Mesaj tarihi: Haziran 9, 2018 arabalarında sürekli fren diski yamulması (titreşim) sorunu yaşayanlar varsa beri gelsin... benim diğer başlıkta da yazdığım gibi yıllardır niye olduğunu çözemiyordum, kimse de bilmiyor bunu, meğerse bijonların hayvanat gibi şuursuzca sıkılmasından kaynaklıymış. 3 kere disk değiştirdim max 1000km sonra aynı şey oluyordu. mevcut disk arabayı zangır zangır titretecek seviyeye gelmişti ısındığında, dün tekerlekleri söktürüp kendi aldığım tork anahtarı ile kullanma klavuzunda yazan değerde sıktım bijonları (120nm) ve şu an o anası bellenmiş diskler bile çok büyük ölçüde düzeldi, hafif bir titreşim kaldı sadece. 0 disk alıp adam gibi sıkarak taksam demek ki sorunsuz çalışacak onbinlerce km. diski yamultan 2 etmen var (ani ısı değişimi hariç); 1- ayı sanayicilerin bijonları neredeyse üstünde tepinerek sıkması (300-400nm hatta 500nm'ye tekabül eder) bu kadar sıkmanın hiç bir anlamı yok. 2- bijonların orantısız sıkılması. aynı tekerlek üzerinde biri 300le sıkılıyor biri 500le, fazla sıkılan taraf diski zorlayıp gerdiriyor, disk ısındığında direkt deforme oluyor. Whooosh, wazzap, Atrin and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 9, 2018 aç bir garaj arabamı getiririm servise. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 9, 2018 nm dediğin şey nanometre değil di mi? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 9, 2018 konudan ne kadar uzak olduğunu daha iyi belli edemezdin heralde newton-mt Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 9, 2018 O kadar sıktım deyince mesafe aklına gelir insan, şu torkta sıktım desen anlarım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 9, 2018 yoo bi tek senin aklına geldi bence wazzap beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 10, 2018 @TiesTorN, bu dediğin problemi ben pek yaşamadım daha önceki arabalarda, titreşim olarak hissetmemişimdir belki ama dediğin gibi süreklilik arz edecek olsa mutlaka hissederdim. Başka bir problem olmasın 3 defa disk değiştirecek ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 10, 2018 yok abi sorun o, bu sabah işten gelirken bile farkettim yani aşırı farkediyor. tir tir titreyen araba düzeldi resmen. yüksek hızda ani fren yapınca yine biraz titredi ama sonra hemen soğuyup düzeldi. eskiden hem çok daha şiddetli titrerdi ısınmaya başladıktan sonra hem de kontağı kapatıp 1 saat kadar soğumaya bırakmadığım sürece bir daha düzelmezdi titremesi. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 11, 2018 (düzenlendi) Sıfır en en boş VW Golf 117.000 TL olmuş. edit: en en boş derken hem donanım olarak hem motor olarak. 1.0 TSI Manuel Haziran 11, 2018 Atrin tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 11, 2018 43 dakika önce, Atrin said: Sıfır en en boş VW Golf 117.000 TL olmuş. Yakında bunun etkileri 2. el piyasasında da etkisini göstermeye başlar. her geçen gün araç sahibi olmak zorlaşıyor bu ülkede. Mr.Smith beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 11, 2018 1955 Tragedy at Le Mans 1986 “Ferris Bueller’s Day Off” released; features 1961 Ferrari Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 11, 2018 (düzenlendi) Selam gençler. Tesla sıteyşın Model S, özel yapım. RS6 Avant 'a rakip geldi benim için. https://www.netcarshow.com/tesla/2018-model_s_shooting_brake/ Haziran 11, 2018 BoRa tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 12, 2018 Resmen bayıldım, ulan Tesla duy sesimizi gel resmi olarak Türkiye'ye. Hoş gönlümde yatan aslan Model X ama olsun Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 12, 2018 On 11/06/2018 at 9:24 AM, Atrin said: 1.0 TSI Manuel 1.0 bir de 1.0 oha Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 12, 2018 Bizim gibi ülkeler artarsa -3 (eksi 3) motor falan çıkar yakında infestor beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2018 Tampon tamiri için kullanılabilecek bir malzeme bilginiz var mı ? Durum şöyle ekte paylaştığım bir görsel var temsili olarak. Kia Rio araçta tampon ve ızgara kısmının birleştiği yer bende ayrıldı. Geçmiş zamanda kaldırıma taktırmıştım zamanla sanırım titreşimden falan o ara açılmaya başladı ve ızgara parçası öne doğru ayrıştı. Resim çekmekle uğraşmadım şimdi ama ekte gösterdiğim yer birbirinden ayrışmış durumda şu an. Şimdi ilk seferinde araya çift kompenent hızlı yapıştırıcı uyguladım. Bir süre öyle gitti yine atmış, geçen günde çerçevelerde kullanılan zımba makinesiyle çaktım, oda biraz sürdükten sonra kalkmış zımbalar tutmamış. Kaynak macunu diye tabir edilen bir malzeme var bunla uygulasam tutar mı ? yada tavsiye edebileceğiniz sağlam ve güçlü bir tamir malzemesi var mı ? Örnek olarak göstermelik, siyah ve gri kısmın arasında kırmızı ile çizdim. Bende ki daha kaba daha sonra olmazsa foto paylaşırım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2018 Eğer iç taraftan uygulayabilirsen fiber yap derim. İçeriden iyice zımpara yaptıktan sonra bir kat fiber yapıştırıcı sonra bir kat fiber sonra bir kat daha yapıştırıcı. Amcanın yaptığı gibi, 3M olması şart değil Sanayide ki oto boyacılarından fiber malzemelerini temin edebilirsiniz. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2018 1895 First auto race held from Paris-Bordeaux-Paris Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2018 2 saat önce, 4x4 said: Eğer iç taraftan uygulayabilirsen fiber yap derim. İçeriden iyice zımpara yaptıktan sonra bir kat fiber yapıştırıcı sonra bir kat fiber sonra bir kat daha yapıştırıcı. Amcanın yaptığı gibi, 3M olması şart değil Sanayide ki oto boyacılarından fiber malzemelerini temin edebilirsiniz. Bu tamponda ki boşluğu gidermek için aslında benim bahsettiğim birazcık daha farklı tampon ve ızgaranın birleştiği yerdeki kopukluk. Fiberglasla belki oda çözülebilir ama bu amcanın yaptığı gibi uygulama yapma şansım yok. Tamponu sökmek falan uygulama yapabilecek alan vs istiyor; ben daha ziyade direk aracın üzerindeyken 2 parçayı birbirine sağlamca tutabilecek yapıştırabilecek birşey düşünüyorum aslında. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2018 LOCTITE 454 yapıştırıcıyı kontrol edin, eğer malzeme için uygunsa oldukça iyi sonuçlar veriyor. Veya bu serideki diğer yapıştırıcılara da bakabilirsiniz muhtemelen işinizi görecek bir ürün vardır. Metal-metal yapıştırma için kullandım birkaç kere ama plastik için de kullanılıyor bildiğim kadarıyla. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 14, 2018 Bahsettiginiz bolge örneğin tamponu kirmizi, o bolgeyi siyah boyayarak olusturulmus, aslinda tek parca olan bir yer mi?Plastik kaynakcisi diye ustalar var. Çöp stick gibi parçalar var, plastikte ayrilan tatafi da isitip, bu cubugu yedire yedire kaynatıyorlar diye biliyorum, ama araç üstünde ve tecrübe olmadan zor iş.https://www.tekzen.com.tr/steinel-071219-plastik-kaynak-teli-hdpe-2322803Japon tarzı yapistiricilar da, araç üreticileri tarafindan kullanılmayan, çünkü ne zaman goyverecegi belli olmayan bir malzeme, kırılgan diye tabir edebiliriz.Bu tarz amatör https://www.avcity.com/Coghlans-Plastik-ve-Kaucuk-Tamir-Seti,PR-409193.html?gclid=CjwKCAjwgYPZBRBoEiwA2Xeupf15IhOEUpFg7Jkxi8t564BoJJRzR1FMBxjG42tbfdWBdKur5R7aDRoCK34QAvD_BwEve bu tarz pro yapıştırıcı malzemeler var.http://solutions.3m.com.tr/wps/portal/3M/tr_TR/Endustriyel-Cozumler/Cozumlerimiz/Oto-Tamir-ve-Bakim/?PC_Z7_U00M8B1A0G5P60AOD0TAU9QEI4000000_assetId=1361776749437ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 14, 2018 Plastik kaynağı setleri internette uygun fiyatlara satılıyor. Setin içinde sanayideki tampon tamircilerinin kullandığına benzer eritici alet, eritip yapıştırmak için için plastik parçalar ve sağlamlaştırmak için kullanılan metal mesh zıkkım falan da var ama anladığım kadarıyla Mumi'nin derdi başka. O ayrılan iki farklı parçayı birbirine tutturmaya çalışıyor. Önce neden ayrıldığına bakmak lazım. Muhtemelen önceki kaza ve sürtmelerden dolayı bir yerlerde şekil değişikliği yada bağlantı noktalarında kaymalar oluşmuş. Bu sorunu çözmeden ne ile yapıştırırsanız yapıştırın orada oluşan stress yüzünden bir süre sonra atacaktır. Tamponun şekil bozukluğu düzelmeyecek gibiyse ayrılan yeri çok iyi tutturmak lazım. Yapıştırmadan önce kablo bağı ile falan tamponun arkasından bu iki parçayı bir birine bağlamak ve sonra yapıştırıcı uygulamak gerekebilir. Akrilik bazlı sert yapıştırıclar hareket eden ve esneyen yerlerde çok iyi sonuç vermiyor, epoksi temelli yapıştırıclar denenebilir ama gerçekten kuruması 1-2 gün sürer. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 14, 2018 Şöyle göstereyim problem daha net algılansın. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 15, 2018 Araçla hiç ilgim, alakam, hatta kendisi dahil yok ama bu konu nedense hoşuma gidiyor, birde tiesin konusu var , hiç alakam yok ama nedense okumadan geçmiyorum Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş