Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 4.015 mesaj var

ties küçük motora benim de kafam girsin. kaç yakıyor muhabbeti kadar iğrenç bir şey daha yok. millet hesap kitap yapmaktan arabaya binmeyi unuttu. koyun muhabbetini hiç sevmem ama şu araba konusunda millet koyundan da beter. hükumet sıkıştırdıkça bunlar daha dar alana sığmak için nefessiz takılıyor. almayın kardeşim, benzin de araba da almayın. bakalım hedeflenen vergi toplanamadığı zaman ne olacak, yeter ya ötv midir ne zıkkımdır.. ama yok herifin evi yok barkı yok dikili ağacı yok, bi maaşlı işe girip plazalarda zırto gibi takılıyor karı koca çoluk çocuk hepsinin altında bi budget hunday, kia bilmem ne.. bu ne lan?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

aracın ağırlığından bahseden kim, 1.6 motor az geliyor diyorum işte bazı araçlar için, aracın çok ağır olması gerekmiyor. kişinin sürüş alışkanlığı veya aracın aerodinamisi gibi bir çok şeye bağlı neticede, "heavy footed" tabir edilen kişiler için 1.4-1.6 gibi motorlar genelde daha yüksek hacimlilere kıyasla daha ekonomik değiller zorlandıkları için. bu yüksek tüketim değeri gören adamların aracı ne şartlarda kullandıklarını bilmeden yorum yapıyorsunuz. ben kendimden örnek vereyim mesela; aracı genel olarak çok hızlı sürmem ama ara hızlanmalarım seridir, koltuğa yapışmayı severim. dolayısıyla tüketimim hep yüksek çıkar. aracımın motoru 1.8 olsaydı mesela tüketim değişmeyecekti. bunun gibi.

 

İyi de videodaki eleman manuel'de 6 litre; otomatik'te 8 litre ortalama tutturduğundan bahsediyor, tartışma konusu da zaten az-çok yakma meselesi değil; otomatik-manuel farkı...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

aracın ağırlığından bahseden kim, 1.6 motor az geliyor diyorum işte bazı araçlar için, aracın çok ağır olması gerekmiyor. kişinin sürüş alışkanlığına da bağlı neticede, "heavy footed" tabir edilen kişiler için 1.4-1.6 gibi motorlar genelde daha yüksek hacimlilere kıyasla daha ekonomik değiller zorlandıkları için. bu yüksek tüketim değeri gören adamların aracı ne şartlarda kullandıklarını bilmeden yorum yapıyorsunuz. ben kendimden örnek vereyim mesela; aracı genel olarak çok hızlı sürmem ama ara hızlanmalarım seridir, koltuğa yapışmayı severim. dolayısıyla tüketimim hep yüksek çıkar. aracımın motoru 1.8 olsaydı mesela tüketim değişmeyecekti. bunun gibi.

 

arabayı kaldırmıyor ne demek bana açıklarmısın? bunca yıldır araba kullandım büyük motorlu dahil ama arabayı kaldırmıyor terimini bana bi açıkla? arabayı motor niye kaldırmaz? kg / güç endeksi doğru ayarlanmadıysa. e burada ki teknik verilerle konuşursak böyle bir şey söz konusu değil. sonuç? sen C4 için cevap veriyorsan ki ona cevap verdin bence sen hiç bir şekilde konuyu bilmeden yazdın. bak büyük motor kuramına bende katılıyorum. o konuda hem fikiriz. ama söz konusu araç da motorun arabayı kaldırmaması gibi bir sorun yok. ben yukarıda bir aracın neden çok yakar sorusuna teknik cevap verdim zaten. senin kuramın bu konu için kesinlikle yanlış. 

bana de ki bu aracın ağırlığı 2 tona yakın. 1.6 kullanmışlar. hem fikiriz o konuda. böyle örnekler var. E180 mesela. ama C4 de böyle bir şey yok. 

şuan kullandığım araç da yaklaşık aynı ağırlıkta. üstelik benim ki 1.5 dizel. nasıl tüketimim aşırı düşük bunu açıkla o zaman? üstelik 4 tekerden çekiş. 

kırmızı da gazı kökleyip koltuğa yapışma olayı nedir ayrıca?  trafik de çok görüyorum öyle altında ki  kıytırık araçlarla sert kalkış ve sert kullanım yapanlara. gereksiz tüketim yaptırıyorsun aracına. o aracı kaldırma değildir. o gereksiz yere tork kullanmaktır. altında 200hp den yüksek model araç vardır dip gaz yap kalk, alayını yap. 800hp li araca bin nefes bile alma kalkarken. hepsini yaşadım. bu kuramla küçük motor büyük motor ayrımı yapma yani. bahsettiğimiz mevzu o değil. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İyi de videodaki eleman manuel'de 6 litre; otomatik'te 8 litre ortalama tutturduğundan bahsediyor, tartışma konusu da zaten az-çok yakma meselesi değil; otomatik-manuel farkı...

o kısmı kaçırmışım ben :) ama yine de anlatmak istediğim olaydan çok da uzak bir konu değil aslında. manuel için yeterli gelen motor otomatik için gelmeyebilir, şanzımanın yarattığı güç kaybından ötürü oluşan birşey olabilir... bir çok etkeni olabilir. bizzat denemeden yorum yapmak zor.

 

yukarıdaki yorum sana da gelsin @@jackjoker sonradan gördüm mesajını, fazla heyecanlanma sakin ol :) insanların ne şekilde araç sürmekten zevk aldığı seni ilgilendirmiyor, ben sert sürmeyi severim sen yumuşak, olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

o kısmı kaçırmışım ben :) ama yine de anlatmak istediğim olaydan çok da uzak bir konu değil aslında. manuel için yeterli gelen motor otomatik için gelmeyebilir, şanzımanın yarattığı güç kaybından ötürü oluşan birşey olabilir... bir çok etkeni olabilir. bizzat denemeden yorum yapmak zor.

 

yukarıdaki yorum senin için de geçerli @@jackjoker sonradan gördüm mesajını, fazla heyecanlanma sakin ol :) insanların ne şekilde araç sürmekten zevk aldığı seni ilgilendirmiyor, ben sert sürmeyi severim sen yumuşak, olabilir.

 

bizde zaten aynı şeyi konuşuyoruz. dediğin gibi şanzıman oranları, güç eğrisi, devir aralığı bunların hepsi etken. çoğu kişinin aksine aracın yakıt yakışını ağırlıklı olarak şanzıman belirler. ben aracı alırken önce şanzımına ve güç devir eğrisine bakarım. ne ölü bir alt devir ne ölü bir üst devir istemem. gücü devir aralığına  lineer yayan bir düzen isterim. çoğu kişi galeriye gidip aracın elektronik zavazingosuna bakıyor. 

son yorumum senin kullanımının sert olup motor hacmine bağlamandan dolayı dedim. elbette herkes istediği gibi kullanır. ama aracın yakıt harcamasını belirleyici bir özellik vermez bu. demek istediğim bu yani.

petrolcü arap dişi gelir kaynağı bulsa herkes 800hp veren araçlara biner umursamazdı :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

o kısmı kaçırmışım ben :) ama yine de anlatmak istediğim olaydan çok da uzak bir konu değil aslında. manuel için yeterli gelen motor otomatik için gelmeyebilir, şanzımanın yarattığı güç kaybından ötürü oluşan birşey olabilir... bir çok etkeni olabilir. bizzat denemeden yorum yapmak zor.

 

Yine kaçırıyorsun, tartışılan da yeni nesil ve başarılı kabul edilen tork konvertörlü bir şanzumanın bu kadar verimsiz olma ihtimali.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

aşağıda ki sıralama Türkiye de ki araç piyasasının ne kadar "garip" olduğunun göstergesidir. 

Abiii Golf iyi satar sana golf alak

muhabbetlerinin sebebi.

tok kapı sesi

 

not: son sütun toplam adetlerdir.

 

 

 

jackjoker tarafından düzenlendi
KaraSinek beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Mercedes dacia ila, mazda porsche ile yarışıyor.

 

Bu arada avrupalı üreticiler, vw grubunu benchmark olarak kullanmaktalar. İnsanların ilgisini çeken noktaları var. Amerikada çekilmiş jetta, corolla karşılaştırma videosu vardı, orada bile toyota teneke, jetta kale gibi diyip durmadan kapı açıp kapatıyordu adamlar. Diğer markalar yapamıyor işte aynısı, alıp ulaşılması gereken hedef olarak atelyelerine sokup inceliyorlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ocak ayi satis sayilarinda asil dikkatimi ceken Mercedes-Benz C serisi oldu; Golf'un 631 adet, Passat'in 667 adet satildigi ayda C serisi 538 adet satilmis... Tum BMW satislarinin toplamindan ve Audi A3+A4 toplam satislarindan daha fazla... Tasariminin kusursuzlugundan mi yoksa baska bir sebepten mi bilemiyorum ama hakediyor... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oto kiralamalar yuksek miktarda ucuza alip, 10k kmde piyasa kosullarinda karla satmak gibi bir yol izliyor, satislari bundan yuksektir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Icon versiyonu alıp 3.000 lira opsiyonlu 4Control'ü almayanları bayi çıkışında eşek sudan gelinceye kadar dövmek gerek.

 

Keşke 1.2 benzinli versiyonu da getirselermiş, şöyle 75.000 gibi bir fiyatla Superb'in baz versiyonuna iyi bir rakip olurdu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

elektronik damper nedir?

 

Ben de onu merak ettim. Herhalde amortisör ayarı falandır.  Yav böyle şeylere VW, Mercedes falan havalı isimler koyuyor. Renault? Damper. Damperli kamyon gelir adamın aklına :)

 

Icon versiyonu alıp 3.000 lira opsiyonlu 4Control'ü almayanları bayi çıkışında eşek sudan gelinceye kadar dövmek gerek.

 

Keşke 1.2 benzinli versiyonu da getirselermiş, şöyle 75.000 gibi bir fiyatla Superb'in baz versiyonuna iyi bir rakip olurdu.

 

 

ICON 160 HP bence çok güzel, piyasadaki en iyi dizel otomatik oluyor bu durumda. Latitude'un eksiği motoruydu, bu araç nasıl olacak, bakalım. Bence gelecek vaadediyor. 

 

4Control 4 Çeker herhalde :) Almak lazım... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

4Control 4 çeker değil, 4 tekerden yönlendirme. Arka tekerlekler de ön tekerleklerle birlikte düşük hızlarda zıt yönde, yüksek hızlarda aynı yönde daha düşük bir açıyla dönüyor. Böylece hem manevra kabiliyeti hem de yol tutuş artıyor.

 

Aslında Renault yanlış bilmiyorsam Laguna GT'de de aynı sistemi kullanmıştı ama pek fazla -en azından Türkiye'de- duyuramadılar. Youtube'da Laguna GT'nin slalom testinde Porsche'dan daha hızlı olduğunu gösteren videolar falan vardı hatta, doğru mudur yoksa "viral reklam" aldatmacası mıdır bilemiyorum

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

talisman tip olarak bence rakiplerinden daha güzel duruyor ( passat / superb vs ) 

teknolojik olarak da çok güzel özellikler var.

4control aslında laguna GT da kullanılan  Renault Motor'un pist mühendislerinin geliştirdiği bir sistem. sanırım formula 1 araçlarında da benzer bir sistemi kullanıyorlar.

pratikte çok faydalı olacağı kesin diyebilirim.

yalnız EDC ibaresini görünce biraz geri durmak gerek.

Renault çift kavrama da VW de ki 7 ileri şanzıman kutusunda kullandıkları  kuru kavrama benzeri bir sistem bulunuyor. Başta 6 ileri seçiminde sıvı kavrama kullanmışlardır diye düşündüm ama kuru kavrama tercih etmişler. bende bu kuru kavrama şanzımanlar her zaman soru işareti doğuruyor malesef. VW de ki gibi yaygın bir DSG problemi olmasa da ( var aslında ama DSG populeri yok ) problem çıkardığında düzeltilmesi aynı aşamalardan geçiyor. Keşke sıvı kavramalı EDC tercih etselerdi. Şahsen 100+ üzeri fiyat verilen bir araba da hala kuru kavrama kullanmaları ayıp olmuş. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Talisman güzel araç olmuş ama ön taraf VW Passat'ı arka tarafta son kasa Audileri çok anımsatıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi sen söyleyince farkettim Mondeo'yada benziyormuş ama Yeni Passat'ın highline modelinde olan xenon+gündüz farlı modelinede benziyor. Kime benzerse benzesin bence güzel olmuş araç. Öndeki büyük reno amblemi o kadar büyük olmasa daha iyi olurmuş fakat Renault'nun son modellerinin karakteristiği hep böyle.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O logo boyutu hakkaten abartı olmuş, onun yerine %60 daha ufak olsaydı çok daha kibar ve karizmatik gösterirmiş. Sanki biraz mercedes misali gözüksün havası yaklaşımı katılmaya çalışılmış izlenimi verdi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bence logo fena değil, markaya olan kötü ön yargıdan dolayı rahatsız ediyor diye düşünüyorum... BMW böbreği bunun 2 katı mesela... Logo aslında tasarıma iyi entegre edikmiş, bir tasarım ögesi olarak kullanılmış...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni gelen hollandalı stilistin firmada yaptigi ilk sey logo değişimi oldu. Almanlar gibi, ilk bakista ne markasi oldugunun anlasilmasini istiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni gelen hollandalı stilistin firmada yaptigi ilk sey logo değişimi oldu. Almanlar gibi, ilk bakista ne markasi oldugunun anlasilmasini istiyor.

 

almanlar marka değeri muhabbetinin doğrusunu fi tarihinden beri yapıyorlar zaten. 

sanırım buna uyananlardan biri de KIA oldu. radyatör ızgaralarını tüm arabalarında standart tasarımda yaptı.

geç de olsa, renault'nun da aklına geliyor :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok