Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 4.015 mesaj var

arabanın orjinal aksesuarıda denebilir. seneler önce transporter da cam filmi varken polis durdurmuştu, camların hali ne gibi bir soru sormuştu bende ''camların orjinali böyle city van modeli bu'' demiştim ve birşey dememişti.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Polisine göre değişiyor dediğiniz gibi, şans işi.

 

Ben 3 sene önce 2. el araba aldığımda arabada film vardı, aldığımın 2. günü polis çevirdi, öyle apaçi tipler falan da değildik. Polise daha yeni arabayı aldık, söktürmeye zaman bulamadık falan dedik, yok tutturdu yazacağım diye, subay kimliği vardı o zaman, gösterince ceza yazmamıştı.

 

Ülkedeki çoğu şey gibi bunda da doğrusu nedir, ne yapmak lazım, kesin bir bilgi yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bugün birde piyasa da son zamanlar görülmeye başlanan şu ELM 327 bluetooth cihazından aldım. Araca bilgisayara bağladıkları porttan bağlanıyor, android tel tablet wp tel vs cihazınızla programından eşleştirip aracınızın desteklediği tüm sensörlerini okuyabiliyormuşsunuz. Hatta oradan istatistikler toparlanıp, araçta hata kodu vs birşeyler çıktığında okuyabiliyor dilerseniz kaydı silebiliyormuşsunuz falan.

 

Normalde piyasada 25-35lira aralığında satışı var gördüğüm kadarıyla, dx.coma falan bakayım derken gearbest.com üzerinden 2 gün süreli indirimli olduğunu görüp 5$ yani 14liradan bi tane sipariş verdim. Düşünenlerin göz atmasını tavsiye ederim.

 

Bu arada chiptuning sonrası dün yine araçta aileyle 5 kişi artık bagaj yüküyle geldik. Gayet konforlu bir sürüş oldu. Yine sadece otobanda max 110km hız olmak üzere 55km yolun yarısı köy yolu ortalama 80km hız biraz meğilli yollarda falan arabayı çok 1500dd lere düşürdüm ama hiç yığılma falan olmuyor sürekli toparlıyor.

 

Birde sabah işe gelirken her zaman ki güzergahımda arabanın daha iyi aktığını rahatlıkla gördüm, misal carrefour yolunun üzerinden ışığa takılmamak zaten pek mümkün olmuyor sabahları. Oradan koçtaşın oraya dönene kadar ivmelenme mükemmeldi, ben sağ şeritte 2. araçtım. Önümde kide biraz seri kalkınca solda kilerle fark direk açıldı hiç basmamama rağmen 1 2 3 4 bir baktım araba 2000rmp geldi bile tekrar 5' e sal artık dicekti dedim sakin gerek yok zaten soldakiler geri kalınca attım kendimi soldan boş şekilde akıp gittim rahatça :D

 

Bu akşamda dönüşte bi depoyu fulleyeyim tekrar sonuca bakalım nasıl birşey çıkacak. Tahminim yine 5lt civarı çıkacak çünkü daha önce anlattığım yukarda ki az miktarda sürüş agresifliği ve yüklü araç kullanımı sıkışık trafik unsurları oldu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

70 bin TL civarina dizel Golf'ten sonra 2. el arac onerisi... Ben yine 2. el Golf alayim diyorum 2014 model... A3'e filan baktim 2. eline 90bin verilecek arac degil...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni Superb 67.000 liradan başlıyormuş.

 

Çok parasız bir dönemime denk geldi, yoksa bu fiyata direk alırdım...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Chip tuning konusuna geç de olsa dahil olayım. Benim araba 1,6 dizel 105hp 320 tork(Dinamik modda, normal modda 280). Başka bir başlıkta da bahsettiğim gibi geçen ay Kartepe zirvesine çıkalım dedik. Yol harika bir asfalt tırmanma pisti gibi. Tabii ben de biraz tadını çıkarmak için dinamik moda aldım. Araba resmen kafa kaldırmaya başladı. Farklı bir şeye dönüştü. Hafiften gaza dokununca ileri atılıyordu. Pek trafik yoktu, rahat rahat keyifle çıktık.

 

Ben de çok eskiden beri istiyorum chip tuningi ama kararında olması lazım. 137hp - 380tork civarına sorunsuz çıkıyor diyorlar. Belki garantisi bitince yaptırırım. Bizim bir arkadaş neredeyse aynı motorun neredeyse blok dışında herşeyini değiştirdi. 170hp falan diyordu en son, belki daha da arttırmıştır. O kadarına ben cesaret edemem.

 

@@JardeL abicim eski golf ile arada ciddi yaş farkı olacaksa yeni araca binmek için aynı arabadan alınır. Ama o kadar da eski değilse dizel golften inilip anca benzinli GTI falan olacaksa yenilenir. Neredeyse birebir aynı aracı almak bence yanlış olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dijital klima ile ilgili sorum var :) 

 

Şimdi Auto'ya alınca AC açık oluyor, yaz-kış. Bu durum tüketimi arttırmıyor mu? Özellikle kışın merak ediyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@JardeL abicim eski golf ile arada ciddi yaş farkı olacaksa yeni araca binmek için aynı arabadan alınır. Ama o kadar da eski değilse dizel golften inilip anca benzinli GTI falan olacaksa yenilenir. Neredeyse birebir aynı aracı almak bence yanlış olur.

Ya aslinda araci degistirmem icin bir sebep yok, kasintim tuttu... :] 2011 model torosline bendeki, aractan memnunum ben de, simdi degistirmesem en az 2.5 sene degistirmem, o zamana da arac 6.5 7 senelik olacak, simdi bunu yeni kasasiyla degistirsem daha iyi olur diye dusunuyorum... Kafamda A3 vardi, gittim baktim hosuma gitmedi, C180 i simdilik alamiyorum :D, o zaman Comfortline dizel Golf diye dusundum ama karar da veremedim...

 

Superb iyi hos ama donanim nedir bakmak lazim, bir de sifir almak istemiyorum aslinda fiyatlar sapittigi icin... Deger kaybi ne kadar olur Superb'in onu da bilemiyoruz... Ama acilen karar vermem lazim...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Chip tuning konusuna geç de olsa dahil olayım. Benim araba 1,6 dizel 105hp 320 tork(Dinamik modda, normal modda 280). Başka bir başlıkta da bahsettiğim gibi geçen ay Kartepe zirvesine çıkalım dedik. Yol harika bir asfalt tırmanma pisti gibi. Tabii ben de biraz tadını çıkarmak için dinamik moda aldım. Araba resmen kafa kaldırmaya başladı. Farklı bir şeye dönüştü. Hafiften gaza dokununca ileri atılıyordu. Pek trafik yoktu, rahat rahat keyifle çıktık.

 

Ben de çok eskiden beri istiyorum chip tuningi ama kararında olması lazım. 137hp - 380tork civarına sorunsuz çıkıyor diyorlar. Belki garantisi bitince yaptırırım. Bizim bir arkadaş neredeyse aynı motorun neredeyse blok dışında herşeyini değiştirdi. 170hp falan diyordu en son, belki daha da arttırmıştır. O kadarına ben cesaret edemem.

 

@@JardeL abicim eski golf ile arada ciddi yaş farkı olacaksa yeni araca binmek için aynı arabadan alınır. Ama o kadar da eski değilse dizel golften inilip anca benzinli GTI falan olacaksa yenilenir. Neredeyse birebir aynı aracı almak bence yanlış olur.

 

Yazılım dıışında fiziksel müdehale tavsiye etmem. Arabayla bi kez oynadınız mı sonradan inci söküğü gibi gelir. Yazılımla alınabilecek orta karar güce ise inandım, bende gördüm nette benim arabayla 150bg falan yapanlar var ama riskli iş. Bu aracı sokaklara çıkıp yarış yapmak için falan almadım neticede epey bir müddet binmeyi planlıyorum. Ha bunu yaparkende tadını alarak sportif keyfide hissetmek istiyordum, isabet oldu sürüş tadı değişti, 2000ddye kadar olan sürüş bile çok keyiflendi şu anda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Superb iyi hos ama donanim nedir bakmak lazim, bir de sifir almak istemiyorum aslinda fiyatlar sapittigi icin... Deger kaybi ne kadar olur Superb'in onu da bilemiyoruz... Ama acilen karar vermem lazim...

 

Donanımı hiç fena değil, üst donanım paketlerinde daha büyük multimedya ekran, katlanır ayna, bi-xenon vs gibi "olmazsa olmaz" denemeyecek özellikler var. Görebildiğim tek büyük eksiklik hız sabitleyici; onun dışında bende hayal kırıklığı yaratan bir donanım eksikliği yok.. Bir de kullanmadan önce hiç önemli görmediğim ama kullandıktan sonra oldukça önemli bir donanım olan eller serbest olsaymış kusursuz olurmuş ama sonuçta 67.0000 liraya D segmenti bir araç alabiliyorsunuz ve bu araç segmentinin en geniş modellerinden biri, belki de en genişi... O yüzden 1-2 donanıma takılmamak lazım...

 

Ben yerinde olsam Golf ile hiç uğraşmam direk çakarım 0 km Superb'i...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Superb önceden de böyleydi, her motor seçeneği için her donanımı sunmuyorlar, kendi belirledikleri bir kaç kombinasyon var. Şu anda 15 kombinasyon olması gerekirken 7 kombinasyon var. Sanırım Passat'ın önünü kesmeme taktiği...

 

0-100 km/s hızlanması tam bir performans göstergesi değil biliyorum ama yine de 10 sn'lik hızlanmasıyla bence 67.000 liraya alınacak bir D segmenti için oldukça yeterli bir performansı var. Türkiye piyasasında standart kabul edilebilecek 1.4-1.6 litre arası dizel ve benzinli araçlar için genel olarak bu değer 10-12 sn aralığında...

 

Sevgili lawnmower 1.4 motor mu "zulüm" yoksa 2 katından 15.000 lira pahalıya satılan 2.0 dizel mi zulüm bilemedim... Tabii ki bu araç 2.0 litre motorla alınabilse çok daha zevkli olur ama dediğim gibi, bu ülkenin standartlarına göre bence yeterli bir motor. Sonuçta çoğumuz 1.5-1.6 100-120ps dizel/benzinli araçlar kullanıyoruz.

 

Sözüm lawnmower'a değil, yanlış anlaşılmasın... Bizim milletin aracın görünüşüne göre motor yakıştırma huyuna sinir oluyorum; aracın görüntüsü büyükse direk "bu araba gitmez ağbii" görüşü hakim oluyor. Halbuki kataloğa baksa aracın ağırlığının kendisinin kullandığı ve performansından tatmin olduğu aynı motorlu alt segment araç ile neredeyse aynı olduğunu görecek ama ne gerek var, tipine bakıp don biçmek daha kolay. Mesela bahsi geçen Superb 1375 kg'mış; benim C segmenti aracım 1390kg; pek çok C segmenti araç -özellikle bir önceki nesil- da yaklaşık bu civarda...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam katalog verileri doğru olmuyor. Mercedes E180'in 0-100 hızlanmasını denemişlerdi, videosu sanırım önceki forumda paylaşılmıştı. Alakası yok katalog verisiyle. Bunda da durum böyle olabilir. Böyledir demiyorum, ama olma ihtimali var.

 

Diğer yandan, araba çok ağır olmasa da kullanım şekli C segmenti araçlara göre daha farklı. Normalde B segmenti araçların ortalama 2 kişi (sürücü artı yolcu) taşıyacağı varsayılır, C segmentinde bu 3 kişidir, D segmentinde 4 kişidir. Bagaj yükü de yine bu şekilde artar. Yoksa arabayı tek başına kullanacak adam neden bu kadar geniş bir araba alsın ki? İstisnalar tabii ki vardır ama biz genele bakıyoruz. Haliyle yolcuları ve bagajı da ekleyince Superb'in çalışma ağırlığı artıyor, C segmentini aşıyor.

 

Neyse, vergi sistemi zaten bizi sürekli daha küçük motorlara zorluyor, 1.4L Superb'e gelene kadar daha neler görüyoruz. Keşke daha mantıklı bir vergilendirme sistemi olsa da, fiyat farkları böyle iki katının 15000 fazlası gibi saçma olmasa.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Katalog verisi doğru değilse sıkıntı ama yine de 1.6 atmosferik C sınıfı araçlardan keyiflidir diye düşünüyorum. En azından tork yüksek. Tabii ne olursa olsun beklentiler yüksek olmamalı, aksi takdirde büyük hayal kırıklığı yaratabilir. Beni fiyatı çok cezbetti, eşimin aracını değiştirmek, geniş ve prestijli bir araç almak istiyoruz. Mondeo'ya baktım 85.000 liradan başlıyor, Passat 75.000 civarında başlıyor ama donanım yanılmıyorsam buna göre çok eksik. Eşim zaten günde 15 km yol yapıyor ve çoğu trafikte, 1.2 motor bile olsa onu kurtarır...

 

2. paragrafta konuya oldukça mantıklı bir yaklaşım var ama piyasadaki yorumlar bu mantıkla yapılmıyor hocam. Adam 1350 kg'lık Focus'a biniyor ama 1.6 dizel D segmenti önerenlere "gitmez o araba" diyor... Kullanacak olan yine kendisi...

 

3. paragraftakiler zaten hepimizin temennisi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Merakımdan skodanın internet sitesinden superb fiyatlarına baktım ama dediğiniz gibi 67.000 tl fiyatı göremedim, sadece 1.6 dizel motor seçenekleri var ve en uygunu 80k dan başlıyor.

 

Bayide mi 67.000 tl lik fiyat var acaba ?

 

http://www.skoda.com.tr/models/superb/fiyatlistesi

 

Yeni Superb olarak bakmanız gerekiyor:

 

http://www.skoda.com.tr/models/yeni-superb/fiyat-listesi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Afferin Skoda'ya... Şimdi dikkatimi çekti 2.0 litre dizel dışında DSG opsiyonu yok! Şaka gibi hatta şakadan da öte... Nah satarsınız bu kafayla... Önceden de her seçenekte DSG opsiyonu yoktu ama en azından belli donanım seçenekleriyle de olsa her farklı motor için DSG opsiyonu vardı. (Yani 1.6 dizel için en düşük donanımda DSG varken, 1.4 benzinli için sadece en üst donanımda vardı...)

 

Superb böylece az olan pazar payını da kaybeder, dibi görür.

 

Renault Talisman 1.6 DCI 130 ve 160 ps motorlar EDC ile gelirse siler süpürür...

 

508 ve C5'ten zaten donanım seçeneği yok, başlangıç fiyatları 100.000 seviyesinde...

 

Mondeo oldukça iyileştirilmesine rağmen nedense hiç ses getirmedi.

 

Eğer Talisman da söylediğim gibi piyasaya sürülmezse yeni Passat D segmentinde pazar payını %99'a falan çıkarır...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vega doğru yazmış. Otomobilin fiyatını 68.000'den başlatıp en ucuz otomatik viteslisini 150.000'e vermek cidden mükemmel (!) bir seçim olmuş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dijital klima ile ilgili sorum var :)

 

Şimdi Auto'ya alınca AC açık oluyor, yaz-kış. Bu durum tüketimi arttırmıyor mu? Özellikle kışın merak ediyorum.

Elbettte :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arabalardaki klimaların ısıtma işlevi olmuyor galiba, özellikle dizel araçlarda kış aylarında motor ısınana kadar insan donuyor. Aslında ısıtma, soğutmanın tersi değil mi? aynı gazın küçük hacimden büyük hacimde bir yere geçmesi (ya da tam tersiydi).

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok