PS5 | Xbox Series X / S | Next-Gen Konsollar Uzerine
1 1

Bu konuda 778 mesaj var

 

1 saat önce, Atrin said:

Aynen abi :cry:. 360'lık radyatör vardı. Swiftech Apogee GTX cpu bloğu vardı. ilk E6600 sonra Q6600'ı soğutuyordu. Pompamı falan hatırlayamadım ama kaliteli bir şeydi diye hatırlıyorum :D Hayalimde bir sistem vardı ona geçmek istiyordum. normalde bir firma bunu üretip yapıyordu ama istanbulda bir adam sebillerin kompresörünü mü ne çıkartıp yapıyordu. -80 dereceye kadar iniyordu alet. baya pahalıydı. Siyah bir kutuydu üzerinde mavi bir ekranı vardı derece vs bilgisi yazan. hatırlayan olur mu acaba? eski harddisk'i takıp fotoğraf aradım ama bulamadım. Bizim DHW Forumunda ya Ozan Abide yada başka birisinde vardı. Ozan Abi LN2 partileri yapardı ağzımın suyu aka aka fotoğraflara bakardım.

Arada böyle hatırladıkça gaza geliyorumda artık evlendik ve yeni bir işe atılıyoruz zor bütçe ayırırım.

 

edit: ahanda buldum. Vapochill by Asetek.

unnamed.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=_ODV9p_R7zQ

https://www.guru3d.com/articles-pages/asetek-vapochill-ls-review-(sub-zero-cooling),1.html

 

-80 selsiyus mu?

Altan Yoklar tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
20 minutes ago, Altan Yoklar said:

 

-80 selsiyus mu?

bir organımdan atmış olabilirim :D fakat şöyle ifadeler var. NOT: işlemci efsane AMD Athlon FX-57

Quote

This is a 10 minute measurement. Here we can see the temperature of the CPU being 100% stressed at 3447 MHz. So at 3447 100% stressed MHz the VapoChill LS is still capable of keeping the CPU at a chilly 5 Degrees C with an ambient temperature of 26-27 Degrees C. It is exactly at the threshold of the margin we set. It's all good though as the CPU remains 100% stable and the temperature does not get any higher than that. BTW look at how fast the temperature is going sub-zero again once the CPU is idling.

https://www.guru3d.com/articles-pages/asetek-vapochill-ls-review-(sub-zero-cooling),14.html

 

konudan çok saptık ama ne işlemcilerdi FX-55 FX-57'ler. hayalimdi valla bunlardan birine sahip olup CPU-Z açıp o logoyu görmek. 

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS5 saglam olmus, VR icin cok iyi bir cihaz bu. Yeni nesil PSVR’i kablosuz yaparlarsa cok canlar yakar :) 

Oyun dosyalarinin durdugu storage cihazi GeForce 4’teki hafizayla ayni hizda. Ana hafiza RTX 2080 hizinda. Surekli veri stream ederek calisacak. Doku kalitesi, detay seviyesi kopup gitmeli.

Xbox’in omru tukenmeden special edition’i kendi kartusunda gelen hayvani boyutlu oyun goruruz belki. O zamana kadar PS5’in yuksek transfer hizi daha cazip. Ana islemci ve grafik islemcisi asagi yukari ayni. MS cihaz tasarimini ilginc yapti, PS5’in sogutma cozumunu gormek lazim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oncelikle yayinlanan sunum bize yonelik degildi, Game Developers Conference icin hazirlanmis bir sunumdu o yuzden teknik detay coktu... 

Sony GPU tarafinda cost-effective bir yol cizmis... MS buyuk oranda zararina satis yapmazsa, Series X ile PS5 arasinda $100 civari bir fark olur deniyor... Zira 52CU bir GPU'nun 36CU bir GPU'dan cok daha pahaliya mal olacagi soyleniyor... Tabii genel anlamda maliyet kisminda bir suru etken var; mesela daha yuksek saat hizlari daha fazla isi demek, sogutma sistemi nasil olacak, kaca malolacak vb. ...

GPU icin max. hizlar verilmis ama Cerny bunun cok da altina inilmeyecegini soyledi... Ayrica CU sayisi yerine daha hizli saat hizlari tercih etmeleri ile ilgili olarak da sebepler siraladi ama ne kadar tatmin edici bilemiyorum... 

Gelelim Sony'nin en buyuk avantajina; SSD hizi... Oyun gelistiricilerinin yeni nesil icin en buyuk taleplerinin SSD oldugundan bahsetti Cerny... Anlatilana ve yorumlara gore; PS5'teki SSD o kadar hizli ki, avantajlari kullanilirsa, gorus alaninda cok fdaha fazla detay olacak ve loading sureleri vs tarihe karisacak... Hatta o kadar ki sirf loading suresince oyuncu zaman kaybetsin diye bolum dizayninda yapilan degisiklikler de tarihe karisacak, ornegin asansorde uzun bekleme sureleri, uzun koridorlar vs. vs. ... Hatta game assetlerinin birden fazla kez yer kaplamasi (kimi zaman 40 defa) da ortadan kalkacak ki bu da daha kucuk boyutlarda oyunlar demek... AMA, bunun genele yayilmasi icin onemli bir nokta var; Xbox'in da buna elverisli olmasi... Yoksa 3rd party oyunlarin bu ozelligi kullanmasi demek, iki farkli oyun dizayn etmek demekmis ki kimse bu maliyete katlanmaz... 

SSD ile ilgili olarak bir de soyle bir durum var; Sony'nin kendi icerisindeki toplantida bir demo gosterdigi soyleniyor;

Quote

I heard Sony have an internal presentation about the SSD, they have very detailed world and with the dualshock you can turn the camera maybe like a bullet time effect and the world fully destruct and after 90 degree and it moph into in a new world and continuing to move the camera it destruct too. I suppose there is 4 worlds 

SSD kapasitesi 825GB gibi ilk defa gordugumuz bir kapasite ama bu da Cerny'nin ifadesiyle maliyet yuzunden boyle... NVMe SSD desteklenecek fakat su an piyasada olanlarin yeteri kadar hizli olmadigi, yil sonuna dogru yeterli hizdakilerin cikacagi soyleniyor... Ki zaten PS5 cikar cikmaz kimse ek SSD aramaz sanirim...  

3D Audio isine de bayagi zaman ayirdi Cerny, uzun uzun anlatti... Cell islemci mimarisinden esinlenerek farkli bir islemci tasarlanmis ses icin... PS4'teki islemci kadar guclu deniyordu sanirim... Merak edenler sunumu izlesinler, bayagi degisik bir teknoloji... 

Sonuc olarak; MS ortaliga hayvani ozelliklerde bir cihaz koyarken Sony daha dusuk ozelliklere sahip ama optimizasyon manyagi bir cihaz koymayi tercih etmis... Bu optimizasyon nasil sonuc gosterecek gorecegiz, elimizde cayir cayir yanan, kukreyen bir fana sahip bir PS5 de bulabiliriz... 

JardeL tarafından düzenlendi
emre666 beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 hours ago, JardeL said:

 Sony daha dusuk ozelliklere sahip ama optimizasyon manyagi bir cihaz koymayi tercih etmis... 

bunu neye dayanarak söylüyorsun hocam? sırf i/o throughpot 2 kat fazla diye mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim yorumum şöyle

Xbox developer'lara gidip babalar siz ne istiyorsunuz diye sormuş cpu gpu gücü ve ssd demişler daha sonrasın çok düşünmeden ver baba kas gücünü diyerek Series X ortaya çıkmış. Bence gayet güzel alet bu arada bok atmıyorum.

Sony developer'lara gitmiş babalar siz ne istiyorsunuz diye sormuş. Onlarda cpu gpu gücü ve ssd demişler. Fakat Sony burda kalmamış. Mark Cerny'nin bir cümlesi vardı. Yaptığımız toplantılarda çok az audio engineer katıldığını fark ettik diye. Adamlar bunu düşünerek tempest engine yaratmışlar sadece ses işlerini halletmesi için ve söylenene göre bu işlemcinin gücü ps4'deki jaguar'a eşit. amaçlarıda dolby atmos gibi sistemlere sahip olmayan insanlarında "mükemmele yakın" ses almaları. ek olarak ssd koyalım geçelimin dışında üzerine koyup yenilikler yaratmışlar. bu ssd'nin üst düzey gücünü kullanmak için developerların bir şey bilmesine gerek yok. ps3'ten ağızları yandığı için onuda çözmüşler. 6 katmanlı öncelik sırası olan bir sistem yaratmışlar. Ek olarak daha piyasada bu kadar hızlı PCIe 4.0 ssd yok fakat çıkıtğında Sony'nin onayladıklarını alıp kullanabileceğiz. Sony'ye bağlı değiliz (ki bağlı olsak kesin daha pahalıya satardı namussuzlar). Daha görmedik ama dualshock 5'de bulunan haptic feedback olayı var. adamlar baya "sunulan deneyim" üzerine yoğunlaşmışlar. 

Bu iki konsolun hangisi daha çok satar göreceğiz. PS4 ve Xbox One zamanındaki gibi kesin bir galip yok bence.

Görünen o ki Xbox Series X ile daha çok PC'ye yaklaşırken Sony PC'ye biraz yaklaşmasına karşın kendine ve konsoluna has teknolojiler geliştirerek hala konsol deneyimini/markasını yaşatmaya çalışıyor. 

Yaşlı amca biraz bayık ama güzel özetlemişler

DF Direct: PlayStation 5 - The Official Specs, The Tech + Mark Cerny's Next-Gen Vision

https://www.youtube.com/watch?v=4higSVRZlkA

 

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Benim anlamadığım Sony'deki 3D ses şeysi ve SSD şeysi Xbox'da da varken neden Sony çok farklı bir şeyler yapmış gibi övülmeye çalışılıyor?

Haber yazmış herifler "PS oyunlarda yeni bir çağ açtı", ne yapmış diye bakıyoruz, SSD koymuş cihaza.

Xbox her türlü tokatlarken tuhaf bir şekilde PS övülüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 3/19/2020 at 23:46, wazzap said:

bunu neye dayanarak söylüyorsun hocam? sırf i/o throughpot 2 kat fazla diye mi?

Hayir, isin CPU/GPU kismi da var, ses islemcisi vs. de var... Mesela hic gormedigimiz GPU saat hizlari var, bunun farkli yerlerde avantaj getirdiginden bahsetti Cerny... 

PS5, Series X'e nazaran daha inovatif gozukuyor ama asil onemli soru bunun ne kadari oyuncuyu ilgilendiriyor ?.. Ornegin ;

Quote

Xbox Series X has static GPU speed and selection of 2 cpu options, 3.6 GHz with SMT (8 cores with 16 threads) or 3.8 GHz without SMT (8 cores with 8 threads)

Ama PS5'te bunlar degisken... Sistem kendisini o anki yuke gore optimize edip, GPU veya CPU, hangisine guc lazimsa aktariyor, saat hizlerini degistiriyor vs. vs. ... Iyi guzel ama average joe icin ne kadar onemli bu?.. Veya bunca "inovasyon zahmetine" katlanmaya gerek var miydi, bu zahmetin bir karsiligi olacak mi?.. 

PS5'in hala nihai halinin verilmedigi de konusuluyor mesela, sogutma sistemi ile ilgili suphelerden bahsediliyor... Sony ortaya cihazi ve PS5 icin gelistirilmis oyunlari koymadigi surece herhangi bir sonuca varmak, Xbox'in daha guclu bir makine oldugu gercegi disinda, zor...

 

wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, Whooosh said:

Benim anlamadığım Sony'deki 3D ses şeysi ve SSD şeysi Xbox'da da varken neden Sony çok farklı bir şeyler yapmış gibi övülmeye çalışılıyor?

Haber yazmış herifler "PS oyunlarda yeni bir çağ açtı", ne yapmış diye bakıyoruz, SSD koymuş cihaza.

Xbox her türlü tokatlarken tuhaf bir şekilde PS övülüyor.

Hocam ben mi kaçırdım Xbox'da 3D ses şeysi ve SSD şeysi nerde var? Tempest engine in karşılığı nedir xbox'da. DF Direct videosunda bu audio engine konusunu güzel açıklıyorlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

XBox'da da var SSD. Bu arada kendi bilgisayarımdan söyleyeyim NVME ve normal SATA SSD arasında oyun yükleme konusunda hiçbir fark yok. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, Atrin said:

Hocam ben mi kaçırdım Xbox'da 3D ses şeysi ve SSD şeysi nerde var? Tempest engine in karşılığı nedir xbox'da. DF Direct videosunda bu audio engine konusunu güzel açıklıyorlar.

Xbox'daki 3D ses şeysi 

https://mspoweruser.com/microsoft-announces-project-acoustics/

https://www.windowscentral.com/xbox-series-x-project-acoustics-audio-ray-tracing-revealed

Sony böyle "biz bunu cell işlemcilerinden etkilendik de yaptık" falan diye traş yapıyor. Muhtemelen bu özellik de AMD'den gelen bir altyapı, Sony ve Microsoft sadece üstüne kendi yazılım ve sürücülerini giydiriyor.

 

SSD şeysi de PCI-EX gen 4 NVME SSD işte, ikisinde de aynı şey var. Zaten bu da AMD'den gelen bir şey.

Tabii ki bu süper hızlı depolama sistemi üzerindeki işletim sistemi ve yazılım altyapısınında buna  göre uyarlanması ile konsollarda bilgisayarlarda olduğundan daha dramatik bir etki yapacaktır ama konsollar arasında birbirilerine üstünlük sağlayabilecekleri bir şey değil, çünkü ikisinde de aynı şey var.

Microsoft'un kullanacağı SSD'nin markası modeli çipseti falan belli olduğundan bu ssd ile elde ettiği bant genişliğini yazmış tanıtıma, Sony'nin verdiği rakam ise teorik olarak PCI-EX gen 4'ün en üst bant genişliği. Piyasaya çıktığında gerçekten bu hızı verebileceğini göreceğiz ki öyle bile olsa çok şey değiştirmez. Oyunlar arası geçiş 5 saniye olmaz da 3 saniye olur.

Sony tamamen parasıyla haber yaptırıyor.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 3/18/2020 at 8:06 PM, wazzap said:

Bu işin ekmeğini iyi yiyecek AMD.

 

ekleme:

t77x00skjgn41.jpg

@Whooosh hocam wazzap'ın attığı listede de yazıyor. PS5'in SSD'si x2 gücünde Xbox'ın bu nasıl aynı oluyor ? @wazzap şu an kesinlikle bir fark olmayacak zaten. Cerny'nin dediği gibi developer lar oyunu buna göre özgür bir şekilde dizayn ettiklerinde fark ortaya çıkacak. 3rd party games den pek bir etki beklememek lazım çünkü orda botbottleneck xbox olacak fakat sony title oyunlarda fark görülebilir ilerleyen senelerde. 

Şimdi yemeğe oturacağız audio olayını okuyacağım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 saat önce, wazzap said:

XBox'da da var SSD. Bu arada kendi bilgisayarımdan söyleyeyim NVME ve normal SATA SSD arasında oyun yükleme konusunda hiçbir fark yok. 

Cok yuzeysel bir bakis olmus... Konuyla ilgili boyle bir iddia var; [ https://www.neogaf.com/threads/ssd-and-loading-times-demystified.1532466/ ] ... Eksik mi fazla mi ilerde cikacak ortaya... Cok uzun oldugu ve bir suru bold kisim oldugu icin alinti yapmadim... 

JardeL tarafından düzenlendi
wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Konsolda bu yüksek bant genişlikli depolama alanı çok şey değiştirecek, öyle bilgisayarlarda gördüğümüz oyunu birkaç saniye hızlı yüklemenin çok ötesinde yapısal değişikliklere sebep olacak. Bununla ilgili hem Microsoft/Sony'nin planları var hem oyun geliştiricilerin planları var. Oyunlar sadece daha hızlı yüklenmeyecek aynı zamanda bu güne kadar hiçbir yerde görmediğimiz kadar asset (obje, grafik, efekt, kaplama, ses) oyunlara gelecek, muhtemelen ara yüklemeler, cut scane'ler kalkacak, bu güne kadar görmediğimiz kadar büyük ve karmaşık haritalar olacak.
İşin özü oyun konusunda artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.

Beni sinir eden şey koca koca web sitelerinin "PS5'in SSD'si oyun dünyasını tamamen değiştirecek" diye haber yapmaları. "Yeni konsollar oyun dünyasını tamamen değiştirecek" dese hiçbir itirazım yok ama Xbox'ı görmezden gelip PS'ı gazlamaları çok çirkin.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam Sony'nin SSD'si anladığım kadarıyla sırf hızdan ibaret değil. Sistem gerektiğinde SSD deki kapasitenin bir kısmını "kısmen ram" olarak kullanabiliyor. Sizin teknik bilginiz daha yüksek belki bu zaten olan bir şeydir fakat şu an bu konuyu yorumlayan kişiler bunu yeni bir şey olarak tanımlıyorlar. Aynı şekilde Sony'nin audio engine çipinin Xboxtan daha gelişmiş olduğu konuşuluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 hours ago, Atrin said:

Hocam Sony'nin SSD'si anladığım kadarıyla sırf hızdan ibaret değil. Sistem gerektiğinde SSD deki kapasitenin bir kısmını "kısmen ram" olarak kullanabiliyor. 

Onu Microsoft da yapıyor. Oyundan oyuna geçişlerde bunu kullandığını gördük. Başka şekillerde de kullanıp kullanmayacağını ilerleyen zamanlarda göreceğiz ama kullanmaması için önünde bir engel yok, donanım yeterli olduktan sonra (ki yeterli) 3 satır koda bakar bu işler.

Zaten virtual memory yada paging yeni bir kavram değil, bilgisayar tarihi kadar eski bir teknik. Önceki konsollarda yoktu belki ama diğer bütün bilgisayarlarda cep telefonlarında var bu özellik.

Ayrıca "virtual ram" olarak kullandığı bu depolama aygıtı aynı zamanda ana depolama birimi olduğu ve muhtemel oyunların bu alanda depolanacağı düşünüldüğünde "virtual ram" manasını kısmen kaybediyor. Yani o ssd'den okuduğu veriyi yine o ssd üstünde bekletmesine gerek yok, ihtiyaç olduğunda doğrudan ilk olduğu yerden de okuyabilir. İşlenmiş yada uncompressed veri konusu ayrı tabi.

Bilgisayarlarda Intel optane var bunun birebir karşılığı ki o da yazılım desteği istiyor. Pagefile'ı Optane'a taşıyarak yazılım desteği olmadan da kullanırsın istersen tabi ama onun yerine gerçek ram alıp takmak daha mantıklı.

 

 

7 hours ago, Atrin said:

Aynı şekilde Sony'nin audio engine çipinin Xboxtan daha gelişmiş olduğu konuşuluyor.

Bunu söylemek için çok erken. Birilerinin bu iki cihaz üstünde de bu altyapıları kullanarak bir şeyler yapmaya çalışması lazım bunu söyleyebilmek için. Bu da anca cihazlar oyun stüdyolarının eline geçmeye başladıktan bir süre sonra olur.

En nihayetinde bu işler dönüp dolaşıp aynı noktaya geliyor. Eğer bir konsol diğerinden kısmen daha "eksik" ise bu iki konsola da çıkan oyunlar da bu eksik konsola göre yapılacak yada o oyun sadece tek konsolda çıkacak fakat günümüzde artık bu exclusive olayı tutulmuyor. Grafik ve işlem gücü eksikliği çok büyük sorun değil. Biraz çözünürlükten biraz ayarlardan kısarsın o konsola uyarlarsın ama dediğiniz gibi sanal hafıza benzeri oyunun bütün yapısını değiştirebilecek bir farklar olursa o zaman çoğu stüdyo bu özelliği kullanmaz.

 

Lafın kısası ben bu iki konsolun birbirinden öyle aman aman farklı olduğunu görmüyorum. Eğer bir avantaj varsa o Xbox lehine görünüyor.

Atrin and Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ikisinde de calisacak oyunlar zayif olana gore yapilacak. Birinde hafiza hizli, otekisinde GPU hizli olsa da farketmeyecek.

Exclusive’ler makinaya gore yapilacak. Birinde GPU hadi %20 daha hizli olsun (ki degil*), otekisinde bu neslin olayi denilen SSD %100 daha hizli. Benim ekranda nereyi gordugume bagli sekilde arkada oranin verisini aktarirken biri iki kat boyutta, yani daha detayli veri aktaracak, oteki yari hizda aktaracak ama hizli isleyecek. 

Eger “PS5 veriyi daha hizli aktariyor ama isleyecek gucu yok” gibi (Rambus - Pentium 3) bir durum olmazsa, ki olmayacagini tahmin ediyorum cunku ikisinin de GPU’su ust seviye, PS’daki exclusive’lerin bu veri hizi artisindan ciddi kalite/detay artisi cikartabilmesi lazim.

Aman aman farklari yok ama Sony bottleneck/darbogaz yaratan yere yuklenmis gibi gozukuyor.

Yine de PS’teki sogutma cozumunu gormek lazim dedim. Belki MS beklediklerinden saglam gelmistir, saat hizlarini mecburen yukari cekmislerdir, cihaz sicak ve gurultulu olur, can sikar. Tasarimi gorelim, MS iyi is cikarmis, Sony de geride kalmazsa saglam bir nesil geliyor.

*Sony’nin iddiasi MS gibi dusuk saat hizinda cok paralel bir yapi yerine yuksek saat hizinda daha basit bir yapidan daha cok randiman aldiklari seklinde. O yuzden GPU’ya %20 yavas gozuyle bakmayin diyor. Audio icin ek donanim ekledilerse, Xbox’ta audio GPU/CPU uzerinden calisiyorsa aradaki fark iyice azalir. Ama bu neslin kalbi olan SSD’de iki kat hiz iddia ediyorlar. Gercekte bunlar nasil olacak, bekleyip gormek lazim.

PS: Ben PS5 saglam VR cihazi olur dedim cunku Sony VR ile ilgileniyor, urun cikartiyor. MS PC cephesinde biraz ilgili ama konsol cephesinde hic isi olmadi, simdiye kadar aciklamalari bunun boyle devam edecegi seklinde. Yoksa yeni Xbox’ta da VR duzgun calisir elbette.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Video mart 2019'a ait. belki güncellemeler yapılmıştır fakat Sony ile Microsoft'un yaklaşımları çok farklı bence. Demoda gösterdikleri efektin neredeyse aynısını ben şu an bazı oyunlarda PS4 Pro ile alıyorum ?

Atrin tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok