Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Bu arada Würth'ün katkısını sürekli kullanmayı düşünüyorum ama öncesinde bir sorum olacak, bu sektörde Amerikanlar da çok başarılı. Acaba bu katkıyı Alman malı Würth mü seçmeli, yoksa Amerikan malı STP mi? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Ben Würth seçerdim, motor konusunda Almanya hep daha öndedir. Amerikan ürünleri biraz pazarlama başarısı gibi. Bir de, Würth'ün buradaki distribütörü daha ciddi, hani bir sıkıntı çıkarsa malın arkasında durma ihtimalleri daha yüksek. Mannol yağı koyduktan sonra tüketim biraz düştü. Arabanın izolasyonu zaten iyi olduğu için motor sesinde bir değişim pek hissetmedim. Çekişte de hafiften artış var. Bence başarılı. Yani standart yağ yerine bunu kullanmak daha avantajlı geldi bana. Bizim yağcıya göre esas farkı bakım periyodunun sonlarına doğru görecekmişim. Normal yağın eskidiğinde yaşattığı performans düşüşünü bu yağ yaşatmayacakmış. 45000KM filan gider dedi. Tabi biz o kadar kullanmıyoruz ama normal yağların 20000-25000KM ömürlü olduğunu düşünürsek bu hiç eskimeden değişmiş olacak gibi birşey. Standart yağlar (yarı sentetikler ve tam sentetiklerin ucuz olanları) zaten Türkiye'de üretiliyor ve dolduruluyor. Hepsi aynı yerden geliyor. Yani 10w40 standart yağ aldığınızda yağın Shell, BP, Castrol, Mobil, Elf, Total veya Petrol ofisi olması pek birşeyi değiştirmiyor. Yağda ithalat vergisi yüksek olduğundan hepsi burada aynı yerde ürettiriyorlar. Bizim sattığımız Mannol herşeyi yurtdışından getirtiyor mesela ama onda da fiyat tutmuyor, pahalı oluyor. Ben bir yağcıya fiyat verdim, adam "ben senin bana sattığın fiyata müşteriye Castrol satıyorum" dedi. Piyasada tutulmuyor haliyle. Hepsi aynı yerden geldiği için yabancı sitelerdeki testlere bakmak da anlamsız oluyor, çünkü X ürünün burada satılanıyla İngiltere'de satılanı yanı olmuyor. Esas fark Hamso'nun bahsettiği Mobil 1 ESP veya benim denediğim özel seri Mannol gibi yağlarda ortaya çıkıyor. Bunlar özellikli yağlar olduğundan mecburen ithal geliyor. Fiyatları da yüksek oluyor. Şimdi ben yukarıya bir fiyat yazdım ama o fiyat yağın bana geliş fiyatı, ben bayiyim. Ben onun üzerine birşeyler koyup servise satacağım, servis de yine birşeyler koyup müşteriye satacak. O yağın 4 litresinin piyasadaki satış fiyatı 150 lira civarıymış. Muadili Castrol ve Mobil yağlarda bu rakam 180 lira filan oluyormuş. Standart yağla fiyat mukayesesi yapınca fiyatı uçuk kalıyor yani. Ha, değer mi? Bence değer, ama işte kişiye göre değişir. 10 lira daha az vermek için arabasına Elitcar marka yağ koyan da var. O adama bunu anlatmak imkansız. @Altan Yoklar O yağ sizin arabaya olur, sıkıntı yok. Atmosferik motorlar zaten yağ konusunda esnektir, yani sorun çıkma ihtimali yok gibi birşey. Alın kullanın, memnun kalırsınız. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 lawnmower bu yağı nereden temin edebiliriz? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Benden. Ya nerelerde satılıyor bilmiyorum, biraz araştırmak lazım. Dediğim gibi standart modellerde fiyatı biraz yüksek kaldığından servisler ve yağcılar pek girmiyorlar bu ve bunun benzeri markalara. Ancak çok talep olursa alıp rafa koyuyorlar. Örneğin Selenia diye bir yağ var, Fiat MultiJet motorların orjinal yağı diye geçiyor. Başka bir numarası da yok. Tam 1.3L MultiJet motora göre 3.2L hacminde satılıyor. Üzerinde özellik filan da yazmıyor. Millet istiyor diye herkes o yağdan koyuyor dükkanına. Lakin böyle istisnalar haricinde birkaç marka piyasayı ele geçirmiş durumda. Özellikle Petrol Ofisi, BP, Shell gibi markalar gidip sanayideki servislerle sponsorluk anlaşması yapıyorlar. Adama lift hediye ediyorlar, tabelasını yeniliyorlar filan. Bir de kota koyup o kotayı aşması durumunda sene sonunda ekstra indirim yapıyorlar. Haliyle o adam dükkanına başka yağ sokmuyor. Çok yaşadık, adama "al abi şunu da koy bir köşeye, belki isteyen olur, satınca ödersin, satamazsan zaten biz iade alırız" diyoruz, adam "BP benim lifti yeniledi, şimdi başka marka yağ satarsam ayıp olur" diyor, hiç bulaşmıyor. O yüzden biraz aramak lazım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Beklediğim cevap "benden" di zaten Yağ değişimi geldiğinde kargo ile almamız mümkün mü gerçekten? Mümkünse kargo fiyatı coşacaktır muhtemelen, anlaşmanız falan var mı? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Würth Türkiye'ye de mesaj gönderdim. Ürünü sürekli kullanmamın bir sakıncası var mı diye sordum, bakalım ne cevap verecekler. Burada paylaşırım. Hamso beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Arkadas bu konuyu okudukca masrafa giriyoruz yalniz... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Würth'den aradılar. 70 litreye 300cc kuralına uygun kullanıldığı sürece sorun olmayacağı söylendi. Jardel, bu masraf bana 100 km'de 0.3 tüketim düşüşü olarak döndü. 100 liraya 25 litre mazot alıyorum ve bu beni yaklaşık 500 km götürüyor ki toplamda her 100 liralık depoda 1.5 litreye yakın tasarrufum var. Biz buna tam yarısı, 0.75 litre desek 3 lira ediyor. 50 cc katkının maliyet bana 4 lira... Hatta kargo parası olmasa 21-22 liraya satan yerler var, bu durumda katkının maliyeti 3.5 liraya düşüyor. Yani en kötü ihtimalle bile depoda 1-2 lira fazla ödeyerek daha titreşimsiz, daha sessiz, daha keyifli bir aracımız oluyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 22, 2015 Yok isin sakasindayim , ben de yarin siparis gecicem... Bu 70lt.ye 300cc kurali nedir, benim depo 55lt. mesela, 235cc mi koymam lazim?.. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2015 Yerinde olsam yarım şişe koyardım. 1 şişe koyunca da sorun olacağını sanmıyorum ama 300 cc'lik ürün 70 litre depo için. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2015 diğer markalar bu tarz araçları 50-60 a satsa şehir için çok güzel bir seçenek olur bence. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2015 Yerinde olsam yarım şişe koyardım. 1 şişe koyunca da sorun olacağını sanmıyorum ama 300 cc'lik ürün 70 litre depo için. Gectim siparisi, en kotu noolabilir ki motoru elimize aliriz ... Saka bi yana; gecen hafta lastikleri degistirdim; 4 senelik Conti EcoContact3'ten Michelin Crossclimate'e gectim... Arac kendine geldi resmen, umarim bu katki da bir o kadar fark yaratir... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2015 Bu arada DH'de n11 için 10/5 lira indirim kuponları bulunabiliyor, bu sayede kargo gerçekten bedavaya gelmiş olur ve şişe maliyeti 20 liraya düşer. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2015 @Vega Eğer bakım dönemi geldiğinde adamlarla hala birbirimize girmemiş olursak ben size temin ederim. Kargoyu da çözeriz bir şekilde. Benim anlaşmam yok ama o zaman bir çaresine bakarız. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2015 Yağ konusunda bende aday olabilirim, performans söz konusuysa azcık maliyetli olsun kaçınmam. Şu würth katkı malzemesi içinde hem takipteyim hemde fırsat bulamadım almaya alıcam en kısa zamanda bende denicem. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2015 Würthün dizel yakıt katkısı için sesi inanılmaz etkiliyor vs diyorlar. O nedenle aklımda katkı malzemesi öncesi ve sonrası ayrıca X km sonra, Y km sonra vs olmak üzere motorun ses kayıtlarını alıp paylaşmak var ama aklıma İstanbul'da sessiz sakin yer gelmiyor. Her taraf keşmekeş. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 24, 2015 Bariz etkiliyor. Daha önce de yazmıştım, işe giderken sabah bir arkadaşı alıyorum. Pek otomobil merakı yoktur, fazla anlamaz da. Aktif sürücü bile değil... Ancak o arkadaş bile araçtaki sessizleşmeyi fark etti, tabiri caizse araç benzinli gibi oluyor. Haftasonu aldığım mazota katkı koymamıştım, bu sabah alırken yine bir miktar ekledim (24-25 litre mazota tahminen 50-70cc civarı) ve anında farkı hissettim. Ürünü çok övdüğüm için özellikle belirtme gereği duydum, hissetiklerim kesinlikle "placebo" etkisi değil arkadaşlar. Ben öyle her mazot aldığı istasyonun farkını anladığını iddia eden, "en iyi mazot Shell'de" gibi çıkarımlar yapan birisi değilim. Katkıyı aldıktan sonra ilk sürüşümde de "bakalım araç ne kadar değişmiş" gibi bir tavrım yoktu, hiç bir beklenti içinde olmadığım halde fark çok bariz olduğu için daha ilk bir kaç yüz metrede araçtaki değişimi algıladım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 24, 2015 Yok isin sakasindayim , ben de yarin siparis gecicem... Bu 70lt.ye 300cc kurali nedir, benim depo 55lt. mesela, 235cc mi koymam lazim?.. Öyle kullanımı uygun görülen bir oran vardır tahminen. Azı yarar sağlamayabilir, çoğuda zamanla motorda istenmeyen sıkıntılara yol açabilir. Senin depo 55lt se full boşalmadığı taktirde o kadarda kullanman gerekmez haliyle. 35lt alırsan mazotunu şişenin yarısını atarsın devam edersin. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 24, 2015 Bir tane daha enjektör temizleyici var. Tombulca bir śişe, onun kullanımında yakıt filtresi değişimi önerilmiş. Sanırım depoya da müdahale ediyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 25, 2015 Würthün dizel yakıt katkısı için sesi inanılmaz etkiliyor vs diyorlar. O nedenle aklımda katkı malzemesi öncesi ve sonrası ayrıca X km sonra, Y km sonra vs olmak üzere motorun ses kayıtlarını alıp paylaşmak var ama aklıma İstanbul'da sessiz sakin yer gelmiyor. Her taraf keşmekeş. Bu ölçümü araç durur halde iken yapmak gerek. Çünkü yol ve rüzgar sesi motor sesinden daha yüksek olabilir, bu durumda motor sesi azalsa bile ses seviyesi aynı çıkabilir. Ayrıca araç dizelse mutlaka motor sıcakken ölçüm yapılmalı. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 25, 2015 Peki katkiyi koyduktan ne kadar sure sonra tam etkisini gosteriyormus, hemen mi?.. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 25, 2015 Ben benzinlikten çıkarken etkisini hissediyorum, araç anında sessizleşiyor, titreşim azalıyor. Yani cevap; "evet, hemen"... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 25, 2015 Yarim siseden az bucuk fazla biraktim depoya, depo fulle yakin... Yalniz sisenin uzerinde "solunum yollarina temas etmesi halinde oldurucudur" yaziyor, tirstim... Koymadan evvel kaputu acip motor sesini kaydettim, biraz kullandiktan sonra tekrar kaydedecegim bakalim belirgin bir fark olacak mi... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 26, 2015 @Vega Eğer bakım dönemi geldiğinde adamlarla hala birbirimize girmemiş olursak ben size temin ederim. Kargoyu da çözeriz bir şekilde. Benim anlaşmam yok ama o zaman bir çaresine bakarız. Teşekkürler lawnmower. Şöyle bir yağ gördüm; acaba muadil midir : http://www.n11.com/liqui-moly-leichtlauf-high-tech-5w40-ileri-teknoloji-sentetik-motor-yagi-P11294762 Bir de şöyle bir ürün var, bunlar nasıl acaba : http://www.n11.com/liqui-moly-viskozite-dengeleyici-P20527118 Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 26, 2015 Haftaya Çarşamba günü 50.000 km'de bakıma vereceğim arabayı. Garantisi bitti aslında ama tanıdık ve güvenecek bir özel servis olmadığı için bakımı yine Nissan Yetkili Servisine yaptıracağım. Bugüne kadar hiç dışardan yağ, parça falan almadım. Servisteki standart yağı koydurmayın, 1.6 benzinli araç için şu yağı alıp götürün onu koysunlar diyeceğiniz bir öneri var mı? Bir de fren balatalarımı değiştirmek istiyorum ama bunları uygun fiyatlı ve düzgün bir ürün dışardan mı almalıyım yoksa servis standart kullandığı parçayı taksın geçsin mi dersiniz? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş