Mesaj tarihi: Ağustos 14, 2023 hayır benim anlamadığım 2008-2010 aralığında honda civic 900k dan başlıyor ikinci el de. bu nasıl bir simulasyon yahu arabamızın başına bir şey gelse eşdeğerini alamayacağız. kim 1 milyon verip 10-15 yaşında araba alır ya kafayı yiyeceğim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 14, 2023 Tam bu çıkmazlar sebebile küçük elektrikli sınıfa niyetleniyorum, zaten ikinci araba olacağı için böyle düşündüm. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 9, 2023 (düzenlendi) On 8/5/2023 at 9:37 PM, Whooosh said: Uzun süre arabasız kaldıktan sonra birkaç gün önce 2. el 2022 VW Tiguan aldım. Genel olarak memnunum ama canımı sıkan bir durum var. Önceki aracımda severek kullandığım otomatik uzun farlar özelliiği bu araçta yok. (Alırken var zannediyordum, çünkü sinyal kolunda düğmesi var ) Hani bazı şeyler vardır ya daha önce hiç kullanmadıysanız önemsemezsiniz ama alışınca vazgeçemezsiniz. Benim için de otomatik uzun farlar böyle. Aslında bu özellik için gerekli bütün donanım var ama yazılımsal olarak kapalı. Çünkü bu sistemin başlıca gereksinimi kamera ve kamera şerit takip olduğu için standart olarak araçta var. Biraz araştırınca bu özelliğin bilgisayardan açılabildiğini öğrendim. Bu özelliğin yanında hız tabelası okuma özelliği de açılabiliyormuş. Long coding deniyor bu işleme. Bulunduğum yerde bu kadar kalifiye oto tamirci/elektrikçi var mı bilmiyorum ama en kötü gerekli donanımı ve yazılımı alıp kendim yapacağım. Gelişmeleri yazarım yine. Güncelleme yapayım. Uzun araştırmalar sonunda kaliteli denileblecek 20$'a Veepeak Bluetooth OBD2 cihazını ve 50tl'ye de Google play store'dan Car Scanner programını satın aldım. Daha profesyonel yada daha kullanıcı dostu başka alternatifler de var ama en ekonomik çözüm buydu. "Veepeak OBDCheck BLE" https://www.veepeak.com/product/obdcheck-ble/ "Car Scanner ELM OBD2" https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner Bluetooth Obd cihazı ve program diğer onlarca türevleri gibi hata okuma/silme sensör verilerini gösterme gibi fonksiyonlar da sağlıyor. Fakat bu programın avantajı VW grubu araçlara long coding desteği vermesi ve bunu 50tl gibi çok uygun bir fiyata sağlaması. Benim asıl ilgilendiğim nokta da burası. Long Coding'i biraz açıklayacak olursak; Modern araçtaki hemen hemen her elektronik modül birbiri ile bir veri yolu(CAN BUS) üzerinden haberleşiyor ve bu modüller genelde yine bu veri yolu üstünden programlanabiliyor. Özellikle büyük üreticiler masrafları azaltmak için çok geniş yelpazedeki araçlarında genelde aynı elektronik modülleri kullanıyorlar ve her bir marka, model ve paket için yeni bir modül kullanmaktansa bu modülleri yazılımsal olarak programlayarak donanımları sınıflandırıyorlar. "Programlanabiliyor" derken firmware yazmaktan bahsetmiyorum. Bu modüllerin bir çoğunun genelde birkaç byte uzunluğunda kendilerine özgü programlanabilir ayar seçenekleri var ve önceden tanımlanmış her bir bit modülün fonksiyonlarını tanımlıyor. Long coding ile biz bu bitleri byteları değiştirerek modüllerin önceden belirlenmiş fonksiyonlarını değiştiriyoruz. Tabi hangi byteları bitleri değiştireceğimizi önceden bilmemiz gerekiyor. Burada da internetin gücü öne çıkıyor. Genelde long coding sağlayan yazılım ve donanımlarda temel fonksiyonlar ön tanımlı seçenek olarak geliyor. Siz bitlerle bytelarla uğraşmıyorsunuz, menüden müdahele etmek istediğiniz fonksiyonu seçiyorsunuz, gerisini yazılım hallediyor. Car Scanner programı da Long coding olayının büyük kısmını kendi hallediyor ama yine de dikkatli olmak gerekiyor. Bir değişiklik yapmadan önce bütün modüllerin ön tanımlı ayarlarınının komple yedeğini almakta fayda var. Bu yedekleme işlemi biraz uzun sürüyor ama değer. Yedek almasanız bile program kodlama geçmişi tutuyor, sonra o listeden girip yaptığınız değişikliği geri alabiliyorsunuz. Bazı opsiyonlar için şifre gerekiyor, her modülün belli şifreleri var. Car Scanner programı bu kısmı da kendi hallediyor. Benim ilk kodlama denemelerim başarısız oldu, cihaz program çalışıyor gibi görünüyor ama kod değiştirmeye kalktığınızda yazma hatası veriyordu, meğer bazı long coding ayarları için kaputu açmak gerekiyormuş. Mecaz yapmıyorum, kaput kapalı iken read-only oluyor sistem. Car Scanner programının sunduğu hazır seçenekler ile; Otomatik uzun farları aktive ettim. Henüz tam test edemedim ama en azından menüde çalışıyor gibi görünüyor. Ekleme: Test ettim çalışıyor. Hız tabelası okuma özelliğini henüz çalıştıramadım, Car Scanner'ın hazır ayarlarında araçtaki kamera modülüne (2q0) özgü hız tabelası okuma ayarı bulunmuyor. Ekleme: Benim araçta bulunan 2q0-980-653 kamera modülünde bu özelliğin aktifleştrilmesi için swap code işlemi gerekiyormuş. Car Scanner'ın henüz bu modül için swap desteği yok. Araç çalışırken kumandadan kapıları kilitlemeye izin vermiyordu, bunu değiştirdim. Arabayı ilk kullanmaya başladığım gün öğrendiğim ve çok canımı sıkan özellik buydu. Motor çalışırken kapıları dışarıdan kilitleyemiyorsunuz. 1 dakika fırının önünde durup ekmek alayım derseniz ya kapıları açık bırakacaksınız yada mecburen kontak kapatacaksınız, çok gıcık. Bunu kapattım çok güzel oldu. İsterseniz motor ve kapılar kapalı iken anahtar aracın dışına çıktığında kapıların otomatik kilitlenmesini de aktif edebiliyorsunuz. Ben gerek görmedim ama böyle bir seçenek de var. Anahtardan unlock tuşuna basılı tutarak camları açma özelliği vardı ama camları kapatma yoktu, bunu da ekledim. O camları kumandadan açabiliyorsam kapatilmem de lazım arkadaş, neyin kafası bu? Program içinde hazır seçeneklerde elektrikli bagaj kapağını araç içindeki düğmeden yada anahtar üstündeki düğmeden açmanın yanı sıra kapatma opsiyonu da var ama ben çalıştıramadım. Güvenlik endişesi nedeni ile bu seçeneği tamamen kaldırmış olabilirler, çünkü bagaj kapağı biraz agresif, yakalarsa çocuk evcil hayvan falan sıkıştırma potansiyeli yüksek. Yarı sinyal sayısını 3'den 5'e çıkardım. Sinyal kolunu yarım bastırıp bıraktığınızda 3 kere sinyal verip kapanıyordu. 3 bana az geldi, onu izin verilen en yüksek değer olan 5'e çıkardım. Bu ayarın ekran görüntüsünü de fikir vermesi açısından ekliyorum. Araç kapanıp açılınca klima ayarlarında hava sirkülasyon seçeneğinin son ayarını hatırlamıyordu, her arabayı çalıştırdığınızda yeniden açmak gerekiyordu, bunu değiştirdim. Şimdi en son ayar ne ise o şekilde çalışıyor. Auto start/stop kapatma modunu henüz yapmadım, en azından şimdilik klima sürekli açık olduğu için gerek olmuyor, kışın bakarız. Start/Stop için gerekli akü voltajı limitini yada motor sıcaklığı limitini değiştirerek start/stop'u kalıcı olarak devre dışı bırakabiliyorsunuz. Ekleme: Start/stop zaten çalışmıyor. Önceki sahibi devre dışı bıraktırmış herhalde. Ölçü birimlerini metrik yaptım. Araç US spec olduğu için mile/galon standart olarak geliyor. Ölçü birimlerini değiştirme normalde aracın menüsünde var ama artık yasal bir zorunluluk mu bilmiyorum ama tam bir dönüşüm yapmıyor,. Siz ayarlardan km'yi seçseniz dahi Km yanında mili de göstermeye devam ediyor ve bu gıcık bir durum çünkü ekranda sürekli 2 adet farklı hız değeri görünüyor. Fakat long coding ile değiştirince tam değişiyor. Bagaj kapağı üstündeki decoratif park lambalarını gündüzleri fren lambaları ile birlikte çalışacak şekilde değiştirdim. Aslında bu konu ayrı bir topiği hak ediyor. Çünkü araçtaki hemen hamen bütün lambalar soft wiring'miş. Yani hangi lambanın hangi fonksiyonu yapacağını yazılımsal olarak değiştirebiliyorsunuz. Atıyorum uzunları yaktığımda sol plaka lambası ile sağ geri lambası da yansın, sağa sinyal verince gündüz farı sönsün, bagaj kapağını açınca geri lambaları yansın gibi gibi şeyler yapabilirsiniz. İsterseniz farları bile sinyal lambası olarak kullanabilirsiniz Araç US çıkışlı olduğu için arka sinyal ve stop lambaları bir. Ayrı sarı sinyal lambaları olmadığı için frene de bassanız sinyal de verseniz aynı ortak kırmızı lambalar yanıp sönüyor. Dörtlüleri yaktığınızda yada sinyal verdiğinizde arkadaki fren lambaları bypass oluyor ve fren için sadece 3. tepe lambası kalıyor ki bu çok salakça bir durum. Normalde gündüz parklar kapalı iken atıl olan bagaj kapağı üstündeki kırmızı park lambalarını fren lambaları ile birlikte yanıp sönecek şekilde değiştirince kendimi bir tık daha güvende hissettim. Gaz pedalı için Audi throttle mod olarak bilinen bir ayar var. VW, Seat ve Skoda'larda standart "incremental controlled over time" ayarını Audi'lerdeki gibi "direct controlled over" olarak değiştiriyorsunuz. Kimisi plasebo diyor ama benim kanaatim "çok fark ettirdi" şeklinde, en son aldığım benzin ile de alakalı olabilir ama dur kalklarda gaz tepkisi inanılmaz değişti. Önceden D'deyken kalkışta araba yürümüyordu, gaza basıyorsunuz basıyorsunuz hiç bir şey olmuyor sonra bir anda çoşuyordu. Bu ayarı değiştirince bu durum ortadan kalktı, artık gaz pedalı olması gerektiği gibi davranıyor. Ekrandaki kapatılamayan yön bilgisini kaldırdım. Çok lazımsa dikiz aynasında N E S W NE ES SW... şeklinde aracın yönünü gösteren mini ekran mevcut. Bir de dashboard'da buna gerek yok, kuru kalabalık. Korsan hazinesi mi arıyoruz bu ne arkadaş? Araçtan dışarı çıkınca kapıları otomatik kilitleme. Eğer anahtar üzerinizde ise araçtan çıkıp kapıyı kapattığınızda kapıları otomatik kilitliyor. Ben biraz uzaklaşınca yada belli bir süre geçince kilitler diye bekliyordum ama kapıyı kapatır kapatmaz şak diye kilitliyor. Yedek anahtar da olmadığı için biraz tırsmadım değil. Daha bir sürü şey var vakit buldukça kurcalayacağım ve bu mesajı güncelleyeceğim. Kasım 23, 2023 Whooosh tarafından düzenlendi Atrin, antibit, TatanQa and 8 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 24, 2023 yeni passat artik sadece sw kasa olarak uretilecekmis. asiretlerin gozu yasli https://youtu.be/BnmSeHjXfwY?si=C_lIHhm8hH6QcCIo ilk basta golf zannettim. o kadar benzer tasarim yapmislar. bir de kabine esek gibi tablet koymazsa olecek hastaligi devam ediyor snc-tr beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 26, 2023 Bu enjektör ne pahali birseymis ya, 1.6 TDI motora uygun Delphi marka enjektorun adedi 11.750 TL ... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 26, 2023 @JardeL parca bu ise ucuza bile almissin Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 29, 2023 On 9/26/2023 at 5:16 PM, JardeL said: Bu enjektör ne pahali birseymis ya, 1.6 TDI motora uygun Delphi marka enjektorun adedi 11.750 TL ... evet dizel enjektör fiyatları saçmalık... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 5, 2023 1919 Enzo Ferrari makes his debut as a race car driver Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 9, 2023 zavallı kartalım 3 aydır yatıyor sokakta kötürüm olarak... yarın sanayiye bırakacağım tamir edilmesi için. 3 ayda aküsü bitmiş tabi marş basmadı. neyseki eski rc'ciyiz eve gittim 2 tane 3s lipo pil şarj ettim aküye bağladım pat diye çalıştı... sik kadar pilden nasıl o kadar amper çıkar hala aklım almaz. avcum kadar pilin tanesi anlık 300 amper verebiliyor. snc-tr beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 9, 2023 Koysana hacım tükkanın yanına. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 9, 2023 1 hour ago, wazzap said: Koysana hacım tükkanın yanına. ferrarilerin yanında kartal mı dursun Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 9, 2023 Soru mu o şimdi? Tabiki de Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 10, 2023 9 hours ago, TiesTorN said: ferrarilerin yanında kartal mı dursun Onun yeri ayrı Onun yeri ayrı wazzap beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 10, 2023 ahusahuidhushushud https://twitter.com/GentilsGarage/status/1711675832383447356 Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 13, 2023 508in eat6 şanzımanında arada vuruntu gibi şeyler hissediyorum. vites geçişinde kararsız kalıyor bazen. araba 76 binde. yağını değiştireyim bide kontrol ettireyim diye düşündüm. izmitteyim varmı bu konude tecrübesi olan. bugün kartal atco şanzımanı aradım. telefonda makina aparatları uyarsa makinalı uymassa alttan boşatıp akan kadar koyuyoruz dediler. ne yağ kullanıyorsunuz dedim. kendi yağımızı kullanıyoruz gibi evlere şenlik bir cevap geldi konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 21, 2023 On 13.10.2023 at 22:16, Mr.Smith said: 508in eat6 şanzımanında arada vuruntu gibi şeyler hissediyorum. vites geçişinde kararsız kalıyor bazen. araba 76 binde. yağını değiştireyim bide kontrol ettireyim diye düşündüm. izmitteyim varmı bu konude tecrübesi olan. bugün kartal atco şanzımanı aradım. telefonda makina aparatları uyarsa makinalı uymassa alttan boşatıp akan kadar koyuyoruz dediler. ne yağ kullanıyorsunuz dedim. kendi yağımızı kullanıyoruz gibi evlere şenlik bir cevap geldi konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. bi güncelleme yapayım. bugün yine biraz yol yaptım. vites geçişlerinde silkeleme ve bazen 2ye geçerken boşa düşme gibi bişey aynen devam etti. eve gelince bi kaputu açıp bakayım bişey vardır belki dedim. açınca baktımki bizim yedek su deposu cam gibi antifiriz doluyken olmuş simsiyah yağ. kapağı açtım içerisi krema gibi hemen motor yağına baktım motor yağı iyi görünüyor. normal gibi. motor suyuna yağ karışmış. muhtemelen şanzıman yağ soğutucusu patladı. şu anda şanzımanda su aldıysa yağ yerine krema dönüyor olabilir. zaten tork konvertörü kitlemiyorda böyle kaçırıyor ara ara gibi bir his var devir saatinde yüksek viteslerde. şanzıman yağı motor suyuna geçtiğinden eksilmiş ve ondanda yapıyor olabilir. emin değilim. haftaiçi servise bırakıcam bakalım ne çıkacak kısmetimize. bu şanzımanlar uzun ömrü ile ünlüler ama şansımıza elimizde patlamış olabilir araba hep yetkili serviste bakım yapılmış. belki ordan yırtarız. bakalım gelişmeleri yazarım yine Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 22, 2023 Geçmiş olsun. Yağ devirdaim motoru arızalanmıştır. Bununla beraber radyatör ve borular da değişebilir. Motoru çalıştırmanız tavsiye edilmez. Şanzımana gelince, vites geçişini sağlayan valflerin yağ basıncında sorun olabilir. Benzer bir sorunu ben de Astra easytronic ile yaşamıştım. Yağ değişimiyle sorun azalmıştı. Mr.Smith beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 22, 2023 1 saat önce, Mono said: Geçmiş olsun. Yağ devirdaim motoru arızalanmıştır. Bununla beraber radyatör ve borular da değişebilir. Motoru çalıştırmanız tavsiye edilmez. Şanzımana gelince, vites geçişini sağlayan valflerin yağ basıncında sorun olabilir. Benzer bir sorunu ben de Astra easytronic ile yaşamıştım. Yağ değişimiyle sorun azalmıştı. Kast ettiğim şey yağ soğutucu, devirdaim motoru yazmışım... Mr.Smith beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 22, 2023 1 saat önce, Mono said: Geçmiş olsun. Yağ devirdaim motoru arızalanmıştır. Bununla beraber radyatör ve borular da değişebilir. Motoru çalıştırmanız tavsiye edilmez. Şanzımana gelince, vites geçişini sağlayan valflerin yağ basıncında sorun olabilir. Benzer bir sorunu ben de Astra easytronic ile yaşamıştım. Yağ değişimiyle sorun azalmıştı. Arabayı aldığımda şanzımanda hiç sorun yoktu. Bunlarda bide şanzıman yağ soğutucu var. Şanzıman problemi ve suyun yağlanması problemi aynı ana denk geldiğinden şanzıman yağ soğutucusu ilk aklıma gelen. Keşke motor yağ soğutucu olsa. O daha risksiz. Tabi şanzıman yağına da su geçtiyse bize geçmiş olsun. Bakalım servis ne diyecek. Mono beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 23, 2023 yeni güncelleme. bugün aracı servise çektirdim. servis çekici ile getirin kullanmayın dedi. pejo yol yardım çekti servise. 2 saat kadar sonra ön keşfi attılar. hesap 42 bin tl. ilk tespitleri motor yağ soğutucu delinmiş. bütün yağ gören hortum radyatör vs değişim diyorlar. şanzımanla alakalı bişey görmedim listede. akşamüstü servis yetkilisi ile görüştüm. kullanıcı ile yağ soğutucunun ne alakası var dedim. araç devamlı servis bakımlı bu hesap nolucak dedim. kabul etti veyarın merkezden indirim istiycem fln dedi. bakalım ne kadar inecekler görücez. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 23, 2023 On 22/10/2023 at 6:14 AM, Mono said: Astra eski aracim. düz vites olup bu kadar sikinti cikaran baska bir arac yoktur daha. neyse, hakem heyeti vasitasiyla gotune faiziyle sokmustum opel turkiye'nin. aklima geldikce sinirleniyorum bak flashbackler geliyor gozumun onune Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 30, 2023 son durum servis ve genel merkezle 1 haftalık mücadelenin ardından adamlar aracın arızasını kabul etmedi. sebep bakımlara geç girmiş. neyse arabayı sanayiye çektirdim ve sürpriiiz ustanın ilk tespiti şanzıman yağ soğutucu patlamış dedi. şanzımanın garip davranışları şimdi belli oldu. yarın bende sanayiye gidip parça işlerini vs takip edicem. araç 1 haftadır sağda solda sürünüyor.. bu arada inşallah şanzımanı elimize almamışızdır. eat 6 nın çok ucuza revizyon olmayacağı kesin. motor yağ soğutucu diye umutlanmıştım ama baştan tahmin ettiğim gibi şanzıman yağ soğutucu dediler. bakalım bu işin sonu nereye varacak Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 1, 2023 arabayı bugün çıkardım. orjinal şanzıman yağ soğutucu 21 bin tl olunca kale marka yan sanayi takıp geçtik. bin tl eat6 şanzıman tarafına su almış. usta normalde bu tarafa hemen yağ almaz ama dedi. tabi bizimki almış. normalde 150 bin kmden aşağıda pek yağ soğutucular patlamıyormuş. 12 lt motul atf6 yı 4er 4er doldur boşaltla 3 tur değiştirdik. şanzıman toplam 7 lt yağ alıyor. en son seviyesini ayarlayıp kapattık. son boşaltmada yağ fena değildi. temiz gibiydi. motor içini 4 tur radyatör temizleyici ile yıkadık değiştirdik . en son total antifiriz koyduk kapattık. 1 ay kadar sonra 8 lt daha motul atf6 ile 2 tur değiştiricez. şanzıman yeniden doğmuş gibi. şu anda çok akıcı ama tabi ömründen ne kadar kaybetti emin değilim. motor bakımı fln dahil 8 bin gibi bişey tuttu. tabi 2 bin daha atf alıcam. düz hesap 10 bin diyelim. quad, TiesTorN, Mono and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 1, 2023 Bence ucuz yırtmışsın hocam, geçen arkadaşın 508'ini de sanayiye götürürken benzer bir durumu (yağ-su karışması) ustadan duyduk da bir haftadır uğraşıyormuş o da. Mr.Smith beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Kasım 1, 2023 evet bencede fiyat uygun . bakalım şazıman elimizde kalmassa ucuz yırttık diyicez artık Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş