Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 4.014 mesaj var

3 saat önce, TiesTorN said:

son bir kaç yıldır 20-30k arasında değişiyorum lastikleri, dişler biraz erimeye başladığında çöpü boylar bendeki lastikler genelde çünkü o dönemlerde lastik sertleşmeye de başlıyor, takoz gibi lastiği hiç sevmem.

 

not: 30k km bizim arabalarımız için minimum 3 sene demek... çok az kullanılıyorlar.

 

3 yıl civarında aşırı sertleşmiyor mu @TiesTorN ? Bir ara 3 yılı biraz geçerken değiştirmiştim 40k civarında, tahta gibi olmuştu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni 3 ü ben de beğenmedim, f30 daha çok hoşuma gidiyordu. Arkası bana Lexus u anımsattı ve önünde fazla girinti çıkıntı var. Dijital kadranı ben de sevmiyorum dijital olanlar şimdiki telefonlar gibi kendi işi hariç her şeyi yapıyor gibiler. :D Ayrıca dijitalde kadranların konumlandırılmalarından dolayı genelde göz ucuyla takipi zorlaştırıyorlar bence. Bir düğme ile çalıştırma bir de dijital kadran ikisini de sevmiyorum.

Nasıl olsa araba almak benim için hayal ama alacak olsam Lexus lara bakardım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben kaç km gittiğime bakmadan daha çok en son ne zaman değiştirmiştim diye düşünerek lastikleri yeniliyorum. Çünkü çok km yapmasanız da lastiğin dişleri yeterli derinliğe sahip olsa da bir süre sonra lastik esnakliğini kaybederek sertleşiyor. Kapalı otoparkta yer ararken ciyaak cuyuuuk ses çıkmıyorsa anlıyorum ki lastikleri yenileme vakti gelmiş.

ObiWan and pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lastik hiç kullanılmasa da @Whooosh'un dediği gibi bir ömrü var plastik malzemesinden ötürü. Ayrıca o malzemeyi güneş daha çok etkiliyor, kar kıştan ziyade. Üreticilerin belirlediği varsayılan kullanım süresi 3 yıl diye biliyorum, özel bir lastik değilse.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

biraz önce sırf merak ettiğimden dolayı VW araç oluşturma kataloğundan 2018 model Passat oluşturayım dedim. En full versiyonu seçtim. Mevcut olmayan ancak ekstra eklemem gereken donanımlar içinde sırayla sayıyorum, ( hepsini yazamadım en belirgin ve diğer araçlarda standart sunulanlardan ilk gözüme çarpanlar sadece  ) 

 

Elektrikli katlanabilir yan aynalar

924,38 ₺

LED "High" ön farlar ve LED gündüz sürüş farları

6.870,37 ₺

Çift USB arayüzü ve AUX-IN girişi

112,42 ₺

"Keyless Entry"anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi (Güvenli kilitlemesiz)

1.936,17 ₺

Geri görüş kamerası "Rear Assist"

2.448,26 ₺

Park asistanı (Park Assist) ön/arka park mesafe sensörleri

1.424,03 ₺

Adaptif Hız Sabitleyici "ACC" (160 km/s hıza kadar)

4.884,14 ₺

 

 

hala şu arabaya kral gözüyle bakan bir ülkeyiz ya ne diyim. 

 

 

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 hours ago, jackjoker said:

biraz önce sırf merak ettiğimden dolayı VW araç oluşturma kataloğundan 2018 model Passat oluşturayım dedim. En full versiyonu seçtim. Mevcut olmayan ancak ekstra eklemem gereken donanımlar içinde sırayla sayıyorum, ( hepsini yazamadım en belirgin ve diğer araçlarda standart sunulanlardan ilk gözüme çarpanlar sadece  ) 

 

Elektrikli katlanabilir yan aynalar

924,38 ₺

LED "High" ön farlar ve LED gündüz sürüş farları

6.870,37 ₺

Çift USB arayüzü ve AUX-IN girişi

112,42 ₺

"Keyless Entry"anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi (Güvenli kilitlemesiz)

1.936,17 ₺

Geri görüş kamerası "Rear Assist"

2.448,26 ₺

Park asistanı (Park Assist) ön/arka park mesafe sensörleri

1.424,03 ₺

Adaptif Hız Sabitleyici "ACC" (160 km/s hıza kadar)

4.884,14 ₺

 

 

hala şu arabaya kral gözüyle bakan bir ülkeyiz ya ne diyim. 

 

 

 Ne kadar tuttu :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Golf highline da bile elektrikli ayna ve park sensoru paketr dahil geliyordu. Enteresanmis passat’ta gelmemesi

 

bu “high” farlarin farki ne acaba. Highlgihe passat led far ve led gunduz fari ile geliyordu zaten

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 minutes ago, SpeCTRuM said:

D sefmenti bir arabada katlanan ayna olmadığına ilk kez şahit oluyorum

 

Kiralama filolarındaki tırt Peugeot 208'lerde bile vardı katlanan ayna.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında boş arabayı isteyeceksin direkt, büyük ihtimal getirmiyoruz diyecekler, bildiğin mallık, millet Alman arabası alıyoruz diye dert sahibi oluyor gereksiz yere. Aynası kapanmayan d segmenti, ön camlar otomatik mi bari ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 10/8/2018 at 11:44 AM, jackjoker said:

biraz önce sırf merak ettiğimden dolayı VW araç oluşturma kataloğundan 2018 model Passat oluşturayım dedim. En full versiyonu seçtim. Mevcut olmayan ancak ekstra eklemem gereken donanımlar içinde sırayla sayıyorum, ( hepsini yazamadım en belirgin ve diğer araçlarda standart sunulanlardan ilk gözüme çarpanlar sadece  ) 

 

Elektrikli katlanabilir yan aynalar

924,38 ₺

LED "High" ön farlar ve LED gündüz sürüş farları

6.870,37 ₺

Çift USB arayüzü ve AUX-IN girişi

112,42 ₺

"Keyless Entry"anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi (Güvenli kilitlemesiz)

1.936,17 ₺

Geri görüş kamerası "Rear Assist"

2.448,26 ₺

Park asistanı (Park Assist) ön/arka park mesafe sensörleri

1.424,03 ₺

Adaptif Hız Sabitleyici "ACC" (160 km/s hıza kadar)

4.884,14 ₺

 

 

hala şu arabaya kral gözüyle bakan bir ülkeyiz ya ne diyim. 

 

 

 

Oha tam saçmalık olmuş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Euro kuru artınca bazı firmalar bazı donanımları eksiltmişlerdi, opsiyon olarak koymuşlardı. Amaç liste fiyatını düşük gösterebilmek. Burada da aynı durum mu bilemiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi tekrar kontrol ettim: https://binekarac.vw.com.tr/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/tr/model_sayfalari/brosurler_pdf/passat_passatvariant.pdf/_jcr_content/renditions/original./passat_passatvariant.pdf

 

Highline donanımda LED “High” stop lambaları ve LED “High” ön far, katlanabilir ayna, geri görüş kamera, ön arka park sensörü, anahtarsız çalıştırma  ve Dijital gösterge paneli (Active Info Display) standart olarak geliyor.

 

@jackjoker hocam siz oluşturmayı yaparken program herhalde olan donanımları tekrar seçtirip tekrar ekledi.

JardeL beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 9/19/2018 at 0:56 AM, jackjoker said:

VW GTI kaç vites? 7 mi 6 mı? 

elektrikli arabalarda vites düzeneği yok. basıyorsun gidiyor çekiyorsun duruyor. 

6 vites.

 

Nasil ya aklim almadi, bir vites duzenegi olmasi lazim degil mi tork, motor devri vs teker devri falan kontrol edebilmek icin

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Elektrik motoru tüm torkunu çok düşük devirlerde ve çok hızlı verebildiğinden içten yanmalı motorlar gibi bir çoklu vites düzeneğine ihtiyacı yoktur diye biliyorum ben.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Merhabalar,
VGT (vakum gücü teknolojisi) diye birşey çıkmış. tahmin edebileceğiniz gibi yakıt tasarrufu iddiası var l.
Böyle şeyleri takip etmem ama Doğan Kabak kanalında denk geldi, bu adam dalavereye yer vermez dedim ama VGT videolari izlediğim zaman , surekli teknik birşey anlatıyormuş havalarında hareketler ama işin sonucunda flash tv de bal reklami izliyor gibi bir hissiyat oluşuyor ve videolar bir anda itici geliyor.

Bu arkadaşların dükkan İstanbulda. Hiç bu cihazı takinip gezinen var mi?

Gördüğüm kadariyla elektriksel bir baglanti icermiyor ve doğan kabak sürekli bir sekilde corvette i kullanirken fark gördüğünü anlatip duruyor.

Fikri olan var mi yoksa Dogan Kabak silme vakti mi geldi?
Not: Hidrojen sistemi(Bunu da otomobilin mesut abisi PR yapmış idi, artik izlemiyorum o adami) tam bir sacmalik, ona kafam bastı ama bu vgt ile ilgili teknik birşeye ulaşamadım, yorum yapamadim. Surekli gel takalim dene diyorlar.


Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hızlı araştırma yaptım.

Vakum hattına bagliyorlarmis bu tüpü.

Tüpün ici, bisiklet pompasi gibi,
gaza basinca vakum hattı, tupu emiyor ve ic lastik hava depoluyor. gaza basinca da bu lastik emdigi havayi motor emisine pompalıyor.

Bu yüzdenuzden Gaz bas-birak yapmadan çalışmıyor.

Gaz kelebeği kapanmayan araçlarda, hiç bir etki görülmüyor, hiz sabitleyici gibi surekli gaz veren sistemlerde birşey görülmüyor.

Motor frenini, iceriye verdiği anlik hava ile zayıflattığı icin, gaz birakildiginda aracta hafif salma hissediliyor.

Sanırım bu ritmi tutturursaniz bir getiri saglanir gibi oluyor, ama balatalari daha cok yiyeceginiz aşikar, en azından kirmizi isiga gelirken gaz salinacak, ama aracta kısmı akma olacak.

Her aracta da etki görülmüyormus. Bu arada etkiden kastım tasarruf değil, aaa hala gidiyor bu etkisi. Özellikle gaz kelebeği tam kapanmayan bazi motor tipleri varmis(toyotada vs) kullanici yorumlarindan görüyorum, onlarda birşey olmamış.

Üretici herhangi bir arac listesi hazirlamamis . Sanirim satabildigi kadar satma derdinde, ama bu salma etkisi her aracta olmuyor, 15 gün iade hede hodosu ile müşteri kendi deneyimlesin diyor.

Atelyesinde kendi yapan arkadaslar olmuş, 30-50TL maliyeti oldugundan bahsediyorlar.

Birde bu şekilde bas çek arabayi surseniz zaten tasarrufu goreceksiniz :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Hamso, bu şekilde özenle kullanım gerektiren bir trafik de bulmamız gerekli böyle bir sistem için :) Bir zamanlar ODTÜ'ten tatlı bir profesör amca çıkıp anlatmıştı, her sene sıfıra yakın tüketimle aynı işi yapan araba-motor yaptığını iddia eden biri çıkıyor biz buna çok alışkınız diye :) Sonuçta ciddi anlamda getirisi olabilecek her teknolojiyi zaten araba üreticileri yapmaya çalışıyor, sineğin yağını çıkaracak teknolojiler geliştirip duruyorlar, bu kadar basit bir araç-gereç süper bir tasarruf sağlayabilecek olsa direkt eklenir motora.

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Önümüzdeki yil, çoğu dizel arac üzerinde Üre (marka olarak Adblue taniniyor) sistemleri bulunan araclar satilmaya baslanacak ve devaminda da benzinli araclarda partikül filtreleri vs gelmeye baslayacak.

Bunlarin maliyeti de kisa sure icerisinde hibrid araclara denk geleceği icin , dizel araclar hayatımızdan, en azından sıfır alınamayacağı için çıkıyor olacak.

Benzinli araclari da, dur kalk trafikte elektrik ile destekleyerek şehir içi emisyon düşürülmesi hedeflenecek. Muhtemelen şehir dışı tüketim aynı kalacak.

Önümüzdeki 3 yıl içinde goreceklerimiz bunlar olacaktır.

pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@Hamso, hocam benim Adblue ekleme zamanı geldi, normalde 10k kilometrede eklenecek demişlerdi ama 10.400 civarında uyarı vermeye başladı. Bu haftasonuna gitmeyi planlıyorum. Çok uçuk kaçık masraflar açmaz diye tahmin ediyorum. Yalnız şöyle bir durum var, piyasada zaten sıfır dizel araç almak (premium veya @lawnmower'ın bahsettiği downsizing motorlu yine premium sınıfında kabul edilen araçlar) şu anda da zor. Bunları alanlarda benim gözlemlediğim benzer tork-kullanım keyfini verebilecek 2.0 ve üzeri benzinli motor yerine 1.5 dizel kullanmak bahsi hep arka planda kalıyor. Ben bu nedenle dizelin birkaç sene daha gideri olduğunu düşünüyorum, hibrit motorların daha az masraf açmayacağını düşünüyorum bir de, tabi bunu Türkiye koşullarında söylüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bu konularla ilgili hep şunu söylerim. 

 

“%5 tasarruf yapan ürünü (bırakın %15 -20 şeklinde iddia edilenleri) herhangi bir otomobil firmasına milyonlarca dolara satabilecekken, insanlara üç kuruşa satmak için neden uğraşıyorlar?”

 

Dinlemem bile...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
[mention=56]Hamso[/mention], hocam benim Adblue ekleme zamanı geldi, normalde 10k kilometrede eklenecek demişlerdi ama 10.400 civarında uyarı vermeye başladı. Bu haftasonuna gitmeyi planlıyorum. Çok uçuk kaçık masraflar açmaz diye tahmin ediyorum. Yalnız şöyle bir durum var, piyasada zaten sıfır dizel araç almak (premium veya [mention=82]lawnmower[/mention]'ın bahsettiği downsizing motorlu yine premium sınıfında kabul edilen araçlar) şu anda da zor. Bunları alanlarda benim gözlemlediğim benzer tork-kullanım keyfini verebilecek 2.0 ve üzeri benzinli motor yerine 1.5 dizel kullanmak bahsi hep arka planda kalıyor. Ben bu nedenle dizelin birkaç sene daha gideri olduğunu düşünüyorum, hibrit motorların daha az masraf açmayacağını düşünüyorum bir de, tabi bunu Türkiye koşullarında söylüyorum.
Bir kamyoncu abi ile konuştuğumda, adblue koymayinca yokuşta çekmiyor, zaten 1 TL yeaa demişti. sanirim ticarilerde motor emisyonu kısmak için, güç sınırlandırması getiriyor yara adblue koy sistem tam çalışsın diyor.

Binek araçlarla ilgili katıldığım seminerde, araç bilgilendirme tablosu üzerinde adblue tankı dolu, yarı boş ve 3000Km daha dayanır, 1000Km daha dayanır ve doldur ibareleri yer alacaktı. Eğer bir polis çevirmesine doldur uyarısı ile yakalanilirsa emisyon cezası kesecekti. Bunun dışında adbluenun binek araca bir etkisi yok diye biliyorum.

küçük bir depo, adblue ısıtıcı (10 derece altinda donma riski vardi sanirim), pompa, boru hattı, ECU ve ufak bir enjektör ile egsoz gazını olcumleyen bir sistemden ibaret. Yani uretici için çok masraf...
pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Biz de geçen yeni bir teknoloji tasarladık. Arabayı garaja sağlam bir lastikle bağlayıp normal şekilde işe gidiyoruz. Giderken gerilen lastik normalde boşa giden potansiyel enerjiyi depoluyor. Akşam işten çıkınca lastik bizi garaja kadar geri çekip tüketimi düşürüyor. 

Üstelik stok fazlası olan don lastiklerini kullanarak ekonomiye bir katkı da oradan yapacağız. 

 

Zoma and Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

VW Golf sürmeye başladım bugün.

Dsg, dizel, halojen farlı, hiz sabitleyicisi olmayan, ama süet/alkantra koltukları olan bir araç.

Tüketim değeri hoşuma gitti.

9fb2d1f851ae1a656b1c91869a675ef9.jpg

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok