Mesaj tarihi: Ocak 31, 2016 İran Peugeot dolu zaten. Ambargodan önce yığma mı yapmışlar yoksa kaçak köçek mi sokmuşlar bilemem ama çok fazla Fransız otomobili var İran'da. Ruhaninin PSA ile konuşması çok normal böyle bakınca. İran'da üretiliyormuş sanırım eski kasa pejolar. https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_Pars analog beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 31, 2016 Tekrar araba bakmaya başladık. Tercihen B veya C sınıfı dizel araç bakıyoruz. limiti 50den 60 oradan 70'e doğru çekmek zorunda kaldık çünkü sıfır B araçların hepsi 70e, C sınıfının sıfırıysa 90 bandına doğru dayanmış durumda. Donanımlı bir araç arıyoruz açıkcası. 2. El tercih edemiyoruz bu yüzden. Sıfır olarak Fiesta 1.0 Ecoboost 100 HP veya dizel Titanium, Kia Ceed comfort dizel, 2. El'de tek tercih Focus trend x/titanium dizel olarak duruyor. Başka tavsiyeniz var mıdır ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 31, 2016 ben kullandığım 2012 model otomatik vites confort plus Citroen C4ümden memnunum. yeni modelde tam otomatik şansıman gelmiş ama yakıt tüketimi artmış, bir de hastası olduğum soğutucu bölüm gitmiş. ondan yarı-otomatik model candır diyeceğim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 @@KaraSinek bady selam. yarı otomatik vites mcp şanzıman kullanıyor. sende sorun olmamasını anlarım ama genel olarak mcp şanzımanlar problemli. dsg de ki gibi çift kavramalı şanzıman benzeri ancak tek kavrama var. klasik manuel vites olayını robotize eden ve debriyaja kendi basan yarı otomatikleşmiş bir sistem. özellikle dik rampalarda çok ısınan ve koku yapmasından dolayı şikayet edilen bir yapısı var. bizim citroen forumlarında çok kişi yolda kalmıştı sırf bu yüzden. alırken dikkat etmek gerek yani. tam otomatik şanzımana geçme sebepleri de aslında bu. tork konvertor evet az biraz daha çok yakar ama güvenlidir. arabayı bozabilirsin ama bu şanzımanı bozamazsın. oldukça uzun ömürlü. kavrama sistemi yok çünkü. baskı balata yeme durumu da yok. benim mazda cx 3 tercih etmem de ki ana sebep bu tork konvertorlu şanzımandır. KaraSinek beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 onların ömrü çok kısa oluyor yalnız. ben dediğim gibi bir kere yaptırmıştım, onda da 6 ay gider demişlerdi, hakikaten 6 ay mis gibi kaydırmıştı suyu sonra bozuldu. biminki bir ay giderse öp başına koy açıkçası en iyisi bile olsa bu tip su kaydırıcılarındansa standart silecekler yerine bosch aerotwin filan kullanmak daha mantıklı ve zevkli. sessiz sessiz mis gibi sildikçe silesi geliyor insanın, halbuki silecek hareketi benim uykumu getirir, hipnotize eder o yüzden fasılalı moda almam, taksici gibi biriktirip iyice görünmez olduğunda manual vururum Hocam zaten üstün bir performans beklentim yok 3 liralık malzemeden attım bagaja bakım malzemelerinin yanında duruyor. İzmir şartlarında ne kadar yağışlı trafikte rastlacaksam artık zaten. 1 geçen gün denk geldi o yağış denk gelmiyor anasını satayım bu senede kurak gidiyoruz ya hayırlısı bakalım. analog beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 @@jackjoker badim valla robotize şanzımanla ilgili beklentimi çok az tuttuğumdan mıdır nedir ben gayet memnunum. bahsettiğin gibi durumlar yaşamadım. 50k da aldım 25k yol gittim. epey de yokuş görüyorum. huyunu bilmeyince 1e'mi alayım 2ye mi atayım kararsızlığını yaşıyor araç. ama gaza doğru dokununca sorun yok. kick downlarını falan da seviyorum aracın. senin gibi sportif bir beklentim yok tabi alırken doğuş grubundan uzak durmuştum dsg arıza yaparsa çok üzer diye, açıkcası bu aracın sistemi klasik olunca arıza verse de usta kısmı da daha olur diye düşünmüştüm... tork convertörlü iyi güzel de +2lt fazla yakması beni üzer açıkcası. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 @@KaraSinek 2lt biraz çok. artık yeni nesil şanzımanlar o kadar fark vermiyor. mcp şanzımanın klasik problemidir aslında kararsız kalması. sen o şekil alıştığın için sorun yaşamamışsın belli ki. ancak bu büyük bir sorun. eğer normal kullanmak isteyip klasik otomatik vites mantığını ararsanız mcp şanzıman biraz farklı gelir insana. sende sorun olmaması büyük şans bu arada. ynede çok rampa çıkarken manuel de tutmaya çalış şanzımanını. dsg arızası ile mcp arızanın sonuçları yaklaşık aynı bütçe açığı oluşturur bu arada. ikiside pahalı şanzımanlar. piyasada sorunu en az olup çözümü en kolay şanzıman tork konvertorlüdür. sanayide neredeyse heryer de ustası vardır yani. bu arada ben performans dönemini geride bıraktım : ) o dönem cupra ve diğer araçlarla yaşadım. (350z / evo ) hızın ne olduğunu çevremde ki bu araçlarla da gördüm. doydum artık uslu çocuk olma zamanı Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 + 2 lt aşırı abartılı bir rakam olmuş... 20 yıl öncesinde falan olsak neyse de, günümüz tork konvertörlüleri bu kadar fark yaratmaz, yaratıyorsa arızalıdır. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 benim aracın ortalaması 6lt nin üzerine çıkmıyor. ki uzun yol (ya da 3-4 kere eryaman-ayrancı yaparsam 5lt nin üzerine çıkmıyor.) yeni şanzıman ile 8ltnin altına inmiyor diyen bir arkadaşım var. bir kaç youtube videosunda da aynı şeyi duymuştum. c4ten memnun olunca yeni c4picassoya hallendim. bunda da yorumlar böyleydi, hatta eski şanzımanla grand picasso bile c4 picassodan az yakıyor yorumları var hep. araç işi de şans işi... ben alırken çok araştırarak almadım. hatta c4 alma planım da yoktu. volvo v50ye niyetlenip, mazda 3ten sekip, megane sport tourerdan hoşlaşmayıp c4e kondum. aracın içine girdim, oturdum beğendim oyuncaklarını. ustaya kadar sürdük, sevdim gidişini de. ustada temiz hatasız dedi. aldım aracı. açıkcası forumlarda falan dolaşıp bu yorumları görsem almazdım herhalde. ben tavsiyemi şanslı casual c4 kullanıcısı olarak yapmış olayım Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 Robotize şanzıman insanı kanser eder. Hatta sigara için, robotize şanzıman kullanmayın. Kanser olma ihtimaliniz aynı kalır ama daha karizmatik görünürsünüz. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 Fiesta/Ceed görünce gücendim valla, ezmeyin la benim gibi garibanları Ceed iyidir ama başka yerede de yazdım, düşük hızlarda 50- frenden birşey beklemeyin.. iyi iyi derken bazen nasıl oluyor bilmeden öndekine "tık" oluyor (yokuş aşağı, hele hafif toz vs varsa %50, satıcıya gitsen kabul etmezler ama bakım günü "aga c segmentlerin hepsinde bu var vırı vırı" sankim ilk deneyimim bu.. hee hee diyorum ) Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 Robotize şanzıman insanı kanser eder. Hatta sigara için, robotize şanzıman kullanmayın. Kanser olma ihtimaliniz aynı kalır ama daha karizmatik görünürsünüz. Berbat abi. Anlam 508'de alıştı gerçek anlamda araba kullanmaya. Geçen baktım DSG'de vites değişirken gaz kesip, vites değişimini yumuşatmaya çalışıyor Dedim "gerek yok bunda" ama alışmış Zor geçer Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 1, 2016 tork konvertorlü şanzıman iyidir iyi. kafa rahat. bulunabilirse "iyi" CVT de kabülüm. onda da sorun çıkma olasılığı düşük "iyi" olanlarda. çünkü çok kötü tasarımsal CVT 'lerde var. onlardan mümkünse uzak durmak gerek. bunlar yoksa ve eliniz mahkum DSG'li araç alacaksanız önerim 6 ileri olan dsg. çünkü bunlar sıvı kavrama kullanırlar ve kuru kavramalı olan 7 ileri şanzımanda görünen hatalar sıvı kavramalı DSG de yok denecek kadar azdır. hatta piyasada sorunlu olan DSG'ler hep 7 ileri olan kuru kavramalarda yaşanır. tabi VW bu 6 ileri sıvı kavramalı şanzımanları üst segment araçlarda tercih ediyor. o da ayrı bir problem. en son tercih hatta tercih edilmemesi gereken şanzıman robotize olan yani tek kuru kavramalı manuel den otomatikleşmiş şanzıman. kısaca MCP Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 Camda gorulen yaglanmayi "konvansiyonel silahlar" kullanarak yokettim sanirim; bulasik deterjani... Su an icin bir sikinti gozukmuyor... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 benim aracın ortalaması 6lt nin üzerine çıkmıyor. ki uzun yol (ya da 3-4 kere eryaman-ayrancı yaparsam 5lt nin üzerine çıkmıyor.) yeni şanzıman ile 8ltnin altına inmiyor diyen bir arkadaşım var. bir kaç youtube videosunda da aynı şeyi duymuştum. c4ten memnun olunca yeni c4picassoya hallendim. bunda da yorumlar böyleydi, hatta eski şanzımanla grand picasso bile c4 picassodan az yakıyor yorumları var hep. araç işi de şans işi... ben alırken çok araştırarak almadım. hatta c4 alma planım da yoktu. volvo v50ye niyetlenip, mazda 3ten sekip, megane sport tourerdan hoşlaşmayıp c4e kondum. aracın içine girdim, oturdum beğendim oyuncaklarını. ustaya kadar sürdük, sevdim gidişini de. ustada temiz hatasız dedi. aldım aracı. açıkcası forumlarda falan dolaşıp bu yorumları görsem almazdım herhalde. ben tavsiyemi şanslı casual c4 kullanıcısı olarak yapmış olayım Eşimde Insignia 2.0 CDTI var, tork konvertörlü. Eşim kısa mesafe kullanıyor ve gördüğümüz en yüksek ortalama 7.8 litre ki bu araç hem daha büyük motorlu, hem de daha ağır bir araç. O arkadaşın ya aracında bir sıkıntı var, ya kullanımında. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 Fiesta/Ceed görünce gücendim valla, ezmeyin la benim gibi garibanları Ceed iyidir ama başka yerede de yazdım, düşük hızlarda 50- frenden birşey beklemeyin.. iyi iyi derken bazen nasıl oluyor bilmeden öndekine "tık" oluyor (yokuş aşağı, hele hafif toz vs varsa %50, satıcıya gitsen kabul etmezler ama bakım günü "aga c segmentlerin hepsinde bu var vırı vırı" sankim ilk deneyimim bu.. hee hee diyorum ) 2011 yılında Megane Sport Tourer'ı almadan önce Ceed almayı çok ciddi biçimde düşünüyordum ve yaptığım test sürüşünde ilk dikkatimi çeken şey frenlerin zayıflığı oldu. Hatta satış temsilcisine söylediğimde "haklısınız, zaten kullanan herkes frenleri eleştiriyor" demişti. Babamın 99 model Hyundai Accent'i ile seviyede diyebilirim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 @ 4:20 deki yorum ile paralel kullanıcı yorumları da duyduğum için 2012 c4ü 2015 c4picasso ile değiştirme isteğimden vazgeçmiş durumdayım. https://youtu.be/cJnZrRb7X2c?t=260 Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 @ 4:20 deki yorum ile paralel kullanıcı yorumları da duyduğum için 2012 c4ü 2015 c4picasso ile değiştirme isteğimden vazgeçmiş durumdayım. https://youtu.be/cJnZrRb7X2c?t=260 bence test eden arkadaş da problem var. günümüzde tork konvertörlü araçlar bu kadar çok tüketim değeri vermiyor. şuan kullandığım mazda cx 3 dizel otomatik tork konvertörlü bir şanzımana sahip. araba daha 400km yeni oldu ve rodaj süresi boyunca tüketim değerim 6.1 şehir içi. üstelik zaman zaman 4x4 aktif olarak da kullandım. bu 1000 km den sonra biraz daha düşecek. 2000km bandına yaklaştığında biraz daha aşağı inecek. eskiden tork konvertorlü arabalar 4 ileri vites kullanılırdı. bu dönemde tüketim manuel şanzımanlara göre daha fazla görülürdü ve arada ki fark belli ederdi. ancak günümüzde 6 ileri tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar kullanılıyor ve tüketim değerleri manuel ile aralarında çok ciddi farklar vermiyor. evet manuel daha düşük harcama sağlıyor ancak bu fark öyle 2 litreler değil. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 tork konvertörlü araçlar çok tüketir gibi bir genelleme yapmış değilim zaten ama 2015 citroen c4 olmamış diye biliyorum diyorum. vega da opelden örnek vermiş badim sen de mazdandan örnek veriyorsun da citroen yapamamış işte tabi benim arkadaşımın da bu incelemeyi yapan adamında sürmeyi beceremiyor olması da olası. onun da aksi durumunu ispatlayamam. kendi tecrübe ettiğim bir durum da olmadıığından daha fazla iddaa da etmiyeceğim... zira sizin yanınızda arabadan anlamayan adam kalıyorum... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 @@KaraSinek est. ancak genel olarak kanı tork konvertorlü çok yakar konumunda. bunun değişmesi gerekli bu arada citroen c4 de ki şanzıman oranlarını da incelemek gerekli. max. gücü hangi aralıkta veriyor ve devir bandını ne kadar kapatıyor gibi sorular da önemli. eğer bu oranları doğru ayarlamadılarsa çok tüketebilir diyebilirim. ancak günümüzde dizel arabaların tork devir aralığı aşağı yukarı yakın oluyor. şanzıman oranları da birbirine benzer oluyor. bu yüzden eskisi gibi çok uçuk farklar olmuyor tüketim değerlerinde. tamamen kullanıcı odaklı bir sürüş diyebilirim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 Hocam bir şeyleri ispatlama, kabul ettirme peşinde değiliz. Karşılıklı fikir alışverişinde bulunuyoruz. Ben daha eski teknolojiye sahip, 1.600 kg'lık 2.0 litre motorlu Insignia 8 litreyi zor bulurken, 1.6 motorlu, daha yeni teknoloji ve daha hafif Picasso'nun 8 litrenin altına düşmemesini anlayamadım... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 2, 2016 motor aracı kaldırmıyor bence çok basit, anlaşılmayacak bir durum yok düşük motor her zaman düşük tüketim demek değildir, bu da en güzel örneği bence. TR'deki saçmasapan vergiler yüzünden bu hacimlere mahkumuz ama rahatça 2.0 3.0 gibi araçlar alsaydık bence elimizdeki 1.4 - 1.6lardan çok da farklı olmayacaktı tüketim değerleri. en azından dizel motor tarafında bu şekilde. analog beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2016 @ yaw uçma işte. Bahsedilen araç 1295kg nesi ağır? 1.6 dizel motoru o kadar ezme. Bu ağırlık bu motor için birşey değil. Kaldı ki 300nm tork olan bir motordan bahsediyoruz. Daha ne kadar hafif olabilir bir araç senin için? 1000kg altı mi? Bahsettiğin konu ile bizim bahsettiğimiz konunun uzaktan yakından alakası bile yok. Onun tartışma konusu bu değil. Orayı karıştırma. Önce konunun ne olduğunu bi irdele. Her araba ve tüketim konusu altına ağır araba küçük motor fail yaklaşımında bulunuyorsun. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2016 jackjoker'a katılıyorum. Benim aracım 1.5 motor, 105ps, 240nm ve 1400 kg. Yakıt tüketimi şehirler arası neredeyse 4 litreye düşüyor, şehir içinde bugüne kadar gördüğüm rekor değer 7.1 lt. Mevzu hacim/ağırlık olsaydı benim araç da çok yakardı. Yine bahsi geçen aracın manuel ve robotize versiyonunlarının tüketimi de gayet düşük... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2016 aracın ağırlığından bahseden kim, 1.6 motor az geliyor diyorum işte bazı araçlar için, aracın çok ağır olması gerekmiyor. kişinin sürüş alışkanlığı veya aracın aerodinamisi gibi bir çok şeye bağlı neticede, "heavy footed" tabir edilen kişiler için 1.4-1.6 gibi motorlar genelde daha yüksek hacimlilere kıyasla daha ekonomik değiller zorlandıkları için. bu yüksek tüketim değeri gören adamların aracı ne şartlarda kullandıklarını bilmeden yorum yapıyorsunuz. ben kendimden örnek vereyim mesela; aracı genel olarak çok hızlı sürmem ama ara hızlanmalarım seridir, koltuğa yapışmayı severim. dolayısıyla tüketimim hep yüksek çıkar. aracımın motoru 1.8 olsaydı mesela tüketim değişmeyecekti. bunun gibi. analog beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş