Otomobil Hakkında Her şey
6 6

Bu konuda 4.015 mesaj var

Geçişler

Dizel ---> Benzinli

B segment --> C Segment

 

Ben daha önce ne eziyet çekiyormuşum arkadaş. Benim için bu kadar bir araba yeterli D segmente falan binsem arabadan çıkmam herhalde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Geçişler

Dizel ---> Benzinli

B segment --> C Segment

 

Ben daha önce ne eziyet çekiyormuşum arkadaş. Benim için bu kadar bir araba yeterli D segmente falan binsem arabadan çıkmam herhalde.

 

Hayırlı olsun :) 

 

Modeller neydi? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün arabanın performanslı kullanımda da ne yakacağını gördüm biraz wurthten sonra. Araç tamirden çıktıktan sonra yine tuhaf bir şeyler vardı. 1 2 sefer gazdan kesildi durumu oldu. Oldu mu olmadımı diye 5.3lt yakmanın ustune yakıt aldığımdan beri habire basarak kullanıyorum. Nette biraz araştırınca da maf sensoru arızasına kadar gitmiştim. 2 gündür gececiyim dun sabah dedim sanayiye gidip bu fikirler doğrultusunda ustama danışıyım. Tam çıktım giderken 3. Viteste motor stop eder gibi tukk diye bi ses gelip araç kapaklanır gibi oldu, baktım sarı ikaz yandı. Baktım araç gidiyor hiç duraksamadan vardım sanayiye. Bilgisayara bağladı 3 4 tane yüksek basınç uyarısı veriyor. Hataları sıfırlayıp mapları sildim veyin sıfırlandı gibisinden bişiler soledi. Dedim sen elin değmişken şu sensorude bi temizleyiver güzelce. Sonra baktım araba kıstasla normal gitmesi gerektiği gibi gitmeye başladı. Dun akşam yine işe gidiyorum bastım biraz baktım birşey yok, 130la sol şeritte başkasının peşinde takılı kalınca daha basamadım, zaten işyerimin mesafede kosa donmem gerekecekti sağdan. Neyse sabah yine dellentim tuttu emin olmam lazım diye donuşte direk eve gitmek yerine otobandan vurdum arabayı Allah ne verirse artık diye 40km toplamda mesafe enduşuk 130km ortalama 160km max 185km civarı basarak gittim.

 

Neyse içim rahat etti bir sure gözlemlerim yine aracı zatende bir sıkıntıda kalmadı gibi. Belki o hava filtresinin kutu dağıldığında hatalar vardı da ecu motoru korumak için engelliyordu ya da o parçalanmada maf sensoru iyice kirlenmiş olabilir.

 

85km yola göre 6.7lt tüketim çıktı. Bence değer gayet iyi ozellikle yarısını deliler gibi otobanda basarak kalan yarısını da şehir içinde sürekli 2500 3500 devirlerde basa basa gezindim.

 

İlk zamanlar aldığımda bike bu kadar basmadan 7.1lt çıkmıştı. Bu gün dönerken yine fulledim. Şimdi yazlığa git gel yapıp yine istasyona giricem, bu sefer arabada da sıkıntı kalmadığından biraz emin olarak 90-100km hızla sabit gidip sarfiyata bakıcam. Bi önce ki wurthsuz benzer kullanımım 5lt idi, fark olacak mı bakalım göreceğiz. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam kullandigin arac nedir bilemiyorum da ne olursa olsun atesle oynuyorsun... Hem arac stop eder gibi ariza verdi diyorsun hem 185leri deniyorsun, aman diyim...

 

Bu arada BMW 1 serisinin makyajli halini gordum arkadan; arka kisim cok hos olmus... Icine baktim webden pek supersonik gelmedi ama aracin arkasi cok net olmus...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Normalde öyle kullanmıyorum aracı ama arabanın normal kapasitesi o. Daha yeni bakıma girdi çıktı araba öyle bir sıkıntı vermesi saçmaydı. Şimdi görünen eski halinde, motor stop eder gibi olan durum zaten dediğim gibi aracın ecusunun kendini motoru korumaya alma durumu tamirde bilgisayara bağlamadıkları için herhangi bi hata olup olmadığına bakılmamış. Birde dediğim gibi aynı benzer problemin maf sensöründen yaptığını gördüm internette. Onunda temizlenmesi düzelttiğini gösteriyodu o 2' sinden birisi normale döndürdü aracı. O testide normalde 120' de falan araba tıkanıyodu gitmiyodu onun için yaptım bir nevi, şimdilik gözlemlediğim birşey yok gibi şükür.

 

Araba Kia Rio HB 1.5 crdi 110bg dizel bu arada.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hayırlı olsun :)

 

Modeller neydi? 

Teşekkürler dizel Fiestadan benzinli 1.2DSG Octavia'ya geçtim. Sanırım sende de vardı hocam dizeli, şimdilik aşığım yeni arabama fakat forumlarda sürekli arabanın orasından burasından gelen tıkırtılarla ilgili yazılar okumakta 5000-10000 km ötesini düşündürmüyor değil :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,

 

Bende 2007 model Fiesta Ghia vardı, 1.6 TDI. O zaman satılmıyordu pek, Ford'da çalıştığım için çok güzel indirimle almıştım. Çok sevdiğim ve çok güzel bir araçtı.

 

Ama ne olursa olsun, C sınıfı, B'den iyidir. En kötüsü bile. 

 

Octavia ise, boyutu itibari ile biraz D sınıfı gibi duruyor, hayvani bagaj hacmi D sınıfı stationları aratmıyor :) O konuda çok mutlu olacaksınız. 

 

Siz donanımlı mı almıştınız? Benim bu araçla ilgili 2 sıkıntım var: 1. Rüzgar sesi, 2. Zayıf donanım. Tabi ben en baz donanımı aldığımdan. 

 

Onun haricinde, bence, çok iyi seçim yapmışsınız. Dikkat edince az yakar. Benim araçla neredeyse birebir aynı performansı var, o yüzden performans konusunda hiç üzmeyecektir. Dilovası yokuşunu 100'den 170'e hızlanarak çıkıyorsa, sorun yoktur :) Bendekine göre artısı, sıfır motor gürültüsü olur. 

 

Tıkırtı konusunda, benim araç 55bin'e geldi, bir sıkıntı görmedim. Ama geçen gün biraz konsoldan tıkırtı geldi. Yalnız ben çok hor kullanıyorum, kasislerde falan anca işte biraz gaz keserim. Ama o tıkırtı, son 5-6 bin km'dir 150'den sonra titriyor, sanırım ondan oldu. Sorun lastikte, bir balansa görüremedim tembellik ve yoğunluktan diyelim. 

 

Ama Skoda kullanıcıları araçlarından genelde fazlasıyla memnundur ve sonrasında Superb'e kayar gözleri. Bu kasada, Superb yerine Octavia aldı çoğu, çünkü Superb motoru kasasına göre zayıf kalıyordu. Yeni Superb'de kasa %10 hafiflemiş, motor %12 güçlenmiş, yani artık Superb de potaya girdi :) Benim gözüm onda, umarım alabilirim  :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle umarım en kısa zamanda superb'yi alabilecek duruma gelirsin hocam, octavia böyle güzelse ben superb'yi şimdilik pek hayal edemiyorum :) Hoş fiyatlara baktım otomatik dizel ile aralarında 8bin lira kalmış sadece.

 

Ben elegance aldığım için daha önce hiç görmediğim bir donanım yelpazesi ile karşılaştım. Daha kitapçığını okumaya firsat bulamadığımdan bazı şeylerle karşılaştıkça bol bol şaşırıyorum. Mesela koltuğun altında can yeleği gibi bişi var onun ne olduğunu henüz keşfedemedim, çeksem gelecek gibi ama elimde kalacak diye korkmuyorum da değil :) Dediğim gibi daha önce bu seviyede bir araç kullanmadığımdan donanım benim için çok tatmin edici oldu. 

 

Rüzgar sesini gördüğüm kadarıyla bütün kullanıcılar kabullenmiş :) Aracımda rüzgar sesi yok diyen çıkarsa yalan söylüyor diye anlıyorum ben :) Hoş henüz bir kere 140'a çıktım ve çok uzun süre gitmedim ama sanırım hafif müzik sesi ile çok sorun olmayacaktır. Yarın Abant'a gidip geleceğim bu tür testler için son derece güzel bir güzergah olacak ama benim Fiestadan içeriye dolan seslerden sonra o rüzgar sesinin rahatsızlık yaratabileceğini hiç zannetmiyorum :D

 

Otomatik dizelle keşke 12bin lira fark olmasaydı da onu alabilseydim diye aklımdan geçmiyor değil ama bu şekiliyle de biraz daha dikkatli ve yavaş kullanmaya ittiği için aslında memnunum. Sanırım 7-7.5lt arası bir ortalama tutturacağım, hoş konuşmak için çok erken ama gidişat onu gösteriyor. Performans olarakta, arkamda bir polis focusu lambalarını yaktı baktım sağa çekilip yol veremeyeceğim biraz hızlanıp ileride çekilirim dedim. 90'dan 140 sağlam bir şekilde fırlayınca ve araba daha hiç zorlanmaya başlamayınca notunu verdim gitti. Dediğiniz gibi bir bayır yukarı testte yapmak lazım :)

 

Bagaj konusu ise efsane olmuş arabayı görmek isteyen herkese önce bagajı gösteriyorum :) 270-300 litrelik bagaj hacminden sonra 568 litreyi görünce içinde yatasım geldi, o kadar sevindim :D 

 

Tıkırtılar konusunda ise içimi rahatlattın hocam, umarım bende senin kadar uzunca bir süre sessiz sedasız kullanırım :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ya valla, düz yolda 140-180 arasında bile güzel hızlanıyor. Baktığım testlerde dizelle benzinli 1.2 neredeyse aynıydı, o yüzden rahatlıkla söylüyorum, performans üzmez. 

 

Tüketim dikkat edilirse bence 6.5 üstü pek olmaz, tabi güzergaha da bağlı.

 

Ya tıkırtı konusunda ben takıntılıyımdır, hani olsa kesin hissederdim. Yok şu anda. Ön konsoldan geldi 2 gün önce ama bir daha da gelmedi. 

 

Valla çok yol yapmıyorsanız, dizele gerek yok. Parası için de değil, benzinli çok sessiz. Hanıma Polo TSI aldık, DSG. Arabayı ilk gün birkaç kez çalıştırdığımda çalışmadı sandım. Araca alışınca görürsünüz, tüketim çok üzmeyecektir. 

 

O alttaki şey güvenlik yeleği değil mi? 

 

4k.jpg

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2012 citroen dizel otomatik araç 3 yolcu+valizler

ankara - akçay arası gidişte trafiksiz yolda 110km/h cruize ile 660km yi 4.4lt ortalama ile bitirdi, ilk 350km de 4.2 idi.

dönüş yolunda ise +10x5lt zeytinyağı eklendi. (evet bagaj büyük!)

akçay-bursa arası bildiğiniz şehir içi trafiğinden bozma trafiik- ankara arası dönüş yolunda ise yine 660km yi 4.9 ortalama ile döndüm.

aracı aldığımdan beri yaptığım yaklaşık 6000km nin ortalaması ise 5.5lt civarında.

 

eNxrt64.jpg

 

H0t2HeS.jpg

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Würth enjektör temizleyiciyi kuzene de aldırdım. 2009 model 115bin km' de otomatik Golf, 0.5 litre düşmüş tüketim. Aslında araç bakıma girdikten sonra kullanacaktı ama dayanamayıp kullandı bakımdan önce, bakımdan sonra biraz daha düşer ama o düşüş bakımdan dolayı olur. Güzel birşey bu enjektör temizleyici, her bakımdan sonra kullanmak lazım, zaten 2-3 bin kmde parasını çıkartır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bakımdan önce kullanması iyi olmuş, yağa partikül karışmışsa temizlenmiş olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Evet dün würth sonrası adam akıllı ölçümümüde yapmış oldum sonunda. Sonuç 4.4lt , benim arabaya göre gayet güzel rakam. Toplam 130km yol yaptım 110kmsi izmir atakent-yenifoça yol üstünde bi kaç kez trafik ışıklarına takılma var bayram sıkışıklığından ötürü yolculuk klima açık ve 3 kişi birazda yük vardı ortalama 90-100km hızla gittim; 20 km da şehir içi sürüş işe git gelde olan km bunda da haliyle trafik içinde gidiş var.

 

Würth atmadan evvel benzer sürüşümde 5lt çıkmıştı, fark oluşuyormuş demek ki gerçekten. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Farkı herkesin gözlemlemiş olmasına sevindim, çünkü ürünü çok övdüm, vebal altına girdim... Neyse ki herkes memnun.

 

Maverock aracınız hayırlı olsun. Bence güzel ve mantıklı bir seçim, alınabilecek araçlardan biri.

 

Bu arada tıkırtı konusunda bence rahat olun, günümüzde tıkırtı olmayan bir araç bulmak için çok yüksek meblağlar ödemek gerek. Benim aracımın 1-2 yerinden tıkırtı geliyordu, biraz araştırdığımda iç mekan malzeme ve işçilik kalitesi olarak en çok beğenilen VW'in Passat'ı da dahil olmak üzere, hemen her marka-model forumunda kullanıcıların tıkırtılardan şikayetçi olduklarını gördüm. Hatta Jetta kullanıcılarının bazıları çıldırmak üzereydi.

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ya bu engelli raporu ile ilgili sorum olacak; oranın illa %90 ve uzeri mi olmasi lazim yoksa diyelim %70'lik rapor varsa belli oranda indirim oluyor mu?.. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim arac da foumlardan gördüğum kadarıyla 10 litre altında yaktıran yok.

Şimdi çok pahalıya mal olacağı için önce wurthsuz ve eski yağ ile gezip test edemedim. 80litre depom

Doğrudan wurth ve esp5w30 kullandım aracı aldığım gibi. 10 litre üzerine çıkmafı araç. Tabii ki benim ki çok kontrolsüz bir deney. Belki benim sürüş tarzım böyle, belki başkaları ölçmeyi bilmiyor. Çünkü makinede anlık yada ortalama tüketim nanesi yok. Gideceği km yi veriyor. Depodan ölçmek zorundasın.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yol bilgisayarlarına pek güvenmem, zaten anlık değerlere göre ya da ortalamaya göre kafadan birşey söylüyorlar. En güzeli takibini kendin yapacaksın, onların istatistiklerini tutmak bile ayrı bir keyif zaten. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kaliteli fırçasız yıkama şampuanları güvenilir mi? Almayı düşündüğüm ürün şu : http://www.sanalpazar.com/Atas-Proteo-Extra-Cilali-Fircasiz-Yikama-Sampuani-1-Kg__isp6835814

 

Aracımı sık yıkatmam ancak camların kirli olmasına tahammülüm yok, "bu konuda hassasum"... Şu anda Camsil şişesinde sulandırılmış elle yıkama şampuanı var, bunu sıkıp çek çek ile çekiyorum ve sonra basınçlı ilaçlama pompası (http://www.bocekilaclamamarket.com/aquatic-2-lt-ilaclama-pompasi) ile duruluyorum. İnternette bu şişeleri biraz modifiye ederek köpük yapan şişe haline getirenlerin videolarını gördüm ve çok beğendim (

). Ben de elimdeki şişelerden birisini biraz modifiye ettim ve gerçekten işe yaradı. Bu şekilde araç yıkamayı düşünmüyorum, sadece camlar ve kapı tutacaklarını yıkamayı düşünüyorum fakat fırçasız yıkama şampuanlarına güvenemiyorum. Bu konuda bilgisi olanlar yorumlarsa sevinirim, bu şampuanların sakıncası var mı?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şampuanı bilmem de, arabayı kendiniz yıkıyorsanız ucuzundan bir basınçlı yıkama makinesi almanızı öneririm. Kovadan su çekenleri var, yani hortumla musluğa bağlama gibi dert de yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kovadan su çekenleri var, yani hortumla musluğa bağlama gibi dert de yok.

Ben almıştım böyle kovadan su çeken Karcher'ın bir makinasını, tam bir yalan :lol: hiçbirşey çektiği yok... bağladım musluğa kullanıyorum yine.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yok hocam aracı yıkamakla falan uğraşamam, uygun yerim de yok zaten.

 

Sadece camların kirini kolay bir şekilde akıtmak istiyorum. Bir de kapı kollarını falan yıkıyorum, yani lokal yıkama yapıyorum. Komple yıkama yaptıracağım zaman şampuanımı ve süngerimi götürüp oto yıkamacılarda yıkatıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
6 6

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok