum yok, bütçe belli, uçup kaçmaya gerek yok bence. cane creek thudbuster LT sele borusu bile öneren olmuş, el insaf ya adam 1000 TL bütçem var diyor, 140 / 300 € fiyat aralığında ürün öneriyorsunuz. Dip Not: Kesinlikle bir bisikletçiye gidip deneyerek alın, denemeden internetten alış veriş yapmayın. Zaten orada denersiniz 26, 27, 28, 29" ne zıkkımsa bütün boylarını. MilesTeg beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 Sele altındaki amortisörlerin en kötü yanı bazılarının kısa süre sonra gıcırdamaya başlıyor olması (muhtemelen bana denk gelenler markette satılan ucuz bisikletlerdendi). Bunun dışında (linkteki bisikletlerde de bulunan) disk frenlere iyi bakmak, bakımlarını düzgün yapmak gerekiyor. İdeal bisiklet konusu malesef ucuz olamıyor ama adını sanını bildiğiniz (garanti vb. konusunda çok sorun çıkarmayacak) markalardan, bütçenize uygun ve mümkünse gidip deneme şansınızın olduğu bisikleti alabilirsiniz. MilesTeg beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 (düzenlendi) 15 hours ago, MilesTeg said: Uzun süreli kullanamam zaten. En fazla yarım saat, o da mümkün olduğunca düz, eğimsiz yollarda olacak. Belki ileride kondisyon kazandıkça süreyi uzatabilirim ama hiçbir zaman uzun mesafe kat etmemi gerektirecek bir olaya giremem. Taşıma sorunu da yok, kat veya merdiven çıkartmayacağım. Bu durumda ilk bulduğunuz ve ilk söylediğiniz bütçenize uygun bisikleti deneyip alın. facebook'da ikinci el sayfaları vb var. Oralardan düşer birşeyler. Süspansiyon vb gerekmez, kalın lastik olursa daha iyi olur. bazı gruplar: https://www.facebook.com/groups/944231318981960/ https://www.facebook.com/groups/1535452593333678/ https://www.facebook.com/groups/221913071707629/ Elden ve deneyerek alın. Mümkünse bisikletten anlayan arkadaşlarınızdan yardım isteyin. Bu fiyat seviyelerinde çakallık pek olmaz ama tedbirde fayda var. 3 hours ago, Onur said: cane creek thudbuster LT sele borusu bile öneren olmuş, el insaf ya adam 1000 TL bütçem var diyor, 140 / 300 € fiyat aralığında ürün öneriyorsunuz. Çok komik. Beli sakat birisi gerçekten bisiklet sürecekse ve darbe yememesi gerekiyorsa ilk alması gereken şey işe yarayacak bir sele süspansiyonudur. Ondan sonra altına herhangi bir bisiklet olur. Gerçekten bisiklet sürecekse o bütçeyle olmayacağı belli zaten. Benim önerim 150 euro suspansiyon+bulabildiği çalışan en ucuz bisiklet ile 1500-2000 arasına getirmek olurdu ama yarım saat ve düz zeminde dolaşmak için değmez. Mayıs 7, 2019 kaptanpedal tarafından düzenlendi MilesTeg beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 Geçen sene bir abimize 2. el Merida Crossway 40 şehir bisikleti almıştık, 850 TL'ye. 28" jant, ön maşası amortisörlü ve sele borusu da amortisörlü bir model. Tabii şu an fiyatlar uçmuş vaziyette ama 1500-2000 TL arası bütçeyle benzer bir bisiklet alınabilir. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 (düzenlendi) 33 dakika önce, Najaz said: Geçen sene bir abimize 2. el Merida Crossway 40 şehir bisikleti almıştık, 850 TL'ye. 28" jant, ön maşası amortisörlü ve sele borusu da amortisörlü bir model. Tabii şu an fiyatlar uçmuş vaziyette ama 1500-2000 TL arası bütçeyle benzer bir bisiklet alınabilir. .https://tr.letgo.com/tr/i/merida-crossway-40d_f74f6707-7662-4087-a8c1-b8ee9ad34322 . letgoda benzer birşey var. 1050 lira. Hmm 1 aydan fazla olmuş ilan verileli satılmış olabilir. Mayıs 7, 2019 Altan Yoklar tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 @Altan Yoklar ilanda satildi ibaresi var zaten.. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 Tekrar teşekkürler herkese. Şöyle birşey buldum. Fiyatı bayağı düşük diğer satıcılara göre. Markayı bilmiyorum gerçi. KRON XC 100 MD 29 JANT Bütçemin üzerinde ama borç falan alıp halledebilirim. Gördüğüm kadarıyla sadece önden amortisörlü ama en büyük avantajı jantının büyük oluşu. @Najaz iç bacak boyu 82 cm civarı, boy 183 cm. Buna göre 18" kadro iyi midir? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 4 saat önce, MilesTeg said: iç bacak boyu 82 cm civarı, boy 183 cm. Buna göre 18" kadro iyi midir? Hocam MTB düşünüyorsan 18" kadro senin için ideal. Ama ben hala senin MTB'den ziyade şehir bisikleti diye tabir edilen ve daha dik oturma pozisyonuyla kullanabileceğin bir bisiklet edinmen gerektiğini düşünüyorum. Bu tür bisiklette de 20-21" kadro boyuna bakman lazım. MilesTeg beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2019 Kron fena marka değil, Türkiye'de görüyorum hep bu markayı. Kadro boyu için bence bir bisikletçiye uğra, bin bisikletlerin hepsine sonra ona göre al. MTB 29" bacak boyuna göre kadro boyu hesaplayıcılar internette var zaten. Benim bildiğim kadarıyla önemli olan pedal en aşağıdayken o bacağın neredeyse dümdüz durabiliyor olması lazım, sele yüksekliği ona göre ayarlanmalı. Kadro boyu da gidona uzanıldığında kullanılan bisiklet türüne göre vücut düzgün durmalı ve dizler gidona değmemeli. MTB ve city bike'larda gövde dik duruyor bildiğim kadarıyla. Race'lerde gövde neredeyse yola paralel duruyor. Bisiklet olayı sararsa muhtemelen daha iyi bisiklet ihtiyacı çıkacaktır ama bence linkteki başlangıç için iyi. Olay sararsa merak etme 30 dk değil 2 saat binmeye başlayacaksın. 10 km değil 100 km gidebileceksin. Vücut istiyor çünkü, bir tür bağımlılık. Benim için bir meditasyon şekli. Geçen gün bisiklete çıktım. Neredeyse 6 ay binmemiştim. Herhangi bir sportif aktivite de yapmıyorum. Nedense 46 km hiç durmadan sürdüm, kendimce tempolu bir şekilde. 29" MTB var, biraz da ağır ekipmanlarla falan ama hiç yorulmadım, zorlanmadım. Garip geldi, daha önceleri hep mola verirdim. Sonra et kesiği falan da olmadı hiç ve kafam da çok rahatladı. MilesTeg beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2019 21 saat önce, Najaz said: Geçen sene bir abimize 2. el Merida Crossway 40 şehir bisikleti almıştık, 850 TL'ye. 28" jant, ön maşası amortisörlü ve sele borusu da amortisörlü bir model. Tabii şu an fiyatlar uçmuş vaziyette ama 1500-2000 TL arası bütçeyle benzer bir bisiklet alınabilir. Bayagi iyi fiyata almissiniz yalniz... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2019 18 hours ago, Najaz said: Hocam MTB düşünüyorsan 18" kadro senin için ideal. Ama ben hala senin MTB'den ziyade şehir bisikleti diye tabir edilen ve daha dik oturma pozisyonuyla kullanabileceğin bir bisiklet edinmen gerektiğini düşünüyorum. Bu tür bisiklette de 20-21" kadro boyuna bakman lazım. Hocam teşekkürler 15 hours ago, ObiWan said: Kron fena marka değil, Türkiye'de görüyorum hep bu markayı. Kadro boyu için bence bir bisikletçiye uğra, bin bisikletlerin hepsine sonra ona göre al. MTB 29" bacak boyuna göre kadro boyu hesaplayıcılar internette var zaten. Benim bildiğim kadarıyla önemli olan pedal en aşağıdayken o bacağın neredeyse dümdüz durabiliyor olması lazım, sele yüksekliği ona göre ayarlanmalı. Kadro boyu da gidona uzanıldığında kullanılan bisiklet türüne göre vücut düzgün durmalı ve dizler gidona değmemeli. MTB ve city bike'larda gövde dik duruyor bildiğim kadarıyla. Race'lerde gövde neredeyse yola paralel duruyor. Bisiklet olayı sararsa muhtemelen daha iyi bisiklet ihtiyacı çıkacaktır ama bence linkteki başlangıç için iyi. Olay sararsa merak etme 30 dk değil 2 saat binmeye başlayacaksın. 10 km değil 100 km gidebileceksin. Vücut istiyor çünkü, bir tür bağımlılık. Benim için bir meditasyon şekli. Geçen gün bisiklete çıktım. Neredeyse 6 ay binmemiştim. Herhangi bir sportif aktivite de yapmıyorum. Nedense 46 km hiç durmadan sürdüm, kendimce tempolu bir şekilde. 29" MTB var, biraz da ağır ekipmanlarla falan ama hiç yorulmadım, zorlanmadım. Garip geldi, daha önceleri hep mola verirdim. Sonra et kesiği falan da olmadı hiç ve kafam da çok rahatladı. Obi sağol yorumların için. Sanırım ben de Kron'a doğru meyilliyim. Adamla konuştum 18" kadro varmış ellerinde. Yakın zamanda alırım diye tahmin ediyorum... Kondisyonu oturtmuşsun demek ki. O gün yediğin içtiğinle de alakalı, hatta uykunu alıp almamanla da. Madem o noktaya geldin bence sakın bırakma Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 13, 2019 (düzenlendi) Evet bisiklet geldi, bugün de montajını yaptırtıp garantisini başlattım. Ufak da bir tur attım. Selesi beklediğimden sert, jel kılıf tarzı birşey deneyebilirim ilk etapta. Üzerinde aksesuar yok, biraz daha masraf çıkartacak bana anlaşılan. Genel olarak memnunum, ağırlığı sorun olmadı. Viteslere alışmam gerekiyor. Çocukluğumda pinokyo ve bmx bisikletler vardı bir tek, onlarda da vites falan yoktu haliyle. Elim alışınca sorun kalmaz tahminen. Fikir veren, öneride bulunan herkese teşekkürler Eylül 10, 2021 MilesTeg tarafından düzenlendi Whooosh, Psikobat, pentaman and 4 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş