Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 4.023 mesaj var

Araç kiralayın diyen olmamış :D

15 aylık bakim kasko sigorta aracın parasının getirebileceği vadeyi ve değer kaybında ekleyince 8000Km çok az.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Katılmıyorum. SUV kullanmak İstanbul'da insanı rahat hissettirebiliyor. SUV almayı isteyene de HB isteyene de SuperB tavsiye etmeyi de anlamıyorum zaten. :)

 

SuperB'in fiyatı bence o kadar uygun ki; SUV alacak adama da, HB araç alacak adama da; dizel otomatik B segmenti alacak adama da fikir değiştirtebilir. Ben herkese önermeye devam edeceğim... İlle SUV olsun diyen adam zaten gider SUV alır, ama D segmenti SuperB fiyatına ancak dizel B segmenti şasili (Captur, Juke vs) SUV (SUV'umsu) ancak alınıyor... Bunu da bilsin...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

 

Cevap yazan herkese teşekürler.

 

 

 

Aslında tam @@jackjoker 'in dediği gibi sadece yerden yüksek olsun istiyoruz. Bir de aracı ablama alıyoruz, para ondan çıkacak (kazayı ben yaptım masraf açtım başına :lol: ). O yüzden otomatik olması şart. Eskiden beri SUV tarzı araç istiyordu. Yoksa bende Superb için zorlardım. SUV dediğime bakmayın gerçek SUV alamıyoruz malum bu yüzden SUVumsu-miniSUV-SUVımtırak birşeylere halleniyoruz. Aslında yerden yüksek HB değilde yerden yüksek SW gibi düşünüyorum ben bunları.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mazda 6 konusunda tam karar vermiş, yarın aracı ekspertiz'e götürmeyi düşünüyordum ki; Mazda forumlarında pek çok kişinin performans şikayetlerini gördüm ve bir kez daha ikilemde kaldım.

 

mazdaclubtr.com'da bir Mazda 6 kullanıcısı şöyle yazmış :

erhaba arkadaşlar . Brc lpgli 2010 otomatik mazda 6 ımla lpgde düz yolda 200 ün üstü hızlara çıktım, bir sıkıntı yok. Ancak 5-6 km lik uzun bir rampada 160 dan 80 e kadar düşüyor , 3 vitese kadar düşüyor, ve arabamdan nefret ettiriyor. Lpg ayarı filtre bakım falan ilk aldığımda 3 ay önce yaptırmıştım. Aklıma ilk gelen lpg ayarı. Siz ne dersiniz. Dönüşte benzinle gidicem default_sad.png.. Bir de sallı bir kasisde . Nadiren de olsa plastik sesi gibi kırt diye bi ses geliyor?!?! Cevaplar için şimdiden teşekkürler..
 

Bir başkası da "normal, benzinde de aynısı olacak" demiş.
 
Ben hız meraklısı değilim ama bir otomobilde en sevmediğim şeylerden birisi yokuş yukarı çekiş sorunu ve hız kaybıdır. Ben 1.5 dizel Megane ST'la araç tam yüklü iken bile otoyolda 110-130 km/s arası hızlarda Cruise Control ile hiç hız kaybetmeden tüm yokuşları çıkabiliyorum. Daha performanslı olur diye heveslendiğim 2.0 litre Mazda 6'da yokuş yukarı hız kaybedeceksem, araç sürekli vites küçültecek olursa bu durum beni üzer... Ne dersiniz arkadaşlar, bu araç beni üzer mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Üzer. 

 

Dizel bir aracın yokuşta çektiği gibi çekmez hiç bir 4 silindir atmosferik benzinli hele ki otomatik vites filansa. 

 

2015 Dizel focus (115 hp 1.6 PSA HDI) ile %8 yokuş yukarı tırmanışta 100 km nın altına düştüğümü hatırlamıyorum üstelik 5. viteste çıktım sürekli. 

 

Hızı düşmeyen benzinli isterseniz o zaman 6 silindir veya 4 silindir turbo modellere alalım sizi doğrudan. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Mazda 6 konusunda tam karar vermiş, yarın aracı ekspertiz'e götürmeyi düşünüyordum ki; Mazda forumlarında pek çok kişinin performans şikayetlerini gördüm ve bir kez daha ikilemde kaldım.

 

mazdaclubtr.com'da bir Mazda 6 kullanıcısı şöyle yazmış :

erhaba arkadaşlar . Brc lpgli 2010 otomatik mazda 6 ımla lpgde düz yolda 200 ün üstü hızlara çıktım, bir sıkıntı yok. Ancak 5-6 km lik uzun bir rampada 160 dan 80 e kadar düşüyor , 3 vitese kadar düşüyor, ve arabamdan nefret ettiriyor. Lpg ayarı filtre bakım falan ilk aldığımda 3 ay önce yaptırmıştım. Aklıma ilk gelen lpg ayarı. Siz ne dersiniz. Dönüşte benzinle gidicem default_sad.png.. Bir de sallı bir kasisde . Nadiren de olsa plastik sesi gibi kırt diye bi ses geliyor?!?! Cevaplar için şimdiden teşekkürler..

 

Bir başkası da "normal, benzinde de aynısı olacak" demiş.
 
Ben hız meraklısı değilim ama bir otomobilde en sevmediğim şeylerden birisi yokuş yukarı çekiş sorunu ve hız kaybıdır. Ben 1.5 dizel Megane ST'la araç tam yüklü iken bile otoyolda 110-130 km/s arası hızlarda Cruise Control ile hiç hız kaybetmeden tüm yokuşları çıkabiliyorum. Daha performanslı olur diye heveslendiğim 2.0 litre Mazda 6'da yokuş yukarı hız kaybedeceksem, araç sürekli vites küçültecek olursa bu durum beni üzer... Ne dersiniz arkadaşlar, bu araç beni üzer mi?

 

 

O araçta sorun vardır, 20 yıl önceki araçlar bile yapmaz bunu. Benim Latitude ile bile 150 ile başladığım rampayı aynı hızla bitiriyordum :D 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mazda 6 bakarken şu ilanı gördüm :

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-daha-uygunu-daha-temizi-yok-291508802/detay/

 

Eğer dediği gibi temizse bu fiyata resmen bedava... Aracın 2. sahibi olması ve plakalığın galeri plakalığı olması biraz kıllandırdı ama sonuçta ekspertize girecek, tanıdık 1-2 yere de mutlaka gösteririm. 2012 Mondeo'larda (140ps olanlarda) tork konvertörlü otomatik varmış, bu da olumlu bir durum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam bu araç benzinli ve atmosferik yalnız...

 

Hocam farketmez, 145 hp'lik arabadan bahsediyoruz. 80'e düşmez, düşemez. 60 hp mi bu. O araçta sorun var, kesin. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam farketmez, 145 hp'lik arabadan bahsediyoruz. 80'e düşmez, düşemez. 60 hp mi bu. O araçta sorun var, kesin. 

 

Ya elbette 80'e düşmüyordur, benim 1.4 75ps 207'im bile o kadar düşmüyordu... Rakamlar biraz mübalağalı... Ancak Mazda forumunda pek çok kişi yokuşta hız kaybı yaşadığından şikayetçi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@

 

mazda 6'nın hangi modeline bakıyorsunuz bilmiyorum ama benim 2006 model mazda 6'yı uzunca bir süre, inişli çıkışlı uzun şehirler arası yollarda kullanma fırsatım olmuştu (2.0 motor, 147 hp) ve çok kısaca yazmam gerekirse kullanırken lanet ettirmişti... 1.4 araç mı kullanıyorum 2.0 mı anlamamıştım, performans gerçekten rezaletti, rampalarda falan bitiyordu motor. araç amcamın aracı olduğundan "sürekli sakin kullanıp motoru sağırlaştırmış heralde" diye düşünmüştüm ama burdaki yazıyı gördükten sonra acaba dedim bu motorun normal hali gerçekten bu kadar zayıf mı... kısaca benim de tecrübem iyi değildi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Mazda 6 kullanmadım ama iş yaptığımız bir şirketin sahibinde vardı, bir kaç kez uzun yol yaptık. Ben de bazen yokuşta aracın zorlandığını fark ediyor ve "basmıyor herhalde" diye düşünüyordum ama demek ki gerçekten yokuş çıkmak konusunda bir sıkıntısı var bu aracın... Zaten torku bence motor hacmine ve beygir gücüne göre biraz düşük..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dizel turbolu bir araçtan 2.0 da olsa atmosferik benzinli motora geçince yokuşlarda performans eksikliği hissedilir. Tork düştüğünden en çok burada fark ediliyor.

Bu motorun asıl keyfi ve sizin araçtan farkı 140 km hız sonrası çıkar bence. Yüksek hız isteğiniz yoksa hiç gerek yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mazda 6'dan vazgeçtim gibi.

 

Yukarıdaki Mondeo çok iyi aslında ama ilan içime sinmedi. Sahibi ısrarla "istediğin her yere göster, aracıma kefilim" diyor ama yine de içime sinmedi...

 

EKLEME : SMS sorgulamasına göre muayenesi 2015 Şubat'ta 40.000 km'de yapılmış; demek ki km'si orjinal... En azından bunu öğrenmek bir nebze olsun pozitif katkı yaptı çünkü km'sinden de şüpheleniyordum.

 

Sadece ekspertiz raporuna güvenerek araç almak istemiyorum.

 

Yapmak/yaptırmak istediğim 2 kontrol daha var :

1.'si kendi yapacağım gözle muayene ve sürüş. Daha önce hiç 2. el araç almadım ama bir kaç kez niyetlenip test ettiğim araçlar oldu; bazı araçlar hor kullanıldığını ilk kullanımda belli ediyor. Gıcırdayan debriyajlar, yolları netliğini kaybetmiş şanzıman, gıcırdayan fren pedalı, takur tukur eden ön takım vb problemler size aracın kötü durumda olduğunu belli ediyor... Ayrıca iç mekanda özellikle direksiyon ve vites kolunda olmak üzere; kapı kolu ve döşemesi, koltuk döşemeleri gibi yüzeylerdeki aşınmalar aracın km'si hakkında fikir veriyor. (Örneğin 80-90.000 km'deki bir Mazda 6 ilanında aracın deri koltukları tamamen aşınmış durumda idi; o km'deki bir aracın koltuklarının o kadar aşınması için kullananların poposunda zımpara olması lazım) Bunun dışında aracın genel temizliği, kokusu hatta ve hatta sürücünün kullandığı araç kokusu, peçete, şampuan gibi aksesuarların varlığı bile araca nasıl binildiği konusunda fikir veriyor. Bunlar küçük detaylar ama ben çok önemsiyorum zira şeytan ayrıntıda gizli.

 

2.'si ise özellikle aracı tanıyan bir usta tarafından aracın mekanik ve kaporta kontrolü. Bunu yaptırmak 3'ü içinde (kendi kontrolüm-ekspertiz-usta kontrolü) en zoru; zira her araç için özel olarak o markadan anlayan veya o marka hakkında özel bilgisi olmasa bile genel otomobil bilgisi çok iyi bir usta bulmak zor iş. Üstelik ustanın bilgisinin iyi olması da yetmiyor, ya sizi tanımalı ve hatır için bu işi düzgün yapmalı, ya da gerçekten namuslu, ahlaklı bir adam olmalı ki bu da düşük bir ihtimal.

 

Ankara'da bu şekilde tavsiye edebileceğiniz; Ford ustası veya genel olarak ustalığına güvendiğiniz bir usta/servis varsa lütfen bana bildirin arkadaşlar...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ustalığına güvendiğim ve kendisine giden herkesin artık başka ustaya gitmediği Murat Ustanın şaşmaz sanayideki konumunu atayım : https://goo.gl/maps/3sqNA4ceyf32 uzmanlığını soracak olursanız Bis diyeceğim :D ama gözünüzü korkutmasın. ;)

 

Tanıdık mı peki? Selamını söylesem ??

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mazda6 1372Kg 2.0 benzin

engine

engine type naturally aspirated petrol

engine manufacturer Mazda

engine code

cylinders Straight 4

capacity 2 litre

1999 cc

(121.986 cu in)

bore × stroke 87.5 × 83.1 mm

3.44 × 3.27 in

bore/stroke ratio 1.05

double overhead camshaft (DOHC)

4 valves per cylinder

16 valves in total

maximum power output 147 PS (145 bhp) (108 kW)

at 6500 rpm

specific output 72.5 bhp/litre

1.19 bhp/cu in

maximum torque 184 Nm (136 ft·lb) (18.8 kgm)

at 4000 rpm

 

1530Kg Mondeo 2.0tdci

engine

engine type turbocharged diesel

engine manufacturer Ford

engine code 2.0L Duratorq

cylinders Straight 4

capacity 2 litre

1997 cc

(121.864 cu in)

bore × stroke 85 × 88 mm

3.35 × 3.46 in

bore/stroke ratio 0.97

double overhead camshaft (DOHC)

4 valves per cylinder

16 valves in total

maximum power output

(iso) 130 PS (128 bhp) (95 kW)

at 4000 rpm

specific output

(iso) 64.1 bhp/litre

1.05 bhp/cu in

maximum torque

(iso) 320 Nm (236 ft·lb) (32.6 kgm)

at 1750-2250 rpm

specific torque

(iso) 160.24 Nm/litre

1.94 ft·lb/cu3

engine construction cast iron block; aluminium head

sump wet sumped

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Opel Insignia neden düşünmüyorsunuz? Eskileri 1.6lt turbo 180hp, Cosmo donanımı epey dolu, Flex-ride şasi varsa aracı kullanırken sport-comfort seçimi yapılabiliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam küçük hacimli motor ve çift kavramalı şanzıman istemiyorum. Alacağım araç maksimum 75.000 km olmalı...

Tamamen keyfi bir değişiklik benimkisi, aklıma yatan araç olmazsa Megane ST ile devam ederim...

SpeCTRuM beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

insignia'ların 2.0 turbo olan modelleri de vardı sanırım, onlara da bakılabilir iyi motor isteniyorsa.

 

çift kavrama konusunu bilemeyeceğim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Insignia 2.0 CDTI eşimde var, ben de bakıyorum ama Mondeo'lar daha hesaplı...Yaklaşık 10 kağıt fark var aralarında...Yalnız Mondeo Trend çok kalas bir iç mekana sahip...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok