Mesaj tarihi: Mart 9, 2016 Fransa da arac kullanirken con zorlandim, tam gaz giriyorlar kavsaklara, asla fren yok, tabi ben kavsak gecisi üstünlüğüne aliskin olmadigim icin cok zorlanmistim. Champ elise de 2 tur döndükten sonra içten dışa cikabilmistim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 9, 2016 İyi dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar. Bu arada kontrolsüz kavşakta her zaman sağdan gelen haklıymış. Resimlerdeki gibi benim aracım kavşaktan çıkmak üzereyken arkadan çarpmış olsa bile sağdan geldiği için haklıymış. Kaza tutanağına itiraz ettim, komisyona gitti komisyonda beni hatalı buldu. Aklınızda bulunsun. Yanlış hatırlamıyorsam; kontrolsüz kavşakta geçiş üstünlüğü eğer kavşak döner kavşak ise geçiş hakkı kavşağa ilk girenin; yani göbekte dönenin... Eğer döner kavşak değilse veya her iki araç da göbeğe girmemiş ise; geçiş üstünlüğü ilk olarak üst düzey yoldan gelenin; yani bir araç bölünmüş yoldan diğeri çift yönlü yoldan geliyorsa geçiş üstünlüğü bölünmüş yoldan gelen aracın oluyor. Sağdan gelenin geçiş üstünlüğü ancak bu şartlardan hiç biri yoksa geçerli oluyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Kaza yapmış olan arkadaşlara geçmiş olsun, beterinden korusun. Ankara'da neden 3 şeritli yolların en sağ şeridi kullanılmıyor? Sabancı Bulvarı en çok kullandığım yol. Sabahları Söğütözü yönünde gidiyorum 2-3 çıkış var, çıkışlardan dolayı desek de, 10 km'lik yolda 3 tane var. Akşam'da Eskişehir yönünde neredeyse hiç çıkış yok ama sağ şerit bomboş. İnsanlar 2. ve 3. şeritte sıkışık bir halde gidiyorlar. Çok kullandığım için bu yolu örnek verdim, ama neredeyse bütün yollarda aynı durum geçerli. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 @@cherqes ankaradayım ve bende aynı yolları kullanırım sabah ve akşam. ( belki karşılaşırız ) ankara bug'larından birini söylemişsin zaten. bu eskiden beridir böyle. ankara'nın sol şeriti diğer şehirlerin sağ şeriti mantığında akar. genelde en sağ şerit boştur ve akıcıdır. ben mesela eskişehir yolunda hep sağ şeriti kullanırım ve sol şeritte bekleyenlere el sallarım ankara bu konuda çok saçma salak bir şehir yani. istanbulda daha stressiz araba kullanıyorum ben. en azından trafik olsa da şerit mantığını koruyor şöförler. cherqes beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Özellikle Cepadan sonraki 82 radarını geçince sağ şerit önünüzde bomboş duruyor Siyah Mazda'yı görürsem el sallarım Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Yanlış hatırlamıyorsam; kontrolsüz kavşakta geçiş üstünlüğü eğer kavşak döner kavşak ise geçiş hakkı kavşağa ilk girenin; yani göbekte dönenin... Eğer döner kavşak değilse veya her iki araç da göbeğe girmemiş ise; geçiş üstünlüğü ilk olarak üst düzey yoldan gelenin; yani bir araç bölünmüş yoldan diğeri çift yönlü yoldan geliyorsa geçiş üstünlüğü bölünmüş yoldan gelen aracın oluyor. Sağdan gelenin geçiş üstünlüğü ancak bu şartlardan hiç biri yoksa geçerli oluyor. 3 hafta önce Katar'daydık, bu "kavşağa ilk giren çıkana kadar diğerleri bekler" mantığı inanılmaz çalışıyor. Şöyle ki, ben Türkiye'de kırmızı ışıktan sonra yeşil yanınca, sağa sola bir bakarım. Gelen var mı diye, güvenmem yeşil yansa da. Orda, adam döner kavşağa girdiyse, sağına soluna bakmadan devam ediyor. Hafif yavaşlarsan, diğer şöförler korna falan çalıyor. Garip geldi bana İlk gün alışmak zor oldu Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Ben de geçen ay Kosova'da yaşadım bu durumu. Göbeğe girdikten sonra sağdan araç hızlı geliyorsa duruyordum, adamlar da ani fren yapıp kavşağa girmeden duruyordu. Millet bana yol veriyor, ben millete yol veriyorum. Baktım tüm göbeklerde durum aynı, adamlar çok dikkat ediyor buna. Tabii ben göbeğe girerken İstanbul mantığı kafayı uzatıp, gelen araç uzaktaysa dalıyordum göbeğe, sağlam küfür yemişimdir. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Ben de Amerika da hic gobek gormedim. Bir suru eyalet gezdim, binlerce kilometre yol gittim. Bir tane gobek goremedim. Bu gobek sistemini hic kullanmiyorlar sanirsam ama hayvan gibi kavsaklar var. Tuhaf. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Ben de Amerika da hic gobek gormedim. Bir suru eyalet gezdim, binlerce kilometre yol gittim. Bir tane gobek goremedim. Bu gobek sistemini hic kullanmiyorlar sanirsam ama hayvan gibi kavsaklar var. Tuhaf. ben gördüm bir kaç tane... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 3 hafta önce Katar'daydık, bu "kavşağa ilk giren çıkana kadar diğerleri bekler" mantığı inanılmaz çalışıyor. Şöyle ki, ben Türkiye'de kırmızı ışıktan sonra yeşil yanınca, sağa sola bir bakarım. Gelen var mı diye, güvenmem yeşil yansa da. Orda, adam döner kavşağa girdiyse, sağına soluna bakmadan devam ediyor. Hafif yavaşlarsan, diğer şöförler korna falan çalıyor. Garip geldi bana İlk gün alışmak zor oldu Ben İspanya'da sohbet ettiğimiz bir çifte Türkiye'ye gelirseniz sakın araç kiralamayın ilk döner kavşakta ölürsünüz demiştim bu yüzden. İspanya'da da gerçekten çok etkili kullanılıyordu bu sistem ve trafiğin akıcılığına ciddi katkı sağlıyordu. Türkiye'de de kural aynı döner kavşaklarda yol kavşağa ilk girenin ama bir yerden çıkmış sağdan gelende yol kavramı sayesinde herkes farklı havadan kullanıyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Batıkent tarafından efsane bir döner kavşak varmış. Henüz görmedim ama fotolarını gördüm maşallahı var. Benzerini ben Elbistan'dan ayrılmadan önce yapmışlardı. Geçenlerde Maraş'a giderken Göksun girişinde levhalar gördüm, heralde yol çalışması var, yolu daraltıyorlar derken önüme dev bir döner kavşak çıktı. Adamlar çift şerit gelen yolu kavşakla tek şerite düşürmüşler. Hal hatır sorup devam ederken 700 m ilerisinde daha büyüğüne denk geldim. Bu kavşakları tasarlayanlar hayatlarında ulaşım dersi görmemiş sanırım. Bunları tasarlayanların elinden diplomalarını almak lazım. Ulaşım hocalarımız bunları görse kalpten giderlerdi sanırım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Avrupa'da tüm döner kavşaklar zaten "ilk giren ilk çıkar" mantığı ile çalışıyor ve dediğiniz gibi geçiş hakkına sahip araçlar hiç frene basmadan tabiri caizse "yardıra yardıra" dönüyorlar. Fakat Katar ve Kosova'da bile böyle olduğunu duymak beni üzdü, ne kadar medeniyetsiz bir memleket olduğumuzu bir kez daha gösterdiği için... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Avrupa'da tüm döner kavşaklar zaten "ilk giren ilk çıkar" mantığı ile çalışıyor ve dediğiniz gibi geçiş hakkına sahip araçlar hiç frene basmadan tabiri caizse "yardıra yardıra" dönüyorlar. Fakat Katar ve Kosova'da bile böyle olduğunu duymak beni üzdü, ne kadar medeniyetsiz bir memleket olduğumuzu bir kez daha gösterdiği için... Tunus'ta da bu şekildeydi. Bazı kurallar bazı ülkelerde daha bir benimseniyor galiba. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Özellikle Cepadan sonraki 82 radarını geçince sağ şerit önünüzde bomboş duruyor Siyah Mazda'yı görürsem el sallarım kırmızı bravaya da el salla Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 10, 2016 Pek kırmızı gibi durmuyor. Güneşte oldukça solmuş, bordoya kaymış bir renk (: Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 11, 2016 Rusya'da da döner kavşak yok... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 11, 2016 Tabii bu "artiz" Fransalılar falan Ankara'nın efsanevi alt geçitlerine frene basmadan girsinler de görelim bakalım! Duvardan kazırlar valla! Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 15, 2016 Japon otomobili sevenleri biraz kızdıracak yazacaklarım ama haftasonu Mazda 3 (bir önceki kasa) tecrübe etmiş birisi olarak yaşadığım hayal kırıklığını yazmazsam olmaz. Arkadaş o nasıl kötü bir yalıtımdır, o nasıl bir "tangur tungur" histir inanamadım. Başta khanTW olmak üzere Mazda seven arkadaşlar tepki gösterecektir ama ne kadar sorunsuz olursa olsun, teknik altyapısı ne kadar iyi olursa olsun -en beğendiğim C segmenti Japon aracı olan- Mazda 3 benim için "bitti"... Insignia'dan sonra Megane biraz tırt gelmeye başlamıştı ama Mazda 3'den sonra Megane bana D segmenti gibi geldi. Bütün yol sesi içeride, kasislerden geçerken tangur tungur teneke sesleri geliyor; anlamadığım şekilde Focus II altyapısı kullanıyor olmasına kısa darbeler aşırı sert bir şekilde hissediliyor... Bir kasiste darbeyi resmen belimde hissettim... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 15, 2016 Mazda'ya Japon demiyem de ne diyem; Arap mı diyem? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 15, 2016 Japon arabası gidip de başka bir platformu kullanmaz durduk yere. Bana fordun uzantısı olarak görünür tüm mazda modelleri. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 15, 2016 İyi güzel de Mazda 3'ün en beğenilen tarafı (sorunsuzluk konusunda dünya şampiyonu olması dışında) platformu ve dizel motoru; bunlar da Ford ve PSA'dan. Hem benim saydığım eksiklerin büyük kısmı tipik Japon otomobili karakteristiği, kayınpederin 2000 model Corolla'sında da gözlemlediğim sıkıntılar... Firienholt and allreadydead beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 15, 2016 Sorunsuzluk konusunda dünya şampiyonu ancak türkiyede olur herhalde. Amerika vs gibi ülkelerde mazda çok sorunsuz bir araba kategorisinde değerlendirilmiyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 15, 2016 Arkadaş aldı 2 ay önce kadar mazda 3. O alana kadar arabayı dışarıdan görüp çok beğeniyordum ama içine bindikten sonra birkaç nokta var ki insan görmezden gelemiyor. Aldığı en dolu modeli sky-active mi öyle birşey adam arabadan inerken düğmeye basıp aynaları kapatıyor Aynalar madem düğmeye basılıp kapanabiliyor niye kapı kilidi ile entegre değiller hiç bir mantıklı açıklaması yok. Resmen aracın yazılımına 2 satır eklemeye üşenmişler. İnanılmaz birşey 90bin lira verip araba alıyorsun ve aynaları kapanmıyor hala bu devirde. Göstergenin üzerinde km sıfırlamak için bir çubuk olur bastırırsınız sıfırlar. Mazda da bu çubuğun boyu mübalasız 30cm civarı ! Sanki onu koymayı unutmuşlar ve bütün arabayı bitirdikten sonra eklemişler. Bütçede bittiği için elde olan malzemeyi kısaltmadan takmışlar. Görüntü bu şekildeyken muhtemelen direksiyondan çok geride kalmasın diye böyle yapmışlar ama rezalet olmuş. Aracın içi zaten bmw1 serisinden farksız birebir uygulamışlar içeriği, kendi karakteri yok. Dışarıdan çok güzel bir araç ama biraz kullandıktan sonra insanın sevesi gelmiyor. Tek hoşuma giden tam görüş noktanıza denk gelen saydam bilgi ekranı. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mart 15, 2016 Peki yeni kasanın konfor, sessizlik ve tıkırtı durumu ne? Otopark.com yere göğe sığdıramamıştı, konforu Mercedes E sınıfı ile yarışır diyordu... Nedir durum? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş