Mesaj tarihi: Aralık 13, 2015 Patlak ya 1.6 dizel urettirmiyorlardir belki. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 14, 2015 lawnmower daha iyi bilir ama aynı hacimde BMW motorunun Mercedes motorundan her zaman daha güçlü olmasının nedeni Mercedes'in önceliğinin dayanıklılık ve uzun ömür iken, BMW'nin önceliğinin performans olması diye düşünüyorum. Bir ara hangi seriydi hatırlamıyorum ama BMW'nin bir motoru için biçilen ömür 150.000 km idi, genelde bu km'de motor yenileme (rektifiye diye mi yazılıyordu) istiyordu. Mercedes'te böyle kısa ömürlü bir motor hiç duymadım... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 14, 2015 @ 150 bin kilometre ömrü olan motor kalmamıştır diye düşünüyorum. BMW'nin ürettiği motorlar 150 bin kilometre biter diye ağlayan apaçileri dikkate almamak lazım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 14, 2015 Hocam apaçilerin sözlerini dikkate almam elbette, bahsettiğim motor da yeni değil zaten, en az 10-15 senelik bir motor ve Onno Usta'nın bu bilgiyi doğrular yorumlarını okumuştum. Ayrıca bahsi geçen motor o dönem için çok iyi bir güç/litre değerine sahipti... Sanırım M3 motoru falandı. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 14, 2015 Ya artık motor teknolojilerinde "üreticiye özel" bilgi pek kalmadı. En azından BMW, Mercedes, Volkswagen gibi dev firmalar arasında kalmadı. BMW'nin yaptığı motoru Mercedes'in yapamaması gibi birşey yok yani. Yapmak istemiyorlar, başka alanlara odaklanıyorlar, başka tür müşterileri hedef alıyorlar. Sonuçta herşeyin bir maliyeti var. Aynı bloktan 200HP çıkarmak 170HP çıkarmaktan daha maliyetli olabiliyor. BMW o parayı motora yatırıyor, Audi arabayı hafifletmeye yatırıyor, Mercedes iç mekan malzemesine ve güvenlik sistemlerine yatırıyor (mesela yani, hep böyle olmaz ama genelde böyle olur). Bir de, araba motorunu sadece maksimum güce bakarak değerlendirmek yanlış. Alt devirlerdeki performans da çok önemli. BMW böyle yapmıştır diyemem ama X firmanın aynı bloktan rakibine göre %20 daha fazla maksimum güç alabilmesi o arabanın daha performanslı olacağı anlamına gelmez. Ateşleme haritasını ona göre ayarlamıştır, büyük turbo kullanmıştır filan, yüksek devirleri güçlüdür ama alt ve orta devirlerde ölüdür, günlük kullanımda sıkıntı verir. Pistte geçer belki ama pist dışında ışıklarda kalkarken bile ezilir. Zaten bir noktadan sonra spec sheet kasmak da çok mantıklı değil. D segmenti arabada modern bir 2.0L motor ve antika olmayan bir şanzıman varsa zaten o araba kullanıcısına rahat ve performanslı bir kullanım sunar. 10HP vazla veya eksik olması kafa kafaya kapışmalar haricinde hissedilecek fark yaratmaz. Bu bir nevi yeni nesil Core i7 işlemci alıp overclock kastırmaya benziyor. İşlemci zaten mevcut haliyle oyunlar dahil herşeye fazla fazla yetiyor, overclock yapınca oluşan performans artışı benchmark haricinde anlaşılmıyor. BMW, Mercedes ve Audi'nin 2.0L ve üstü hacimli motorlarında da durum budur. Ha, tabii ki aynı motordan daha fazla güç alınması önemli, ama bizi doğrudan etkileyecek birşey değil. Firmalar bu şekilde rekabet ederek performansı arttırdıkça aynı teknolojiler daha küçük hacimli motorlara da gelecek, eskiden 2.0L ile alınan performans 1.6L ile alınacak filan. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 14, 2015 Bu bir nevi yeni nesil Core i7 işlemci alıp overclock kastırmaya benziyor. İşlemci zaten mevcut haliyle oyunlar dahil herşeye fazla fazla yetiyor, overclock yapınca oluşan performans artışı benchmark haricinde anlaşılmıyor. bunu diyerek tüm tezini çöpe attın bence zira performans farkı çok rahat anlaşılıyor "cpu intensive" uygulamalarda... araçta da ayağı ağır olan biri farkediyor o ufak farkları. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Arkadaşlar TRW balatalarda iyi bir marka. Diskte de iyi bir marka mıdır? Blueprint disk nasıldır? Optimal amortisör nasıldır? Emre'nin kulakları çınlasın. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 @ Temmuz ayında ön-arka balata ve diskleri değiştirdim. Ön balatalar GM, arka balatalar TWR, ön-arka diskler TWR. Disk üzerinde balatanın temas etmediği yerlerin tümü paslandı. Bunun dışında performans yönünden hissedilir bir fark görmedim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Disklerde balataların temas etmediği yerlerin paslanması normaldir. O kadar yağmur çamur olunca yosun bile tutar diskler. Temas eden yerler temiz kalsın yeter. TRW iyidir, diski de balatası da güzeldir. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Blueprint ve Optimal amartisör için ne dersiniz? TRW konusunda zaten pek endişem yoktu ama bu 2 markayı hiç tanımıyorum... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Hocam onlar Çin malı filan, burada uydurulmuş markalar. Kötüdür demiyorum, ama TRW filan gibi herşeyine güvenilir marka değiller. İyi de çıkabilir, kötü de. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Emin misiniz; her ikisinin de çok profesyonel görünen ve güven veren web siteleri var ve yabancı sitelerde de genelde olumlu görüşler belirtilmiş. Yine de uzak durun derseniz uzak duralım, sektörün içinde olan sizsiniz sonuçta. http://www.optimal-germany.com/en http://www.blueprint-adl.com/vehicleowners/ Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Valla ben ilk defa duyuyorum. Belki de buralara yeni gelmiş iyi markalardır, o konuda emin değilim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Anladım hocam, o zaman mümkünse uzak durmakta fayda var... Sanki iyi markalar gibi ama yaygın olmamaları da sıkıntı yaratabilir. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Ya kötü diyemem, iyi de diyemem. Alman, İngiliz markası olması çok şey ifade etmiyor artık. Marka oluşturmak çok zor değil. Bizim mal aldığımız bir firma var İzmir'de. Adamlar kendilerine Maher diye bir marka uydurmuşlar. Patentini almışlar logo çizdirmişler filan. Belki sitesi de vardır. Çin'den, Hindistan'dan getirdikleri, hatta bazıları burada üretilen ürünleri Maher markasıyla satıyorlar. Benim sattıklarımda bugüne kadar sıkıntı çıkmadı ama tabii ki TRW veya muadili markalar gibi değil. Bunun aynısını Alman firması da yapıyor mesela. Sonra biz o markayı görüp araştırınca "Ooo, Alman markasıymış" filan diyoruz ama aslında bir ofiste oturan birkaç adamdan ibaret bir firmanın oradan buradan topladığı ürünler onlar. Ha tabii ki Avrupa ülkelerinde standartlar daha yüksek olduğu için onların toplama ürünleri bile bizdekilere göre daha iyi olabilir, o konuda birşey diyemem. Ben fuarlarda filan görmedim, buralarda yaygın olan markalar değil bunlar. Bilmediğim için de iyi veya kötü diyemiyorum. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 Bizim ürettiğimiz tel kanal var, babası da Fransız bu ürünün Alman Arabası derler ya (kavga çıkaracağım ), bu üründe de Fransız modeller revaçta. Neyse, Bu ürünü bizden alan bir Fransız firma vardı, biz de diyoruz iyi tüketiyor Fransa'da. Adam bizden alıp, üşenmeyip, Fransa'ya TIR'la çekip, 2 kat fiyatla Afrika'ya satıyormuş Niye? Fransız markası... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 @@lawnmower Ne biçim parçacısın sen kardeşim, iki tane amortisör sorduk bilmiyorsun. Dingil mi soralım illa ki? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 17, 2015 (düzenlendi) ... Ekim 12, 2021 lawnmower tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 18, 2015 Arkadaşlar öyle bir trafik sigortası rakami gördüm ki zıpladım, acaba bu aracı devir etsem sigorta primleri ne olur ? Düşermi kaza yapmayan birine devir etmiş olsam ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 18, 2015 Trafik sigortası rakamları inanılmaz arttı. Kasko fiyatlarını geçecek yakında. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 18, 2015 Valla vergi işleri-sigorta işleri insanı hayattan soğutcak derecelere çıkıyor gitgide. Eli darda olan insanlar için çok zor gerçekten. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 18, 2015 Arkadaşlar öyle bir trafik sigortası rakami gördüm ki zıpladım, acaba bu aracı devir etsem sigorta primleri ne olur ? Düşermi kaza yapmayan birine devir etmiş olsam ? Çok bir şey farketmez. Sigorta karşı tarafın hasarını ödediği için sizin hasarsızlığınızı dikkate almıyorlar çok. Plaka daha önemli. 34 riskli grupta olduğu için daha fazla çıkıyor sigorta ücretleri. Başka şehir plakasına çevirirseniz düşebilir. Geçen bir hesap yaptım. Hafta içi arabayı kullanmıyorsanız, neredeyse her hafta sonu araba kiralasanız, yıllık sigorta+kasko+bakım ücretine denk geliyor. Üstüne arabayı çizdiler mi, sürttüler mi, çalındı mı derdi yok. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 18, 2015 Çok bir şey farketmez. Sigorta karşı tarafın hasarını ödediği için sizin hasarsızlığınızı dikkate almıyorlar çok. Plaka daha önemli. 34 riskli grupta olduğu için daha fazla çıkıyor sigorta ücretleri. Başka şehir plakasına çevirirseniz düşebilir. Geçen bir hesap yaptım. Hafta içi arabayı kullanmıyorsanız, neredeyse her hafta sonu araba kiralasanız, yıllık sigorta+kasko+bakım ücretine denk geliyor. Üstüne arabayı çizdiler mi, sürttüler mi, çalındı mı derdi yok. Sigorta 1700TL çıkıyor devir yapsam alacak kişiye bu rakam çıkmaz heralde ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 18, 2015 Sigorta 1700TL çıkıyor devir yapsam alacak kişiye bu rakam çıkmaz heralde ? Bir sorun isterseniz ama inanılmaz arttı bu sene sigortalar. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 18, 2015 Sigortam.net kesinlikle bulaşmayın sabahtan beri spama bağladılar beni sms'ler sigortacılar gırla ... bulaşmayın ! Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş