Mesaj tarihi: Eylül 10, 2015 Hocam bu konuda pek katılmıyorum. Aksine, yeni otomobillerin kullanım rahatlığı, yol tutuş ve frenleme başarısı, ses yalıtımı konusunda 2000'li yıllardaki araçların çok önünde olduğunu düşünüyorum. Bir süre 0 km bir araç kullansanız, Brava'ya bindiğiniz gibi inmek istersiniz diye düşünüyorum. Tabii vergi vs konusunda kesinlikle haklısınız. 2014 Octavia elegance TDI yeterince sıfır mı ? Gerçekten hissiyat falan farklı. Frenleme, yol tutuş konuları bence subjektif konular. Yani teknik olarak bakınca değiller; araba stabil bir şekilde kısa mesafede durabiliyor, virajlarda mantıklı, önceden tahmin edilebilir hareketler yapıyorsa iyi duruyor iyi yol tutuyor demektir. Brava, güncel arabalar gibi duramıyor, ABS bile yok. Yol tutuşuysa, lastiklerine de yüksek oranda bağlı olarak "ah canım, bak yol tutmaya çalışıyor" seviyesinde. Ama yıllardır bu aracı kullandığımdan ben limitlerini iyi biliyorum. Ne zaman arkasını dünyanın sonu gelmiş gibi bir anda bırakacak, ne kadar basarsam sanki buzun üstündeymişim gibi aniden 4 tekeri birden kilitleyecek biliyorum. Bu yüzden modern araçlarla normal trafik koşullarında bile normalin bile üstünde bir takip mesafesinde gidiyorum. virajlara ona göre giriyorum. Bunların subjektif dediğim kısmındaysa şu var; bu arabayı kullanırken, araba kullanmaya konsantre olmama yol açıyor. Octavia'da bu his yok. Ben araba ve yol arasında yalıtım katmanları var. Motor sesi yok, yol sesi yok, basınca virajda da olsa, ıslakta da olsa, 2 tekeri su da olsa bile aynı şekilde duruyor. Virajlara girince fizik kurallarını alt üst etmediğim sürece orayı burayı frenleyip dönüyor. Kısa bir süre kullandığım 3.20d de de aynı his vardı; pamuklara sarılmış gibi. Brava'nın mekanik hissiyatına göre hissizlik bence. Mesela bu his bizim 94 Escort'ta daha yüksek oranda vardı. Arabada özellikle üzerinde şaka gibi 165-80-14 lastikleri, olması gerekenle (yanlış hatırlıyor olabilirim ama 185-65-15) değişince resmen go-kart gibi hissiyat vardı. Yolda olup biteni, aracın durumunu, virajda kopmanın nereden başlayacağını, önden kaymanın başladığını size net bir şekilde hissedebiliyordunuz. Aynısını 2011 Fiesta'da da hissetmiştim. Tabii ki Brava, bilerek bunları hissettiren, bu amaçlı üretilmiş bir araç değil teknolojisi ve bulunduğu fiyat/sınıf segmenti dolayısıyla bunları filtreleyecek şekilde üretilmemiş. Sadece şansım, beni rahatsız etmiyor olması Bu hissi sevdiğimden, Octavia konforlu ve kat kat daha güvenli olmasına rağmen sanki birşeyler eksikmiş gibi hissettirdi.Bazıları içinse otomobil sadece ulaşım aracı ve güvenli, konforlu olması, sürücü ile konuşmasından daha önemli. Bu yüzden VW'nin bireysel toplu ulaşım araçlarından çok, yolda keyif vermesi daha muhtemel Mazda MX-5 gibi araçlarla ilgileniyorum Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 10, 2015 2010 Astram vardı. Hatta mono ile yakın dönemlerde almıştık, ben değiştirdim, mono hala kullanıyor, 100 k'lı değerlere ulaştı. Aracımı geçen sene 50.000'de sattım. Çok km yapmadı, çoğunlukla da uzun yolda kullanılmıştı. Serviste bakım harici hiçbir masraf çıkartmamıştı, aracın hiçbir yerinde de bir sıkıntı yoktu. Her araçta olduğu gibi o aracımda da beğenmediğim yerleri vardı, ama genel anlamda memnundum. En büyük sorunu aracın içinde yeteri kadar göz yoktu. orta konsolda bir bardaklık yoktu, telefonunuzu koyacak bir yer yoktu. Dizel olduğu için motor sesi vardı elbetteki. Şuan QQ kullanıyorum, astra da olup da bu aracta olmayan memnun olmadığımm noktalar var. Mesela ne hikmetse Nissan 4 camı da otomatik tek dokunuşla açılır üretmiyor. Yada aracı kilitlediğinizde açık camları kapatamıyorsunuz. Astra da bunlar vardı, daha yeni ve teknolojik olan QQ'da bunlar yok. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 10, 2015 2014 Octavia elegance TDI yeterince sıfır mı ? Gerçekten hissiyat falan farklı. Frenleme, yol tutuş konuları bence subjektif konular. Yani teknik olarak bakınca değiller; araba stabil bir şekilde kısa mesafede durabiliyor, virajlarda mantıklı, önceden tahmin edilebilir hareketler yapıyorsa iyi duruyor iyi yol tutuyor demektir. Brava, güncel arabalar gibi duramıyor, ABS bile yok. Yol tutuşuysa, lastiklerine de yüksek oranda bağlı olarak "ah canım, bak yol tutmaya çalışıyor" seviyesinde. Ama yıllardır bu aracı kullandığımdan ben limitlerini iyi biliyorum. Ne zaman arkasını dünyanın sonu gelmiş gibi bir anda bırakacak, ne kadar basarsam sanki buzun üstündeymişim gibi aniden 4 tekeri birden kilitleyecek biliyorum. Bu yüzden modern araçlarla normal trafik koşullarında bile normalin bile üstünde bir takip mesafesinde gidiyorum. virajlara ona göre giriyorum. Bunların subjektif dediğim kısmındaysa şu var; bu arabayı kullanırken, araba kullanmaya konsantre olmama yol açıyor. Octavia'da bu his yok. Ben araba ve yol arasında yalıtım katmanları var. Motor sesi yok, yol sesi yok, basınca virajda da olsa, ıslakta da olsa, 2 tekeri su da olsa bile aynı şekilde duruyor. Virajlara girince fizik kurallarını alt üst etmediğim sürece orayı burayı frenleyip dönüyor. Kısa bir süre kullandığım 3.20d de de aynı his vardı; pamuklara sarılmış gibi. Brava'nın mekanik hissiyatına göre hissizlik bence. İşte ben "alışmak" derken bunu kastetmiştim, hiç yeni araç kullanmadığınızı düşünmedim elbette. Ben de yeni araçlara alışık olduğum için eski araçlardaki o güvensizlik hissini, her şeyi hissetme durumunu sevmiyorum, özellikle de frenler beni çok tedirgin ediyor. Bu arada ben de bir dönem Marea kullanmıştım, sürekli ABS'nin devreye girdiği enteresan bir araçtı. Muhtemelen lastiklerle de ilgiliydi ama ışıklarda dururken bile ABS devreye giriyordu. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 10, 2015 @@allreadydead ayni seyleri dusunuyorum bu konuda cok guzel kelimelere dokmussun bende yeni arabalari kullanirken o alisageldigim mekanik geribildirimleri ariyorum ister istemez yeni arabalari kullandiktan sonra kamyon kullanmis gibi bir hissiyat veriyor geri dondugumde ise D Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 10, 2015 Opel mi dedi biri Yav, bu arada benim aracı hala vermediler, haftaya versinler diye de ses etmiyorum, Kayseri'ye gideceğim haftaya çünkü Neyse, 1 aydır Opel Astra kullanıyorum, çöp Ozan Başeski zamanında Opel'e çöp dediğim için çok kızmıştı ama şimdi kullanıyorum, ve çöp Yanlış anlaşılmasın, çok kötü bir araç değil belki ama o fiyata bir araç için saçmalıklar var. Araçta 17" alaşımlı jantlar var ama usb yok. Yol bilgisayarı kontrollerini görseniz, komedi. 2 düğme ile çok basit yapacakları kontrelleri 5 düğme ile saçma sapan yapmışlar. Radyoyu kaydediyorum, geliyorum kayıt değişmiş. Dizel ama fazla yakıyor. Anahtarı o kadar saçma ki, kapı açma ve kapama tuşları minnacık, eliniz sığmıyor, gece hissedemiyorsunuz. Ama bagaj açma kocaman, bir bakıyorum bagaj açılmış cebimdeyken. O fiyatı hakeden bir araç değil, kesinlikle. Ozan'a selamlar, Opel çöp Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 10, 2015 Astra J konsolda bir sürü düğme var evet. Bence de o kadar kalabalık olması manasız garip. Bu kadar karmaşık bir konsol başka bir otoda yok. Astra K'da sadeleştirmişler, aklın yolu bir. Astra K'da belki jenerasyon yakalanacak ama Corsa'daki gibi malzemeden çalma olacak gibi hissediyorum. Bakalım 2 ayı var gelmesine. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 Astra K da Corsa gibi eski Astra platformunu mu kullanıyor? Bu arada Teknoseyir'de bir otomobil fanatiği var, saçmalayıp duruyor. Son saçması da Mercedes'in 1.5 ve 1.6 litre dizelleri Renault'dan almadığı, kendi motorlarını Renault'ya ürettirdiği yönünde Zaten Citan da Kangoo değil, o da Renault'ya ürettirilmiş bir Mercedes modeli aslında... Geçen de VW hakkında bir şeyler yazmış, sanırsın VW alanlar eve kadar gidemiyor, araç bayinin önünde bozuluyor... (Yazdıklarını okuyunca aklıma PKK sempatizanı gençle tartışırken sürekli kanıt göster diyen AK delikanlı geldi) Otomobil forumlarında o kadar çok yalan yanlış yorum yapan insan var ki anlamak mümkün değil. Hepimizin sempati duyduğu markalar vardır, belki hayranı olduğu markalar da vardır ama tutup da başka markaları karalamak için yalan söylemek nedir ya... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 @, Bir araba modelini kasası, performansı ..vb nedenlerle beğenmek, hayran olmak problem değil de bir markaya hayran olmayı ben anlamıyorum. Tek istisna Apple. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 @@SpeCTRuM Motor multijet tabi yakacak hocam Opel de çöp FIAT da çöp Dizelde yakıt tüketimi(Çok tüketenden az tüketene) Hyundai=KIA>FIAT ve türevleri>reno ve türevleri = PSA grubu pejo, ford citroen vs>VW Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 VW, Fiat ve Renault'dan az yakmıyor yahu? Gerçi arabanın ağırlığına ve gücüne göre değişir ama Fiat ve Renault daha az yakıyor genelde. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 Volkswagen'in şanzımanları güzel. DSG'li Polo EDC'li Clio'dan az yakıyor olabilir. DSG gerçekten acaip birşey, küçük dizel motorlarla da çok uyumlu. @ İsmi ne bu arkadaşın? Maximillian mı? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 Ben parası az olan adama reno veya japon öneriyorum. Başka bişeye bakıpta maceraya gerek yok hiç. Renault alınacaksa ithal alınmalı, ciddi farklar var... Her şeyden önce yerli üretimlerdeki "leylek"lik yok. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 Benim görüşlerim bir sene boyunca mardin diyarbakır hattında kiralayıp herbirine 500km koyduğum otomobiller üzerinedir Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 Tabii otomatikler ayrı konu. Düz viteslerde TDI, Multijet'e göre biraz daha yüksek sanki. Ben 6'nın altına düşürememiştim trafiksiz şehiriçinde TDI ile. Multijet'te ise 6 lt'nin üstüne çıkmadım hiç. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 Salı günü ilk defa yolda kaldım Astra'yla. Alternatör şarjı kesmiş. Akü bitene kadar gittik ve neticede yolda kaldık. 350 lira sıkışmış. Akü değişti ve alternatör tamir edildi. 5 sene bitecek ve bu ilk arzası oldu. @@JardeL, bugün arabayı değiştirecek olsam V40 ilk düşüneceğim arabalardan biri olurdu. Bence sınıfındaki arabalardan daha kaliteli. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 VW, Fiat ve Renault'dan az yakmıyor yahu? Gerçi arabanın ağırlığına ve gücüne göre değişir ama Fiat ve Renault daha az yakıyor genelde. Hepsini uzun süre kullandım. Fiat motorları devir sevdiği için çok yakıyor. Kardeşimde Multijet Punto var, bendeki DSG'li Octavia daha az yakıyor Renault Megane vardı DCI, o da çok az yakıyordu. VW Grup özellikle MQB ile hafif, onun da etkisi var. Otomatiklerde tartışmasız lider, düzlerde VW, Renault, Peugeot gibi. Çok fark yok. Fiat ise çok. Astra düz, benim DSG'Li Octavia'dan en az %20 fazla yakıyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 11, 2015 Benim gördüğüm şu oldu. hyundai i20, hyundai accent blue, ford focus, clio symbol, pejo 301 ve linea kiraladım biraz da VW binmişliğim var. 500 küsür km yapıyorum ve genelde aracı aldığımda bana depoyu boş verdikleri için 100tl lik euro dizel koyuyorum o da mardinin SUNPET veya NARGAZ ında ne kadar eurodizelse. Opet çok fazla yok genelde sunpet filan kullandım. 100TL mazot bittiğinde şöyle bir bakıyordum bir de bazen daha uzun mesafe gittiğimde arada yeniden 100tl lik alıp sıfırlıyordum sayacı filan. Gördüğüm şu oldu. Hyundai ye 100tl hayatta yetmedi 500km için illaki 30 40 tl daha fazla doldurmam gerekti. Litreyi takip ediyorum tabiki Ford 100tl lik mazotla fazlasıyla yetindi hatta arttı. Pejo 301 de aynı şekildeydi neticede aynı eHDİ motor var ikisinde de. Benzer sonuçlar aldım tüketimde. Linea ucu ucuna yetirdi nerdeyse yolda kalacaktım. Reno clio epey az harcadı ancak ford veya 301 kadar değildi. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 15, 2015 Opel'i verdim bugün, kurtuldum Astra'dan. Yahu, bir araç 5000 km'de iken cam açıp-kapamada gıcırtı sesi gelir mi? Hani bir camda olsa "tesadüf" derim de, iki camda da aynı durum. Araç bana 2500 km'de geldi, ben de çok cam açıp kapatmam. Neyse, Opel çöp diyelim, geçelim Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 15, 2015 Renault Megane 4 tanıtılmış. Kasa dışarıdan bir öncekine göre daha hoş görünüyor. Motorlarda da 1.6 dci EDC 165hp etkileyici. Fiyat ne olacak bakalım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 16, 2015 @@lawnmower Benim dandik 2008 Astra Klasiğimde bu yaz aylarında korna nın bir çalışıp bir çalışmaması oluyor üstüne dediğiniz gibi bazen müziğin sesini açıyor lanet araba. Bir keresinde kapıyı normal bir hızla kapadım sol ayna camı yere düştü. Her yerinden gıcır gıcır sesler tıkırtılar. Camları açıp kapadığınızda bacağınız kapıya değıyorsa camın inip çıktığında hissediyorsunuz fiziksel olarak. Lanet araba cidden. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 16, 2015 @@lawnmower Benim dandik 2008 Astra Klasiğimde bu yaz aylarında korna nın bir çalışıp bir çalışmaması oluyor üstüne dediğiniz gibi bazen müziğin sesini açıyor lanet araba. Bir keresinde kapıyı normal bir hızla kapadım sol ayna camı yere düştü. Her yerinden gıcır gıcır sesler tıkırtılar. Camları açıp kapadığınızda bacağınız kapıya değıyorsa camın inip çıktığında hissediyorsunuz fiziksel olarak. Lanet araba cidden. Geçmiş olsun. Ya her markadan problemli model çıkar da, Opel GM'in maliyet kısıntılarından çok fazla etkilenmiş. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 16, 2015 Bir de Alfa'ya bok atarlar... Bu arada Giulia ilk defa görücüye çıktı. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 16, 2015 Alfa'ları genelde beğerim ancak Giulia'nın tasarımı özgün durmuyor, birkaç modelin karışımı gibi olmuş. Ön tarafta özellikle farlar ve kaput BMW, yan profil, aynalar vs. komple BMW, arka tasarım ve stoplar komple Aston Martin'den alınmış gibi duruyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 16, 2015 Açıkçası ben de Giulia'nın tasarımını pek beğenmedim. 156 ve 159'dan sonra daha "özgün" birşeyler bekliyordum. Emre abi de demişti bunu bir OtoSeyir yayınında. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 16, 2015 Emre ne anlar arabadan ya, boşverin Emre'yi... Ama haklı Ben de daha özgün bir tasarım beklerdim açıkçası. Hele de Murcielago'yu geride bırakabilen bir araçtan... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş