PS5 | Xbox Series X / S | Next-Gen Konsollar Uzerine
1 1

Bu konuda 778 mesaj var

On 3/26/2020 at 11:22 PM, Atrin said:

 Demoda gösterdikleri efektin neredeyse aynısını ben şu an bazı oyunlarda PS4 Pro ile alıyorum ?

Bu göreceli bir kavram. 90'ların sonunda 2000'lerin başında çıkan oyunlarda da 3D sound vardı ve daha o zamanlar düşmanın nerede olduğunu sesten anlayabiliyorduk.

O teknikler daha basit illüzyonlar ve garip hilelerdi aslında. Mekanların önceden belirlenmiş preset'leri vardı, misal bir kapalı mekana girdiğinizde ses yongasının "hall" preset'i seçiliyordu sesler yankılı geliyordu, dışarı çıkınca "outdoor" preset'i seçiliyordu veya ses çıkartan objenin oyuncuya olan konumu çok basit matematik hesaplarıyla oyuncunun kulaklıklarına iletiliyordu falan.
Yani gerçek değildi ama tatmin ediyordu fakat kandırmacanın da belli sınırları var.

Bu demoda bahsi geçen olay biraz daha ray tracing gibi. Ray tracing nasıl gerçek ışık fiziğini simule ediyor, burada da aynısını ses için yapmışlar. Eski grafik teknikleri ile de ray tracing'i aratmayacak sonuçlar alınabiliyor ama onlar da illüzyon. Misal SSR ekran görüntüsünü kopyalayıp su gibi parlak yüzeyin üstüne kaplama olarak koyuyor ve sanki yansımaymış gibi görünüyor ama değil. Bu tekniğin bariz sıkıntıları var. Misal SSR ufka paralel su, zemin gibi yerlerde bir noktaya kadar çok başarılı olsa da mevzu camdaki yansıma olunca bu teknik patlıyor. Fakat ray tracing öyle değil.

Demoda gösterilen şey de sesin ray tracing'i.

Bu yeni bir akımın bir parçası. Misal PBR (Physically-Based Rendering materials) de bu akımın yeni bir üyesi. Eskiden 3D dünyasındaki materyallerin o sahnedeki ışık durumuna göre tek tek ayarlanması lazımdı, bunun için çok karışık shader'lar kodlanması gerekiyordu ve hiçbir zaman tam sonuç alınamıyordu. Sonra PBR çıktı, kullanacağınız materyeli gerçek materyal özelliklerine göre bir kere ayarlıyorsunuz, daha sonra siz hiç bir şey yapmadan o materyal her türlü ışık kondüsyonunda olması gerektiği gibi görünüyor.

Yani bu gerçek zamanlı simulasyon teknikleri sadece gerçekçilik çıtasını yukarılara taşımakla kalmıyor işin üretim kısmını da hızlandırıyor.

İlk başlarda "ya ne var ki bunda, half life'da da vardı bu efektler" denilebilir fakat işin özü çok farklı. Nihayetinde yeni tekniklerle oyunlarda sesler daha iyi olacak ama ilk günden öyle bildiklerinizi tamamen unutturacak bir şeyler beklemeyin. Sorun bu yeni tekniklerin kötü olması değil, eski hileli tekniklerin yıllar boyunca fazla fazla olgunlaşmış olması.

Eski kandırmacalı tekniklerle gerçekliğe yaklaşabilirdiniz ama asla o noktaya erişemezdiniz. Simulasyonlar bize bu kapıyı açıyor.

Whooosh tarafından düzenlendi
Atrin beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sony bu ise (ses) ayrilmis ozel ek bir donanimdan soz ediyor. MS videolarinin tamamini izlemedim ama henuz oyle bir bilgi gormedim. Yuksek ihtimalle bunu GPU ve CPU uzerinden calistiracaklar. Neticede muhtemelen benzer kalitede, benzer performansta olacaklar. PS5’in SSD hizi haric.

PC’de SSD hizi yetmezse bile cihaza 32-64GB ram cakip yine gereken veriyi ram’de tutarak hayvanlikla sorun cozulur. Neticede multiplatform oyunlar konsollarin sinirlarina gore yapiliyordu, simdi bazi oyunlar icin o esik yukselecek. Ama cogu oyunu yine mevcut nesilde de calisacak sekilde yapacaklari icin o gecis yavas olacaktir.

10 tane acayip grafikli oyun goruruz, bunlarin 5’i uc platformda da benzer kalitede olur, 3’u PS5 exclusive olur ve istisnai detay seviyesine sahip olur, 2’si XBX exclusive olur ve iyi yatirim yapildigi icin isiklandirmasiyla ve optimize edilmis mikrodetaylarla vs yine etkileyici gozukur.

Sony sogutmayi nasil yapmis gormek lazim. Gurultuluyse oradan elestiri yerler. Yoksa iki taraf da guzel is cikarmis demektir. PS5 VR destegi de olacagi icin ilgi cekici, SSD hiz avantaji da onemli bir arti. PS hayrani olup exclusive’lerine merakli kitle icin heyecan verici olmus. Yeter ki son dakika overclock’u olmasin, duduklu tencere gibi otmesin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sanmiyorum, oyunlar rekor satis yapiyor. Uretim yetersiz olur da stoklar tukenirse Valve’in VR setindeki gibi “bugun siparis verene 8 hafta sonra ulastirmayi planliyoruz” diye sira satarlar. Millet alirsa satilir. Kimi ayin sonunu zor getiriyor, kimi hic bir sey yokmus gibi devam ediyor. “Eve kapaliyim, evden calisiyorum, disari da cikamiyorum, bu benim hakkim” diye ilk gun siparis veren cok olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sony para mı veriyor artık bilmiyorum ama developerlar genelde bir tık bile olsa PS5'ı daha çok övüyorlar.

Quote

This is an interview with rendering engineer at Crytech, Ali Salehi, talking about PS5 and XSX's specs. Very interesting info. It's in Persian. I'm Persian and I'll translate some important parts for you step by step. Stay tuned!

@JayDubcity16

https://twitter.com/man4dead/status/1246919428220030977?s=20

Quote

"The developers are saying PS5 is the easiest console they have ever coded on to reach its peak performance. Software wise, coding for PS5 is extremely simple and has so many abilties that make the devs so free. In total I can say PS5 is a better console." Wait for the rest.

Quote

The thing we saw in PCs, was DX12 and Vulkan. Without change in hardware, with change in the architecture of the software you can use the hardware better. This is applicable to the consoles too. Sony runs PS5 on its own OS but Microsoft uses a custom version of Windows.

For Xbox Series X. The two are so different. Since Sony has made a software particularly for PS5 It'll obviously give more capabilities to devs than Microsoft which basically brings PC DX to its console.

Quote

Therefore, despite the huge difference in CU count, They don't have that much of Tflops difference. An Interesting thing that one of IGN's journalists said. He said XSX is like a V8 motor and PS5 is like a V6 one turbo boosted to the max for best efficiency.

Quote

I think it'll happen in next gen as well. But in higher resolutions probably PS5 will face problems and XSX will show more pixel counts.

Quote

A good example about Xbox Series X hardware is its RAM. Microsoft has made the RAM two parts. The same mistake they made with Xbox One. One part of RAM has high bandwidth and the other is low. And definitely coding for this could be a little challenging.

Quote

Q: As a programmer and developer, which console do you find better working with and coding into yourself? PS5 or XSX? A: Without a moment of hesitation and definitely PS5. As a programmer I say PS5 is much better and I don't think you can find a programmer that could name one advantage that XSX has over PS5. They have to use DX and Windows for Xbox, which are years old, But Sony makes the APIs and software from ground up the way they want for each new console they make. Beneficial to both us and them.

 

Güzel bilgiler vermiş adam. Twitterda çeviriyi yapan adam hala yapıyor. Benim anladığım iki konsolda güzel ama PS5'i kodlamak daha kolay diyor. CU ve TFLOPs sayısı ile ilgili de Sony gibi düşünüyor bu mühendisimiz. Daha az CU ama hızlı CU kodlama açısından tercih edilen bir şey anladığım kadarıyla. Fakat PS5 yaşam ömrünün sonlarına doğru çözünürlük açısından problem olabilir diyor. PS5 Pro ile çözerler onuda artık. 

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Biraz boş konuşmuş.

Demiş ki arkadaş, Microsoft Xbox'da bir windows versiyonu kullanıyor ama normal windows'dan çok farklı. Sony ise kendi OS'unu kullanıyor.

Buradan "PS5'in kodlaması daha kolay" anlamını nasıl çıkarıyorsunuz?

Xbox'ın raminin bir kısmı yavaş demiş.
Yavaş dediği kısım "336GB/s" ve sadece 6gb'lık bellek bu şekilde, diğer 10gb'lık ramin hızı 560GB/s. Hatırlatalım, PS5'in rami 448GB/s. Yani Xbox'ın 6GB'lık kısmı PS5'den 100GB/s yavaş diye laf ediyorlar ama 10gb'lık kısmı 110GB/s daha hızlı diye görmezden geliniyor.

Microsoft o 6gb'lık bölümün bir kısmını kendi os ihtiyaçları falan için kullanacak zaten. Aynısını ps5'de yapacak, mecbur.

Bu arada "336GB/s" muazzam yüksek bir rakam. Bugün son model anakartınızda dual channel DDR4 4000 overclocklu bellekle alabileceğiniz en yüksek rakam 80-85GB/s, o da kanırtırsanız. GTX1080'in bellek bant genişliği bile 320GB/s.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam sen niye sürekli savunma/karşı çıkma modundasın :D adamın söylediği şeyler basit gayet. Fazla anlam çıkarılcak bir konsolu övücek diğerini yericek şeyler söylemiyor. Xbox rami yavaş demiyor. biri 336 biri 560 olduğundan biraz daha programlaması tek bir 448GB/s'lik rame göre daha zor diyor. aşırı zor xbox boktan demiyor. OS kısmındada aynı şekilde. Sony'nin OS yapısı sadece tek bir amaç için üretildiğinden daha kolaylaştırıcı etkenleri var diyor. ben alttaki cümleden bunu anlıyorum açıkçası. 

Quote

The thing we saw in PCs, was DX12 and Vulkan. Without change in hardware, with change in the architecture of the software you can use the hardware better. This is applicable to the consoles too. Sony runs PS5 on its own OS but Microsoft uses a custom version of Windows.

For Xbox Series X. The two are so different. Since Sony has made a software particularly for PS5 It'll obviously give more capabilities to devs than Microsoft which basically brings PC DX to its console.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Introducing DualSense, the New Wireless Game Controller for PlayStation 5

49747503557_566da5ebc8_3k.jpg49747502797_ba4ef26976_3k.jpg

Quote

 

Based on our discussions with developers, we concluded that the sense of touch within gameplay, much like audio, hasn’t been a big focus for many games. We had a great opportunity with PS5 to innovate by offering game creators the ability to explore how they can heighten that feeling of immersion through our new controller. This is why we adopted haptic feedback, which adds a variety of powerful sensations you’ll feel when you play, such as the slow grittiness of driving a car through mud. We also incorporated adaptive triggers into the L2 and R2 buttons of DualSense so you can truly feel the tension of your actions, like when drawing a bow to shoot an arrow.

This provided us with an exciting challenge to design a new controller that builds off of the current generation, while taking into account the new features we were adding. For example, with adaptive triggers, we had to consider how the components would fit into the hardware, without giving it a bulky feeling. Our design team worked closely with our hardware engineers to place the triggers and actuators. The designers were then able to draw the lines of how the exterior of the controller would look and feel, with a challenge of making the controller feel smaller than it really looks. In the end, we changed the angle of the hand triggers and also made some subtle updates to the grip. We also took thoughtful consideration into ways to maintain a strong battery life for DualSense’s rechargeable battery, and to lessen the weight of the controller as much as possible as new features were added.

For the buttons, you’ll notice there is no longer a “Share” button as we had with DualShock 4. Don’t worry – it’s not going away. In fact, we’ve built upon the success of our industry-first Share button to bring you a new “Create” button feature. With Create, we’re once again pioneering new ways for players to create epic gameplay content to share with the world, or just to enjoy for themselves. We’ll have more details on this feature as we get closer to launch.

DualSense also adds a built-in microphone array, which will enable players to easily chat with friends without a headset – ideal for jumping into a quick conversation. But of course, if you are planning to chat for a longer period, it’s good to have that headset handy.

 

https://blog.us.playstation.com/2020/04/07/introducing-dualsense-the-new-wireless-game-controller-for-playstation-5/ ] ...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ele alıp oynamadan bir şey diyemeyiz. Şekil olarak Xbox Controller ile Dualshock 4'ü birleştirmişler. Güzel olmuş gibi. Full siyah renk olsa daha güzel olurdu gibi ama çok önemli değil renk. Dahili mikrofon falan çok iyi özellik. Benim Razer kulaklığım var fakat bazen kulakları çok ısıtıyor. Arkadaşlarımında ds4 ile gelen kablolu kulaklığı dışında kulaklığı yok. İyi oldu uğraşmadan oyunlarda konuşabilecek olmamız. 

Haptic feedback nasıl acaba? Onu baya merak ediyorum. L2 R2 deki adaptive triggler'lar umarım istediğimizde kapanıyordur. Online FPSde direk dezavantaj olur.

PS5-vs-PS4-DualSense-DualShock-4-Control

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hele şükür ps1 ps2 gamepad formundan kurtardılar.. tamam rahatsız eden bir yanı yoktu ama xbox tipi gamepad in daha iyi olduğu açık.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Renk dışında genel yapıyı beğendim. Simetrik analogları korumuş olmaları bence güzel, Xbox'taki asimetriyi sevemedim bir türlü. Umarım tuşlarda aydınlatma da olur (ki görsele bakınca olacakmış gibi sanki).

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Şu fanmade tasarımları ilk gördüğümde Sony'nin kendisi yaptı sanıp ve aşırı heyecanlanmıştım. Çok çok güzel tasarımlar var. Altın rengini falan normalde hiç sevmem ama bu müthiş olmuş

EVGXyZHUYAEURqf?format=jpg&name=4096x409

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni nesil konsolların gelmesiyle birlikte %20 daha eklenecek.. 2080S ye geçerken "ulan yeni konsol parası ne gerek var" derken FAK parti yine içime su serpti... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 minutes ago, Narcissus said:

Yeni nesil konsolların gelmesiyle birlikte %20 daha eklenecek.. 2080S ye geçerken "ulan yeni konsol parası ne gerek var" derken FAK parti yine içime su serpti... 

Ekim 2020 den sonra vergi %20 ye düşecek diye okudum twitter'da ama çok farketmez. her türlü domalarak alacağız konsolu veya hiç alamayacağız. tüm tadım kaçtı yemin ederim. ne hobimiz varsa hepsine ek bir şey geliyor. dilimde küfür bitti artık.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hmm ewt %50 nin ekime kadar olmasına hiç ihtimal vermemiştim.. Görünüşe göre net %20 miz kesin de... işte belli olmaz bu heriflerin napacağı.. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, wazzap said:

@Narcissus az bekleyeydin züperman. Eylül'e doğru 3000 serisi gelecek diyorlardı. Gerçi sonradan bir gecikme falan olduysa bilemeyeceğim.

3xxx serisinin eylüle falan yetişeceğini sanmıyorum ki bu alma kararımı belirleyen etmenlerin ardındaki hikayeyi anlatim... :

3-4 aydır resmen oyun oynamaya vaktim olmuyodu... Red Dead e başlamıştım ama haftada 3 saat oynaya oynaya ilerlenmiodu, daha ardında bekleyen sayısız oyun da cabası..

Lakin bu meymenetiz hastalık ve akabindeki garantina dönemi başlayınca epey boş vaktim oldu ve red dead de dahil bi kaç oyunu bitirdim ve baktımki bu süreç daha da devam edecek; nitekim uyguna bulmuşken alim geçim dedim , bi daha doya doya ne zaman oynıcaz ki yani.. 

Hedefim Cyberpunk gelene kadar elimdeki oyunları bitirmek zaten.. o nedenle eylüle kadar beklemek saçma olurdu benim için... :bigstar:

Narcissus tarafından düzenlendi
wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok