Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 On 7/30/2015 at 23:11, Atrin said: Malesef bunun zeka ile falan alakasi yok talihsiz aciklamalar olmus. 100 beygirlik arabayi abartmadan 15-20 beygir arttirirsan benim tecrubeme gore birsey olmuyor. Bu olmayacak anlaminada gelmiyor. Bir risk tabikide ama aractan aldigin zevki kesinlikle arttiricak. Anladığım kadarıyla bu "zeki" kelimesine siz de takılmışsınız... Yahu zeki'den kastım "söyledikleri kaale alınacak adamlar"... Piyasada chip tuning yaptıranların önemli bir kısmı apaçi, bu adamların amacı da bizler gibi araçtan biraz daha zevk almak değil, sadece ve sadece kapışmalarda avantaj sağlamak... Bu yüzden de apaçi dediğimiz bu adamların chip tuning konusunda yaptığı yorumları kaale almıyorum, almam... O adamın arabası kapkara duman atar, arıza ışığı yakar, yakıt tüketimi artar, motorun rölantisi düzensizleşir ama falanca ağbinin arabasını geçtiği için "iyi ki yaptırmışım" der... Deathknight gibi, Atrin gibi adamların chip-tuning için söyledikleri benim için kayda değer şeylerdir, okurum, inanırım.... Söylemek istediğim bu kadar basit. Bu arada bildiğim kadarıyla Mehmet Gazihan Türkiye'de bu işin lideri. Onunla da görüşmekte fayda var. (bayilikleri var) Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 benim yazdıklarım kaydadeğer değilmiş demek ki sırf kapışmalarda avantaj sağlamak için chip yaptıran bir apaçiye benziyorum sanırım karşıdan bakılınca Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 On 7/31/2015 at 05:22, TiesTorN said: benim yazdıklarım kaydadeğer değilmiş demek ki sırf kapışmalarda avantaj sağlamak için chip yaptıran bir apaçiye benziyorum sanırım karşıdan bakılınca Avatarda bunu görüyoruz valla. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 On 7/31/2015 at 05:22, TiesTorN said: benim yazdıklarım kaydadeğer değilmiş demek ki sırf kapışmalarda avantaj sağlamak için chip yaptıran bir apaçiye benziyorum sanırım karşıdan bakılınca Apaçilerle işim olmaz ) Her söylediğime bir alınan çıkıyor... Susuyorum... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 Bu bahsettiğim grup kia kardeş motor grubu olan hyundaiclubtanda sponsorluk alıyor. Orda ki yorumlarıda inceledim, gayet olumlu görüşler. Orada bir hyundai matrix araç sahibinin anlattığı yorum tam benim istediğim gibi açıklama olmuş zaten. Adam aile babası zaten çok fazla sürati sevmeyen birisiymiş ama sol şeritte arkada yapışan selektörcülerden şikayeti varmış. tuning sonrasında yine benzer bi olay olmuş yanında hanımıyla giderken birisi gelmiş arkadan selektör yapıyor, aracında gücünü hem bir göreyim niteliğinde hanımı demiş niye yol vermiyorsun adamda demiş yakalayabilirse yol vereyim diye basmış eh haliyle eskiye göre farkını görmüş. Buradan çıkan sonuç benim isteğim doğrultusunda normal seyir halinde hem düşük devirde daha iyi bir tork ivmelenmesi mevcut. Hemde düşük devirden biraz basmaya başladığında serileşme çok daha atik, buda haliyle sollamalarda ya da ilk kalkışlarda falan performans olarak dönmüş oluyor. 110bg araba yetmiyor mu ? evet yetiyor şu haliyle bile araç deli gidiyor ama 130bg güç düşünmekte tatlı geliyor. Ki uygulamayı yaptıran benzer 110' dan 130bg kulanan kia ve hyundaicilerin hepsinin yorumunda araçtan alınan sürüş keyfinin çok daha arttığı tatlılaştığı, çoğunda normal şartta kullanımla gerçekten yakıt tasarrufu sağladığı örnekler falan var. Niyet ettik zaten artık, en kötü 1 haftalık deneme periyodum olacak. Şimdi yarın bornovaya gittiğimde zaten gelirken bi yeni takıldığında atiklik için denemesini yaparım 25-30km civarında. Ordan sonra yazlığa kaçarken istasyona uğrar fuller sakin şekilde bi gider gelirim. Bakarım uzun yolda ne gibi bir avantajı var belli eder. Bi önce ki ölçümlerimde alabildiğim 4.4lt/100km rakamımdı. 4lt gibi civarda sonuç çıkarsa zaten fayda sağlamış demektir. İyi kötü o dediğim 25km biraz sportif kullanımda da güçte ki artışıda hissederim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 On 7/31/2015 at 05:47, lawnmower said: Avatarda bunu görüyoruz valla. hahahaha Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 Zeki birisi cam filmleriyle ilgili soruma cevap verebilir mi arkadaşlar, bu öğlen arabayla sağa sola gitmem gerekti, güneşin altında pişmiş resmen : 1. Cam filmi (düşük koyulukta olacak) aracın ısısını İngilizce'de "dramatik" denilen düzeyde düşürüyor, rahatlama sağlıyor mu...Benim görüntü umurumda bile değil, hatta polisin söktürme riski nedeniyle çekincelerim bile var. Fakat araç içinde ciddi bir serinleme, rahatlamak olacaksa taktırmak istiyorum. Özellikle yazın çocuklarla uzun yol yaptığımızda klimayı uzun süre çalıştırmak zorunda kalıyoruz, çocuklar hastalanacak diye korkuyorum. 2. Döşeme sökülmeden yapılırsa mutlaka problem çıkar diyen güvenilir filmciler var. Ancak Boom Garage'ın işçiliğini herkes göklere çıkarmış... Müşteri memnuniyetine önem veren bir firmaymış. Cam filmi uygulaması için döşeme sökülmeden yapılan uygulamalar gerçekten riskli midir? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 Hocam öncelikle şakanın tadını çok fazla kaçırmayalım da rahatsız olup karşılıklı atışma ortamı yaratmayalım durduk yere. Cam filmiyle ilgili yorumumda şu benim arabamda mevcut, düşük koyulukya hani içini dışardan görebiliyorsun belli ölçüde, ben arabayı aldığımda bu şekildeydi ama dışardan güneşide kesip fayda sağladığını söyleyebilirim. Tabi araç sürekli sabit bir yerde güneşin kabağında bekliyorsa istersen duvar çektir yinede hamam olur o aracın içi. Yolda ise epey bir konfor sağlıyor diyebilirim. Yanlardan güneş çarpmıyor çok fazla büyük oranda kesiyor güneş ışığını falan. Ben şu yaz sıcaklarında bile bazen klima açma ihtiyacı duymuyorum. 2 taraftan pencereleri biraz aralayıp havalandırma da yeterli geliyor, şehir içi düşük hızlarda gidilirse çok uzun süre o zaman açmak gerekebiliyor haliyle esinti olmayınca pişiliyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 Karşılıklı atışma olacak bir durum yok hocam, merak etme. Ciddi fayda sağlıyor mu yani, yaptırınca "oh be" diyecek miyim? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 Yani çok abartcak bir durum yok tabi ama neticede özellikle şu yaz aylarında cama küt diye vuran yoğun endeksli uv ışınlarını filtreliyor. Camdan vuran güneşin içeriyi nası ısıttığının sıkıntısını çektiğini tahmin edebiliyorum zaten. Zararını görmezsin illa ki faydasını görürsün. Klimayla belli bi soğukluğa kadar soğutup ondan sonra düşük ayarda verir devam edersin yoluna içerdeki havayıda dış sıcaklık içeri çok fazla nüfus edemediği için daha uzun koruyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 cam filmi kesinlikle araç içi sıcaklığı önemli derecede etkiliyor. saatlerce güneş altında bekleyen arabada çok bir etkisi olmaz zira güneş yavaş da ısıtsa hızlı da ısıtsa belli bir sürede max sıcaklığa ulaşıyor neticede. ancak seyir halindeki kliması çalışan araç için etkisi büyük, güneş ışınlarının ısıtma etkisi azaldığı için klima daha rahat soğutuyor, güneşin vurduğu bacak kol gibi uzuvlarda da fazla ısınma olmuyor filmsiz araca göre. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2015 Anlaşıldı o zaman yaptırmakta fayda var. Peki kapı döşemesi sökülmeden yapılırsa sağlıklı oluyor mu? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 1, 2015 Evet aracım 130bg oldu. Araçta ki guç farklılığı direk kendini hissettiriyor. Daha zaten 300km içerisinde yazılım kendini tam oturtuyormuş. Şimdi bahaneyle yakıt olçumude yapayım dedim ama ne kadar ekonomik kullanabildim bilmiyorum. Yol yapmak için bahaneyle annemler çandarlıdaydı, haftasonuda olduğundan yolda acaip sıkışıktı epey bi ışıklara gelene kadar konvoylara takıldık. Totalde şimdilik 140km yol oldu, yarında donduğumde 200km olur yine bi fuller tuketime bakarım.20km kadar 7 kişi geldik, anneannem annem, teyzem ve çocukları (kafa başı 3 çocuk 150 160kg vardır toplam. Eh benim yüküm vardı biraz onlarında varmış tıka basa dolduk.Ben şaşırdım kaldım valla araba o haldeyken bi ivmelenme var arkadaş rampa falan dinlemiyor. Klimada açık bu arada zaten eskiye oranla 95kmde tuttuğum ayarda araç 110kmlerde falan gidiyor. 90kmde gitmek istediğimde ise araba artık gitmiyor gibi geliyor sanki gaza hiç dokanmasanda olcak gibi.Yğne duşuk devirde seyrederken misal 1500/1600dd araçta hiç kasma yok 5. Viteste. Şimdilik gayet olumlu buldum ben. Araç resmen hadi dokan bana dokan duramıyorum demeye getiriyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Benim araca da yapildigini gordum internette. 195Beygir 470Nm mi ne oluyormus. Bu hali ile hic bi yerde kasmiyorken yukaridaki degerler gereksiz olur. heralde kucuk araclara daha cok oneriyolar. zaten cok cok onceden bu olaylara karsi oldugmu belirmis idim. Mesela toyota motorda fiziksel degisiklik yapmadan 2010-2012 arasinda 1.4d4d motorlarinin yazilimini iyilestirip araclari sarisa sundu. hepsi segman yamulttu ve asiri yag tuketiminden blok ve kapak haric motorlar servisye yenilendi. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 1.4 d4d'ler hep 90 beygir değil miydi? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 @@Hamso Ya bu iş biraz keyfe keder. Hani şimdi dersen sırf yakıt tüketimi için diye, biz iş yerinde kaba bi hesap yaptık şimdi bahsedilen 0,5L kazanç için zaten benim 20000km kadar falan yol yapmam lazım ki yaptığım 450lira tuning masrafını kotarsın ilk olarak. Eh 20000km zaten ben arabayı sürekli bu şekilde kullancak olsam arabayı aldığımda 56000km di şu an 62000km 10 aydır 6000km yapmışım yani. Bu da 3 senede olcak demek geri dönüşümü. Şimdi dersen bu arabayı 3 sene böyle kullanabilecek misin ? Hayır kullanamam. muhakkak arada ayak kaçacak. Asıl sevindiğim olay zaten aracın düşük devirlerde bile bir sportif kullanım katmaya başlaması oldu. Önceleri 2500-3000dd aralığında iyice oturan sportif kullanım bandını şu an 1700ddden itibaren hissedebiliyor oluşum. Vites büyütürken bile araç kendini şöyle bi ileri doğru fırlatmaya başladı. @ Hocam senin merakını giderebilmesi içinde cam filmiyle ilgili şöyle bir resim vereyim. Biraz fikir verir sanırım. Camı masus biraz araladım direk güneş koluma vursun diye sol tarafa doğru nasıl bir filtreleme olduğunu görebilirsin. Sağ taraftada doğrudan gölgede kalan kısım mevcut. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Bu degisen parcalar bu da motorun kisa tarihcesi https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_ND_engine *^ * From 2010, the engine was improved to deliver 205 Nm from 1,600 rpm and 90 hp at 3,800 rpm.[5] Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Film ile ilgili baya soylenmesi gerekenler soylenmis. Aracin cam vasitasi ile olan isi kazanimi azaltildigi icin klimanin daha kolay gorev yapmasi saglanir, yolda agzinizin burnunuzun yanmasi onlenir. klima carpmasindan korkuluyorsa da her sartta dijital klima oneririm. 24 derece yaparsiniz o hizlankr yavaslar otomatik calisip 24 de tutar iceriyi. cam filmi bir nevi geciktirici olarak gorev yapar. filmsiz arac gunes altinda 25 dakikada 60 dereceye cikacaksa, filmli arac 45 dakikada cikar. bunun anlami dijital klima cok kksa surede fan hizinj minimuma indirecej demektir. manuel klimada da 1. kademe fan hizina aldiniz diyelim. boyle yolculuk yapabilirsiniz. filmsiz belki 3 e ayarli seyahat.ediyorsunuzdur. bunu engeller Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Dijital klimayı aynen söylediğin şekilde kullanıyorum ama yine de bir süre sonra beni bile rahatsız ediyor... Film için öğrenmek istediğim şey somut bir katkısının olup olmadığı idi, cevaplardan gördüğüm kadarıyla bariz bir fark oluyormuş. Elbette güneş altında saatlerce yatan araç aynı sıcaklığa erişecektir, böyle bir beklentim zaten yok. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Filmin derecesiyle ilgili doğru düzgün resmi bir kaynak var mı? Yani polis çevirdiğinde ceza yazdırmayacak, çıkarıp gösterebileceğimiz bir şey? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Yasal sınır sanırım %65 ama tabi polise o an nasıl kanıtlanır bilmiyorum. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Filmi yaptıran yerden alınan "garanti belgesi" yerine de geçen bir montaj formu var. Onu çıkarıp göstermek lazım. Benim aracım 4 senelik ve arka 5 camda perde var, uzaktan bakında film gibi görünüyor. Bugüne kadar hiç bir polis bununla ilgili bir şey sormadı. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Arkadaslar, sanayiden ciktim 3 ay once bakimlari yaptirmistim. eski plakalarini söktüm. yeni plakalar bagajda. silikonla yapismasi gerekiyor. 5km eve plakasiz gittim. yakit da aldim. poliste durdu kavsakta karsimda. umrunda olmadi. bunu niye anlattim. ceza yazmak icin.cevirme varsa filmin derecesi falan bir anlami olmaz. bu yuzden polisin ne amacla yolda durdugu onemli. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Doğrudur... Niyeti yazmaksa zaten bir yolunun bulup cezayı yazıyor. Polisle diyalog da önemli. Ben düzgün bir dille "araçta başka hiç bir aksesuar yok, küçük çocuklarımı güneşten korumak için yaptırdım" dediğinizde çoğu polisin durumu anlayışla karşılayacağına eminim. Tabii bir de kapkara film yaptırmamak lazım; hele hele ön camlara asla... Aşağıdaki tablo Llumar'ın; görüldüğü üzere 20 numara ile 35 numara arasında "Güneş enerjisini geri yansıtma" değerinde sadece %4'lük bir fark var. Modellerden sadece 05 ve 50 diğerlerinden bariz ayrılıyor, 50 kodlu ürün de bildiğim kadarıyla hiç uygulanmıyor. Genelde 35'lik ürüne "1 numara" deniyor. 05 kodlu ürün ise zaten bildiğimiz zift. Model - Görünür ışık geçirgenliği - Güneş enerjisini geri yansıtma - Görünür Işığı Geri Yansıtma - Ultraviole ışını engelleme ATR 05 CH SR HPR (charcoal) 5 63 8 99 ATR 20 CH SR HPR (charcoal) 21 48 8 99 ATR 20 BR SR HPR (bronze) 23 48 8 99 ATR 35 CH SR HPR (charcoal) 38 44 8 99 ATR 35 BR SR HPR (bronze) 38 44 8 99 ATR 50 CH SR HPR (charcoal) 55 34 8 99 İnternette konuyla ilgili yazılanlara da çok inanmamak lazım, maalesef yazılanların içinde yalan oranı oldukça yüksek. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2015 Polisin uyuzuna denk gelirseniz aynen adamın yazmak için bahanesi varsa ne kadar zorlarsanız zorlayın kaçarı olmaz. Allah'a şükür benim öyle bir durumum hiç olmadı. Kuzenin arabada misal gündüz farlarına takmışlardı öyle kafayı söktürceksiniz bunları diye. Halbu ki ne alaka herkeste var artık. Neyse... @ hocam senin düşündüğün durum gayet normal. Zaten arabada sizi ailenizle gördüklerinde ve ya gerçek olarak görüşmemiş olsak bile tipsel olarak birşey diyeceklerini sanmam. Bunu şundan dolayı diyorum genelde serseri tipler yapıyor misal adamlar ister istemez uyuz alıyorlar. Ki sorsalarda söylediğin gibi bir gerekçeyle açıklama yapabilirsin bence de, bana da sorsalar içerisi gözüküyor memur bey güneşi filtrelemek için kullanıyorum diye nezih bir cevap veririm. Ön cam içinde en üst kısma 10cm civarı kadar yaptırabilirsin, benimkinde öyle önden sürüş yaparken güneşin vurmasını biraz olsun kesiyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş