Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 4.014 mesaj var

2 hours ago, Mr.Smith said:

orjinal şanzıman yağ soğutucu 21 bin tl olunca kale marka yan sanayi takıp geçtik. bin tl

kale markanın orjinalden farkı pek yok zaten, iyi olmuş.

Mr.Smith beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
10 minutes ago, TiesTorN said:

kale markanın orjinalden farkı pek yok zaten, iyi olmuş.

orijinali ile arasında 21 kat olması insanı şüphelendiriyor. :icon_think:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
Just now, wazzap said:

orijinali ile arasında 21 kat olması insanı şüphelendiriyor. :icon_think:

mantıklı düşünürsen orjinalin yarı fiyatı direkt olarak logosundan ötürü geliyor zaten, geri kalan kısımları da ithalat vergisi cart curt.

kale yerli üretim ve radyatörleri çok kalitelidir.

Mr.Smith and wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O sogutucuda kesinlikle 21 bin edecek bişey yok. 200 Gr gelmez. O parayı kimse vermez ona. Mantıklı değil . 

Cikanda orijinal ve dandik bişey. Adam gibi logo bile yok.

infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

14 minutes ago, TiesTorN said:

mantıklı düşünürsen orjinalin yarı fiyatı direkt olarak logosundan ötürü geliyor zaten, geri kalan kısımları da ithalat vergisi cart curt.

kale yerli üretim ve radyatörleri çok kalitelidir.

bu otomotiv sektorunde OEM parcalarda fena kazik var :)

mesela ayni mann filtre ustunde vw, opel vb. logosu oldu mu fiyati fena kaziklasiyor. ama arac ureticisi logosunun olmadigi ayni mann filtre kat be kat daha ucuz.

aftermarket candir

infestor tarafından düzenlendi
Mr.Smith and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
31 minutes ago, infestor said:

 

bu otomotiv sektorunde OEM parcalarda fena kazik var :)

mesela ayni mann filtre ustunde vw, opel vb. logosu oldu mu fiyati fena kaziklasiyor. ama arac ureticisi logosunun olmadigi ayni mann filtre kat be kat daha ucuz.

aftermarket candir

doğru, lakin terimler yanlış :) yeri gelmişken yazayım dedim;

logolu orjinal parçalara "genuine" denir. söz konusu araç için "genuine peugeot" olur. oem değil.

örneğini verdiğin mann filtre için, yani logosuz orjinale "OE" denir. (original equipment) önemli parçalarda logoludan ziyade her zaman tercih edilmesi gereken seçenek budur. boşuna 2 kat logo farkı ödemezsiniz.

bir parça üreticisi sözkonusu aracın herhangi bir aksamının orjinal üreticisiyse ama mevzubahis parçanın orjinal üreticisi değilse ona OEM denir. (original equipment manufacturer). benim arabadan örnek verecek olursam mesela farlarımı orjinalde Hella üretiyor, ama egzantrik sensörümü Bosch üretiyor. farlarımı Hella alırsam OE olur, ama egzantrik sensörünü Hella alırsam OEM olur.

aracın üzerindeki hiç bir parçayı orjinal üretmeyen marka ise aftermarket'dır :) kale bu durumda aftermarket oluyor, ama fazlasıyla kaliteli olduğu için sorun yok.

quad, JardeL, Mono and 4 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

gencler sizden bir tavsiye alayim:

bagajin icinde bulunan ivir zivirlar (cekcek, sprey, kaziyacak, bezler vb.) surekli bir yerlere savruluyor. bunlari bir kutuya koydum ama bu sefer de kutu savruluyor :) maalesef kutuyu cengelli iple tutturacak nokta da yok. bunu dusunmemis naaalet mazda.

buna karsi bir cozum/urun tavsiyeniz var midir?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@TiesTorN sen bilirsin. motorsiklet camındaki (cam sert plastik gibi bir şey) kireç lekelerini nasıl çıkarırım ? sirke bazlı bir temizleyici denedim ama olmadı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
23 minutes ago, Atrin said:

@TiesTorN sen bilirsin. motorsiklet camındaki (cam sert plastik gibi bir şey) kireç lekelerini nasıl çıkarırım ? sirke bazlı bir temizleyici denedim ama olmadı.

aşağıdaki ürünü pasta makinesi ile uygularsan çıkar;

https://www.hepsiburada.com/plastx-far-ve-saydam-plastik-temizleyici-ve-cila-pm-othrzg-12310

veya normal pasta da deneyebilirsin (ince pasta)

MilesTeg beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim aracin kaput filan sitedeki sulamadan kaynakli kirec lekesi oluyor hep... @Atrinin dedigi gibi ben de Ernet / Frosch vs. sirke bazli birsey alip hallederim diyordum... :icon_think:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
14 hours ago, JardeL said:

Benim aracin kaput filan sitedeki sulamadan kaynakli kirec lekesi oluyor hep... @Atrinin dedigi gibi ben de Ernet / Frosch vs. sirke bazli birsey alip hallederim diyordum... :icon_think:

yok hocam bende frosch denedim. gerçi 2 kere denedim belki 10 kere deneyince sonuç alınır ama hiç azalma olmayınca bende asldım. 

@TiesTorN sağolasın :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 01.11.2023 at 21:02, Mr.Smith said:

arabayı bugün çıkardım. 

orjinal şanzıman yağ soğutucu 21 bin tl olunca kale marka yan sanayi takıp geçtik. bin tl

eat6 şanzıman tarafına su almış. usta normalde bu tarafa hemen yağ almaz ama dedi. tabi bizimki almış.

normalde 150 bin kmden aşağıda pek yağ soğutucular patlamıyormuş. 

12 lt motul atf6 yı 4er  4er doldur boşaltla 3 tur değiştirdik. şanzıman toplam 7 lt yağ alıyor.

en son seviyesini ayarlayıp kapattık. son boşaltmada yağ fena değildi. temiz gibiydi.

motor içini 4 tur radyatör temizleyici ile yıkadık değiştirdik . en son total antifiriz koyduk kapattık.

1 ay kadar sonra 8 lt daha motul atf6 ile 2 tur değiştiricez.  şanzıman yeniden doğmuş gibi. şu anda çok akıcı ama tabi ömründen ne kadar kaybetti emin değilim. 

motor bakımı fln dahil 8 bin gibi bişey tuttu. tabi 2 bin daha atf alıcam. düz hesap 10 bin diyelim.

 

arabanın şanzımanı makine ile komple temizletebilmek için bugün 5-6 tane otomatik şanzımancı aradım . haberler hiç iç açıcı değil. hepsi ağız birliği yapmışcasına o şanzıman fazla sürmez arıza yapıp yolda bırakacak dedi. su alıpta temizlikle kurtaranı görmedik diyorlar. su aldıysa çıkma şanzıman aramaya başla bile diyen oldu. revizyon bile kurtarmaz dediler. bursada biyerde komple temizlik yapıcaz gibi. bakalım kurtaracakmı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, Mr.Smith said:

arabanın şanzımanı makine ile komple temizletebilmek için bugün 5-6 tane otomatik şanzımancı aradım . haberler hiç iç açıcı değil. hepsi ağız birliği yapmışcasına o şanzıman fazla sürmez arıza yapıp yolda bırakacak dedi. su alıpta temizlikle kurtaranı görmedik diyorlar. su aldıysa çıkma şanzıman aramaya başla bile diyen oldu. revizyon bile kurtarmaz dediler. bursada biyerde komple temizlik yapıcaz gibi. bakalım kurtaracakmı.

Zaten temizletmemiş miydiniz? :icon_think:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

farklı sebepleri de vardır ama temel sebebi vergi bence... türkiyenin sikko vergi sistemi karşısında ayakta kalamadılar tabi. adamlar dünyanın en verimli motorlarını üretiyorlar ama hacim biraz yüksek diye çuvalla vergi alındığı için kimse almıyordu. 1.2 üstü motorlu arabalar bizim neyimize tabi, biz kimiz ki... devletimize zeval gelmesin.

jackjoker, wazzap, quad and 1 other beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
48 minutes ago, TiesTorN said:

farklı sebepleri de vardır ama temel sebebi vergi bence... türkiyenin sikko vergi sistemi karşısında ayakta kalamadılar tabi. adamlar dünyanın en verimli motorlarını üretiyorlar ama hacim biraz yüksek diye çuvalla vergi alındığı için kimse almıyordu. 1.2 üstü motorlu arabalar bizim neyimize tabi, biz kimiz ki... devletimize zeval gelmesin.

Toyota 1.8 Hybrid motorlu modeli çatır çatır satıyor. Tamam bir dezavantajı var ama bu süper başarısız oldukları gerçeğini değiştirmiyor. Mazda hiç bir zaman dikiş tutturmayı beceremedi bu ülkede.

infestor and Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

mazda gereksiz bu ülkeye. saçma sapan servis işleri var. sıfır araba alıyorsun ama 6 ay da bir servise götürmek zorundasın. neymiş türkiyede bakım senede 2 kere yapılırmış. götürmezsen garanti dışı bırakıyorlar. 

dizel motorları inanılmaz kötü. öyle ki mazda cx-3 aracım vardı. yakıt filtresinden dolayı belki 30 kez servis gördü sıfır araba. fabrikasyon yakıt filtresini değiştirdiler ama bir türlü ses yapma problemi giderilmedi. cx3 lerin tamamında çıktı sonra bu sorun. japonya kabul etti ama çözüm de getirmedi. sattım da kurtuldum.

sattığıma üzülmediğim ohh be dediğim bir markadır mazda. iyi olmuş. salak salak atmosferik torksuz araba çıkarıp haddinden fazlaya satıyorlardı. umarım bir daha gelmezler bu ülkeye. 

 

infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, Definitive said:

Toyota 1.8 Hybrid motorlu modeli çatır çatır satıyor. Tamam bir dezavantajı var ama bu süper başarısız oldukları gerçeğini değiştirmiyor. Mazda hiç bir zaman dikiş tutturmayı beceremedi bu ülkede.

bence de. motorlar bahane. eskiden satislari distributor yapiyordu. her turlu faciaydi. sonra tuttu mazda aldi satisi distributorden...bi bok degismedi :D tok satici gibi davranmaya devam etti. 

kisaca (bence) mazda turkiye pazarina odaklanmadi veya bu pazara bakan adamlari hic iyi secmedi. 

dk'da mesela iyi satiyor mazda. neden? cunku musteriye köpek cekmiyorlar ve fiyatlari ayni segmentteki rakiplerinden biraz daha uygun. yoksa gidip ben mazda3'e para sayip almazdim. 

neyse sayonara bebegim!

darisi alfa romeo'nun basina :mrgreen: sonra da subaru'nun

infestor tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Asil sorunlardan biri e-call sistemi sanirim;

Quote

Türkiye tarafındaki “e-call” problemi çözüm bekliyor

Mazda’nın Türkiyede dört modeli ile bayilerini ayakta tutmayı başardığını kaydeden Atsan, iki yıldır markanın gündeminde olan e-call (Acil Çağrı Sitemi) konusunda Avrupalı ve Japon meslektaşları ile önemli aşamalar kaydettiklerini söyledi. “Buradaki sorun, Türkiye’de yönetmeliklerin, bu sistem içerisindeki SIM kartının Türk operatörlerden birine ait olmasını şart koşması. Mazda’nın tüm otomobilleri, Avrupa’nın tüm ülkelerinde tek bir SIM ile roaming yoluyla acil çağrıya ulaşabilirken, Türkiye için Türk SIM kartıyla ayrı bir acil çağrı modülü oluşturmak, tüm testlerini yapmak zaman almakta. 

Mazda, kendine özgü çizgileriyle ve geliştirdiği özel teknolojiyle önümüzdeki dönemde 10 yeni otomobilin lansmanını yapmaya hazırlanıyor. Bizim de hedefimiz öncelikli olarak e-call konusunu çözmek ve bayilerimizin teşhir salonlarında hâlihazırda Avrupa’da mevcut olan ve iki yıldır ithalatını e-call sebebiyle yapamadığımız en az dört modeli getirmek, bununla birlikte tüm yeni lanse edilecek modellerden vergi açısından uygun olanlarını müşteriler ile buluşturmaktır.” şeklinde konuştu.

2022'den kalma bir haber; [ https://www.log.com.tr/mazda-e-call-problemini-cozup-turkiye-urun-gamini-genisletmek-istiyor/ ]... 

JardeL tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok